Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Age of Wonders: Magia Cienia - poradnik do gry

Age of Wonders: Magia Cienia - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Mapy | Podstawy Age of Wonders Magia Cienia poradnik Age of Wonders: Magia Cienia

Ostatnia aktualizacja: 17 września 2019

Mapa na której toczymy rozgrywkę w AoWII: SM są bardzo różne. Teren - niezależnie od tego czy na powierzchni czy po ziemia albo w świecie cieni może być wykorzystany jako ważny atut w każdych działaniach wojennych.

Obok standardowych dla gier strategicznych rozwiązań - takich jak wykorzystywanie wąskich przejść, przewagi jaką daje wysoka mobilność w nieprzyjaznym wrogowi terenie czy korzystania z lepszego zwiadu AoW II: SM ma kilka specyficznych dla siebie możliwości taktycznych.

Pierwszym jest wykorzystywanie różnych struktur generujących dochody złota i many (takich jak młyny, kopalnie, chramy). Obok ich oczywistego zastosowania (czyli przychodu złota i many) są znakomitym narzędziem do spowalniania ruchów nieprzyjaciela (komputer zazwyczaj nie przepuszcza stojącym gdzieś nieopodal trasy jego wojsk budynkom) i służą też jako system wczesnego ostrzegania - jak ktoś nam zajmie strukturę na mapie nie tylko wiemy że jesteśmy zagrożeni ale i na powtórzeniu możemy obejrzeć jakiś sił używa.

Dodatkowo dysponujemy szeregiem możliwości wpływania na kształt mapy. Najbardziej klasyczne to budowanie za pomocą pioniera dróg - niezwykle przydatne szczególnie w nieprzyjaznym naszym jednostkom terenie - zarówno ułatwia wykorzystanie defensywne naszych sił (szybsze przerzucanie garnizonów do zagrożonych miast) jak i ofensywne (łatwiejsze wysyłanie sił na front).

Pionier może też odbudować każdy zniszczony uprzednio obiekt - co wiąże się z utratą pioniera ale gdy np. wydamy polecenie odbudowy tego co uprzednio było wielką metropolią od ręki zyskujemy rozbudowane miasto.

Podobnie odbudować można chramy, kopalnie, strażnice czy nawet teleporty.

Podstawowym jednak narzędziem oddziaływania na mapę są czary. Od tworzenia na kilka tur dodatkowych obiektów (czary Święty knieje, Przeklęty las itd.), przez niszczenie roślinności (Burza ognia), zamrażanie wody (Zamrożenie wody), drastyczne ograniczanie mobilności (Klątwa Pająka), poprawianie mobilności naszych jednostek (Zaczarowane dróg) - to tylko z część dostępnych dla nas narzędzi. Warto pamiętać że zarówno my jak i nasz przeciwnik możemy łatwo za ich pomocą przedostać się przez wydawałoby się nieprzekraczalne bariery lub spowolnić grożącą nam armię dając naszym siłom czas na dotarcie na miejsce.