Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Railroad Tycoon 3 - poradnik do gry

Railroad Tycoon 3 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Tory | Infrastruktura w Railroad Tycoon 3 poradnik Railroad Tycoon 3

Ostatnia aktualizacja: 17 września 2019

Tory

Żaden pociąg nie będzie jeździł po ziemi, w Railroad Tycoon 3 również. Budowa torów w grze jest bardzo kosztowna, dlatego wszystkie posunięcia związane z kładzeniem szyn powinny być dokładnie przemyślane. W porównaniu z innymi produkcjami tego typu (np. Chris Sawyer's Locomotion), program firmy PopTop Software proponuje bardzo uproszczony model powstawania infrastruktury kolejowej. Przyjrzymy mu się bliżej w poniższym rozdziale.

Gra pozwala na układanie zaledwie dwóch rodzajów torów: pojedynczego i podwójnego. Pierwszy z nich jest tańszy, ale gdy dwa składy zetkną się ze sobą, jeden z nich będzie musiał się zatrzymać i przepuścić drugi (o tym, który z nich zostanie zastopowany decyduje priorytet - można go dowolnie ustawiać w opcjach pociągu). Wyjściem z tej sytuacji jest budowa toru podwójnego. Jest on jednak nieco droższy i na mało uczęszczanych trasach raczej nie zalecany. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz każdy tor pojedynczy rozbudować do podwójnego, ale operacja ta pochłonie znacznie więcej gotówki, niż w przypadku budowania od początku toru podwójnego. W Railroad Tycoon 3 trzeba myśleć na zapas. Jeżeli na danej trasie przewidujesz w przyszłości większy ruch, lepiej od razu zainwestować w rozszerzony typ torów.

Jak widać, budowa nawet stosunkowo krótkiego odcinka torów pochłania mnóstwo pieniędzy - Tory | Infrastruktura w Railroad Tycoon 3 - Railroad Tycoon 3 - poradnik do gry

Jak widać, budowa nawet stosunkowo krótkiego odcinka torów pochłania mnóstwo pieniędzy.

Wraz z pojawieniem się pierwszych lokomotyw nowej generacji, będziesz zmuszony podjąć kolejną decyzję, związaną z elektryfikacją trasy. Maszyny zasilane prądem nie będą jeździć po zwykłych torach, musisz więc rozbudować infrastrukturę, dostarczając im niezbędnej energii. Koszt tej operacji jest bardzo wysoki i na początku dwudziestego wieku lepiej z niego zrezygnować. Dopiero kiedy konstruktorzy lokomotyw udostępnią konkurencyjne względem parowozów jednostki, warto zastanowić się nad elektryfikacją. Pewnym kompromisem w tej sytuacji jest możliwość przestawienia całego taboru na lokomotywy spalinowe. Pierwsza z nich pojawia się co prawda dopiero w latach czterdziestych dwudziestego wieku, ale do tej momentu oferta wśród maszyn elektrycznych nie będzie zbyt urozmaicona.

Kładąc nowe tory należy zwracać baczną uwagę na ich nachylenie. To chyba największa bolączka z jaką boryka się każdy właściciel sieci transportowej. Wytyczanie trasy przez tereny równinne nie stanowi jeszcze problemu, ale kiedy do pokonania mamy spore wzniesienia, sprawa się komplikuje. Program uwzględnia cztery typy nachylenia szyn, oznaczając je wartościami procentowymi, od 0% do 6% (podczas budowy reprezentowane przez cztery kolory, od zielonego do czerwonego). Pokonanie stromizn stanowi nie lada kłopot dla lokomotyw, zwłaszcza tych, które ciągną ze sobą większą liczbę wagonów. Projektując kolejne trasy musisz więc nieustannie dokonywać wyboru pomiędzy przerzucaniem torów przez wzniesienia, a omijaniem ich. Jeśli oczekujesz od swoich pociągów osiągania maksymalnych prędkości, lepiej jest zdecydować się na ten drugi wariant, choć z pewnością będzie on znacznie droższy i bardziej kłopotliwy w budowie.

Gra umożliwia również korzystanie z torów przeciwnika. Wystarczy podpiąć się do istniejącej linii, a Twoje pociągi będą podróżować szynami innych korporacji bez problemów. Musisz jednak pamiętać, że wiąże się to z dodatkowymi kosztami. Program oblicza jaki procent całej trasy pokonałeś w sieci przeciwnika, a po dotarciu do celu, odlicza ten wynik od uzyskanych przychodów. Wszystkie koszty związane z zakupem paliwa również spoczywają na Twoich barkach. Ponadto warto wziąć pod uwagę, że Twoje lokomotywy na torach innej kompanii zawsze będą mieć mniejszy priorytet, czyli staną w miejscu po spotkaniu się z pociągiem przeciwnika.

Przerzucaj jak najkrótsze mosty, aby ich koszt był jak najmniejszy - Tory | Infrastruktura w Railroad Tycoon 3 - Railroad Tycoon 3 - poradnik do gry

Przerzucaj jak najkrótsze mosty, aby ich koszt był jak najmniejszy.