Sherlock Holmes: Przebudzenie - poradnik do gry

Poradnik do gry „Sherlock Holmes: The Awakened” składa się w całości z bardzo dokładnego opisu przejścia tej stosunkowo wymagającej przygodówki. Bardzo dokładnie przedstawiono sposób rozwiązywania zagadek oraz wyróżniono ważne przedmioty.

16 maja 2007Autor solucji: Stranger (gry-online.pl) - dotyczy wersji PC
Witam w nieoficjalnym poradniku do gry

Witam w nieoficjalnym poradniku do gry "Sherlock Holmes: The Awakened". Poniższy tekst składa się w całości z bardzo dokładnego opisu przejścia tej stosunkowo wymagającej przygodówki. Jeśli miałeś do czynienia z poprzednim z tytułem z tej serii ("Sherlock Holmes i tajemnica srebrnego kolczyka"), nie powinno Cię to zbytnio dziwić. "The Awakened" cechuje się jednak stosunkowo dużą liczbą ważnych zmian. Wprowadzono między więcej rozbudowanych zagadek. Z racji tego, iż nie są one zbyt oczywiste, będę starał się bardzo dokładnie przedstawiać sposób ich rozwiązywania. Istotną rolę odegra również zbieranie potrzebnych do śledztwa przedmiotów. To bardzo istotna kwestia, tak więc obiekty te będę w specjalny sposób oznaczał (kolorem czerwonym). Ponadto będziesz musiał pamiętać o tym, iż niektórych przedmiotów nie zauważysz lub nie użyjesz, jeśli wcześniej nie wykonałeś wymaganych przez grę czynności. "The Awakened" jest niestety bardzo liniową przygodówką. Jeśli więc utknąłeś w jakimś miejscu, proponowałbym przeczytać opis całego rozdziału, a nie tylko konkretnej lokacji. Pozwoli ci to uniknąć dłuższych przestojów. Korzystając z okazji warto też wspomnieć, iż w niektórych sytuacjach trzeba będzie wpisać jakieś słowo z klawiatury. Wielu z Was takie coś może początkowo zaskoczyć. Radziłbym więc dokładnie czytać moje wskazówki, tak aby móc z danym problemem sprawnie sobie poradzić. Przebieg gry tym razem obserwowany jest z perspektywy pierwszej osoby (podobnie jak w "Call of Cthulhu"), ale paradoksalnie pomaga to w przeszukiwaniu pomieszczeń, tym bardziej, iż gra oznaczy obiekty (po zbliżeniu się), z którymi będzie można wejść w jakąś interakcję.

Nie pozostaje mi już nic innego, jak tylko życzyć udanej zabawy oraz pożytku z mojego poradnika.

Jacek "Stranger" Hałas

Informacja o aktualizacjach poradnika

Na dzień dzisiejszy prace nad poradnikiem Sherlock Holmes: Przebudzenie - poradnik do gry zostały zakończone.

W komentarzach pod poradnikiem zapraszamy do dopisywania swoich uwag, własnych porad i informacji pomocnych dla innych graczy.

Możesz również napisać do nas redakcja@gry-online.pl zgłaszając błędy lub pomysły na rozbudowę poradnika.

Ze względu na możliwe aktualizacje gry (patche), mogą wystąpić pewne różnice w zawartości gry i poradnika. Data ostatniej aktualizacji poradnika: 16 maja 2007.

Patche (łatki) do gry Sherlock Holmes: Przebudzenie

gra Sherlock Holmes: Przebudzenie

Sherlock Holmes: Przebudzenie

Sherlock Holmes: The Awakened

Przygodowe

Koyotl

Koyotl

Zagraj za Darmo!

The Settlers Online

The Settlers Online

Zagraj za Darmo!

Dance Party KIDS + mata - PC - 84,90 zł

kup w sklepie

PC 84,90 zł

Scooby Doo: Pierwsze Strachy - PC - 34,90 zł

kup w sklepie

PC 34,90 zł

Bolek i Lolek - Letnia Olimpiada - PC - 9,90 zł

kup w sklepie

PC 9,90 zł

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
16.12.2007 18:07
PIETRYNKA
2
Junior

WYKONAŁEM CZYNNOŚCI JAK W PORADNIKU I NIE WIEM DLACZEGO NIE PODNOSI SIĘ TA MACHINA DO GÓRY SKORO ZEPCHNOŁEM TE DWIE DREWNIANE SKRZYNIE CZY TO TRZEBA POCZEKAĆ CZY ZROBIŁEM COŚ NIE TAK ?

13.02.2008 10:26
odpowiedz
lulugr
1
Junior

nie mogé wej w nieoswietlona alejké znajdujaca sie na prawo od listonosza prosze poratujcie mie juz trace cierpliwosc

13.02.2008 11:53
odpowiedz
Vidos
99
Legend

. Otrzymawszy butelkę z resztkami trunku, Sherlock stwierdza, że napitek pędzony jest na rzepie i postanawia rozejrzeć się za jego autorami.
Udaje się zatem w uliczkę po prawej (za beczkami, na których ledwie dycha listonosz),

13.02.2008 14:39
odpowiedz
lulugr
1
Junior

pomocy, w jakiej kolejnosci wcisnac kamienie z kodem, w podziemiach magazynu nr.12. Z góry dziekujé

13.02.2008 15:27
odpowiedz
Vidos
99
Legend

lulugr

spoiler start

Podpowiedzią do rozwiązania tej zagadki były obrazki wyryte na stole w pubie, jednak bystre oko zauważy, że ryciny na przyciskach nie są takie same jak te pozostawione przez Sommersa i w zasadzie trudno dopatrzyć się tu jakiegoś specjalnego podobieństwa. Natomiast identyczne malunki (jak te przy drzwiach) znajdują się na ścianach po obu stronach sali. Kiedy Holmes podchodzi do figury usytuowanej w centrum (stojąc tak, że za plecami ma zamknięte wrota, a przed sobą tunel, którym tu przyszedł) i uaktywnia ją (kliknij LPM), otrzymuje w zbliżeniu ciekawy rzut (cień) na jednej ze ścian. Teraz należy dopasować go do wyrytych na niej trzech obrazków i po chwili wyraźnie widać, że: połączony z pierwszym rysunkiem na ścianie tworzy drugi hieroglif ze stołu, a z trzecim – pierwszy (środkowy daje nieznany wcześniej symbol). Następnie detektyw zmienia pozycję i teraz staje tak, by za plecami mieć tunel a przed sobą zamknięte wrota, wówczas zadziałanie na posągu przynosi zbliżenie drugiej ściany, a połączenie owego brakującego elementu z pierwszym rysunkiem na ścianie daje trzeci ze stołu w pubie, zaś z trzecim – czwarty (tradycyjnie środkowy tworzy nieznany wzór).
Teraz należy zapamiętać, który wzór na ścianie odpowiada temu ze stołu, bowiem kolejność z pubu jest tą niezbędną do otwarcia drzwi. Podszedłszy do wrót, tym razem detektyw nie ma wątpliwości, że najpierw trzeba wcisnąć środkowy lewy przycisk (identyczny jak trzeci na pierwszej ścianie, a będący odpowiednikiem pierwszego ze stołu), następnie górny prawy (identyczny jak pierwszy na tej samej ścianie, będący odpowiednikiem drugiego ze stołu), potem dolny prawy (identyczny jak pierwszy na drugiej ścianie, będący odpowiednikiem trzeciego ze stołu) i wreszcie górny lewy przycisk (identyczny jak trzeci na drugiej ścianie, będący odpowiednikiem czwartego ze stołu).

spoiler stop


15.07.2008 14:51
odpowiedz
Neshka
1
Junior

Jak wpisać poprawnie polskie znaki , przy imieniu tajemniczego staruszka??

16.07.2008 19:29
odpowiedz
potrzebujacy
4
Legionista

CVo jest z tym szopem? Próbuje wpisać na różne sposoby tego szopa gdy ten sherlock sie pyta o zlodzieja sygnetu tego całego łowcy. Za kazdym razem jak wpisze poprawne i nie poprawne nazwy tego szopa to mi gada ze przeoczylem jakies wazne elementy. O co tu chodzi?:/

20.07.2008 11:17
odpowiedz
Neshka
1
Junior

wystarszy wpisac " SZOP"

06.08.2008 07:40
odpowiedz
super jojo3
1
Junior

wciskam kod w laboratorum więzienie tak jak w poradniku idrzwi sie nieotwierają pomóżcie

13.12.2008 21:35
odpowiedz
daga23
1
Junior

Mam problem z przejściem gry, kiedy dochodzę do magazynu nr 12 nie mogę umieścić haka z liną w szparze nad drzwiami, nie pokazuje się "łapka" i nie uaktywnia sie postać Watsona tak jak powinna.Czy ktoś się spotkał z takim problemem??Bardzo proszę o pomoc.

15.12.2008 18:48
odpowiedz
ewagal
1
Junior

pomóżcie mi z sejfem!!??ma to pewnie zwizek z gazetą ale nie mogę tego rozgryść!!Kto zna ten kod???

19.04.2009 08:30
odpowiedz
nati91
1
Junior

POMOCY!!!!! jestem juz w pubie i byłam juz u przemytnika dał mi paczkę. i jestem teraz pubie a ten pijak nie chce mi dac tego kikuta swojego to co mam zrobic????? prosze pomożcie

19.04.2009 10:45
odpowiedz
Madzius888
65
Konsul

A otworzyłaś ją nożykiem? ;)

01.11.2009 01:09
odpowiedz
rybka
1
Junior

DLACZEGO NIE PODNOSI SIĘ TA WINDA A ZRZUCIŁAM JUŻ TE DWA PUDŁA DREWNIANE I NIC I STOJĘ W MIEJSCU CZY COŚ NIE TAK ZROBIŁEM ? A ZROBIŁAM JAK W PORADNIKU PISZE PROSZE O POMOC

28.11.2010 12:16
odpowiedz
ninja eras
1
Junior

w której części londynu pochodzi ten zaginiony na początku gry. pomocy!

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze