Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

For Honor - poradnik do gry

For Honor - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Shugoki w For Honor Jak grać Shugoki w For Honor?

Rozdział ten zawiera dokładny opis klasy Shugoki. Jego silne i słabe strony, listę ataków oraz porady dotyczące walki.

Ostatnia aktualizacja: 6 września 2019

Shugoki to czwarta, a zarazem bardzo unikalna klasa z tych dostępnych dla Samurajów. Postać ta jest w stanie zadawać gigantyczne obrażenia, bezapelacyjnie stając się najmocniejszą w grze jeśli chodzi o ten aspekt. Co więcej, dzięki zdolności pasywnej (Postawa Nieprzerywalności) może atakować wrogów bez ryzyka, iż wróg sparuje jego ataki, co jest kluczowym dla tej klasy, gdyż ataki Shugokiego są bardzo powolne.

Opis klasy - mocne i słabe strony

Shugoki na ekranie wyboru postaci. - Shugoki w For Honor - For Honor - poradnik do gry
Shugoki na ekranie wyboru postaci.

Postawa Nieprzerywalności to zdolność pasywna tej klasy. Gdy jest aktywna, twoje czynności, niezależnie od tego co robisz, (czy to silny atak, przełamanie gardy, czy poruszanie się) nie zostaną przerwane przez wroga, gdy ten cię trafi. Zdolność pasywna jest przerwana, gdy zostaniesz zaatakowany, bądź wróg wykorzysta na tobie Przełamanie Gardy. Postawa Nieprzerywalności potrzebuje kilku sekund na regenerację - proces ten wydłuża się, jeśli brakuje ci wytrzymałości, gdy otrzymujesz obrażenia, bądź, gdy blokujesz ataki. Zdolność ta pozwala na znacznie agresywniejszą rozgrywkę, gdyż wrogowie nie będą w stanie zatrzymać twojego natarcia, zmuszając ich do blokowania/parowania twoich ataków, bądź do uniku. Może to także zostać wykorzystane przeciwko niezwykle agresywnemu przeciwnikowi, który zasypuje cię ciosami. Poczekaj, aż rozpocznie on jeden ze swoich silnych ataków i natychmiast wyprowadź swój własny. Otrzymasz co prawda obrażenia, jednak wróg także zostanie raniony - a biorąc pod uwagę ilość punktów zdrowia Shugokiego, przeciwnik odczuje to znacznie bardziej. Zdolność ta zyskuje także na użyteczności, gdy chcesz skorzystać z Silnego ataku z szarży - atak ten zadaje olbrzymie obrażenia (może niemalże zabić wrogiego zabójcę jednym ciosem), a sam cios jest niemożliwy do zablokowania.

Objęcia Demona to jedna z najbardziej unikalnych zdolności w całej grze. Pozwala to złapać przeciwnika i złamać go na plecach, zadając dość spore obrażenia. Co więcej, zdolność ta leczy twoją postać o procent zadanych obrażeń. Dodatkowo, atak ten ma dodatkową właściwość, gdy twoja postać znajduje się w stanie krytycznym (gdy posiadasz mało punktów zdrowia i ekran mruga na czerwono) - złapany wróg zostanie zabity jednym ciosem, niezależnie od tego, ile posiadał punktów zdrowia, a tobie przywrócone zostanie mniej więcej 2/3 zdrowia. Szarża Oni także zasługuje na wzmiankę - mimo, iż atak ten nie zadaje żadnych obrażeń, pozwala wbiec we wroga i zwalić go z nóg.

Największa wadą tej postaci jest jej ślamazarność. Ataki Shugokiego są potężne, jednak większość z nich jest tak powolna, że nawet ci mniej doświadczeni gracze nie będą mieć większych problemów, by skontrować. W większości przypadków trzeba będzie polegać na zdolności pasywnej, by trafić wroga. Co więcej, jego zdolność pasywna, Postawa Nieprzerywalności, ma jedną wadę - gdy się regeneruje, Shugoki otrzymuje od wrogów zwiększone obrażenia.

Modyfikatory, zdolności i ataki klasy

Wszystkie ruchy i modyfikatory dostępne dla tej klasy postaci. - Shugoki w For Honor - For Honor - poradnik do gry
Wszystkie ruchy i modyfikatory dostępne dla tej klasy postaci.

Shugoki to postać stworzona z myślą o agresywnym stylu walki, zadająca gigantycznie obrażenia i niepozwalająca przeciwnikowi na chwilę wytchnienia.

Modyfikatory klasy

Shugoki posiada następujące modyfikatory klasy:

  • Renoma - zdobywaj więcej sławy do odblokowania talentów w walce, pomagając bohaterom i ratując ich, a także broniąc celów.
  • Tryb Zemsty - Zwiększa zadawane obrażenia i zdrowie. Wszystkie ataki są nieprzerywalne. Rzuty i parady obalają wrogów. Po aktywacji ciosy parowane są automatycznie.
  • Pasywna postawa nieprzerywalności - Dysponuje stałą postawą nieprzerywalności. Efekt zostaje przerwany, gdy wróg zada obrażenia, bądź przełamię gardę Shugokiego. Gdy tak się stanie, bohater otrzymuje zwiększone obrażenia.
  • Odzyskiwanie postawy nieprzerywalności - zdolność pasywna Postawa Nieprzerywalności odnawia się po kilku sekundach. Proces się wydłuża, gdy postać nie posiada wytrzymałości, gdy zostaje trafiona, bądź gdy blokuje ataki wroga.
  • Ulepszone słabe ataki - słabe ataki nie ulegają przerwaniu, jeśli zostaną zablokowane. Dzieje się tak jednak w przypadku bloku doskonałego.
  • Objęcia Demona - odnawiasz zdrowie, gdy trafisz przeciwnika i tracisz je, gdy chybisz. Gdy znajdujesz się w krytycznym stanie (gdy posiadasz niski stan zdrowia), Objęcia Demona zabijają wroga jednym ciosem. Postawa nieprzerywalności zostaje przerwana.
  • Anulowanie silnego ataku - silne ataki mogą być przerwane w początkowej fazie, by przejść do Objęć Demona.
  • Szarża Oni - możesz w każdej chwili przerwać Szarżę Oni.

Zdolności

Shugoki ma dostęp do 12 zdolności, rozłożone są one pomiędzy 4 gniazda (po 3 na każde), a naraz korzystać można jedynie z 4 - po jednym na każde gniazdo. Poniżej znajdziesz tabelę, w której opisane zostały wszystkie zdolności.

Gniazdo

Opis

1

Szybkie wskrzeszenie - zdolność pasywna. Szybko wskrzeszasz pokonanych członków drużyny. Dostępna od początku.

Żelazne płuca - możesz biec sprintem nawet, gdy nie posiadasz kondycji. Wymagany poziom 5.

Dalszy rzut - zdolność pasywna. Rzucasz wrogów na dłuższy dystans. Wymagany poziom 13.

2

Jak skała - zdolność pasywna. Rzuty i parady nie wytrącają cię z równowagi. Dostępna od początku.

Granat dymny - Rzucasz granat dymny, który likwiduje namierzanie. Wymagany poziom 7.

Pancernik - mocno zwiększasz odporność na ciosy kosztem prędkości ruchu. Wymagany poziom 15.

3

Przebicie - zdolność pasywna. Twoje zablokowane ataki zadają obrażenia. Dostępna od początku.

Długi łuk - strzel z długiego łuku by zadać średnie obrażenia. Wymagany poziom 9.

Nie do zabicia - zdolność pasywna. Utrata punktów zdrowia zwiększa twoją odporność na obrażenia. Wymagany poziom 15.

4

Druzgocący cios - silne ataki sprawiają, że przeciwnicy padają na ziemie. Dostępna od początku.

Deszcz strzał - zadający średnie obrażenia strefowy atak powietrzny. Wymagany poziom 11.

Regeneracja - zdolność pasywna. Regeneruje twoje zdrowie, gdy nie toczysz walki. Wymagany poziom 19.

Ataki specjalne

Głównym zadaniem Shugokiego jest zadawanie możliwie największych obrażeń, dosłownie wbijając wrogów w ziemię i nie pozwalając im na wyprowadzenie kontry. Poniższa tabela zawiera informacje o wszystkich dostępnych dla postaci atakach specjalnych.

Nazwa

Jak wyprowadzić

Opis

Silny atak z szarży

Przytrzymaj i puść silny atak

Ekstremalnie potężny atak ładowany, który jest w stanie zadać olbrzymie obrażenia - niektóre klasy mogą zostać zabite praktycznie przy jednym ciosie.

Atak wymaga długiego czasu, by zostać naładowanym i jest prosty do przerwania - najlepiej jest więc używać go wtedy, gdy aktywna jest zdolność pasywna Shugokiego.

Uwaga - atak został w bzdurny sposób przetłumaczony. Nie jest to atak z szarży, a atak ładowany.

Uderzenie i zgruchotanie

Lekki, silny atak

Podstawowa kombinacja ataków Shugokiego, która pozwala wyprowadzić dość szybki słaby atak, po którym następuje potężny atak silny. Zadaje spore obrażenia i w miarę łatwo dosięgnąć przy jego pomocy wroga, z uwagi na zdradziecką szybkość ataku.

Miażdżyciel kości

Silny, silny atak

Kolejna kombinacja ciosów Shugokiego. Miażdżyciel Kości zadaje olbrzymie obrazenia, lecz seria jest dość powolna. Najlepiej korzystać z niej wtedy, gdy Shugoki posiada aktywną zdolność pasywną, by nie pozwolić wrogowi na przerwanie ataku.

Zgubny Grom

Silny atak podczas sprintu.

Nie można wykonać w trybie gardy.

Prosty, silny atak wykonany podczas sprintu. Atak ma spory zasięg rażenia, przez co dość prosto jest trafić wrogów, którzy próbowali odskoczyć na bok.

Szarża Oni

Naciśnij Unik podczas sprintu.

Atak może zostać w każdej chwili przerwany przy pomocy przycisku do przerywania silnego ataku (Finta).

Unikalny atak, który zadaje zerowe obrażenia przeciwnikowi. Jednakże, przy jego pomocy możesz przewrócić każdego przeciwnika, w którego wbiegniesz. Dodatkowo, atak może zostać przerwany w każdym momencie - dzięki temu można wbiec we wroga, przerwać go i wyprowadzić pojedynczy atak, nim wróg zdąży się podnieść z ziemi.

Ataku można także użyć do ucieczki od grupy wrogów.

Objęcia Demona

Do tyłu i Przełamanie Gardy.

Potężny i unikalny atak, który pozwala Shugokiemu złapać wroga i złapać jego kręgosłup. Zadaje dość spore obrażenia i odnawia punkty zdrowia proporcjonalne do części zadanych szkód.

Jeśli wykorzystasz go wtedy, gdy postać jest w stanie krytycznym (ma mało punktów zdrowia i ekran mruga na czerwono), atak zabije wroga jednym ciosem i przywróci mniej więcej 2/3 twojego całkowitego zdrowia.

Atak jest dość prosty do uniknięcia, przez co nie należy go nadużywać. Dodatkowo, jeśli spudłujesz, stracisz część swojego zdrowia.

Demoniczna kula

Przełamanie Gardy, a następnie silny atak

Atak, który pozwala na moment ogłuszyć przeciwnika, a po tym wyprowadzić potężny cios. Zadaje przeciwnikowi spore obrażenia.

Cios głową

Słaby bądź silny atak, a następnie Przełamanie Gardy

Pozwala zadać średnie obrażenia, a po wszystkim ogłuszyć wroga. Gracz sterujący tą postacią będzie miał wygłuszony dźwięk i nie będzie w stanie dostrzec kierunku, z którego nadchodzi cios. Dodatkowo, ogłuszony wróg nie może blokować ataków.

Atak obszarowy

Naciśnij słaby i silny atak jednocześnie.

Silny atak, który wykorzystać można by zadać obrażenia wszystkim celom wokół.

Porady

Kilka rad, które przydadzą ci się podczas gry tą postacią:

  • Zawsze monitoruj stan swojej zdolności pasywnej, Postawę Nieprzerywalności. Nie tylko sprawi, że nie będziesz otrzymywać dodatkowych obrażeń, lecz także pozwoli ci zaskoczyć przeciwników i srogo ich ukarać, gdy ci zdecydują się zaatakować. Zdolność ta jest kluczowa, gdy chcesz korzystać z ładowanego ataku - bez niego wróg albo przerwie twój cios, albo oddali się i go uniknie.
  • Wykorzystaj Silny atak z szarży. Atak ten jest najmocniejszym w całej grze - naładowany do pełna jest w stanie zabrać ponad połowę punktów zdrowia wroga (i prawie 80% w przypadku bardziej wrażliwych klas zabójców). Jednakże, atak ten ładuje się długi czas, przez co wróg może albo go przerwać, albo odskoczyć. Zalecanym jest, by korzystać z niego wtedy, gdy zdolność pasywna Postawa Nieprzerywalności jest aktywna - wróg nie będzie w stanie ci przeszkodzić, a ty zadasz olbrzymie obrażenia.
  • Objęcia Demona to potężna zdolność. W normalnej sytuacji zadaje średnie obrażenia i pozwala wyleczyć część ran, jednak wykorzystana w stanie krytycznym (gdy masz mało punktów zdrowia i ekran mruga na czerwono) pozwala zabić wroga jednym ciosem - i to niezależnie od ilości punktów zdrowia, które posiada przeciwnik. Co więcej, w takiej sytuacji przewróci ona mniej więcej 2/3 punktów zdrowia twojej postaci. Jednakże, należy być ostrożnym gdy się z niej korzysta - wróg może łatwo jej uniknąć i srogo cię ukarać, a samo spudłowanie odbierze część twoich punktów zdrowia.
  • Twoje lekkie ataki nie są przerywane, gdy wróg je zablokuje. Oznacza to, iż twoje łańcuchy ciosów nie będą przerwane, gdy jeden ze słabych ataków zostanie zablokowany przez przeciwnika.
  • Szarża Oni to dobra zdolność ofensywna i defensywna. Gdy wpadniesz we wroga, zostanie on przewrócony. Biorąc pod uwagę fakt, iż zdolność w każdej chwili można przerwać, możesz wbiec we wroga, przewrócić go, przerwać zdolność i wyprowadzić cios zanim wróg zdoła się podnieść. Można także wykorzystać ją w defensywie, by uciec od grupy przeciwników, lub wtedy, gdy chcesz pomóc sojusznikowi obleganemu przez kilku bohaterów.
  • Monitoruj cały czas pasek wytrzymałości (stamina) twojej postaci. Shugoki potrafi zadać olbrzymie obrażenia przy pomocy swoich ataków, lecz spora ich część pochłania dużą ilość wytrzymałości. Wyczerpanie jej znacznie ułatwi przeciwnikowi starcie. Gdy wytrzymałość zacznie się kończyć (mniej więcej 1/3 długości paska), wstrzymaj się od atakowania na kilka sekund i zregeneruj ją.