Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Age of Wonders: Magia Cienia - poradnik do gry

Age of Wonders: Magia Cienia - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Bohaterowie | Podstawy Age of Wonders Magia Cienia poradnik Age of Wonders: Magia Cienia

Ostatnia aktualizacja: 17 września 2019

Najważniejszą częścią naszych sił są bohaterowie. Dobrze wyszkolony (powiedzmy od 10 poziomu wzwyż), wyposażony i wsparty czarami zaklinającymi heros bez większej trudności pokonuje w walce 1 na 1 każda inną jednostkę. Nawet najmocniejszy heros nie jest jednak nie do pokonania - a utrata 20 poziomowego bohatera naprawdę boli, szczególnie jeśli nie mamy możliwości aby go ponownie powołać na naszą służbę.

Drugi problem z herosami to fakt, iż jest ich mało - w kampanii czar przyzwanie herosa zazwyczaj nie działa, więc nie da się oprzeć na nich całej swojej strategii (za wyjątkiem ostatniego etapu gry O'neronem - po szczegóły odsyłam do dalszej części tekstu).

Hodowla herosa jest dość czasochłonna i nie zawsze można ją dokładnie zaplanować - bonus jaki otrzymamy na każdym z poziomów jest w znacznym stopniu losowy (choć zależy również od klasy postaci) - Bohaterowie | Podstawy Age of Wonders Magia Cienia - Age of Wonders: Magia Cienia - poradnik do gry

Hodowla herosa jest dość czasochłonna i nie zawsze można ją dokładnie zaplanować - bonus jaki otrzymamy na każdym z poziomów jest w znacznym stopniu losowy (choć zależy również od klasy postaci). Niemniej można wyróżnić trzy rodzaje bohaterów - wojowników, magów i typ pośredni.

Atutem wojowników jest jak łatwo się domyśleć brutalna siła. Właściwie rozwinięty staje się nie do zatrzymania - choć nawet z 30 poziomowym bohaterem bez konieczności nie atakowałbym na pełną armię Władców.

Magowie mają jedną bardzo ważną i unikalną cechę - mogą niezależnie od maga rzucać czary. W przypadku gdy nieco podszkolimy kogoś takiego (na każdym poziomie naszym priorytetem powinna być cecha czarowanie - zwiększająca ilość punktów magii jakim dysponuje w bitwie bohater) zyskujemy bardzo cenny atut. Czary bitewne są dość skuteczne a dysponowanie takimi zaklęciami oddziaływującymi na całe armie jak Święty gniew , czy Wstrząsy powoduje, że po 2-3 turach większość konwencjonalnych armii leży martwa lub bardzo osłabiona.

Rzucając czary ofensywne przy użyciu herosa warto pilnować by to jego zaklęcie zadawało śmiertelne rany - za każdy zabity przy użyciu magii bohater oddział dostanie doświadczenie.

Bohater czarodziej nie jest wcale słaby w walce wręcz, choć bez wątpienia ustępuje swoim kolegom po fachu preferującym bardziej bezpośrednie rozwiązania.

Trzeci rodzaj herosów jest pośredni między dwoma poprzednimi - dysponują zarówno magią jak i umiejętnościami bitewnymi - ale w żadnej z nich nie osiągają aż takich umiejętności jak specjaliści.

Dodatkowo bohaterowie uzyskują różne dodatkowe umiejętności uzależnione od rasy i klasy z jakiej się wywodzą - choć większość z tych zdolności można uzyskać stosując również przedmioty magiczne.