Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Black Mirror - solucja, poradnik

Black Mirror - solucja, poradnik

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Przeszukaj gabinet gospodarza | Solucja Black Mirror solucja Black Mirror

Gabinet gospodarza to miejsce następnej trudnej zagadki - tym razem będziecie rozwiązywali zagadkę, posługując się tarczą lub zegarem z runami.

Ostatnia aktualizacja: 11 grudnia 2017

Znalazłszy się na biegnącym nad holem pasażu (za pierwsze spotkanie z chłopcem otrzymasz osiągnięcie Running with scissors), obejdź go częściowo dookoła, kierując się w prawo, aż dotrzesz pod drzwi gabinetu gospodarza (na prawo od zdobiących ścianę poroży; po drodze miniesz portret Edwarda).

Otwieranie gabinetu gospodarza

Przyjrzyj się ich nietypowemu zamkowi - teoretycznie możesz spróbować otworzyć go wytrychem, ale przekonasz się, że tym razem tak prosto nie pójdzie. Również użycie klucza okaże się nie od razu skuteczne - najpierw trzeba w zbliżeniu odpowiednio ustawić jego ruchome ząbki, zgodnie z przekrojem zamka.

W tym celu pojedynczy ruchomy ząbek (drugi od góry albo trzeci od dołu) obróć tak, by był skierowany w stronę przeciwną niż górny, krótszy ząbek nieruchomy - Przeszukaj gabinet gospodarza | Solucja Black Mirror - Black Mirror - solucja, poradnik

W tym celu pojedynczy ruchomy ząbek (drugi od góry albo trzeci od dołu) obróć tak, by był skierowany w stronę przeciwną niż górny, krótszy ząbek nieruchomy. Natomiast dwa dolne ząbki, obracające się razem, powinny być ustawione w tę samą stronę, co ząbek krótszy.

W trakcie tych manipulacji możesz sprawdzać, czy ustawiasz ząbki prawidłowo, obracając klucz tak, żeby było widać tylko jego końcówkę, i przyglądając się, czy jej przekrój pokrywa się z przekrojem zamka - Przeszukaj gabinet gospodarza | Solucja Black Mirror - Black Mirror - solucja, poradnik

W trakcie tych manipulacji możesz sprawdzać, czy ustawiasz ząbki prawidłowo, obracając klucz tak, żeby było widać tylko jego końcówkę, i przyglądając się, czy jej przekrój pokrywa się z przekrojem zamka.

Po otwarciu drzwi podejdź do biurka (aktywny punkt pośrodku jego blatu) i uważnie przejrzyj jego zawartość. Zacznij od szuflad. W górnej szufladzie po prawej nie natrafisz na nic interesującego oprócz kolejnych fragmentów zdjęcia (te same fragmenty możesz też zabrać ze stojącej na blacie po pawej popielniczki - wszystko zależy od tego, co klikniesz jako pierwsze). Sprawdź zatem szuflady po lewej. Górna jest nieaktywna, środkowa natomiast zawiera korespondencję Edwarda dotyczącą spraw gospodarskich (dwie kartki David położy na blacie biurka). Z kolei dolna szuflada ma podwójne dno (kliknij aktywny punkt w jego lewym rogu, by David je wyjął). Po ujawnieniu skrytki zabierz leżące w niej kartki - jedną David położy na blacie obok dwóch poprzednich, druga stanowi sporządzoną przez ojca notatkę. Z jednej jej strony wspomniana jest kaplica i rodzinne kroniki, z drugiej znajduje się rysunek niewątpliwie stanowiący wskazówkę. Przedstawia on trzy pierścienie - zewnętrzny oznaczony jest cyfrą 2, środkowy cyfrą 5, a wewnętrzny cyfrą 1. Na koniec przeczytaj kartki leżące na blacie (na każdej są po dwa aktywne punkty; biała wspomina o zaginięciu pewnej dziewczyny).

Teraz przejdź do stojącego na prawo od biurka regału - Przeszukaj gabinet gospodarza | Solucja Black Mirror - Black Mirror - solucja, poradnik

Zagadka - tarcza z runami

Teraz przejdź do stojącego na prawo od biurka regału. W jego centrum widnieje jasna tarcza (kliknij ją dwukrotnie) składająca się z trzech pierścieni - do ustawienia których David właśnie znalazł podpowiedź. Po przybliżeniu widoku na tarczę przesuń go maksymalnie w lewo - zobaczysz złote okrągłe plakietki zdobiące lewy bok regału (przy każdej półce). Kierując się podpowiedzią z kartki, sprawdź (przesuwając widok klawiszami W i S), jaki symbol widniej na plakietce przy pierwszej (górnej) półce, a następnie przy drugiej półce i przy ostatniej - piątej (na samym dole). Wróć do tarczy z pierścieniami i obracając kolejne pierścienie, w zaznaczonym u góry przedziale na dużym pierścieniu ustaw runę wyrd (tę, którą oznaczono drugą półkę), na średnim pierścieniu runę berkano (tę, którą oznaczono piątą półkę), a na małym runę hagalaz (tę, którą oznaczono pierwszą półkę) - tak jak sugeruje to rysunek i cyfry (2-5-1) na karteczce z biurka. Kiedy mechanizm zadziała i pokaże się makieta zamku, przyjrzyj się miejscu w dole makiety, gdzie wyraźnie brakuje wieży, po czym zainstaluj tam posiadany fragment.

Za ukończenie rozdziału pierwszego otrzymasz osiągnięcie Chapter I completed.