Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Age of Mythology - poradnik do gry

Age of Mythology - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Scenariusz 21 - Starzy przyjaciele | Kampania | Age of Mythology poradnik Age of Mythology

Ostatnia aktualizacja: 23 października 2019

Scenariusz 21 - Starzy przyjaciele - Scenariusz 21 - Starzy przyjaciele | Kampania | Age of Mythology - Age of Mythology - poradnik do gry

Scenariusz 21 - Starzy przyjaciele

Warunki zwycięstwa:

  • Zgromadź i ochroń tyle świń ile możesz
  • Zaprowadź je razem z dzikami do świątyni Zeusa
  • Pokonaj Kirke niszcząc główną twierdzę

Epoki: klasyczna, heroiczna, mityczna (Zeus)

Opuszczając słoneczny Egipt, Arkantos nie spodziewał się, że zanim przybije do Skandynawii czeka go jeszcze jedna, tym razem dość oryginalna przygoda. Żeglując po Morzu Śródziemnym, dwójka naszych herosów, zauważa rozbity przy brzegu małej wysepki okręt Odyseusza. W trosce o jego zdrowie, natchniony włócznik oraz Ajaks schodzą na ląd gdzie natychmiast zostają przemienieni... w dziki.

Za wszystkim stoi Kirke - lokalna czarodziejka, która zamieniła w świnie towarzyszy Odyseusza, a jego samego uwięziła. W zwierzęcej formie musimy teraz uratować wszystkie napotkane prosiaki, czyli w rzeczywistości żołnierzy Itaki oraz postarać się aby powrócili oni do ludzkiej postaci. Największym zagrożeniem są obecnie wieśniacy, pałający chęcią wrzucenia wieprzowiny na ruszt.

Żołnierzy Kirke nic nie jest w stanie zadziwić. - Scenariusz 21 - Starzy przyjaciele | Kampania | Age of Mythology - Age of Mythology - poradnik do gry
Żołnierzy Kirke nic nie jest w stanie zadziwić.

Już na starcie trzodę chlewną napadnie pierwszy chłop. Zadźgaj go szybko kłami zanim uda mu się poderżnąć gardło błagającej o pomoc śwince. Celem jest uratowanie ich jak najwięcej ale wierz mi, że z powodzeniem można postarać się o komplet dwudziestu sześciu. W ostatecznym rozrachunku będą to darmowe jednostki. Generalnie trzymaj się dwóch prostych zasad - prowadź prosiaki zawsze z tyłu i nie niszcz budynków zielonego właściciela. Ze zburzonej konstrukcji wyjdą uzbrojeni obrońcy ale nie o to głównie chodzi, bo dziki posiadają przecież moc regeneracji. Najnormalniej w świecie szkoda na to czasu.

Podążając widoczną ścieżką, zawitasz do pierwszej wioski (1 ) z zagrodą. Rolnikowi pracującemu na farmach zamarzy się pieczona dziczyzna jednak szybko zmieni swoje zdanie kiedy trochę go poturbujesz. Wieśniak czmychnie do wieży i ze strachu już nie wyjdzie. Idź dalej wybijając po drodze dwa wilki. Kolejna osada (2 ) to już trzy zapędzone stada warchlaków, z czego jeden chadza sobie luzem. Scenariusz zachowania ten sam, przegnaj wieśniaków albo pozabijaj, równocześnie dewastując drewniane płoty oznaczające więzienie dla członków załogi Odyseusza. Zapoznasz się ponadto z nowym celem, którym jest świątynia Zeusa (3 ). Tam właśnie masz zaprowadzić dziki oraz świnie żeby cofnąć urok. Pod okiem fortec oraz hoplitów, spokojnie wypełnij warunek. Nikogo ani niczego nie atakuj, bo inaczej sprowokujesz bójkę.

To je moje. - Scenariusz 21 - Starzy przyjaciele | Kampania | Age of Mythology - Age of Mythology - poradnik do gry
To je moje.

Koniec tarzania się w błocie. Jeżeli wszystko przebiegło sprawnie, z prosiaków wyrósł przyzwoity oddział zbrojnych z jednym kapłanem na dokładkę. Dbaj o Egipcjanina, bowiem Grecy nie są w stanie produkować znachorów, a jedynym sposobem na poprawę witalności Twoich podopiecznych jest wybór Apolla przy dziejowym skoku. Załóż kwaterę główną, zaraz przystępując do zbierania surowców. Wróg może atakować z prawej lub lewej flanki ale najczęściej będzie wybierał środek, jeżeli nie wyłącznie. Z początku zmierzysz się z formacjami kawalerii wspartymi grupami piechoty i łuczników. Po kilku takich natarciach, Kirke zrezygnuje całkowicie z jednostek szkolonych w akademii wojskowej oraz na strzelnicy, posyłając do boju tylko jazdę. A skoro ta taka, w której anihilacji wyspecjalizowali się hoplici, bądź prodromosi, produkuj ten typ defensorów nagminnie.

Bardziej prędzej niż później zajrzyj do złotych zakątków wyspy Ajaja, przejmując stosowne kopalnie (4 ), choćby po to aby zmasakrować zielonych parobków eksploatujących złoża. Z pięciu artefaktów, najcenniejszy wydaje się ten zlokalizowany na lewo (5 ) od świątyni Zeusa. Dzięki niemu pospólstwo zacznie dynamiczniej przebierać swoimi biednymi nóżkami. Problem z przyrostem naturalnym, choć trochę rozwiążesz przemianowując okoliczną wiochę (6 ) na centrum miejskie.

Dla zielonych ludków wybiła ostatnia godzina. - Scenariusz 21 - Starzy przyjaciele | Kampania | Age of Mythology - Age of Mythology - poradnik do gry
Dla zielonych ludków wybiła ostatnia godzina.

Gród czarodziejski nie jest wielkim wyzwaniem. Na największy opór trafisz tuż przy swojej zachodniej granicy, w miejscu gdzie stoi kilka obiektów militarnych, wież oraz kwatera główna. Kiedy newralgiczna cytadela (7 ) czarodziejki padnie, Odyseusz podziękuje Ci za wyciągnięcie pomocnej dłoni i popłynie dalej dostarczając materiałów do eposu Homera.