Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Railroad Tycoon 3 - poradnik do gry

Railroad Tycoon 3 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Wagony | Lokomotywy i wagony w Railroad Tycoon 3 poradnik Railroad Tycoon 3

Ostatnia aktualizacja: 17 września 2019

Wagony

W Railroad Tycoon 3 wyróżniamy dwa rodzaje wagonów: ekspresowe i towarowe. Pierwsze służą do przewozu pasażerów, poczty oraz wojska, drugie do pozostałych surowców. Od typu wagonów wzięły swoje nazwy rozróżniane w grze pociągi. Składy ekspresowe są lżejsze i posiadają wyższy priorytet od cięższych składów towarowych (podczas zetknięcia się dwóch pociągów, ten o niższym priorytecie zatrzymuje się, ustępując miejsca).

W trakcie kolejnych lat wagony stają się coraz cięższe. Najlepiej zobrazuje to zaprezentowana niżej tabela, w której uwzględniłem tylko i wyłącznie wagony towarowe:

Lata

Waga

1830 - 1849

10

1850 - 1899

20

1900 - 1949

40

po roku 1950

80

W roku 1849 wagon towarowy waży 10 ton. Dwanaście miesięcy później jego masa wzrasta dwukrotnie (nie ma to wpływu na ilość przewożonego towaru, gdyż ten liczony w jednostkach). Pociągi, które bez problemu radziły sobie w pierwszym okresie z dziesięciotonowymi składami, mogą mieć poważne trudności, gdy staną się cięższe. Każda lokomotywa dostaje więc niewielką karę do prędkości maksymalnej, która sprawia, że cały pociąg poruszać będzie się wolniej.

W poniższym spisie lokomotyw, który przygotowałem na potrzeby tego poradnika, umieściłem wszystkie maszyny w jednym okresie historycznym (1850 - 1899), gdzie wagony ważą odpowiednio: ekspresowy (13 ton), towarowy (20 ton) i mieszany (17 ton). Chodziło o to, żeby poszczególne maszyny mogły rywalizować w prędkościach maksymalnych przy takich samych warunkach.

W każdym składzie możemy umieścić maksymalnie osiem wagonów danego typu. Jeśli pociąg zawiera jednocześnie wagony ekspresowe oraz towarowe, nazywamy go składem mieszanym. Jest on wyraźnie cięższy od typowego pociągu ekspresowego, ale też lżejszy od towarowego. Zrozumienie tych zależności pozwoli Ci na takie komponowanie składu, aby był on jak najefektywniejszy na trasie.

Każdy pociąg możemy wyposażyć w dwa wagony specjalne. Należy pamiętać, że zajmują one wolny slot w składzie, dzięki czemu maksymalna liczba wagonów na towary i pasażerów spada do siedmiu:

  • Wagon restauracyjny - zwiększa dochody z przewozu każdego pasażera o 20%. Warto go umieszczać w składach ekspresowych, zajmujących się przewożeniem ludzi.
  • Wagon służbowy - powoduje zmniejszenie ryzyka awarii pociągu o połowę. Można go przyłączyć do takich składów, które pokonują bardzo długie trasy bez możliwości postoju w stacji remontowej. Jest on także niezbędny, jeśli obsługująca pociąg lokomotywa jest już bardzo stara.