Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Age of Wonders: Magia Cienia - poradnik do gry

Age of Wonders: Magia Cienia - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Misja 2 - Julia, Góra Abydor | Kampania | Age of Wonders Magia Cienia poradnik Age of Wonders: Magia Cienia

Ostatnia aktualizacja: 17 września 2019

  • Poziom trudności: normalny.
  • Cel: Skontaktować się z władca krasnoludów Fangirem, pokonać Demony Cienia.
Na tym etapie rozgrywki naszym problemem będzie niewielka ilość surowców - many i złota - Misja 2 - Julia, Góra Abydor | Kampania | Age of Wonders Magia Cienia - Age of Wonders: Magia Cienia - poradnik do gry

Na tym etapie rozgrywki naszym problemem będzie niewielka ilość surowców - many i złota. Musimy rozsądnie korzystać z naszych zasobów. Dlatego szczególnie cenne są wszystkie zasoby do produkcji, które można znaleźć - kluczową dla nas budowlą jest wieża maga.

Strategia w tym etapie opierała się na koncentracji na rozwoju magicznym - inwestowałem w budynki zwiększające ilość mana i tempo badań naukowych.

W stolicy - Torfindel produkujemy 2xzwiadowca - jednego wysyłamy na południe, drugiego - za naszymi głównymi siłami które poszły na zachód.

Dzielimy swoje siły na dwie części:

Większe siły z herosem i żelazną dziewicą +3 kawalerie ruszamy na wschód.

Główne siły zajmują okoliczne kopalnie - uwaga na pojawiające się co i raz oddziały Demonów Cieni.

Oczyszczają wrak - uwaga broni go hydra. Przedmiot to glif przemieszczenia - daje zdolność przenikanie.

Druga grupę - 2 x druid i reszta kawalerii ruszamy na północ.

Przejmujemy strażnicę, chram życia, drugą strażnice i oczyszczamy 2 pierwsze magiczne krypty.

Trzeciej krypty broni pan chaosu - potrzebne będą duże siły aby ją zdobyć - zostawiamy ją na później ale warto o niej pamiętać bo w środku jest wielki skarb - czar przyzwania Pana chaosu.

Odłączamy w tym miejscu druidów, których wysyłamy na drugi brzeg (mogą chodzić po wodzie) i zdobywamy leżące tam skarby chronione przez niewielki oddział niziołków.

Nawiedzoną kryptę nad rzeką lepiej zostawić również dla mocniejszych siły - są tam 2 x rycerz śmierci i 3 x czarny pająk.

Zwiadowca na południu:

Loch - za 150 możemy przyłączyć Obserwatora i eksplorować loch. Jest to dobre rozwiązanie i po chwili mamy 2 nimfy+ obserwatora.

Naszym pierwszym poważnym przeciwnikiem będą orkowie - mamy do zdobycia ich 4 miasta.

Nim jednak zabierzemy się za orków podboje zaczniemy od zdobycia neutralnego miasta goblinów Hif - przy użyciu połączonej głównej armii (czy tego co z niej zostało) z obserwatorem i nimfami (+jakieś bonusowe gobosy które może udało się nam uwieść) - Misja 2 - Julia, Góra Abydor | Kampania | Age of Wonders Magia Cienia - Age of Wonders: Magia Cienia - poradnik do gry

Nim jednak zabierzemy się za orków podboje zaczniemy od zdobycia neutralnego miasta goblinów Hif - przy użyciu połączonej głównej armii (czy tego co z niej zostało) z obserwatorem i nimfami (+jakieś bonusowe gobosy które może udało się nam uwieść). Miasto nie jest zbyt silnie bronione - bez większej trudności moglibyśmy je zdobyć nawet mniejszymi siłami, ale i tak potrzebujemy w nim garnizonu aby uniknąć buntu.

Ponieważ miasto jest wrogiej nam rasy najlepiej ustawić migrację elfów - tak aby one przejęły miasto.

Na południe od Hif można znaleźć nieco ciekawych znalezisk - przedmiot, złoto i wrak statku.

Podstawowy kierunek ekspansji to drugi brzeg - mostem do którego prowadzi droga na zachód od Hif . Zajmujemy młyn.

Teraz mamy do zdobycia drugie miasto Urfaras - miasto orków i stolicę maga tej rasy - Skulkana.

Znajduje się na południe od młynu, za dwiema strażnicami - Misja 2 - Julia, Góra Abydor | Kampania | Age of Wonders Magia Cienia - Age of Wonders: Magia Cienia - poradnik do gry

Znajduje się na południe od młynu, za dwiema strażnicami. Ponieważ będzie nam potrzebna solidna armia - warto dobrze się przygotować do tego ataku. W czasie oczekiwania na nasze główne siły możemy nieco pobuszować po okolicy zajmując okoliczne budynki i eksplorując ruiny.

Po zdobyciu Urfaras postępujemy z nim tak samo jak z Hif - 4 tury migracji elfów i miasto jest elfie.

Warto odwiedzić tez znajdujący się na południe od miasta Koniec Tęczy. Niewielkie siły i cenne znalezisko (kryształowy hełm - obrona +1, odporność +1 i co najważniejsze przekaźnik magii!)

Na południe od miasta jest też ukryte za drzewami wejście do podziemi - i do jeszcze jednego miasta orków - je też zdobywamy.

Potem ruszamy na zachód - do następnego miasta orków - Shalk . Zdobycie tego miasta nie powinno stanowić jakiegokolwiek problemu. Postępujemy z nim tak samo - garnizon+migracja elfów + eksploracja okolicy.

Na północy mamy ostatnie miasto orków - tym razem silniej bronione. Najlepiej zaatakować je jednocześnie z dwóch stron:

  1. od strony Shalk (na północ z miasta - po drodze przy okazji przetrzepiemy nieco skórę Demonom Cienia i odwiedzimy magiczną kryptę);
  2. od strony drogi prowadzącej na północ za mostem po wschodniej stronie Shalk.

pozwoli to nam na przechwycenie ewentualnych swobodnie poruszających się po okolicy wojsk nieprzyjaciela. Dodatkowo nasza druga armia wysłana na orków może odwiedzić po drodze targ krasnoludzki (jest na wschód od Kabalag - ostatniego miasta orków) - i dokonać tam małych zakupów (zgodnie z potrzebami).

Po zniszczeniu orków pozostaje nam tylko przejść na północ od właśnie zdobytego miasta przez bramy do podziemnego królestwa krasnoludów - Misja 2 - Julia, Góra Abydor | Kampania | Age of Wonders Magia Cienia - Age of Wonders: Magia Cienia - poradnik do gry

Po zniszczeniu orków pozostaje nam tylko przejść na północ od właśnie zdobytego miasta przez bramy do podziemnego królestwa krasnoludów.

Tam kierujemy się zgodnie z wskazaniami krasnoludów aż dotrzemy do byłego maga krasnoludów, od którego dostaniemy kolejne zadanie - zdobyć jego przedmioty zakopane w podziemnym skarbcu, oczyścić okolicę z Demonów Cienia i na końcu wyprawić się do krainy cienia i zniszczyć siły wroga tam.

Po kolei - wracamy do miasta na północ od stolicy krasnoludów - miasto przechodzi pod nasze panowanie. Dostajemy też drugiego herosa i kreta - jednostkę zdolną kopać w podziemnych korytarzach tunele.

Rozbudowujemy nasze nowe miasto - Gladholm . Budujemy najpierw pioniera a potem Wieża Maga - umożliwi nam teleportację (o ile wybudowaliśmy tam teleport) z naszej stolicy sił, które tam możemy wyprodukować aby przerzucić bliżej frontu.

Ruszamy z kretem, pionierem i naszymi siłami na północ i za mostem skręcamy na wschód, mijamy miasto krasnoludzkie Ladubar , przechodzimy kolejny most (cały czas kierując się na wschód) - Misja 2 - Julia, Góra Abydor | Kampania | Age of Wonders Magia Cienia - Age of Wonders: Magia Cienia - poradnik do gry

Ruszamy z kretem, pionierem i naszymi siłami na północ i za mostem skręcamy na wschód, mijamy miasto krasnoludzkie Ladubar , przechodzimy kolejny most (cały czas kierując się na wschód).

Przebijamy się kretem przez piasek i czyścimy dużą komorę z sił wroga. Na południe mamy ruiny miasta krasnoludzkiego Ugbrand . Tu pionier dostaje polecenie odbudowy, a my zostawiamy niewielkie siły jako garnizon.

Skarbiec wznosi się na północ od Ugbrand - powinniśmy go widzieć na mapie.

Teraz czas na najtrudniejsza część misji. Watro zgromadzić naprawdę solidne siły - 2 pełne armie z herosami wystarczą. Idziemy na południe od Ugbrand czyszcząc teren. W jednej z krypt magicznych nasz przyjaciel krasnolud odnajduje magię, której się wyrzekł, a my idziemy dalej - do portalu cienia.

Przechodzimy do Świata Cieni (uwaga na chorobę cienia - warto się przed nią wcześniej zabezpieczyć czarem Wędrówka Cienia).

Po drodze zdobywamy jedno z miast - Misja 2 - Julia, Góra Abydor | Kampania | Age of Wonders Magia Cienia - Age of Wonders: Magia Cienia - poradnik do gry

Po drodze zdobywamy jedno z miast. Jeśli chcemy możemy bawić się w ściąganie przez nie posiłków (budowa wieży maga+teleporty w innych miastach) - jeśli czujemy się na siłach - idziemy dalej.

Na zachód mamy nasz cel - stolice Demonów Cienia.

Gromadzimy duże siły i możemy atakować.

Bitwa jest dość trudna - ale nic nam nie broni zgromadzić naprawdę licznych armii.

Ze startami liczyć się nie musimy - ważne, by przetrwali herosi.

Nim zaatakujemy, zakończmy wszystkie ważne prace - przedmioty, czary i umiejętności, na których nam zależało.