Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

MU Legend - poradnik do gry

MU Legend - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Lochy epickie, areny, szczeliny w MU Legend End game w MU Legend - poradnik

Ogród Fabrice'a, Kopania Magicznych Klejnotów, Zamek Krwi, Tajny Skarbiec, Bezkresna Wieża i Labirynt Lupy - tutaj dowiesz się, czym są te miejsca.

Ostatnia aktualizacja: 24 listopada 2017

Zdobywanie doświadczenia i kolejnych poziomów postaci to rzecz, na której początkowo najbardziej zależy każdemu graczowi. Jednakże, w pewnym momencie (po osiągnięciu 65 poziomu doświadczenia), trzeba będzie zacząć regularnie odwiedzać lochy. Lochy to nic innego jak zamknięte instancje, w których nie spotkasz innych graczy (z wyjątkiem tych, którzy są w twojej drużynie), a których oczyszczenie pozwala zdobyć rozmaite i potrzebne do rozwoju postaci przedmioty. Rodzajów lochów w grze jest kilka - lochy zwykłe, epickie, Szczeliny, lochy dostępne w Sali Służby i Arena SI.

Zwykłe lochy

Lochy zwykłe to po prostu wszystkie miejsca, które powiązane są z elementami fabularnymi. Spora część zadań zaprowadzi cię właśnie tam, a oczyszczenie tych miejsc i pokonanie znajdującego się wewnątrz bossa będzie wymagane, by ukończyć misję. Miejsca te nie wyróżniają się na tle innych niczym szczególnym - nie oferują żadnych specjalnych nagród i nie mają ograniczeń ilości wejść.

Lochy epickie

Lochy epickie zarezerwowane są dla najlepszych graczy. - Lochy epickie, areny, szczeliny w MU Legend - MU Legend - poradnik do gry
Lochy epickie zarezerwowane są dla najlepszych graczy.

Lochy epickie to najtrudniejsze lochy w grze. Wejść do nich mogą jedynie postacie na 65 poziomie trudności i posiadające określoną moc bojową, a ich oczyszczenie w pojedynkę graniczy z cudem - lepiej jest więc wybrać się do nich w drużynie. Oczyszczanie epickich lochów pozwala zdobyć potężne przedmioty - elementy ekwipunku najwyższych rang i te należące do zestawów. Miejsca te zarezerwowane są dla bardzo doświadczonych graczy, którzy potrafią bez większych problemów oczyścić pozostałe miejsca.

Szczeliny

Do Szczelin wejść może każdy gracz, niezależnie od poziomu. - Lochy epickie, areny, szczeliny w MU Legend - MU Legend - poradnik do gry
Do Szczelin wejść może każdy gracz, niezależnie od poziomu.

Szczeliny to rodzaj lochów, które dostępne są od samego początku gry - do środka wejść mogą nawet postacie na 1 poziomie doświadczenia. Miejsca te dostosowują się do poziomu postaci, która do niej wchodzi - jeśli wejdziesz do środka na 30 poziomie, znajdujące się wewnątrz potwory także będą na 30 poziomie. W przypadku drużyn, potwory będą mieć poziom równy członkowi o najwyższym poziomie doświadczenia.

Szczeliny to doskonałe miejsca, by szybko zdobyć nowe przedmioty dla postaci. Upuszczane przedmioty nie są tutaj może najwyższej jakości, jednak oczyszczenie szczeliny zajmuje dosłownie kilka-kilkanaście minut. Wejść do nich można z wielu miejsc na mapie - wejścia oznaczone będą stosowną ikonką.

Lochy w Sali Służby

W Sali Służby znajdziesz kilka dodatkowych lochów. - Lochy epickie, areny, szczeliny w MU Legend - MU Legend - poradnik do gry
W Sali Służby znajdziesz kilka dodatkowych lochów.

Sala Służby (Room of Duty) to specjalna część miasta Ohrdor, gdzie znajdziesz wejście do kilku dodatkowych rodzajów lochów. Są to:

  1. Ogród Fabrice'a (Fabrice's Garden) - dostępny od 25 poziomu doświadczenia. Miejsce to doskonale nadaje się do rozwijania Zwierzaków (oferuje dużo punktów doświadczenia dla nich) i daje możliwość zdobycia nowych. Można tutaj wejść raz dziennie.
  2. Kopalnia Magicznych Klejnotów (Magic Gem Mine) - dostępny od 35 poziomu doświadczenia. Pozwala zdobyć ogromne ilości Magicznych Klejnotów. Można wejść tutaj raz dziennie.
  3. Zamek Krwi (Blood Castle) - dostępny od 45 poziomu doświadczenia. Celem jest tutaj jak najszybsze pokonanie bossa - im drużyna bądź zrobi to szybciej, tym nagroda będzie cenniejsza. Można wejść dwa razy dziennie.
  4. Tajny Skarbiec Luery (Luery's Secret Vault) - dostępny od 55 poziomu doświadczenia. Miejsce to pozwala zdobyć ogromne ilości Zen. Można wejść raz dziennie.
  5. Bezkresna Wieża (Endless Tower) - dostępny od 65 poziomu doświadczenia. Miejsce, w którym do oczyszczenia jest 100 pięter, a im wyższe piętro, tym trudniejsze do pokonania potwory i lepsze nagrody. Można tutaj wejść 2 razy dziennie.
  6. Labirynt Lupy (Lupa's Labyrinth) - dostępny od 65 poziomu doświadczenia. Jedyny loch, do którego można wejść nielimitowaną ilość razy. Miejsce to służy do rozwijania artefaktów i zdobywania materiałów służących do ich tworzenia.

Arena SI

Na Arenie SI walczyć możesz z postaciami innych graczy. - Lochy epickie, areny, szczeliny w MU Legend - MU Legend - poradnik do gry
Na Arenie SI walczyć możesz z postaciami innych graczy.

Arena SI to miejsce, gdzie gracze mogą walczyć postaciami innych graczy w starciach jeden na jednego. Ten tryb rywalizacji z innymi graczami (PvP) jest znacznie mniej wymagający, niż normalne starcia, gdyż walczy się tutaj z postacią sterowaną przez komputer. Na arenie można rozegrać do 10 walk podczas jednego wejścia, a za każdą walkę wygrywa się określoną ilość magicznych klejnotów. Można tutaj wejść raz dziennie.

Poziom trudności i podbój

Większość lochów oczyszczać można w prosty sposób - wystarczy się do nich dostać, wejść do środka i pokonać znajdującego się wewnątrz bossa. Można też odpowiednio dostosować poziom trudności lochu do własnych możliwości, a także, w razie braku czasu, wykorzystać mechanikę podboju (Subjugate), by przyspieszyć cały proces.

Wpływ poziomu trudności

Poziom trudności pozwala dostosować loch do własnych możliwości. - Lochy epickie, areny, szczeliny w MU Legend - MU Legend - poradnik do gry
Poziom trudności pozwala dostosować loch do własnych możliwości.

Poziom trudności ustalić można przed wejściem do większości Lochów. Wpływa on na kilka czynników, takich jak:

  1. Punkty zdrowia potworów - czyli jak długo zajmie ich eliminacja.
  2. Atak potworów - zadawane przez potwory obrażenia.
  3. Zdobywana gotówka - ilość Zen, które upuszczać będą potwory.
  4. Szansa na zdobycie rzadkiego przedmiotu - procentowy wzrost szansy na to, iż wróg upuści bardziej wartościowy przedmiot.
  5. Ilość zdobywanych punktów doświadczenia.

Warto więc mieć na uwadze to, iż wyższe poziomy trudności znacząco wzmacniają potwory - jeśli nie masz jeszcze postaci na 65 poziomie doświadczenia, nie ma sensu wybierać się do lochu na poziomie wyższym, niż normalny (ewentualnie trudny - 2 z 5). Pod żadnym pozorem nie wykorzystuj wyższych poziomów, by zdobywać punkty doświadczenia - wzrost punktów doświadczenia jest niemalże niezauważalny, a potwory będą nawet kilka razy silniejsze!

Podbój lochów (Subjugate)

Większość lochów (z wyjątkiem Labiryntu Lupy i epickich lochów) można podbijać w normalny sposób, lecz można także wykorzystać mechanizm podboju (Subjugate). Mechanizm ten pozwala zautomatyzować proces oczyszczania tych miejsc, przez co ich "zaliczanie" zajmie dosłownie kilka sekund.

Mechanika Podboju pozwala oczyścić loch w kilka sekund. - Lochy epickie, areny, szczeliny w MU Legend - MU Legend - poradnik do gry
Mechanika Podboju pozwala oczyścić loch w kilka sekund.

Jednakże, by nie było zbyt łatwo, mechanika podboju ma dwa ograniczenia - wymaga wykorzystania waluty premium (Czerwone Zen bądź Przypisane Czerwone Zen) i daje tylko część potencjalnych nagród. W obu przypadkach cena jest identyczna, różnią się natomiast nagrody - wykorzystanie Przypisanego Czerwonego Zen pozwala zdobyć 60% potencjalnych nagród, z kolei Czerwone Zen daje 80% nagród.

Warto wykorzystywać tą mechanikę, gdy nie ma się po prostu czasu na ręczne wyczyszczenie lochów. Ceny nie są zbyt wygórowane, Przypisane Czerwone Zen każdy jest w stanie zdobyć za regularne logowanie się, a nawet 60% potencjalnych nagród może zaowocować zdobyciem potężnego przedmiotu, bądź cennego materiału rzemieślniczego.