Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

The Elder Scrolls IV: Oblivion - poradnik do gry

The Elder Scrolls IV: Oblivion - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Wampiryzm | Uwagi i ciekawostki | The Elder Scrolls IV Oblivion poradnik The Elder Scrolls IV: Oblivion

Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019

Wampiryzm

Wampiryzm nie pełni w Oblivionie tak rozbudowanej roli, jak w Morrowindzie. Aby zostać wampirem, musimy zostać zarażeni chorobą Porphyric Hemophilia i nie leczyć jej (napojami, czarami, modlitwą w kaplicach) przez 3 dni. Po upływie tego czasu połóż się spać, a zbudzisz się jako krwiopijca.

Skąd zarazić się tą chorobą? Istnieją dwa sposoby: zarażenie w drodze walki z wampirami (okupują różne jaskinie w całej krainie) oraz poprzez pokojowe załatwienie sprawy z Vicente Valtierim, członkiem Dark Brotherhood, który zaproponuje ci przemianę w wampira gdy wykonasz wszystkie zlecane przez niego misje.

Wampiryzm ujawnia się w czterech stadiach, dla których podstawą jest czas od ostatniego posilenia się krwią - Wampiryzm | Uwagi i ciekawostki | The Elder Scrolls IV Oblivion - The Elder Scrolls IV: Oblivion - poradnik do gry

Wampiryzm ujawnia się w czterech stadiach, dla których podstawą jest czas od ostatniego posilenia się krwią. Aby dokonać tego mrocznego czynu, musimy znaleźć dowolną, śpiącą osobę, kliknąć na niej Spacją i wybrać opcję "Feed". Każdorazowe "karmienie" resetuje nas z powrotem do pierwszego stadium wampiryzmu, w którym to zarówno zalety jak i wady naszego stanu są najmniej widoczne. W każde kolejne stadium przechodzimy po upływie 24 godzin.

Poniższa tabela ilustruje rozwój umiejętności wampira:

Czas od ostatniego posilenia się krwią:

Dzień pierwszy

Dzień drugi

Dzień trzeci

Dzień czwarty i później.

Zalety

- +5 do Willpower, Strength, Speed, Athletics, Acrobatics, Destruction, Illusion, Hand-to-Hand, Mysticism, Sneak;

- 5% odporności na broń niemagiczną;

- umiejętność Hunter's Sight.

 

- dodatkowe +5 do wszystkich umiejętności z dnia pierwszego;

- 10% odporności na broń niemagiczną;

- umiejętność Vampire's Seduction.

 

- dodatkowe +5 do wszystkich umiejętności z dnia drugiego;

- umiejętność Reign of Terror.

 

- dodatkowe +5 do wszystkich umiejętności z dnia trzeciego;

- umiejętność Embrace of Shadows.

 

Wady

- 20% podatności na ogień.

- 30% podatności na ogień.

- obrażenia od słońca na poziomie 1 punkt zdrowia na sekundę.

- 40% podatności na ogień.

- obrażenia od słońca na poziomie 4 punktów zdrowia na sekundę.

- 50% podatności na ogień.

- obrażenia od słońca na poziomie 8 punktów zdrowia na sekundę.

- wampiryczny wygląd odstrasza większość NPC i uniemożliwia nam rozmowę z nimi.

Ta sama postać: po prawej - zdrowa, po lewej - w ostatnim stadium wampiryzmu. - Wampiryzm | Uwagi i ciekawostki | The Elder Scrolls IV Oblivion - The Elder Scrolls IV: Oblivion - poradnik do gry
Ta sama postać: po prawej - zdrowa, po lewej - w ostatnim stadium wampiryzmu.

Hunter's Sight - Night-Eye + Detect Life na 30 sekund;

Vampire' Seduction - raz dziennie, +50 do nastawienia (Disposition) NPC w stosunku do nas;

UWAGA: Vampire's Seduction umożliwia interakcję z NPC nawet, gdy jesteśmy wampirem w ostatnim stadium rozwoju - wystarczy przy jego pomocy podnieść Disposition delikwenta do 100.

Reign of Terror - raz dziennie, Silence+Demoralize;

Embrace of Shadows - raz dziennie, Night-Eye (90 sekund) + Invisibility (180 sekund)

UWAGA: Wyleczenie się z wampiryzmu umożliwia nam misja "Vampire Cure" (szukaj w rozdziale "Misje różne").