Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Syberia 3 - poradnik do gry

Syberia 3 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Otwórz wrota świątyni Poradnik Syberia 3

Zejdź po szerokich schodach (w dół ekranu) i maszeruj do wyjścia - przejdź przez zamkniętą bramę, to ta, która znajduje się naprzeciwko ścieżki prowadzącej do domku córki Khana Ti Kaha. Przejdź przez następną bramę (po prawej) i maszeruj w lewo, wzdłuż ceglastego budynku.

Gdy dotrzesz do miejsca, gdzie po lewej widać przerwę w ciągnącym się po tej stronie (od góry ekranu) płocie, skręć w tę dróżkę (pomiędzy latarniami) - doprowadzi Kate pod kolejny budynek, z ozdobnymi drzwiami w kolorze starego złota - Otwórz wrota świątyni - Syberia 3 - poradnik do gry

Gdy dotrzesz do miejsca, gdzie po lewej widać przerwę w ciągnącym się po tej stronie (od góry ekranu) płocie, skręć w tę dróżkę (pomiędzy latarniami) - doprowadzi Kate pod kolejny budynek, z ozdobnymi drzwiami w kolorze starego złota. Przejdź przez nie.

Trafisz na pływalnię. Skieruj się w lewo i po drabinie znajdującej się mnie więcej w połowie tego boku basenu zejdź na jego dno.

Maszeruj w prawo i zwróć uwagę na ciekawą mozaikę na końcu basenu, a zwłaszcza na ułożenie i kolory osadzonych w niej kamieni (2 niebieskie u góry, 2 zielone pośrodku, a pomiędzy nimi czerwony, 2 niebieskie u dołu) - Otwórz wrota świątyni - Syberia 3 - poradnik do gry

Maszeruj w prawo i zwróć uwagę na ciekawą mozaikę na końcu basenu, a zwłaszcza na ułożenie i kolory osadzonych w niej kamieni (2 niebieskie u góry, 2 zielone pośrodku, a pomiędzy nimi czerwony, 2 niebieskie u dołu). Wróć pod drabinkę i wespnij się po niej na brzeg basenu, którym przejdź w lewo.

Po schodkach prowadzących na wyższą wieżę do skoków (na wprost drzwi wejściowych) wejdź na jej szczyt - Otwórz wrota świątyni - Syberia 3 - poradnik do gry

Po schodkach prowadzących na wyższą wieżę do skoków (na wprost drzwi wejściowych) wejdź na jej szczyt. Przejdź na koniec pomostu i (w zbliżeniu) w znajdujących się w nim otworach zainstaluj trzy zdobyte soczewki. Po lewej niebieską (02), pośrodku zieloną (01), a po prawej czerwoną (03). Dwukrotnie kliknij aktywny punkt na końcu pomostu, na którym stoi Kate.

Kierowanie promieni soczewek do odpowiednich kamieni

Pojawi się widok z lotu ptaka na basen i soczewki, które wysunęły się z otworów w dnie. Niektóre z nich możesz obracać w zbliżeniu (ikonka lupy), zmieniając kierunek padania promieni, inne - w tym samym celu - w widoku z góry (ikonka zębatki). Zadaniem Kate jest doprowadzenie do tego, by promienie, odbijając się od kolejnych soczewek, padły na pasujące do nich kolorystycznie kamienie w zarysie drzwi świątyni na ścianie basenu. Czerwony promień musi wylądować pośrodku. Z obu jego stron powinny pobiec dwa zielone, natomiast niebieskie muszą znaleźć się w położeniu dwa u góry i dwa u dołu.

Najłatwiej zacząć od czerwonego - jego droga do czerwonego kamienia na drzwiach świątyni powinna wyglądać jak na fotce powyżej - Otwórz wrota świątyni - Syberia 3 - poradnik do gry

Najłatwiej zacząć od czerwonego - jego droga do czerwonego kamienia na drzwiach świątyni powinna wyglądać jak na fotce powyżej.

W tym celu kliknij soczewkę oznaczoną na fotce literą A i w zbliżeniu (przesuwając myszką w prawo) skieruj czerwony promień do soczewki nr 1, po czym wyjdź ze zbliżenia. Teraz wystarczy promień z soczewki nr 2 skierować w zbliżeniu (przesuwając myszką w prawo) do centralnie umieszczonego na wrotach świątyni czerwonego kamienia (3) i wyjść ze zbliżenia.

W następnej kolejności ustaw promienie zielone - ich droga do zielonych kamieni na drzwiach powinna wyglądać jak na fotce powyżej - Otwórz wrota świątyni - Syberia 3 - poradnik do gry

W następnej kolejności ustaw promienie zielone - ich droga do zielonych kamieni na drzwiach powinna wyglądać jak na fotce powyżej. (Dla lepszego zobrazowania ich przebiegu screen pokazuje tylko układ promieni zielonych - od nich również można zacząć rozwiązywać tę łamigłówkę).

W tym celu kliknij soczewkę oznaczoną na fotce literą B i w zbliżeniu (przesuwając myszką w lewo) skieruj zielony promień do soczewki nr 4 (wyjdź ze zbliżenia). Teraz dwa wychodzące z soczewki nr 5 promienie ustaw tak (przesuwając myszką w prawo), by jeden z nich odbił się od soczewki nr 6, a drugi od soczewki nr 7. Na koniec wystarczy już tylko skierować kolejno w zbliżeniu (przesuwając myszką w lewo) promień z soczewki nr 8 do prawego zielonego kamienia na wrotach świątyni (9; na prawo od czerwonego), a promień z soczewki nr 10 (przesuwając myszką w prawo) do lewego zielonego kamienia na wrotach świątyni (11; na lewo od czerwonego).

Na końcu ustaw promienie niebieskie - ich droga do niebieskich kamieni na drzwiach powinna wyglądać jak na fotce powyżej - Otwórz wrota świątyni - Syberia 3 - poradnik do gry

Na końcu ustaw promienie niebieskie - ich droga do niebieskich kamieni na drzwiach powinna wyglądać jak na fotce powyżej. (Dla lepszego zobrazowania ich przebiegu screen pokazuje tylko układ promieni niebieskich - ich ustawianie powinno się jednak rozpocząć dopiero po ustawieniu promieni zielonych - inaczej startowy układ promienia zielonego uniemożliwia prawidłowe odbicie się niebieskiego zaraz na samym początku. Jak widać na obrazku, żeby wyodrębnić same promienie niebieskie, trzeba było ten przeszkadzający promień zielony posłać w inną stronę).

W tym celu kliknij soczewkę oznaczoną na fotce literą C i w zbliżeniu (przesuwając myszką w lewo) skieruj niebieski promień do soczewki nr 12 (wyjdź ze zbliżenia). Następnie wychodzące z tejże soczewki dwa promienie poślij (przesuwając myszką w prawo) - jeden do soczewki nr 13, a drugi do soczewki nr 14. Teraz dwa promienie z soczewki nr 15 skieruj (przesuwając myszką w lewo) - jeden do soczewki nr 16, a drugi do soczewki nr 17. Odbiwszy się od nich, automatycznie trafią w dwa górne niebieskie kamienie na wrotach świątyni. Następnie promień z soczewki nr 18 poślij w zbliżeniu (przesuwając myszką w prawo) do soczewki nr 19 (wyjdź ze zbliżenia). Z tejże soczewki skieruj dwa promienie (przesuwając myszką w prawo) - jeden do soczewki nr 20, a drugi do soczewki nr 21. Teraz wystarczy już tylko promień z soczewki 20 posłać w zbliżeniu (przesuwając myszką w prawo) do niebieskiego prawego dolnego kamienia na wrotach świątyni (22), a promień z soczewki 21 (przesuwając myszką w prawo) do niebieskiego lewego dolnego kamienia na wrotach świątyni (23).

Prawidłowe ustawienie wszystkich promieni - do pełni sukcesu brakuje posłania promienia niebieskiego z zaznaczonej soczewki w stronę dolnego lewego niebieskiego kamienia na wrotach świątyni (nie sposób zrobić screena po tym ruchu, ale przebieg tego promienia widać na poprzedniej fotce). - Otwórz wrota świątyni - Syberia 3 - poradnik do gry
Prawidłowe ustawienie wszystkich promieni - do pełni sukcesu brakuje posłania promienia niebieskiego z zaznaczonej soczewki w stronę dolnego lewego niebieskiego kamienia na wrotach świątyni (nie sposób zrobić screena po tym ruchu, ale przebieg tego promienia widać na poprzedniej fotce).

(Jeśli poradzisz sobie z tą łamigłówką w mniej niż 20 ruchach, zdobędziesz osiągnięcie Poszukiwacze zaginionej świątyni).

Kiedy wrota się otworzą, zejdź z wieży do skoków i skieruj się w dół ekranu, a potem w lewo. Zejdź na dno basenu po znajdującej się z tej strony (mniej więcej w połowie jego dłuższego boku) drabince. Maszeruj po dnie w prawo i przejdź przez wrota świątyni (osiągnięcie Duchy gdzie jesteście?).