Syberia 3 - poradnik do gry

Załaduj węgiel na pokład Kryształu | Rozdział trzeci | Opis przejścia Syberia 3 Poradnik Syberia 3

Ostatnia aktualizacja: 24 lipca 2019

Opuść mostek i nadbudówkę - najlepiej drzwiami nieopodal prowadzących na prom schodów - Załaduj węgiel na pokład Kryształu | Rozdział trzeci | Opis przejścia Syberia 3 - Syberia 3 - poradnik do gry

Opuść mostek i nadbudówkę - najlepiej drzwiami nieopodal prowadzących na prom schodów. Właśnie z tej strony pokładu znajduje się koło otwierające właz ładowni - tuż obok zejścia ze statku. Zakręć owym kołem w prawo (odpowiedni ruch myszką), tak aby obie części (lewa i prawa) pokrywy włazu uniosły się do góry. Zejdź na nabrzeże.

Wspomniane przez kapitana hangar i dźwig znajdują się na wprost prowadzących na prom schodów - Załaduj węgiel na pokład Kryształu | Rozdział trzeci | Opis przejścia Syberia 3 - Syberia 3 - poradnik do gry

Wspomniane przez kapitana hangar i dźwig znajdują się na wprost prowadzących na prom schodów. Panel otwierający drzwi hangaru widnieje na lewo od owych wrót. W zbliżeniu na niego przywołaj ekwipunek z dokumentami i sprawdź otrzymany od kapitana kod dostępu: 0509. Zamknij ekwipunek i wybierz na klawiaturze rzeczony kod (pamiętaj, że wciskany klawisz musi znajdować się w centrum kursora w kształcie obręczy). Wejdź do hangaru.

Na razie nie ruszaj wystającej z podłoża dźwigni - powinna zostać zwrócona w prawo - Załaduj węgiel na pokład Kryształu | Rozdział trzeci | Opis przejścia Syberia 3 - Syberia 3 - poradnik do gry

Na razie nie ruszaj wystającej z podłoża dźwigni - powinna zostać zwrócona w prawo. Za to z leżącej pod ścianą na wprost drewnianej palety zabierz rynnę. Weź też pręt oparty o skrzynkę z lewej.

Maszeruj w lewo - zwróć uwagę na zielone metalowe zsypy na węgiel znajdujące się przy ścianach z obu stron - Załaduj węgiel na pokład Kryształu | Rozdział trzeci | Opis przejścia Syberia 3 - Syberia 3 - poradnik do gry

Maszeruj w lewo - zwróć uwagę na zielone metalowe zsypy na węgiel znajdujące się przy ścianach z obu stron. Uderzaj w nie trzymanym prętem, by sprawdzić, które z nich są pełne, a które puste. Puste dają bardziej metaliczny pogłos, natomiast odgłos walnięcia w pełny zsyp jest głuchy - taki dźwięk usłyszysz po uderzeniu w drugi (od strony dziwacznego zielonego pojazdu) zsyp po prawej.

Ustaliwszy, z którego zsypu weźmiesz węgiel, wróć pod przeciwległą ścianę (nieopodal dźwigni w podłożu). Stoi tam wózek na węgiel - kliknij go, a w zbliżeniu kliknij aktywny punkt w centrum jego przedniej ściany i przesuwaj myszkę w górę, by Kate popychała wózek.

Dotocz go pod upatrzony wcześniej drugi zsyp po przeciwnej stronie hangaru - musisz zatrzymać wózek w jego pobliżu (o dobrze ustawionym wózku świadczy fakt pojawienia się na zsypie ikonki lupy po wyjściu ze zbliżenia na wózek) - Załaduj węgiel na pokład Kryształu | Rozdział trzeci | Opis przejścia Syberia 3 - Syberia 3 - poradnik do gry

Dotocz go pod upatrzony wcześniej drugi zsyp po przeciwnej stronie hangaru - musisz zatrzymać wózek w jego pobliżu (o dobrze ustawionym wózku świadczy fakt pojawienia się na zsypie ikonki lupy po wyjściu ze zbliżenia na wózek). W zbliżeniu na rzeczony zsyp zamocuj u jego dołu zabraną z palety przy wejściu rynnę, po czym wciśnij przycisk usytuowany z prawej strony zsypu - wózek napełni się węglem (jeśli podstawisz wózek pod właściwy zsyp i uda się go załadować węglem za pierwszym podejściem, otrzymasz osiągnięcie Dobra rada).

Wróć na drugi koniec hangaru i przesuń wystającą z podłoża dźwignię w lewo, by ustawić tory tak, aby Kate mogła wyjechać wózkiem na zewnątrz. Biegnij z powrotem do wózka.

Teraz jest on za ciężki, by go ręcznie popychać - wykorzystaj do tego stojący pod ścianą (za wózkiem) zielony pojazd. Gdy Kate na niego wsiądzie i pojawi się widok na "deskę rozdzielczą", okaże się, że w dole po prawej brakuje przycisku, bez którego pojazd nie ruszy.

Odpalanie pojazdu w hangarze

By temu zaradzić, na górnym przycisku po lewej użyj posiadanego noża - nie wystarczy go wetknąć pod przycisk, trzeba nim (wykonując nieznaczny ruch myszką w dół i w prawo) ten przycisk podważyć, po czym go zabrać - Załaduj węgiel na pokład Kryształu | Rozdział trzeci | Opis przejścia Syberia 3 - Syberia 3 - poradnik do gry

By temu zaradzić, na górnym przycisku po lewej użyj posiadanego noża - nie wystarczy go wetknąć pod przycisk, trzeba nim (wykonując nieznaczny ruch myszką w dół i w prawo) ten przycisk podważyć, po czym go zabrać. Pozyskany w ten sposób przycisk wetknij w miejsce w dole po prawej i wciśnij go - zaświeci się na zielono. Teraz widoczną nad nim wajchę przesuń do przodu. Dzięki przestawieniu szyn dźwignią w podłożu wózek bezproblemowo wytoczy się na zewnątrz.

Pora na manipulacje dźwigiem - by się na niego dostać, przybliż widok na znajdujący się na nim (u dołu po lewej) panel z klawiszami i wybierz ten sam kod co w przypadku hangaru (0509) - Załaduj węgiel na pokład Kryształu | Rozdział trzeci | Opis przejścia Syberia 3 - Syberia 3 - poradnik do gry

Pora na manipulacje dźwigiem - by się na niego dostać, przybliż widok na znajdujący się na nim (u dołu po lewej) panel z klawiszami i wybierz ten sam kod co w przypadku hangaru (0509). Gdy zsunie się drabina, wespnij się po niej (aktywny punkt w centrum dolnej części dźwigu - pojawi się, gdy przemieścisz Kate za dźwig).

W kabinie dźwigu musisz, manipulując dźwigniami i przyciskami, ustawić ramię dźwigu i sam dźwig tak, by chwytak najpierw złapał wózek z węglem, a potem przeniósł go nad otwarty właz ładowni statku. Dwoma przyciskami w dole monitora zmieniasz podgląd z kamery - wbrew pozorom mniej istotny jest tu obraz nabrzeża ze stojącym na nim wózkiem z węglem czy pokładu statku z otwartym włazem. Najistotniejsze jest zbliżenie na szyny, po których przesuwa się dźwig - i je właśnie proponuję wybrać, zanim rozpoczniesz manewrowanie dźwigiem.

Manewrowanie dźwigiem

By unieść wózek z węglem, dźwig musi stać na torze usytuowanym bliżej hangaru (czyli tym w dole monitora) - Załaduj węgiel na pokład Kryształu | Rozdział trzeci | Opis przejścia Syberia 3 - Syberia 3 - poradnik do gry

By unieść wózek z węglem, dźwig musi stać na torze usytuowanym bliżej hangaru (czyli tym w dole monitora). Musi być na nim przesunięty maksymalnie w lewo (wajchą po lewej), a dźwignia odpowiadająca za obrót ramienia powinna znajdować się na godzinie 9.

Wajcha po prawej odpowiada za obrót całego dźwigu, dzięki niej można go przemieszczać z toru usytuowanego bliżej hangaru na tor znajdujący się bliżej statku. Wajchy tej nie należy przesuwać w dowolnym momencie - ma to sens tylko wtedy, gdy dźwig stoi na jednej z dwu okrągłych platform (widocznych na monitorze po prawej).

Zaczynając od zastanego położenia dźwigu, należy wykonać następujące czynności - Załaduj węgiel na pokład Kryształu | Rozdział trzeci | Opis przejścia Syberia 3 - Syberia 3 - poradnik do gry

Zaczynając od zastanego położenia dźwigu, należy wykonać następujące czynności:

1. ustawić na monitorze widok na szyny, po których przesuwa się dźwig - powinien on znajdować się na dolnym torze maksymalnie po lewej;
  2. ustawić dźwignię odpowiadającą za obrót ramienia (druga od prawej) na godzinie 9 (wykonując odpowiedni ruch myszką);
  3. ustawić widok na nabrzeże od strony hangaru, by upewnić się, że ramię dźwigu wisi nad wózkiem z węglem;
  4. wcisnąć górny z dwóch przycisków pośrodku pulpitu.
By wsypać węgiel do ładowni, dźwig musi stać na torze usytuowanym bliżej promu (czyli na monitorze drugim od dołu) - Załaduj węgiel na pokład Kryształu | Rozdział trzeci | Opis przejścia Syberia 3 - Syberia 3 - poradnik do gry

By wsypać węgiel do ładowni, dźwig musi stać na torze usytuowanym bliżej promu (czyli na monitorze drugim od dołu). Musi być przesunięty maksymalnie w prawo (o jedną pozycję w prawo od okrągłej platformy), a dźwignia odpowiadająca za obrót ramienia powinna znajdować się na godzinie 12.

Od momentu chwycenia wózka z węglem należy wykonać następujące czynności - Załaduj węgiel na pokład Kryształu | Rozdział trzeci | Opis przejścia Syberia 3 - Syberia 3 - poradnik do gry

Od momentu chwycenia wózka z węglem należy wykonać następujące czynności:

1. ustawić na monitorze widok na szyny, po których przesuwa się dźwig;
  2. ustawić dźwignię odpowiadającą za obrót ramienia (druga od prawej) na godzinie 12 (wykonując odpowiedni ruch myszką);
  3. wajchę po lewej przesunąć 2x w prawo (wykonując odpowiedni ruch myszką), by przemieścić dźwig maksymalnie w prawo;
  4. wajchę po prawej przesunąć w górę (wykonując odpowiedni ruch myszką), by obrócić platformę z dźwigiem;
  5. wajchę po lewej przesunąć w prawo (wykonując odpowiedni ruch myszką), by przemieścić dźwig na drugi tor (bliżej promu);
  6. wajchę po prawej przesunąć w dół (wykonując odpowiedni ruch myszką), by obrócić platformę z dźwigiem;
  7. wajchę po lewej przesunąć w prawo (wykonując odpowiedni ruch myszką), by przemieścić dźwig maksymalnie w prawo;
  8. ustawić widok na prom, by upewnić się, że wózek z węglem wisi nad otwartym włazem ładowni;
  9. wcisnąć dolny z dwóch przycisków pośrodku pulpitu.