Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Transport Fever - poradnik do gry

Transport Fever - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Porady ogólne do Transport Fever poradnik Transport Fever

Ostatnia aktualizacja: 8 sierpnia 2019

1. Pamiętaj aby zawsze podłączyć stację drogami! Jest to rzecz jaką trzeba się nauczyć w odróżnieniu od innych podobnych gier. Obojętnie czy to port, lotnisko lub stacja kolejowa. Takie miejsce musi być połączone drogą przynajmniej z jedną fabryką/kopalnią/farmą czy budynkiem w mieście. Inaczej towary/pasażerowie nie dotrą na stację, a twój transport będzie stał bezczynnie. Kiedy budujesz stacje i umieścisz ją blisko drogi, każdy budynek w jej zasięgu oraz drogi są podświetlone. Lepiej jest zbudować kawałek drogi i sprawdzić czy stacja będzie w zasięgu niż najpierw postawić stacje w polu i dociągnąć wtedy drogę.

2. Każdy transport nie potrzebuje serwisowania. W przeciwieństwie do wielu podobnych gier z tego gatunku, zwłaszcza tych starszych, regularne odwiedziny u mechanika są zbędne. Wystarczy jeden garaż do zakupu pojazdu. Sieć takich punktów nie jest potrzebna. Warto jednak stawiać takie budynki przy stacjach początkowych, żeby nasze maszyny miały jak najbliżej do pierwszego przystanku. Po pewnym czasie gra informuje nas, że okres efektywnej pracy mija, i od teraz koszt utrzymania będą coraz droższe. Garaże nie wymagają od nas kosztów utrzymania.

3. Surowce, towary lub pasażerowie zaczynają pojawiać się na stacjach, jeśli stworzysz odpowiednie połączenia czyli punkt odbiory musi potrzebować danego produktu/towaru i jednocześnie musisz wyznaczyć odpowiednie transporty. Stację zaczną się zapełniać po pewnym czasie, około miesiąca czasu gry. Jeśli twoje transporty dalej stoją puste na stacjach, to znaczy, że gdzieś popełniłeś błąd przy planowaniu. Może przypisałeś dedykowany rodzaj towaru, który dana fabryka nie produkuje. Sprawdź czy obejmuje te miejsca zasięg twojej stacji! Przy budowaniu lub kliknięciu w daną stację, zobaczysz podświetlone drogi, budynki i inne stacje. Te obiekty są w zasięgu "wewnętrznego transportu" i produkty czy pasażerowie będą automatycznie przerzucane między odpowiednimi punktami.

4. Przy transporcie drogowym lub kolejowym używaj takich maszyn, które posiadają taką samą prędkość maksymalną. Pociągi nie potrafią wyprzedzać, więc szybszy będzie ciągnął się za wolniejszym. Natomiast samochodu w aktualnej wersji, również nie mogą wyprzedzać na prostej trasie. Jeśli dobierzesz te same modele, zawsze będą jeździć w takich samych odstępach, przez co nie będą się blokować i zawsze będą jeździć z maksymalną prędkością.

5. Łańcuchy produkcyjne - surowce muszą trafić od odpowiedniej fabryki przetwórczej, potem produkcyjnej a na końcu do miasta. Na przykład żelazo i węgiel do huty, następnie stal do fabryki narzędzi, narzędzia do strefy przemysłowej w mieście. Jest ważne, żebyś nie poprzestał na którymś miejscu, a stworzył pełny łańcuch połączeń. Jeśli towary nie będą transportowane dalej aż do konsumpcji końcowej, w pewnym momencie fabryki przestaną produkować. Co za tym idzie, np. kopalnie przestaną wydobywać surowce i wszystkie prosperujące dotąd linie zaczną przynosić straty.

6. Pasażerowie - w miastach są trzy strefy, mieszkalna, przemysłowa i gospodarcza. Każdy mieszkaniec, ma swoje konkretne miejsca, które odwiedza. Nie warto budować małych połączeń autobusowych czy tramwajowych, a lepiej jest zaplanować tak linię, aby zahaczała o wszystkie miejsca. Wtedy mieszkańcy będą korzystać z twoich transportów jako pasażerowie. Jeśli budujesz np. kolej międzymiastową, będzie idealnie jeśli postawisz dodatkowy przystanek bardzo blisko stacji i dodasz go do głównej linii miejskiej. Turyści będą korzystać nie tylko z twojego pociągu, ale po opuszczenia dworca skorzystają z najbliższego przystanku i twoich autobusów.

7. Zyski z połączeń to nie tylko ilość przetransportowanych towarów. Liczy się szybkość i odległość. Ciężarówka, która szybko dotrze na stacji docelowej może zarobić więcej niż pociąg, który ma bliżej i wolniej się porusza.

8. Gra oferuje zróżnicowany transport. Każda gałąź jest rozpisana dalej, ale warto kierować się zasadą, że transport kołowy najlepiej sprawdza się na krótkie połączenia (niskie koszty utrzymania), kolejowy na dłuższe. Podobnie statki najlepiej nadają się do transportowania towarów, choć są bardzo wolne i konstrukcja mapy nie zawsze pozwala na skorzystanie z ich możliwości. Samoloty służą tylko do transportu pasażerów, są za to bardzo szybkie co przekłada się na większe zyski.

9. Kiedy budujesz drogi lub trakcję kolejową, starają się układać jak najprostsze i krótkie odcinki. Gra stara się zawsze prowadzić równą linię od punktu początkowego i końcowego w momencie wyznaczania danego odcinka. Jeśli tworzysz bardzo długi odcinek trasy, gra na siłę wciska ci wysokie nasypy, mosty albo tunele. Wszystko to jest bardzo drogie. Możesz tego uniknąć, budując krótkimi odcinkami. Dużo zaoszczędzisz, choć droga będzie trochę wolniejsza, przez pofalowaną trasę. W początkowych fazach misji czy rozgrywki dowolnej, jest to bardzo przydatne rozwiązanie.

10. Przy trakcji kolejowej, kiedy tworzysz rozjazdy, rób to na dużym zbliżeniu. Gra ma tendencję do tworzenia skrzyżowań, zamiast rozjazdów. Musisz tworzyć duże łuki, żeby temu zapobiec. Czasem jest łatwiej tworzyć punkt startowy na istniejącej trasie, innym razem gra łatwiej wytycza prawidłowy odcinek, jeśli wyznaczysz punkt na pustym polu wiodący do torów. Ważne jest też jak prowadzisz odcinek kiedy przysuwasz myszkę. Kreśl łuk, zamiast przesuwać kursor po prostej.