Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Sudden Strike 4 - poradnik do gry

Sudden Strike 4 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Doktryny - opis dowódców i ich umiejętności | Sudden Strike 4 Poradnik Sudden Strike 4

Ostatnia aktualizacja: 26 sierpnia 2019

Umiejętności możesz wybierać w dowolnej kolejności. - Doktryny - opis dowódców i ich umiejętności | Sudden Strike 4 - Sudden Strike 4 - poradnik do gry
Umiejętności możesz wybierać w dowolnej kolejności.

Doktryny to swoiste drzewko talentów, które możesz dowolnie personalizować przed misją płacąc gwiazdkami. Punkty umiejętności zdobywasz za dobre wyniki w czasie misji, maksymalnie 3 gwiazdki. Trudno jest sprecyzować, co dokładnie wypływa na ten wynik, czasem po prostu trzeba mieć dużo punktów za niszczonych wrogów, zdobyć różne odznaki za taktyczne podejście do gry (niszczenie z flanki, przejmowanie sprzętu wroga, leczenie ciężko rannych itp) lub zaatakować wroga konkretnym sposobem (np. budując most pontonowy lub przejmując porzucone czołgi wroga).

Zależnie od wybranej doktryny, zyskasz dodatkową jednostkę/oddziały piechoty na początku niektórych misji. - Doktryny - opis dowódców i ich umiejętności | Sudden Strike 4 - Sudden Strike 4 - poradnik do gry
Zależnie od wybranej doktryny, zyskasz dodatkową jednostkę/oddziały piechoty na początku niektórych misji.

W niektórych misjach możesz otrzymać dodatkowe oddziały, zależnie od doktryny, jaką wybierzesz! Czasem jest to dodatkowy czołg, artyleria lub oddział piechoty. Np. w 4 misji kampanii Radzieckiej, jeśli wybierzesz doktrynę wsparcia, otrzymasz pojazd artyleryjski SU-122 (1), doktryna pancerna zapewnia dodatkowy czołg średni T43/76 (2), a doktryna piechoty wystawi dodatkowy oddział 9 żołnierzy zamiast pojazdu (3). Warto kilka razy zacząć misję każdą doktrynę i sprawdzić, co otrzymasz w danej misji i dostosować swój wybór.

Zazwyczaj będziesz musiał rozegrać misję, aby wybrać najlepszą doktrynę przy ponownym rozegraniu scenariusza. Opis misji nie dostarcza informacji na temat armii, którą będziesz dysponował lub wróg, zagrożeń czy ukształtowania terenu. Każda doktryna ma umiejętności bazowe, które ma zawsze i nie można ich wyłączyć (niektóre są unikalne). Cześć umiejętności doktryn powiela się we wszystkich doktrynach, choć czasem ich koszt się może różnić. Przed każdą misją możesz dowolnie dobierać te umiejętności, choć tylko z jednej doktryny. Nie musisz ich wybierać po kolei, ale możesz wybrać np. najdroższą z 5 i jedną za 1 lub po jednej umiejętności za 1, 2 i 3 punkty, zakładając, że masz 7 punktów gwiazdek.

Oto cześć wspólnych umiejętności, które przewijają się w więcej niż jednej doktrynie u każdej frakcji:

  • Granaty ręczne (lekka piechota zyskuje granaty odłamkowe; skuteczne przeciwko piechocie).
  • Podwózka (możesz przewieść do 4 pasażerów na dowolnym czołgu przydaje się do transportu żołnierzy).
  • Otwierany właz (jeśli czołg ma miejsce na dowódcę, może on otworzyć właz i obserwować okolice z wieżyczki; w ten sposób pojazd ma trochę większe pole widzenia, ale dowódca jest narażony na ostrzał).
  • Granaty dymne (piechota może rzucać granaty dymne, które tworzą mgłę wojny; przydatne podczas ataku jak i odwrotu).
  • Materiały wybuchowe (niektóre typy piechoty otrzymują specjalne dodatkowe wyposażenie, np. miny, granaty przeciwpancerne lub dynamit; dostępny dla doktryny piechoty i tylko dla niemieckiej doktryny wsparcia)
  • Worki z piaskiem (czołgi, część pojazdów opancerzonych i działa zyskują możliwość wzniesienia umocnień; redukują otrzymane obrażenia w boki i front pojazdu/działa, ale po straceniu worków z piaskiem w wyniku walki, jednostką traci tą zdolność).