Commandos 3: Kierunek Berlin - poradnik do gry

Poradnik do gry Commandos III: Kierunek Berlin zawiera dokładny opis przejścia wszystkich misji, w których gracz krok po kroku prowadzony jest za rączkę najprostszą drogą do celu.

28 października 2003Autor solucji: Ziuziek (gry-online.pl) - dotyczy wersji PC
Witam wszystkich w poradniku do gry Commandos III: Destination Berlin - Commandos 3: Kierunek Berlin - poradnik do gry

Witam wszystkich w poradniku do gry Commandos III: Destination Berlin. Są tu opisane wszystkie misje, w których gracz krok po kroku prowadzony jest za rączkę. Zdaję sobie sprawę, iż jest tu mnóstwo innych możliwości wykonania niektórych misji, jednak z oczywistych względów nie zamieszczałem wszystkich, a tylko jedną – tą najprostszą. Grając masz pewność, że wykonasz misję. Zanim jednak zabierzesz się do komandosów, przeczytaj kilka zamieszczonych tu uwag:

  • KONIECZNIE, powtarzam: koniecznie przejdź obie misje treningowe. Nawet jeśli jesteś starym wyjadaczem, to właśnie tu przedstawione są wszystkie nowe opcje oraz możliwości. Upewnij się, że opanowane masz korzystanie z interfejsu.
  • Często zapisuj grę klawiszem F9, praktycznie po każdej opisanej w poradniku „akcji”. Co jakiś czas rób oddzielnego save’a o innej nazwie.
  • Korzystaj z klawiszy F5, by podświetlać wrogów i F7, by podświetlać drzwi, skrzynki i przedmioty do podniesienia.
  • Przebierając się szpiegiem pamiętaj, że im wyższy stopniem mundur nosisz, tym masz większe możliwości. Np. w stroju żołnierza tylko zagadasz innego żołnierza, ale w stroju oficera możesz takiemu delikwentowi rozkazać gdzieś iść. Wiedz także, że niektórzy żołnierze (przede wszystkim inni oficerowie) odkryją twą tożsamość nawet wtedy, gdy masz mundur oficera. Uważaj na nich.
  • Wykorzystuj ciała martwych wrogów, paczki papierosów lub wabiki do zwabiania przeciwników w pułapkę.
  • Co ciekawe, w grze animacje nie muszą się dokańczać – tzw. chodzi tu o animacje związywanego żołnierza i animacje wstawania / padania na ziemię. Jeśli leży kilku ogłuszonych żołnierzy, to wystarczy klikać na nich po kolei, by wszyscy zostali związani. Podobnie jest z bieganiem – jeśli chcesz szybko paść lub wstać, to naciśnij spację, a potem kliknij myszką na ekranie w miejsce, gdzie chcesz iść. Dzięki temu można np. szybko podbiec do przeciwnika i w odpowiedniej chwili paść.
  • Bardzo ważną kwestią jest tryb ataku, włączasz go klawiszem A. Wtedy twoi komandosi i sprzymierzeni żołnierze atakują od razu jak widzą przeciwników.
  • Zabieraj broń przeciwników. Choć pistolety oficerów na nic się nie przydadzą, to automaty, a przede wszystkim – strzelby – już tak. Strzelba ma duży zasięg, można podczołgać się pod przeciwnika i zabić go nawet, jeśli obejmuje cię wzrokiem, tzn. jeśli jesteś w jego ciemnozielonym polu widzenia (w jasnozielonym zostaniesz zauważony). W niektórych skrzynkach znajdziesz karabin (duża szybkostrzelność, potrzeba dwóch strzałów na zabicie przeciwnika), nie zapominaj też o zabieraniu amunicji wrogim snajperom, jeśli akurat w misji masz swojego snajpera.
  • Broń miotana jest bardzo użyteczna i jest jej kilka rodzajów. Granaty usypiające mają duże pole i bez żadnego hałasu mogą unieszkodliwić na chwilę kilku wrogów. Pamiętaj jednak, że trzeba ich potem zabić nożem lub związać. Uważaj tylko, by nie wejść w chmurę bez maski gazowej, bo inaczej sam zostaniesz uśpiony. Koktajle Mołotowa są cichsze, ale i słabsze niż granaty.
  • Pamiętaj, że możesz patrzeć przez okna i drzwi. Wystarczy nacisnąć klawisz przeszukiwania (Z) i kliknąć na okno lub drzwi. Przez okna zielony beret i złodziej mogą także wskakiwać lub wyskakiwać.
  • Aby unieszkodliwić (w sposób cichy) psa, należy podać mu mięso zmieszane ze środkiem usypiającym. Po prostu wybierz środek (wygląda jak słoik z tabletkami) i kliknij na mięso.
  • Możesz wchodzić snajperem lub zielonym beretem na słupy. Snajper będący na słupie ma znacznie większy zasięg.

Informacja o aktualizacjach poradnika

Na dzień dzisiejszy prace nad poradnikiem Commandos 3: Kierunek Berlin - poradnik do gry zostały zakończone.

Ze względu na możliwe aktualizacje gry (patche), mogą wystąpić pewne różnice w zawartości gry i poradnika. Data ostatniej aktualizacji poradnika: 28 października 2003.

Kody do gry Commandos 3: Kierunek Berlin

Patche (łatki) do gry Commandos 3: Kierunek Berlin

Trainery do gry Commandos 3: Kierunek Berlin

gra Commandos 3: Kierunek Berlin

Commandos 3: Kierunek Berlin

Commandos 3: Destination Berlin

strategiczne

komentarze czytelników

Wid3  2004-05-14 - 19:26

Zuziek mam pytanko jak moge stworzyć poradnik do jakiejś gry jezeli ta gra go jeszcze niema?? Z góry dzięki i pozdro

szymaniak  2004-05-14 - 19:35

Człowieku... gdzie ty się urodziłeś?? ...

tymczasowy403982  2004-11-19 - 14:43

Mam problem z wspnieńciem się na słup w stalingradzie jak sie wspinam to snajper mnie zestrzeliwuje odpowiedz ktoś na gadu-gadu mój numer4389201

ryan 19  2006-09-15 - 17:37

ja mam problem z europa srodkowa nie weim czy mam dac 2 komadosow do kryjowki czy tylko szpiega ja daej tylko szpiega mozecie mi powedziec

gierman18  2009-10-04 - 13:50

Poradnik jest OK. pomugł mi w wielu sytuacjach

srgweg  2009-12-15 - 00:02

Utknąłem w tej Europie środkowej z misją 03... Pozabijałem wszystkich... Nawet poniszczyłem pojazdy (oprócz czołgu). W poradniku jest napisane, żeby zabrać dynamity... ale jak najeżdżam na to myszką to mi się nie pokazuje opcja, żeby go zabrać... Postanowiłem więc zdetonować ładunki granatami... Nadal nic... Jak by ktoś był tak miły i podpowiedział co trzeba zrobić... 5500153 moje gg