Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Shadow Tactics: Blades of the Shogun - poradnik do gry

Shadow Tactics: Blades of the Shogun - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Porady ogólne Poradnika Shadow Tactics

Ostatnia aktualizacja: 2 grudnia 2016

Szybki zapis F5 i szybkie wczytanie F8 to twoi najwięksi przyjaciele

Użyj zapisu na samym początku misji. Jeśli popełnisz głupi błąd będziesz w stanie szybko wczytać misję, bez długiego restartu. Zapisuj zawsze grę kiedy jesteś bezpieczny tzn. kiedy twoi ludzie są niewykryci i w dobrych lokacjach, przeciwnik cię nie szuka i nie ma podniesionego alarmu. Używaj szybkiego zapisu przed każdą trudniejszą eliminacją lub po pozbyciu się kilku odosobnionych przeciwników. Również za każdym razem kiedy próbujesz się przemknąć niezauważony albo po długim przygotowaniu do akcji.

Usuwaj zwłoki

Prozaiczna rzecz, ale warto być czyścioszkiem w tej kwestii. Choć progresywnie będziesz oczyszczał kolejne części mapy z wrogów, to warto pozbywać się ciał. Masz na to wiele sposobów - krzaki, budynki, studnie, kosze, głębokie zbiorniki wodne albo po prostu zrzucenie z klifu. Możesz też Mugenem wrzucać ciała na odizolowane miejsca, takie jak półki skalne albo dachu budynków. Z kolei jeśli coś nie wypali, posiłki nie znajdą pozostawionych ciał i wtedy przedłużą poszukiwań.

Używaj kryjówek

Krzaki, domy, woda. Są to miejsca w których twoi ludzie są niewidoczni dla przeciwników. W krzakach muszą być w pozycji przykucniętej, wtedy wróg nawet może stać obok i nic nie zauważy. Chyba, że jest w trybie szukania lub pościgu/alarmu. Zaczyna przeszukiwać pobliskie krzaki i wtedy nie jest już tak spokojnie. Budynki są najbezpieczniejsze, jednak animacja wejścia/wyjścia chwilę trwa co czasem może oznaczać kwestię życia i śmierci twoich ludzi. Jeśli strażnik nie ma trasy prowadzącej do jakiegoś budynku, możesz tam spokojnie się ukrywać. Woda jest również bezpiecznym miejscem. Jeśli wróg nie widział wskakującego bohatera do wody jest on praktycznie niewidoczny. W każdym z tych miejsc możesz również ukrywać ciała przeciwników co również przemawia za korzystaniem tych miejsc.

Sprawdzaj pole widzenia przeciwników

W tej grze jest to bardzo ważne, dzięki temu masz największą przewagę nad wrogiem. Zawsze sprawdź tym narzędziem teren i strażników zanim przystąpisz do ataku. Inaczej zostaniesz zaskoczony od strony której się nie spodziewałeś. Dzięki sprawdzeniu pola widzenia, będziesz mógł upewnić się które przeszkody blokują w pełni lub połowicznie pole widzenia aby móc się lepiej skradać. Pole widzenia dzieli się na pełne i dalsze. W dalszym polu, możesz swobodnie się poruszać w pozycji przykucniętej Jeśli jesteś w polu widzenia przeciwnika i ciebie "namierza", twoja postać wolniej się porusza aż opuści taki obszar. Kiedy wartownik zauważy twoją postać pole widzenia zacznie się wypełniać żółtym kolorem. Jak dojdzie do pozycji twojego bohatera zostaniesz wykryty i zazwyczaj strażnik zacznie krzyczeć i ogłosi alarm.

Alarmy

Jeśli jakiś przeciwnik zobaczy twojego bohatera albo znajdzie i podejdzie do martwego strażnika, którego ty zabiłeś, wzniesie alarmy (czerwony wykrzyknik). Każdy przeciwnik w dużej odległości zostanie powiadomiony i przybiegnie w miejsce ostatniej lokacji ciała albo twojego człowieka. Dodatkowo ze wszystkich domów przybiegną dodatkowe posiłki. Zacznie robić się bardzo tłoczno a w otwartej walce masz marne szanse na wygraną. Przeciwnicy w trybie pościgu będą też przeszukiwać krzaki, mogą też wchodzić do budynków gdzie twoi ludzie są bezbronni.

Możesz sprawdzić z których domów wybiegną dodatkowi żołnierze, najeżdżając kursorem na drzwi. Jeśli pojawi się czerwony wykrzyknik, oznacza to miejsce zakwaterowania dodatkowych posiłków. Nie korzystaj z takich kryjówek, a jeśli chcesz przeprowadzić "głośną" akcję staraj się to robić z dala od takich miejsc. Dlatego za wszelka cenę planuj swoje działania, aby uniknąć takich sytuacji.

Nie marnuj broni zasięgowej

Choć używanie jej bardzo kusi i znacznie ułatwia rozgrywkę, ilość amunicji jest bardzo ograniczona. Czasem znajdziesz skrzynki z amunicją do muszkietu Takumy. Używaj broni tylko kiedy jesteś przybity do muru, a nie chcesz wczytywać wcześniejszych zapisów. Strzelaj tylko do przeciwników, którzy są oddaleni i trudno dostępni dla twoich ludzi. Mugen jako jedyny ma pistolet, który potrafi zdjąć ciężko opancerzonych samurajów.

Uważaj na specyficzne warunki

W czasie gry napotkasz misję gdzie czekają cię dodatkowe utrudnienia: nocne i na terenie śnieżnym. Przy tym drugim wariancie musisz zwracać uwagę na ślady pozostawiane przez twoich bohaterów. Wróg bardzo szybko wchodzi w tryb szukania jeśli takie zauważy. Ślady Aiko w przebraniu nie wzbudzają podejrzeń. Możesz wykorzystać to na swoją korzyść aby zwabić przeciwnika w konkretne odosobnione miejsce. Podczas nocnych wypadów wzrok przeciwnika jest uzależniony od źródła światła. Małe można "wyłączyć", podobnie jak pochodnie noszone przez przeciwników. Jednak stacjonarne źródła światła natychmiast przyciągają zainteresowanie wroga nawet i pierwszy który to zauważył idzie ponownie "włączyć" światło. Nieprzyjaciel widzi brak światła nawet w dalszym polu. Czasem to przeszkadza (przyciąga tych niechcianych wrogów) a czasem możesz to rozmyślnie wykorzystać (ściągnąć patrol w pułapkę).

W niektórych misjach spotkasz potyczki i żołnierzy walczących po twojej stronie. Zazwyczaj przeciwnik nie będzie podchodził w takie miejsca, ale jeśli cię wykryje to jesteś priorytetem jeśli chodzi o strzelanie. Scenariusz misji narzuca momenty kiedy sojusznicy idą naprzód i przy okazji eliminują wrogów.

Wykorzystuj możliwość powodowania wypadków.

Na mapie znajdziesz czasem różne urządzenia albo obiekty (np. duże sople lodu) dzięki którym spowodujesz niefortunną śmierć wroga. Przeciwnicy, którzy to zauważą przyjdą zaniepokojeni i chwile się pokręcą przy nieszczęśniku, ale szybko odpuszczą widząc w tym "złą karmę". Mugen może rzucać głazami również powodując takie "wypadki" - o ile ujdzie niezauważony.