Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Mashinky - poradnik do gry

Mashinky - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Jak dobrze łączyć stacje? | Podstawy rozgrywki | Mashinky poradnik Mashinky

Przedstawiamy przepisy na sukces - proste i skomplikowane wzory torów i stacji. Zwracaj uwagę na to, co budujesz w Mashinky!

Ostatnia aktualizacja: 3 października 2019

Tworzenie połączeń pomiędzy stacjami to jedna z podstawowych czynności, które będą ci towarzyszą przez całą grę. Przy połączeniu dwóch stacji nie musisz przydzielać poleceń (punkty nawigacyjne). Po dodaniu odpowiednich wagonów, pociąg sam wykryje, do których stacji ma jeździć.

Podane poniżej rozwiązania to porady i sugestie. Nie bój się eksperymentować i łączyć podanych rozwiązań, aby stworzyć własne, dostosowane do twoich potrzeb (a może i nawet lepsze) połączenia!

Proste połączenie dla jednego pociągu

Najprostsze i najczęściej stosowane połączenie na początku gry - Jak dobrze łączyć stacje? | Podstawy rozgrywki | Mashinky - Mashinky - poradnik do gry

Najprostsze i najczęściej stosowane połączenie na początku gry. Choć czasem postawisz takie połączenie, żeby wypełnić jakąś lukę w dostawach towarów. Proste jak budowa cepa: dwie stacje łączysz jedną linią torów i dostawiasz zajezdnię. Nie musisz przypisywać poleceń dla pociągu, ponieważ sam będzie jeździł od jednej stacji do drugiej.

Trzy stację, dwa pociągi i semafory, jedna zajezdnia

Chcesz, żeby pociągi korzystały z stacji z jednym peronem (mało miejsca pod zabudowę, chcesz żeby pociągi korzystały z jednej stacji, albo po prostu brakuje żetonów) - Jak dobrze łączyć stacje? | Podstawy rozgrywki | Mashinky - Mashinky - poradnik do gry

Chcesz, żeby pociągi korzystały z stacji z jednym peronem (mało miejsca pod zabudowę, chcesz żeby pociągi korzystały z jednej stacji, albo po prostu brakuje żetonów)? Wystarczy połączyć jednym torem wszystkie trzy stację. Tworzysz połączenie od stacji A do B i C. W środkowej postaw przed i za sygnalizatory dwukierunkowe. Postaw zajezdnię np. pomiędzy stacją A i B. Stwórz dwa składy kolejowe, ale najpierw wypuść pociąg do stacji BC, a dopiero potem do połączenia AB. Możesz oczywiście dostawić po zajezdni na połączenie, ale jest to spory wydatek na początku gry.

Dzięki temu rozwiązaniu pociągi korzystają z tych samych torów i bez przeszkód mogą korzystać ze stacji pośredniej - Jak dobrze łączyć stacje? | Podstawy rozgrywki | Mashinky - Mashinky - poradnik do gry

Dzięki temu rozwiązaniu pociągi korzystają z tych samych torów i bez przeszkód mogą korzystać ze stacji pośredniej. Kiedy jeden z pociągów pociągów znajduje się na tej stacji, drugi będzie czekał aż pierwszy opuści stację i sam po chwili będzie mógł z niej skorzystać. Przydatne do niewielkich tras np. pasażerskich gdzie jedno miasto ma bardzo dużo mieszkańców albo transportu drewna do tartaku i desek do fabryki.

Połączenie kilku stacji do jednej stacji

Chcesz połączyć kilka wytwórni z fabryką lub kilka małych miast z jednym dużym - Jak dobrze łączyć stacje? | Podstawy rozgrywki | Mashinky - Mashinky - poradnik do gry

Chcesz połączyć kilka wytwórni z fabryką lub kilka małych miast z jednym dużym? Możesz oczywiście stworzyć stację złożoną z kilku peronów i zbudować oddzielne nitki torów dla każdego połączenia. Najlepszy pomysł to stworzenie stacji docelowej A ze stacjami B, C, D. Każda trasa łączy się przed stacją A. Tuż przed torem głównym stawiasz sygnalizator dwukierunkowy na każdej nitce (1). W ten sposób, podobnie jak w wcześniejszym rozwiązaniu, pociągi czekają aż jeden z nich skończy korzystać ze stacji docelowej (2). Pamiętaj o przypisaniu poleceń dla pociągów, jeśli transportują ten sam towar.

Minusem tego rozwiązania jest długi czas oczekiwania, jeśli wszystkie pociągi stoją przed stacją docelową. Jednak przez większość czasu, takie rozwiązanie się sprawdzi. W rozdziale o zaawansowanych połączeniach i stacjach zobaczysz rozwiązanie problemu oczekiwania.

Połączenie z wykorzystaniem mijanki dla dwóch-trzech pociągów

Przy długiej trasie, zbudowanie drugiej nitki torów jest dość kosztowne - Jak dobrze łączyć stacje? | Podstawy rozgrywki | Mashinky - Mashinky - poradnik do gry

Przy długiej trasie, zbudowanie drugiej nitki torów jest dość kosztowne. Możesz zbudować mijanki, która będą swoistą poczekalnią dla pociągów. Do głównej trasy budujesz krótką, o długość pociągów, które jeżdżą, równoległą nitkę (1). Teraz dodajesz semafory jednokierunkowe (2). Po dwa na początku i końcu każdego odcinka (nie na głównej trasie). W ten sposób jeden z pociągów będzie czekał (3), aż drugi zjedzie z głównej trasy na drugi tor mijanki (4), do innej mijanki lub zajezdni.

Sygnalizator dwukierunkowy przy stacji (1) w systemie mijanek to kiepski pomysł - Jak dobrze łączyć stacje? | Podstawy rozgrywki | Mashinky - Mashinky - poradnik do gry

Sygnalizator dwukierunkowy przy stacji (1) w systemie mijanek to kiepski pomysł. Bez sygnalizacji, pociągi będą czekać na mijance (2) aż zwolni się tor do stacji. Ewentualnie możesz dodać dodatkowy peron do stacji i wtedy dostawić semafory (3).

Możesz postawić semafory dwukierunkowe, ale przy jednej stacji pociągi będą się blokować (1). Problem rozwiązują dodatkowe perony z sygnalizacją dwukierunkową. Taka linią może obsłużyć do trzech pociągów ze względu na konstrukcję mijanki. Przy czterech pociąga nastąpi moment zablokowania całej trasy. Możesz przedłużyć mijankę i postawić dodatkowe semafory lub wybudować dodatkowe mijanki, ale coraz większa ich liczba/długość będzie mijać się z ich celem. Wtedy lepiej jednak przebudować linię do bardziej zaawansowanej.