Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Prey - poradnik do gry

Prey - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Zagłada | Opis przejścia Prey Poradnik Prey

Ostatnia aktualizacja: 23 lipca 2019

Na stronie znajduje się opis przejścia zadania Zagłada gry Prey. To jedno z dostępnych ostatnich zadań głównego wątku fabularnego. Jest ono powiązane z zakończeniem gry dotyczącym pozyskania oraz użycia dwóch kluczy uzbrajających z zamiarem zainicjowania procedury autodestrukcji stacji. Będziesz następnie mógł zadecydować czy chcesz poświęcić swoje życie czy uciec ze stacji zanim zostanie wysadzona.

Uwaga - Wybierając tę misję nie będziesz mógł zaliczyć głównego zadania Nieograniczony umysł, które dla odmiany dotyczy użycia nadajnika fal negacyjnych do pozbycia się wszystkich tyfonów ze stacji bez konieczności jej zniszczenia.

Zdobycie klucza uzbrajającego Alexa

Zadanie to możesz rozpocząć po awansowaniu do finałowej części głównej misji Klucze do królestwa, a więc w wyniku spotkania się z Alexem Yu w Arboretum - Zagłada | Opis przejścia Prey - Prey - poradnik do gry

Zadanie to możesz rozpocząć po awansowaniu do finałowej części głównej misji Klucze do królestwa, a więc w wyniku spotkania się z Alexem Yu w Arboretum. Możesz wysłuchać przemówienia Alexa i pozwolić na to żeby zostało również odblokowane zadanie Nieograniczony umysł lub od razu go zaatakować. Po tym jak Alex utraci przytomność (w wyniku pojawienia się Ostatecznego) lub zostanie zabity zbadaj jego ciało żeby pozyskać pokazany na obrazku klucz uzbrajający Alexa (klucz uzbrajający Morgan zdobyłeś już wcześniej gdy zaliczałeś główne zadanie Klucze do królestwa).

Uwaga - Jeżeli w jakimś momencie utracisz któryś z dwóch potrzebnych kluczy uzbrajających to możesz skorzystać z projektów pozwalających na wyprodukowanie nowych. Projekt klucza Morgan był do zdobycia w głównym zadaniu Przywróć z kopii zapasowej, a projekt klucza uzbrajającego Alexa możesz zabrać po zbadaniu jego ciała. Nie możesz skorzystać z fabrykatora w Arboretum, ale możesz przenieść się np. do Holu Talosa I i dotrzeć do fabrykatora w gabinecie Yu.

Uzyskanie dostępu do konsoli samozniszczenia

Musisz teraz powrócić do Elektrowni - Zagłada | Opis przejścia Prey - Prey - poradnik do gry

Musisz teraz powrócić do Elektrowni. Dla przypomnienia dociera się tam od strony sekcji Podtrzymywania życia i oznacza to konieczność dotarcia do głównej windy w Arboretum. W trakcie podróży w warunkach zerowej grawitacji staraj się ograniczyć maksymalnie czas przelotu i unikać macek Ostatecznego, od których możesz opędzać się aktywując posiadane transmitery fal negacyjnych. Dodatkowo po drodze możesz napotykac operatorów wojskowych i potężne Fantomy i dobrze jest nie angażować się w te starcia, które nie są obowiązkowe.

Docelowo musisz powrócić do pomieszczenia reaktora w elektrowni i zejść/zeskoczyć/zjechać szybem grawitacyjnym na najniższy poziom -5. Odszukaj na podłodze pokazany na obrazku właz, wejdź z nim w interakcję i wciśnij przycisk.

Użycie kluczy uzbrajających

Skorzystaj z nowo odblokowanego zejścia, które pozwoli ci dotrzeć do obszaru pod głównym reaktorem - Zagłada | Opis przejścia Prey - Prey - poradnik do gry

Skorzystaj z nowo odblokowanego zejścia, które pozwoli ci dotrzeć do obszaru pod głównym reaktorem. Znajdują się tu dwa gniazda do umieszczenia kluczy uzbrajających (miejsce to pokazuje dołączony obrazek). Do każdego z tych gniazd musisz włożyć klucz (główny bohater sam dopasuje "właściciela" klucza do gniazda) i go przekręcić.

Zaninicjowanie procedury samozniszczenia stacji

Musisz teraz odbyć podróż na Mostek Talosa I (Talos I Bridge) - Zagłada | Opis przejścia Prey - Prey - poradnik do gry

Musisz teraz odbyć podróż na Mostek Talosa I (Talos I Bridge). Przejście do tej lokacji znajduje się w Arboretum, tak więc trzeba na początek powrócić do miejsca, w którym rozpocząłeś to zadanie. Odszukaj w Arboretum szyb grawitacyjny podróżujący do korytarza z przejściem na mostek i potwierdź chęć przeniesienia się w to miejsce.

Po dotarciu na mostek wyrusz do kajuty kapitan Jady Marks zlokalizowanej na poziomie 3. Odszukaj tu terminal z powyższego obrazka, wejdź z nim w interakcję i potwierdż opcję rozpoczęcia procedury autodestrukcji. Rozpocznie się odliczanie do momentu zniszczenia stacji.

Możesz usiąść na fotelu pani kapitan lub popędzić do wahadłowca Dahla - Zagłada | Opis przejścia Prey - Prey - poradnik do gry
Możesz usiąść na fotelu pani kapitan lub popędzić do wahadłowca Dahla

Możesz teraz zachować się na jeden z dwóch sposobów. Jeśli chcesz poświęcić swoje życie to zaczekaj aż odliczanie dobiegnie końca lub (lepszy pomysł) rozsiądź się na fotelu kapitan stacji, dzięki czemu proces ten zostanie przyśpieszony.

Omiń potwory i dobiegnij do wejścia do wahadłowca - Zagłada | Opis przejścia Prey - Prey - poradnik do gry
Omiń potwory i dobiegnij do wejścia do wahadłowca

Alternatywnym rozwiązaniem jest dotarcie do wahadłowca Dahla w Hangarze wahadłowców. Wariant ten jest dostępny tylko jeśli zaliczyłeś poboczną misję Unieszkodliw Dahla, czyli jeśli przeciągnąłeś Dahla na swoją stronę i "zrekrutowałeś" go w ten sposób do pilotowania wahadłowca. Wybierając to rozwiązanie musisz dotrzeć do wahadłowca Dahla przed jego planowanym odlotem (powinieneś otrzymać kilka minut na dotarcie do celu). Zdecyduj się na sprint do przejść do kolejnych obszarów oddzielających Cię od wahadłowca (Arboretum > Hol Talosa I > Hangar wahadłowców) i nie trać czasu na jakiekolwiek potyczki z tyfonami czy operatorami. W szczególności mowa tu o Woltaicznych fantomach i Mimach broniących dojścia do kładki prowadzącej do promu. Dobiegnij do drzwi wahadłowca żeby automatycznie znaleźć się w bezpiecznym miejscu. Możesz już przejść do kabiny pilotów i usiąść obok Dahla.

Niezależnie od wybranej opcji zachowania gra zakończy się.

Epilog

Moment podjęcia ostatniej decyzji - Zagłada | Opis przejścia Prey - Prey - poradnik do gry
Moment podjęcia ostatniej decyzji

Uwaga - Nie wyłączaj gry, gdyż po wyświetleniu napisów końcowych (możesz je pominąć wciskając jeden z klawiszy) załączy się dodatkowa scenka. Dowiesz się z niej kilku bardzo ważnych rzeczy. Scena ta jest też swego rodzaju podsumowaniem najważniejszych wyborów dokonanych w trakcie gry (np. kto zginął, kto został uratowany, komu pomogłeś, kogo zabiłeś).

Na sam koniec tej sceny będziesz mógł podjąć ostatnią decyzję - możesz zadecydować o tym żeby wszystkich zabić lub żeby w przyjacielskim geście podać rękę Alexowi.