Kilka wskazówek na dobry początek

The Sims 2: Na Studiach - poradnik do gry

5 maja 2005Autor solucji: Beti (gry-online.pl) - dotyczy wersji PC
  • Niektórzy studenci już mieszkają na kampusie - klikamy na dowolnej parceli oznaczonej diamentem i wybieramy "wejdź do parceli".
  • Aby poznać więcej sposobów rozpoczęcia studiowania, należy kliknąć w panel studentów. Żeby przenieść nastoletnich Simów z otoczenia domowego, kliknij przycisk "wyślij Simów na uczelnię" albo stwórz własnego Sima i wyślij go na studia. W tym celu klikamy na przycisku "stwórz nowych studentów". Na teren uczelni można również wprowadzać studentów znajdujących się w skrzyni Simów.
  • Po uruchomieniu gry pojawi się wybór okolicy, ewentualnie możliwość stworzenia swojej własnej okolicy. W lewym górnym rogu ekranu natomiast pojawia się ikonka "wybierz uczelnię" - tam możemy dokonać wyboru z pośród trzech w/w uczelni lub możemy stworzyć swoją własną (oczywiście środowisko życia "nie akademickiego" cały czas będzie aktywne i z lewej górnej części ekranu możemy się przełączyć do niego w każdej chwili).
1 - Kilka wskazówek na dobry początek - The Sims 2: Na Studiach - poradnik do gry
2 - Kilka wskazówek na dobry początek - The Sims 2: Na Studiach - poradnik do gry
  1. Po wykonaniu powyższych czynności znajdziemy się w otoczeniu studenckim, gdzie przeważać będą akademiki, domy do wynajęcia, kwatery studenckie, kluby, parki rozrywki, biblioteki itd. Jednym słowem znajdujemy się w całkiem nowym otoczeniu, którego w Simach do tej pory nie było. Wszystkie te miejsca możemy odwiedzać zamawiając taksówkę.
  2. Miasteczka akademickie są budowane na tej samej zasadzie jak okolice w zwykłych sąsiedztwach. Jedynym wyjątkiem będą akademiki. Nie można wybudować akademika, można natomiast wybrać z katalogu gotowy i umieścić w dowolnym miejscu na kampusie. Żeby wybrać akademiki, kwatery prywatne, tajne stowarzyszenia, klikamy na panelu w "parcele specjalne".
  3. Kolejnym ważnym krokiem będzie tworzenie studentów. Możemy wysłać na studia nastoletnich Simów , którzy zmienią się w młodych dorosłych, wybrać gotowego studenta z menu i zakwaterować go w jednym z akademików lub po prostu stworzyć nowych studentów.
3 - Kilka wskazówek na dobry początek - The Sims 2: Na Studiach - poradnik do gry
4 - Kilka wskazówek na dobry początek - The Sims 2: Na Studiach - poradnik do gry
  • Teraz z panelu znajdującego się w lewej, dolnej części ekranu wybierzmy sobie opcję "studenci" (myszką albo klawiszem F1), a następnie pojawią się dwie możliwości: pierwsza to tworzenie Sima, druga - studentów.
5 - Kilka wskazówek na dobry początek - The Sims 2: Na Studiach - poradnik do gry
  1. Na ilustracji powyżej mamy obraz, jaki pojawi się po wybraniu opcji "stwórz nowych studentów, bo tym mamy się zająć. I tak: wypełniamy po kolei imię, nazwisko, ustalamy płeć, karnację oraz sylwetkę naszego studenta. Kolejne kroki wiązały się będą z wyglądem tj. kształtem, głowy, nosa, oczu, ust, makijażem, kolorem włosów i sposobem uczesania. W tym przypadku wygląda to tak samo jak w zwykłych Simach 2. Jedyną różnicą jest to, że przy wyborze studenta nie możemy decydować, czy będzie to osoba dorosła, czy też dziecko, bo dodatek obejmuje jedną grupę wiekową, o której już była wzmianka, a mianowicie "młody dorosły". Jeżeli nie zależy nam za bardzo na kombinacjach w wyglądzie Sima, możemy dokonać wyboru losowego postaci lub kliknąć w opcje "wybór istniejącego Sima" (na górze okna wyboru). Następne wybory dotyczyły będą osobowości oraz aspiracji. Wpływają one na różne cele życiowe. Jeżeli nasz Sim wypełni swój cel życiowy, zdobędzie status platynowej aspiracji do końca życia (podgląd celów życiowych znajduje się w okienku z informacją o aspiracji).
  2. Z każdej rodziny można wysłać na studia maksymalnie ośmiu studentów. Jeżeli chcemy dodać studentów do istniejącego już domu, oczywiście pod warunkiem, że mieszka w nim nie więcej niż ośmiu Simów, których kontrolujemy, wybieramy ze skrzyni studentów tych, których chcemy dodać, a następnie klikamy w miejsce, gdzie chcemy go zakwaterować. Po pojawieniu się okienka z zapytaniem, musimy potwierdzić chęć połączenia domów.
  3. Nie polecam jednak na początek grania ośmioma Simami. Lepiej zająć się dwoma, trzema - łatwiej wtedy kontrolować ich pragnienia i potrzeby. I jeszcze jedna ważna uwaga: po zakwaterowaniu naszych studentów w akademiku trzeba pamiętać, żeby od razu pozajmowali dla siebie pokoje (klikając na drzwi pokoju, wybieramy "zajmij pokój"), ponieważ akademiki zapełniają się studentami w niesamowicie szybkim tempie.
  4. Simowie, którzy ukończą studia lub zostaną z nich wyrzuceni, wracają do skrzyni Simów w normalnym otoczeniu. Można ich wtedy wprowadzać na parcelę rodzinną lub przeprowadzić do nowego domu. Grupy współlokatorów można ze sobą łączyć i osiedlać na dowolnej parceli mieszkalnej, w której mieszka mniej niż ośmiu Simów.
  5. Jeżeli chcemy, aby nasz Sim miał własne mieszkanko, wybieramy w gazecie lub na komputerze opcję "znajdź dom dla siebie". Mogą też wynajmować pokoje prywatne, ale oczywiście trzeba wtedy wydać więcej pieniędzy.
  6. Simy mogą też przystępować do bractwa studenckiego, ale wychodzi to nieco drożej finansowo niż mieszkanie na własnej kwaterze. Niemniej jednak zapewnia to dobrą okazję do zdobywania nowych znajomości. Jeżeli chcemy przyłączyć naszego bohatera do bractwa studenckiego, musimy kliknąć na telefon, wybrać "Bractwo Studenckie", a następnie "przyłącz się" i jedno z aktualnie dostępnych bractw. Warunkiem przyjęcia będzie poddanie Sima na okres próbny, gdzie będzie musiał zaprzyjaźnić się z określoną liczbą Simów, którzy już tam są.
  7. Zawiązywanie przyjaźni ma duże znaczenie dla wzrostu wskaźnika reputacji. Nowy system reputacji, który pojawił się w dodatku, sprawił, że Simowie mogą czerpać liczne korzyści z posiadania przyjaciół i kontaktów z wpływowymi Simami. Kiedy są otoczeni kręgiem dobrych przyjaciół, sami mają większy wpływ na innych. Mogą nakłaniać ich do wykonywania za nich różnych prac np. sprzątania, odrabiania lekcji itp. - klikamy na Sima, wybieramy opcję "nakłoń do" i dokonujemy wyboru.
  8. Generalnie w dodatku pojawiło się dużo nowych atrakcji związanych z zabawą i towarzystwem, co sprzyja zawiązywaniu tych przyjaźni. Jest to np. gra w zośkę, bitwa na poduszki - szalenie sympatyczna i dobra zabawa - rapowanie, puszczanie bąbelków za pomocą specjalnej fajki wodnej, taniec przy stosie, robienie głupich żartów innym Simom ("brzęczyk", "balon z wodą" i "to nie ja"), psikusy dostępne po kliknięciu na fontannę (wrzucanie mydła), spryskiwacz albo bieganie nago itp.
  9. Będzie też niemało nowych obiektów do kupienia takich jak: sprzęt muzyczny, wyciskarka do owoców, która z pewnością przyda się na każdej imprezie, automaty do gry - które przepędzą nudę i zapewnią odmianę po nużących przygotowaniach do egzaminów. Spryskiwacz przeciwpożarowy - niezbędny dla początkujących kucharzy, mający tę zaletę, że sam wykrywa w pobliżu źródło intensywnego ciepła, a wtedy uwalnia strumienie wody i zagrożenie zostaje usunięte. Jednak sam nie potrafi odróżnić prawdziwego niebezpieczeństwa od niemądrych zabawa dowcipnisiów z zapalniczkami. Ponadto na imprezach grupowych mamy do wykorzystania kilka rodzajów automatów do gier oraz symulator "Maxis" do zabaw grupowych.
  10. W specjalnych automatach możemy teraz zakupić telefon komórkowy, rodzaj gameboy'a i odtwarzacz mp3.
  11. W hobby poza "wiecznymi" stołami do gier w szachy czy lunetami pojawi się więcej sprzętu do ćwiczeń dla Simów dbających o sylwetkę i nie tylko... Będą atlasy, bieżnia czy sprzęt do ćwiczenia nóg. Dekoracje zaskoczą nas bogatymi kolekcjami rzeźb, pojawi się nowa fontanna, maski do zawieszania na ścianie, obrazy i proporczyki. Szlachetnie wyglądające litery alfabetu simgreckiego będą podkreślały dumny status każdej siedziby.
  12. Generalnie najlepiej byłoby przed rozpoczęciem zakupów przejrzeć katalog obiektów w trybie kupowania.