Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Age of Wonders: Magia Cienia - poradnik do gry

Age of Wonders: Magia Cienia - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Misja 3 - Julia, Bezpieczna Knieja | Kampania | Age of Wonders Magia Cienia poradnik Age of Wonders: Magia Cienia

Ostatnia aktualizacja: 17 września 2019

  • Poziom trudności: normalny.
  • Cel: Pokonać wszystkich nie sprzymierzonych czarodziei.
Zaczynasz z niezłymi siłami - Misja 3 - Julia, Bezpieczna Knieja | Kampania | Age of Wonders Magia Cienia - Age of Wonders: Magia Cienia - poradnik do gry

Zaczynasz z niezłymi siłami. Najpierw oczyszczamy teren dookoła i przejmujemy znajdujące się na północny-wschód od naszego miasta (Avrel ) dwa chramy życia. Ponieważ w okolicy chramów jest też kilka innych ciekawych znalezisk warto wysłać tam herosa +1,2 oddziały wparcia.

Drugim herosem + kilka oddziałów (np. druidzi i drzewiak) idziemy najpierw droga na południe - zajmujemy chram kosmosu, czyścimy dwie magiczne krypty i ruszamy na północny zachód- mostem.

Za rzeką znajdują się następne ruiny i mag Marinus, władca nizołków, który dość szybko wypowiada nam wojnę.

Zdobywamy jego dwa miasta i zabezpieczamy okoliczny teren (2 x chram wody).

Teraz czas skupić się na ziemiach rozciągających się na południe od naszego królestwa. Naszym pierwszym celem jest miasto Vernwor należące do orków. Po jego zajęciu ostrożnie eksplorujemy okolicę. Na południe od nas, za rzeką są ziemie czarodziejki Karissy (magia ognia) i jej orków.

Nim ruszymy w tamtą stronę, dobrze skonsolidować nasze siły i utworzyć z nich 2 dużych armii, najlepiej każdej dowodzonej przez herosa.

Jej królestwo to prawdopodobnie 5 miast - stolica jest w głębi jej terytorium. Piąte leży nieco na zachód.

Walka z orkami będzie dość trudna - szczególnie że w pewnym momencie wojnę może nam też wypowiedzieć kolejny czarodziej - kierująca mrocznymi elfami Arachna.

Naszym atutem są potężni herosi - mieliśmy okazję ich podszkolić i wyposażyć, a także zaawansowana magia.

Kluczowa jest koncentracja całych sił na ofensywie - pozwoli to na szybkie wyeliminowanie nieprzyjaciela - Misja 3 - Julia, Bezpieczna Knieja | Kampania | Age of Wonders Magia Cienia - Age of Wonders: Magia Cienia - poradnik do gry

Kluczowa jest koncentracja całych sił na ofensywie - pozwoli to na szybkie wyeliminowanie nieprzyjaciela. Bardzo pomocne jest uderzenie od razu na stolicę - ponieważ orkowie nie mają w innych miastach wież magów pokonanie Karissy w bitwie o jej stolicę wyeliminuje od raz jej siły - zostawiając nam do podboju jej pozostałe miasta które stały się na wskutek śmierci władczyni neutralne.

Kolejnym przeciwnikiem będzie władczyni mrocznych elfów, potem pewnie pani szroniaków.

Jeśli mag archontów zerwie z nami przymierze - na końcu atakujemy również jego miasta.

Nie ma sensu opisywać szczegółowo kampanii - Misja 3 - Julia, Bezpieczna Knieja | Kampania | Age of Wonders Magia Cienia - Age of Wonders: Magia Cienia - poradnik do gry

Nie ma sensu opisywać szczegółowo kampanii. Na tym etapie dysponujemy już dostateczną przewagą aby pokonanie przeciwników było kwestia czasu.

Ograniczę się więc do podania kilku porad:

1) zabezpieczaj mosty i wąskie przejścia - nawet niewielkimi siłami - uniemożliwi to innym siłom (niedobitkom pokonanej rasy czy neutralnemu czarodziejowi) rozpełźnięcie się po twoim terytorium.

2) koncentruj siły - dwa duże zgrupowania armii wparte zwiadowcami wystarczą. Na tyłach warto trzymać średniej wielkości ale wysoce mobilną armię (rusałkowe smoki z żywiołakami powietrza będą idealne) - do przechwycenia ewentualnych sił nieprzyjaciela, które przedrą się przez twoją obronę lub do atakowania na niewiernych (misje od duchów).

3) walcz z jednym przeciwnikiem na raz.

4) atakuj zawsze najpierw stolicę - zazwyczaj jest broniona najsilniej. Rozbicie sił nieprzyjaciela i pokonanie jego maga, gdy nie ma innych wież, likwiduje daną frakcję.

5) używaj czarów wzmacniających jednostki - dobrze podrasowaną magią doświadczona armia jest znacząco silniejsza od identycznej, świeżo powołanej nie dysponującej wsparciem czarów.

Po pokonaniu ostatniego, nie sprzymierzonego z nami maga - kończymy kampanie.