Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

StarCraft: Remastered - poradnik do gry

StarCraft: Remastered - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI
Starcraft: Remastered - Rozdział 1 - Misja 3 - Desperate Alliance
Starcraft: Remastered - Rozdział 1 - Misja 3 - Desperate Alliance
Rozbuduj zaplecze gospodarcze oraz zwiększ liczbę Koszar. Masz bardzo dużo zasobów pod ręką. Zadbaj o dużą grupę SCV oraz kilka wieżyczek wewnątrz bazy, w razie ataku lotnictwa wroga.
Zbuduj tutaj przynajmniej 2-3 bunkry oraz wieżyczkę przeciwlotniczą. Dzięki temu, będziesz w stanie oprzeć się większości grup uderzeniowych Zergów. Najczęściej w tym miejscu nastąpi główne natarcie Zergów w ostatnich minutach.
Bardzo przydatna pozycja, choć nie możesz tutaj nic budować. Rozstaw tutaj kilku Marines. Będą oni atakować Zergów poniżej ich pozycji oraz obronią tą przestrzeń przed atakiem lotnictwa wroga.
Wzmocnij obronę poprzez wzniesienie kilku bunkrów oraz wieżyczki. Zergowie będą tutaj atakować trochę rzadziej, niż w przypadku północnego wejścia. Jednak nie możesz zaniedbać tej pozycji.
Wszystkie grupy Zergów przechodzą przez te dwa mosty. Można rozstawić tutaj miny, które osłabią większe oddziały Zerglingów oraz Hydralisków. Mniejsze grupy mogą zostać nawet wyeliminowane, jeśli rozstawisz miny w pewnej odległości od siebie.
Tutaj odbywa się produkcja wszystkich grup uderzeniowych Zergów. Jeśli masz nadmiar surowców i czasu, możesz spróbować kontratakować. Baza jest bardzo dobrze chroniona - są tutaj liczne wieżyczki i jednostki. Lepiej jest się skupić na obronie własnej bazy.
Wszystkie grupy Zergów przechodzą przez te dwa mosty. Można rozstawić tutaj miny, które osłabią większe oddziały Zerglingów oraz Hydralisków. Mniejsze grupy mogą zostać nawet wyeliminowane, jeśli rozstawisz miny w pewnej odległości od siebie.
Powiększ mapę

Misja 3 - Desperate Alliance | Kampania Terran | StarCraft Remastered poradnik StarCraft: Remastered

Ostatnia aktualizacja: 21 sierpnia 2019

Twoja Baza – Rozbuduj zaplecze gospodarcze oraz zwiększ liczbę Koszar. Masz bardzo dużo zasobów pod ręką. Zadbaj o dużą grupę SCV oraz kilka wieżyczek wewnątrz bazy, w razie ataku lotnictwa wroga.

Północne wejście – Zbuduj tutaj przynajmniej 2-3 bunkry oraz wieżyczkę przeciwlotniczą. Dzięki temu, będziesz w stanie oprzeć się większości grup uderzeniowych Zergów. Najczęściej w tym miejscu nastąpi główne natarcie Zergów w ostatnich minutach.

Wzniesienie pomiędzy wejściami – Bardzo przydatna pozycja, choć nie możesz tutaj nic budować. Rozstaw tutaj kilku Marines. Będą oni atakować Zergów poniżej ich pozycji oraz obronią tą przestrzeń przed atakiem lotnictwa wroga.

Południowe wejście – Wzmocnij obronę poprzez wzniesienie kilku bunkrów oraz wieżyczki. Zergowie będą tutaj atakować trochę rzadziej, niż w przypadku północnego wejścia. Jednak nie możesz zaniedbać tej pozycji.

Most – Wszystkie grupy Zergów przechodzą przez te dwa mosty. Można rozstawić tutaj miny, które osłabią większe oddziały Zerglingów oraz Hydralisków. Mniejsze grupy mogą zostać nawet wyeliminowane, jeśli rozstawisz miny w pewnej odległości od siebie.

Główna baza Zergów – Tutaj odbywa się produkcja wszystkich grup uderzeniowych Zergów. Jeśli masz nadmiar surowców i czasu, możesz spróbować kontratakować. Baza jest bardzo dobrze chroniona - są tutaj liczne wieżyczki i jednostki. Lepiej jest się skupić na obronie własnej bazy.

Cele misji:

  • Przeżyj przez 30 minut.

Nie dość, że Konfederacja uważa cię za wroga, to nadal nie podejmuje działań przeciwko Zergom. Kolonia na Mar Sara jest zagrożona atakiem znaczących sił obcych. Jednak Synowie Korhal, chcą tobie pomóc. Będzie to oznaczać współpracę z organizacją terrorystyczną według Konfederacji, ale życie ludzi jest cenniejsze.

W tej misji będziesz siedzieć w jednym miejscu i umacniać swoją pozycję (1). Masz pod dostatkiem surowców, a twoja pozycja to wnętrze miasta, do którego prowadzą dwa wąskie korytarze. Dodatkowo możesz rozstawić jednostki na dachu sklepów pomiędzy tymi korytarzami. Wróg będzie atakował cię dwoma rodzajami coraz większych grup. Pierwszy typ fali to atak lądowy. Pierwsze fale to tylko kilka Zerglingów. Będzie ich coraz więcej i dołączą do nich Hydraliski. Drugi typ fali to Mutaliski, latająca jednostka Zergów. Nie zadaje dużo obrażeń, ale ich atak odbija się od celu i przeskakuje na inną najbliższą jednostkę lub budynek. Wróg będzie rzucał swoje siły na północne wejście (2) oraz południowe (4). Z czasem zwiększysz tam obronę i wyślesz dodatkowe oddziały. Możesz również rozmieścić piechurów na dachu budynku pomiędzy tymi wejściami (3)

Rozpocznij od naprawy wschodniego bunkra (4) oraz nowej jednostki, Vulture. Jest to taki sam ścigacz, jakiego używał Raynor w poprzedniej misji. Po ulepszeniu będzie mógł postawić miny, ale na chwilę obecną skup się na ekonomii. Aktualne siły starczą na pierwsze kilka minut, ale jeśli załadujesz Marines do bunkrów, dzięki czemu będą żyli dłużej. Rozbuduj ekipę SCV i zacznij masowe wydobycie kryształów. Kiedy będziesz miał około 10 robotników, wybuduj rafinerię i przekieruj kilku robotników do wydobycia gazu Vespene. Buduj w międzyczasie Magazyny wewnątrz bazy. Można ich używać również jako mury. Jednak lepiej będzie, jeśli zaczniesz stawiać dodatkowe bunkry w wejściach do twojej bazy.

Po stworzeniu dodatkowych bunkrów, postaw jeszcze 1-2 koszary, aby zwiększyć produkcję piechoty. Oprócz Marines, wybuduj kilku Firebatów i umieść ich w pierwszych bunkrach od strony nadchodzącego wroga. Potem skup się na budowie wieżyczek (Missile Turret) w twojej bazie. Jest to aktualnie twoja jedyna broń przeciwlotnicza, oprócz Marines. Choć Grupy Mutalisków będą nieliczne, przez ich ataki możesz stracić sporo piechoty na ich tępieniu.

Rozbuduj fortyfikacje w obu wejściach do bazy. Po trzy bunkry na wejście powinny starczyć przez większość czasu. Rozstaw również miny, aby osłabić naciągających wrogów. - Misja 3 - Desperate Alliance | Kampania Terran | StarCraft Remastered - StarCraft: Remastered - poradnik do gry
Rozbuduj fortyfikacje w obu wejściach do bazy. Po trzy bunkry na wejście powinny starczyć przez większość czasu. Rozstaw również miny, aby osłabić naciągających wrogów.

Około 15 minuty, powinieneś mieć 20 robotników, po trzy bunkry w każdym wejściu obsadzonych Marines i piechotę Firebat, kilka do kilkunastu wieżyczek w różnych miejscach. Teraz możesz rozpocząć opracowywanie technologii oraz wybudować Fabrykę. Jest w zakładce budowy drugiego poziomu. Jedyna dostępna jednostka w tej misji to wspomniane już wcześniej Sępy (Vulture). Jest tani, kosztuje tylko 75 kryształów i można go naprawiać za pomocą jednostek SCV. Ten szybki pojazd przypominający futurystyczny motor, strzela grantami o małym zasięgu obszarowym. Jest przydatny przeciwko grupom wroga, zwłaszcza Zerglingom, które mają mało punktów życia. Do fabryki, możesz postawić dobudówkę. Tam opracujesz dodatkowe technologię dla jednostek produkowanych w Fabryce. .

Najciekawsza z dostępnych technologii dla Sepów, to możliwość stawiania ukrytych pajęczych min. Od tego momentu możesz umieścić do trzech takich min. Tylko wróg z umiejętnością Detekcja, będzie mógł je wykryć. Jeśli wróg podejdzie blisko, to mina powstanie i podbiegnie do wroga, a wtedy nastąpi detonacja. Rozstaw kilka takich min w pewnej odległości od siebie, przed linią bunkrów. Możesz też pójść krok dalej. Poza twoją bazą, są dwa mosty, przez które przechodzą wszystkie grupy Zergów nacierających na twoją bazę. Po ataku wroga, możesz rozstawić miny na tym moście. W ten sposób następna fala wroga zostanie mocno osłabiona przed atakiem na twoje pozycję.

Ostatnia fala Zergów nastąpi około 2-3 minut przed końcem czasu. - Misja 3 - Desperate Alliance | Kampania Terran | StarCraft Remastered - StarCraft: Remastered - poradnik do gry
Ostatnia fala Zergów nastąpi około 2-3 minut przed końcem czasu.

Najtrudniejsza część misji to ostatnie 5 minut. Najpierw zaatakuję cię duża liczba Mutalisków. Wspomóż te części bazy, które mają za mało wieżyczek i wyślij tam Marines. Następnie przygotuj się do ogromnej ilości Zergów nacierających na obie linie obronne. Jeśli zbudowałeś dostatecznie dużo jednostek w bunkrach, żaden wróg nie przedrze się do środka twojej bazy. Jedyne, co ci pozostaje, to czekać do końca wyznaczonego czasu.