Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Medieval II: Total War - poradnik do gry

Medieval II: Total War - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Mauretania - Armie | Nacje w Medieval II Total War poradnik Medieval II: Total War

Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2019

SUGEROWANA STRUKTURA PRZED WYBUDOWANIEM FORTECY:

8 x Berber Spearmen ( 21 )

4 x Desert Cavalry ( 19 )

4 x Arab Cavalry ( 26 )

2 x Desert Archers ( 13,5 )

2 x Sudanese Javelinmen ( 16 )

Łączna siła armii: 407

Jako, że Mauretania nie dysponuje w pierwszej fazie gry ani jednym oddziałem przyzwoitej piechoty, taktyka będzie różnić się od ogólnie przyjętej. Trzonem armii nie jest jak widać piechota, a jednostki miotające. Mauretania oferuje, bowiem dużą gamę niewiele wartych łuczników i również niezbyt silnych jednostek oszczepniczych. Aby cokolwiek osiągnąć tą nacją należy używać włóczników w ciasnych szeregach, najlepiej podwójnych lub potrójnych. Natarcie powinny przyjmować oddziały w 4-6 szeregach (4-6 linii żołnierzy). Za nimi mała przestrzeń i oddział kolejny. Wojska należy tak ustawiać, by wróg nie atakował szeroko, bo po rozciągnięciu linii niewiele zostanie z włóczników. Gdy Berberowie zwiążą wroga, należy uruchomić łuczników i oszczepników. Ci drudzy powinni obrzucać wroga oszczepami zza Berberów. Arabska Kawaleria powinna próbować rozbijać wroga od flanek i od tyłu. Natomiast Pustynna Kawaleria krążyć za wrogiem i prowadzić ostrzał z łuków. Potem ew. zaatakować od tyłu. Armia ta nie ma praktycznie większych szans z silniejszymi wojskami. Z komputerem wygra przy dobrym dowodzeniu. Z dobrze dowodzącym człowiekiem byłaby bezsilna. Liczyć się tu należy z dużymi stratami po każdej bitwie.

SUGEROWANA STRUKTURA PRZED WYBUDOWANIEM FORTECY:

8 x Dismounted Arab Cavalry ( 23 )

2 x Granadine Jinetes ( 24 )

6 x Granadine Lancers ( 26 )

4 x Peasant Crossbowmen ( 13,5 )

Łączna siła armii: 442

Po wybudowaniu fortecy sytuacja Mauretanii ulega nieznacznej poprawie. Gracz może sięgnąć po włóczników, którzy wytrzymają kilka minut w starciu ze średnią piechotą. Wciąż jednak polegać trzeba na ostrzale i jeździe. Z racji dostępności całkiem przyzwoitej jazdy takiej jak Granadine Lancers, można już próbować konwencjonalnych ataków z flanek i na tyły. Stąd też i zwiększenie proporcji. Jednostki strzeleckie powinny ostrzeliwać wroga. Konni z kręgu, a kusznicy zza piechoty. Po wybudowaniu cytadeli należy zainwestować w jednostki Christian Guard. Po wdrożeniu wersji zarówno konnej, jak i pieszej gra Mauretanią nabierze sensu. W przypadku wcześniejszych walk z jednostkami konnymi należy rozważyć jednostkę Tuareg Camel Spearmen. Jest droga i przeciętna, ale łatwo dostępna i płoszy konie.