Call of Cthulhu: Mroczne Zakątki Świata - poradnik do gry

Poradnik do gry Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth zawiera bardzo szczegółowe rozwiązanie gry, bogato ilustrowane zdjęciami. Całość została podzielona na rozdziały, których tytuły odpowiadają poszczególnym aktom.

30 marca 2006Autor solucji: Krystian Smoszna (gry-online.pl) - dotyczy wersji PC
Witam w poradniku do Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth - Call of Cthulhu: Mroczne Zakątki Świata - poradnik do gry

Witam w poradniku do Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth. Poniżej znajdziecie bardzo szczegółowe rozwiązanie gry, bogato ilustrowane zdjęciami. Całość została podzielona na rozdziały, których tytuły odpowiadają poszczególnym aktom. Zapraszam do lektury i życzę miłej zabawy.

Krystian "U.V. Impaler" Smoszna

Informacja o aktualizacjach poradnika

Na dzień dzisiejszy prace nad poradnikiem Call of Cthulhu: Mroczne Zakątki Świata - poradnik do gry zostały zakończone.

Ze względu na możliwe aktualizacje gry (patche), mogą wystąpić pewne różnice w zawartości gry i poradnika. Data ostatniej aktualizacji poradnika: 30 marca 2006.

gra Call of Cthulhu: Mroczne Zakątki Świata

Call of Cthulhu: Mroczne Zakątki Świata

Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth

Przygodowe

Dino Storm

Dino Storm

Zagraj za Darmo!

Star Wars: The Old Republic

Star Wars: The Old Republic

Zagraj za Darmo!

LEGO Batman 3: Poza Gotham - PC - 54,90 zł

promocja

PC 54,90 zł

Worms Revolution - Season Pass - PC - 36,90 zł

kup w sklepie

PC 36,90 zł

The Sims 4 Zestaw 3 - PC - 79,90 zł

kup w sklepie

PC 79,90 zł

Komentarze Czytelników (42)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
04.07.2006 12:08
odpowiedz
^quqoch^
63
Patryk

Rysław, UV > Tutaj znalazłem inne rozwiązanie, zaraz będę próbował obu: http://callofcthulhu.com/forums/index.php?showtopic=2889

A tak btw. to właśnie dzięki Twojej, Rysławie, opinii z któregoś wątku o tej grze kupiłem ją :) .

25.07.2006 00:20
odpowiedz
gorn1979a
1
Junior

Niestety ale muszę stwierdzić że tytuł kompletnie nie grywalny a to z tego powodu ze po pierwsze na początku biegamy po miescie bez broni co uważam bez sensu rozumiem brak broni palnej ale żeby nie mozna było ogłuszać przeciwników np deską to jest lekkie przegięcie.Druga sprawa to system kontroli zdrowia fizycznego i psychicznego. sam system nie jest az taki najgorszy ale żeby łamac noge przy zeskoku z małej wysokości to juz lekka przesada.Najgorzej rozwiazano system kontroli psychiki.Ja rozumiem ze jak boater zobaczy coś strasznego to może dostać bzika ale czemu u licha na samym początku gry kiedy mamy do czynienia z ludzmi obraz jest wiecznie zamazany przecież to jest kompletnie bez sensu.Wyzywałem jak szewc kiedy musiałem przechodzić w banku po belkach i za każdym razem spadałem bo obraz zaczynał drgać i się rozmazywać - kopletnie bez sensu.Dlatego żałuje ze kupiłem te grę choć tak na nią czekałem i przestrzegam wszystkich chcących ją kupic nie warto.
Powyzsze przypadki stwierdziłem na poziomie łatwym.Aż strach pomysleć co jest na najwyzszym poziomie trudności. Gra kompletnie bez sensu a mogła być naprawde dobra.

25.07.2006 00:25
odpowiedz
_Luke_
171
Death Incarnate

Uwaga na wysokie stezenie glupoty w powyzszym poscie.

25.07.2006 00:28
odpowiedz
Cainoor
172
Mów mi wuju

Luke - za późno :(

25.07.2006 00:37
odpowiedz
Arn1
23
Pretorianin

Żal mi tego gościa, bo nie kumaty :) Te "rozmazywanie się" obrazu - ja kto nazwałeś - to lęk wysokości ( dziwne, że z tym miałeś problem, bo ja to przelazłem bez problemu. Jak widać ta gra nie jest dla takich cieniasów ). Co do łamania kończyn widać, że za dużo filmów/komiksów ze Spider-man'em się naoglądałeś. Ten gość to nie atleta ani żaden sportsmen ( czy jak im tam było )!

Co do gry to jak dla mnie jest genialna! Klimat miażdży, a utrata poczytalności r0xx :D Polecam :]

29.07.2006 16:15
odpowiedz
metiusek
25
Centurion

zgadzam sie z moim przedmówcą gra jest wywalista sam klimat napedza taka adrenalinke ze hohoh,a gosciu o pseudo gorn poprostu moze nie lubi takich gier; i taki komętarz jak on napisal to jest zadkosc w przypadku tej gry to chyba o czyms swiadczy?A propo moze ktos wie jak trzeba dzwonic tymi dzwonami w kosciele bo ugrzezłem w tym momęcie . z góry dzięki

03.09.2006 21:53
odpowiedz
gothmok
137
Generał

HELP !!! Nie moge przejsć końcówki gry. Jestem w miejscu jak cały pałac jest torpedowany i spadają kamienie z sufitu. Dochodze do momentu gdzie kraty były opuszczone (miejsce uwięzienia na poczatku tego etapu) a teraz są w górze jak wychodze od nich zawalaj mnie kamienie. Jak przejsc ten kawałek gry?? To jest niemożliwe. Juz 60 razy podchodziłem za kazdym razem gine w tym samym miejscu.

18.11.2006 00:10
odpowiedz
guht
1
Junior

Pomocy!!! nie widze postaci na rafie jakby nie działał mi zoom w dziale

18.11.2006 00:28
odpowiedz
mirencjum
66
Legend

Tyle co pamiętam to trzeba podejśc do działa, nacisnąć klawisz użyj, wtedy obejmiesz nad nim kontrolę. Prawym przyciskiem myszy przybliża się widok.

10.12.2006 11:23
odpowiedz
dijo
1
Junior

jestem w wedzarni ryb zabilem wszystkich i niewiem co dalej prosze o pomoc

09.09.2007 14:26
odpowiedz
Aesandill
1
Junior

Ostani tunel z walącymi się skałami da się przebiec ładując w w połowie tunelu broń obcych. Wydaje się to idiotyczne ale działa. Natomiast wczęśniej przyciski na postumencie z hydrą można nacisnąc atakiem.

09.09.2007 14:39
odpowiedz
Cypher.
126
a piece of strange

o, dzieki za info, sprawdze za pare dni bo chetnie w koncu bym poznal zakonczenie :D

16.10.2007 11:52
odpowiedz
damian667
1
Junior

super gra jestem dopier przy otwarciu sejfu a już mi się spodobała

11.01.2008 00:00
odpowiedz
cinek081981
1
Junior

extra gierka co prawda grafa pozostawia do zyczenia ale to nie gierka w stylu spidermana tutaj trzeba troszkę pomyśleć. niepolecam dla idiotów ala spiderman.

02.03.2008 20:22
odpowiedz
swatmaniak
17
Antyterrorysta

Poradnik super ! wiele pomaga w trudnych momentach w grze :)

15.04.2008 17:55
odpowiedz
skinio
2
Junior

jestem na statku patrze przez ta cholerna lunete i nic szaro wciskam prawy przycisk myszy ale te zblizenie niewiele pomaga po czarownikach i swiatlach na rafie ani sladu jak ich znalezc na tej przekletej rafie pomuzcie prosze bo nie przezyje jesli nie przejde tej gry

29.06.2008 17:07
odpowiedz
Kris666999
1
Junior

Mam ten sam problem. Podchodze do tej luntey przybliżam a na wyspie niema tych magów i wogule ta lunta nie przybliża naciskam na prawy raz przybliży i nic magów niema pomóżcie

26.01.2009 18:20
odpowiedz
maki123
1
Junior

witam prosze o pomoc mam problem z szyfrem w krypci bede wdzieczny za pomoc

26.01.2009 18:29
odpowiedz
maki123
1
Junior

jest ktos zywy na tym forum kto to czyta i pomoze z tym szyfrem w krypcie

18.07.2009 18:18
odpowiedz
jooooooooo
1
Junior

siema jaki otworzyc sejf?????????
powiedzcie bo sie głowie kurcze i nie moge tego rozszyfrowac;p
czekam na odp na forum lub gg:)

09.11.2009 20:48
odpowiedz
but77
1
Junior

Mam problem z sejfem w krypcie pod kościołem
daję 3 w prawo, 1 w lewo, 5 w prawo i 7 w lewo I NIC
Help!

02.01.2010 14:17
odpowiedz
stivi18
1
Junior

PATRZE PRZEZ LUNETE PRZY DZIAE,ODDALAM ,PRZYBLIŻAM INIC NIE MA ŻADNYCH POSTACI NA TEJ RAFIE NIE MA -POMOCY BO JUŻ MI SIĘ TO NUDZI.POWIEDZCIE CHOCIAŻ GDZIE POWINNI STAĆ-Z LEWEJ Z PRAWEJ A MOŻE NA ŚRODKU.

13.09.2010 16:53
odpowiedz
Jack Walters
5
Pretorianin

Siema.
Musisz dostrzec migające niebieskie światła,
to oznacza że stoją tam kapłani Cthulhu.
Można ich zobaczyć tylko z przybliżonej lunety w dziale.
Czasami ich nie widać,a czasami się pojawiają,to normalne,
nie rezygnuj z tego czego nie możesz zobaczyć a jest.
musisz podzielić czynności między przeżyciem fal,
a strzale z działa.
To oni tworzą fale i ich musisz rozwalić.
Jeżeli jakieś inne kłopoty z przejściem gry, to wal do mnie.
POZDRAWIAM!!!!

16.09.2010 15:12
odpowiedz
Jack Walters
5
Pretorianin

Jakieś problemy z przejściem gry?
Walcie do mnie,
Służę pomocą!!!!!

16.09.2010 15:21
odpowiedz
Jack Walters
5
Pretorianin

AAA!!!
jeszcze ważna rzecz,
otóż właśnie kapłani Cthulhu są z trzech stron - z lewej,prawej i na środku.
Gdy są przerwy pomiędzy falą a złapaniem działa,starajcie się zabić jak najwięcej z nich,
w tedy unikniecie kłopotów jakie piszecie.
Po ich zabiciu jeden z marynarzy powie że fala zniknęła i można przejść do środka.
jeżeli to nie pomaga radzę zagrać od początku gry,nie zniechęcajcie się w porę,
w dalszych etapach gry będzie jeszcze ciężej.
POZDRO!!!

27.09.2010 22:31
odpowiedz
JJmaster
1
Junior

Mam głupi problem w rafinerii Marsza ,chodzi o końcówkę z tymi Gold Vaultami i rurami gazowymi.
Manewruję tymi rurrami tak jak trzeba i jak wracam to nie widzę tego korytarza co ma się niby pokazać.Gdzie on jest?? I powiedzcie jak wogóle poustawiać te rury gazowe(które mają być włączone).Nie mam pojęcia jak do tej misji podejść! Z góry dzięki za pomoc ;)

27.11.2010 12:29
odpowiedz
Jack Walters
5
Pretorianin

Otóż.....
Znajdziesz się w skarbcu rodziny Marsh (gold vault). Za pomocą przycisku otwórz drzwi (gold vault A) i w następnym pomieszczeniu wespnij się na drabinę. Idź naprzód ignorując schody w dół, gdyż prowadzą jedynie do zamkniętych drzwi (otworzysz je później z drugiej strony). Znajdziesz się w dużej hali gdzie przebywa kolejny shoggoth. Znajdują się tu cztery miejsca w którym możesz odkręcić gaz, niestety tylko jedno wyposażone jest w zawór. Odkręć go (gas flow control 1), a strumień gazu usunie mackę shoggotha z mostku. Zakręć zawór i prędko przebiegnij na drugą stronę. Wejdź w drzwi po drugiej stronie i przejdź prosto przez korytarz ponownie ignorując schody w dół. Znajdziesz się w kolejnej komorze skarbca (gold vault B). Na końcu drogi zeskocz na skrzynki i otwórz podwójne drzwi za pomocą przycisku. W kolejnym pomieszczeniu odblokuj drzwi na końcu i wejdź w drzwi po lewej (na górze nic nie ma). Po przejściu korytarza znajdziesz się na dnie hali, gdzie znajduje się shoggoth. Jego macka się nie porusza, lecz gdy tylko ją przeskoczysz ten stan się zmieni. Przeskocz po rozbitych skrzynkach na drugą stronę, uważając na drugą mackę. W kolejnym pomieszczeniu natrafisz na nieboszczyka i leżący obok niego klucz francuski (heavy-duty wrench). Zabierz apteczkę, odblokuj drzwi i wejdź po schodach a znajdziesz się niemal na początku drogi. Wróć do sali z shoggothem. Ponownie za pomocą pierwszego zaworu pozbądź się macki z mostka i przejdź na drugą stronę. Za pomocą klucza odkręć zawory 2 i 3 i prędko się zmywaj, gdyż gaz jest wyjątkowo toksyczny. Ponownie musisz przebyć całą drogę, aby znaleźć się przy zaworze numer jeden. Odkręć zawór numer 2 i 1 i wracaj na sam początek do hali do której wszedłeś przez właz w podłodze. Podejdź do drzwi oznaczonych "Gold Vault C", stań przy przełączniku, wciśnij go i spokojnie poczekaj na eksplozję. Przejdź przez halę. Napotkasz korytarz prowadzący w dół. Na jego końcu znajduje się sala z olbrzymim posągiem przedstawiającym Wielkiego Cthulhu. Należy tu działać szybko, gdyż przez posąg emanuje obca energia Wielkiego Przedwiecznego która przyprawia Cię o utratę zmysłów. Pośrodku znajduje się ruchomy podest z umieszczonym na nim kamieniem. Używając panelu obok posągu powodujesz uruchomienie promienia przelatującego przez całą komnatę. Ustaw podest z kamieniem tak, aby promień przez niego przelatujący uderzył w czerwony kamień nad drzwiami. Zabierz kamień z podestu, a drzwi się otworzą i wejdzie przez nie Hoover wraz z agentem. Opuścicie fabrykę, która po chwili wyleci w powietrze.

To na pewno ci pomoże.....
Jeżeli coś jeszcze to wal do mnie......

06.08.2011 20:40
odpowiedz
joliefanka89
9
Legionista

Ma ktoś może save'a zrobionego w punkcie zapisu po ucieczce przed Fishmenami? Gra mi się ogólnie bardzo podoba, uwielbiam takie mroczne klimaty. Ale ten moment doprowadził mnie do białej gorączki, próbowałam już tyle razy ech.

21.07.2013 15:26
odpowiedz
ArgonAntychryst666
1
Junior

potrzebuję pomocy, mam save z momentu, który jest tuż po zabiciu tych trzech magów na rafie i nie wiem jak i gdzie go wkleić :(

26.03.2014 10:41
odpowiedz
Hagen093
1
Junior

Siemka! Mam spory problem i być może poradzicie. Mianowicie nie mogę zapisać stanu gry. Jest na to jakieś remedium?