Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Frostpunk - poradnik do gry

Frostpunk - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Niezadowolenie i nadzieja | Podstawy rozgrywki | Frostpunk poradnik Frostpunk

Mieszkańcy twojego miasta też mają swoje uczucia. Przeczytaj poniższe porady, a dowiesz się, co ma na nie wpływ.

Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019

Wszystkie twoje działania podlegają ciągłej ocenie ze strony mieszkańców miasta. Ich opinia na twój temat przekłada się na dwa wskaźniki - niezadowolenia oraz nadziei. Są one ze sobą częściowo powiązane, tak więc niektóre czynności powodujące wzrost nadziei, powodują także spadek niezadowolenia. Istnieją jednak również takie czynniki które powodują zmianę w obrębie tylko jednego wskaźnika. Musisz pilnować, aby wskaźniki nie osiągnęły zbyt skrajnych wartości.

Podstawowym modyfikatorem są tutaj problemy z jakimi boryka się twoja kolonia. Gra na bieżąco informuje cię o określonych bolączkach twoich mieszkańców. Dzięki temu widzisz ilu jest chorych i/lub rannych, głodnych czy bezdomnych.

Ilość obywateli borykających się z danym problemem zmienia nieustannie. - Niezadowolenie i nadzieja | Podstawy rozgrywki | Frostpunk - Frostpunk - poradnik do gry
Ilość obywateli borykających się z danym problemem zmienia nieustannie.

DOBRA RADA

Im więcej problemów i im większa jest ich skala tym bardziej negatywne przełożenie na wskaźniki. Dlatego staraj się tłumić problemy, zanim zdążą się zaognić.

W przypadku żywności nie będzie możliwa natychmiastowa reakcja. Wynika to z czasu w jakim zdobywane jest nieprzetworzone jedzenie. Jednak doba głodu nie powinna ciągnąć ze sobą bardzo poważnych problemów. Istnieją dwie przyczyny takiego stanu rzeczy. Pierwszą jest ilość zdobywanego jedzenia. W tym przypadku postaw dodatkową chatę myśliwych i postaraj się o jak największą liczbę zatrudnionych. Im większa liczba pracowników, tym większa efektywność, więc jeśli masz możliwość, to przekieruj część pracowników, tak aby chata myśliwych miała pełne zatrudnienie. Drugim możliwym problemem jest ilość przygotowywanych posiłków. Kuchnia pracuje tylko od 8.00 do 18.00, więc ilość przetwarzanego jedzenia jest ograniczona. W tym przypadku postaw dodatkową kuchnię. Jeśli już zdecydujesz się na budowę, to w tym przypadku warto to połączyć z polityką żywieniową. Obie kuchnie pracują niezależnie, więc każda z nich może przygotowywać inne typy posiłków, co odbije się pozytywnie na wskaźniku niezadowolenia.

Jeśli chodzi zaś o zdrowie, to tutaj sytuacja jest bardziej skomplikowana. Budynki medyczne wymagają budowy w strefie ogrzewania, przez co nie możesz stawiać ich w nieskończoność. Dodatkowo mają bardzo ograniczoną liczbę miejsc, a czas leczenia jest długi. W tym przypadku odblokuj i postaw dom opieki, który przygarnie nieuleczalnie chorych, odciążając placówki medyczne i umożliwiając im podjęcie leczenia osób, którym da się pomóc. Musisz się także zdecydować na to jak traktowani będą pacjenci. Lepszą opcją jest wprowadzenie prawa o terapii radykalnej, która sprawi, że lekarze będą starali leczyć wszystko, nawet urazy uznawane za nieuleczalne. Wówczas do domów opieki trafiają ci ludzie, u których terapia się nie powiodła lub spowodowała trwały uszczerbek na zdrowiu.

W przypadku działającego prawa o radykalnym leczeniu, możesz dostawać wiadomości, w których musisz zdecydować o losie pacjenta. - Niezadowolenie i nadzieja | Podstawy rozgrywki | Frostpunk - Frostpunk - poradnik do gry
W przypadku działającego prawa o radykalnym leczeniu, możesz dostawać wiadomości, w których musisz zdecydować o losie pacjenta.

Staraj się także zadbać o temperaturę w mieście. W szczególności uważaj na pracowników wydobywczych, którzy pracują daleko od generatora. Jeśli będzie zbyt zimno to liczba chorych będzie na tyle duża, że nie będziesz w stanie leczyć ich wszystkich, co znacząco odbije się na wskaźnikach. W tym przypadku wystarczy zapewnić odpowiednią temperaturę, tylko w jednym miejscu w domu lub miejscu pracy, by obniżyć ryzyko zachorowania.

Innym modyfikatorem są różnego rodzaju budynki, które odblokowujesz w księdze praw. Ich działania mogą obniżyć poziom niezadowolenia. Dobrym przykładem jest tutaj arena do walk i świetlica. Zapewniają one mieszkańcom rozrywki i pozwalają im zapomnieć o trudach życia. Musisz mieć chociaż jeden budynek tego typu, by zapewnić sobie stały spadek niezadowolenia.

Ostatnim elementem, który wpływa na niezadowolenia i nadzieję jest księga praw. Każda decyzja jaką podejmujesz ma określony wpływ na oba wskaźniki. Ten aspekt został szczegółowo opisany w podrozdziale "Księga praw".