Fallout 4: Snajper - najlepszy build poradnik Fallout 4
Ostatnia aktualizacja: 16 kwietnia 2024
W grze Fallout 4 masz ogromne możliwości wyboru ulubionej broni palnej. Jednymi z najciekawszych, ale także najbardziej wymagającymi umiejętności oraz cierpliwości są snajperki. Prezentowany przez nas build Snajpera, charakteryzuje się atakiem z jak największych odległości, pozostając jak najdłużej niezauważonym. Jego żywiołem są duże otwarte przestrzenie. Niestety, walka w tunelach lub budynkach będzie bardziej wymagająca.
Ogólne informacje
Najbardziej oczywistym wyborem w przypadku Snajpera są perki odpowiedzialne za obrażenia oraz celność karabinów nieautomatycznych. Warto także zadbać o zmniejszenie wykrywalności naszej postaci oraz szybkie przeładowanie. W przypadku spotkań na mniejsze odległości warto nauczyć się korzystania z pistoletów, które lepiej sprawdzą się w budynkach i tunelach niż karabin z lunetą. Bardzo ważne jest także zainwestowanie kilku punktów w system V.A.T.S.
Statystyki
Do rozdzielenia będziesz miał 21 punktów. Stworzona postać powinna mieć następujące statystyki:
- Siła: 2
- Percepcja: 9
- Wytrzymałość: 1
- Charyzma: 1
- Inteligencja: 6
- Zwinność: 8
- Szczęście: 1
Tak rozwinięta postać pozwala jedynie na wybór najważniejszych perków, warto w miarę zdobywania kolejnych poziomów przeznaczyć część punktów na zwiększenie wytrzymałości oraz siły.
Najlepsze perki
Dla snajpera priorytetowe perki znajdują się w trzech "drzewkach". Percepcja, odpowiedzialna za celność oraz zwiększenie obrażeń broni palnej jest dla ciebie najważniejsza. Warto także dodać kilka perków związanych ze zwinnością. Zwiększysz dzięki temu ogólną sprawność twojej postaci w walce. Nie można także zapominać o kilku perkach "Inteligencji", które pozwolą ci ulepszać zdobytą broń, dodawać lepsze celowniki, tłumiki itp.
Karabinier
| Poziom 1: Trzymaj wrogów na dystans i wybijaj jednego po drugim. Karabiny nieautomatyczne zadają o 20% więcej obrażeń (Wymagania: Percepcja 2); Poziom 2: Ataki karabinami nieautomatycznym zadają o 40% więcej obrażeń i pomijają 15% pancerza celu (Wymagania: Poziom 9, Percepcja 2); Poziom 3: Ataki karabinami nieautomatycznymi zadają o 60% więcej obrażeń i pomijają 20% pancerza celu (Wymagania: Poziom 18, Percepcja 2); Poziom 4: Ataki karabinami nieautomatycznymi zadają o 80% więcej obrażeń i pomijają 25% pancerza celu. Poza tym każdy ma odrobinę większą szansę na okaleczenie kończyny (Wymagania: Poziom 31, Percepcja 2); Poziom 5: Ataki karabinami nieautomatycznymi zadają podwójną ilość obrażeń i pomijają 30% wartości pancerza celu. Poza tym każdy atak posiada nieznacznie większą szansę na okaleczenie celu (Wymagania: Poziom 46, Percepcja 2). |
Snajper
| Poziom 1: Masz większą kontrolę i możesz na dłużej wstrzymywać oddech podczas celowania z użyciem lunety (Wymagania: Percepcja 8); Poziom 2: Nieautomatyczne karabiny z celownikami mają szansę na przewrócenie twojego celu (Wymagania: Poziom 13, Percepcja 8); Poziom 3: Nieautomatyczne karabiny z celownikami zyskują +25% celności przy celowaniu w głowę w V.A.T.S. (Wymagania: Poziom 26, Percepcja 8). |
Siła Przebicia
| Poziom 1: Możesz namierzać w systemie V.A.T.S. części ciała wroga schowane za osłoną, choć twoja celność jest nieznacznie ograniczona (Wymagania: Percepcja 9); Poziom 2: Gdy w V.A.T.S. celujesz w części ciała znajdujące się za osłoną, nie otrzymujesz kary do celności (Wymagania: Poziom 28, Percepcja 9). |
Znawca Spluw
| Poziom 1: Zyskujesz dostęp do 1. poziomu modyfikacji broni palnej (Wymagania: Inteligencja 3); Poziom 2: Zyskujesz dostęp do 2. poziomu modyfikacji broni palnej (Wymagania: Poziom 13, Inteligencja 3); Poziom 3: Zyskujesz dostęp do 3. poziomu modyfikacji broni palnej (Wymagania: Poziom 25, Inteligencja 3); Poziom 4: Zyskujesz dostęp do 4. poziomu modyfikacji broni palnej (Wymagania: Poziom 39, Inteligencja 3). |
Nauka!
| Poziom 1: Zyskujesz dostęp do 1. poziomu modyfikacji zaawansowanych (Wymagania: Inteligencja 6); Poziom 2: Zyskujesz dostęp do 2. poziomu modyfikacji zaawansowanych (Wymagania: Poziom 17, Inteligencja 6); Poziom 3: Zyskujesz dostęp do 3. poziomu modyfikacji zaawansowanych (Wymagania: Poziom 28, Inteligencja 6); Poziom 4: Zyskujesz dostęp do 4. poziomu modyfikacji zaawansowanych (Wymagania: Poziom 41, Inteligencja 6). |
Rewolwerowiec
| Poziom 1: Pistolety nieautomatyczne zadają o 20% więcej obrażeń (Wymagania: Zwinność 1); Poziom 2: Pistolety nieautomatyczne zadają teraz o 40% więcej obrażeń i mają zwiększony zasięg (Wymagania: Poziom 7, Zwinność 1); Poziom 3: Pistolety nieautomatyczne zadają teraz o 60% więcej obrażeń i mają jeszcze większy zasięg (Wymagania: Poziom 15, Zwinność 1); Poziom 4: Pistolety nieautomatyczne zadają teraz o 80% więcej obrażeń, a atakując nimi, możesz rozbrajać przeciwników (Wymagania: Poziom 27, Zwinność 1); Poziom 5: Pistolety nieautomatyczne zadają podwójną ilość obrażeń. Ataki przy ich użyciu o wiele częściej rozbrajają przeciwników i mogą nawet okaleczać ich kończyny (Wymagania: Poziom 42, Zwinność 1) |
Ninja
| Poziom 1: Pozwala na zadanie 2,5x większych obrażeń przy atakach zasięgowych z ukrycia, a gdy atakujesz w ten sposób wręcz, wzrastają one 4x (Wymagania: Zwinność 7); Poziom 2: Zadajesz teraz 3x większe obrażenia przy atakach zasięgowych z ukrycia, a gdy atakujesz w ten sposób wręcz, wzrastają one 5x (Wymagania: Poziom 16, Zwinność 7); Poziom 3: Zadajesz teraz 3,5x większe obrażenia przy atakach zasięgowych z ukrycia, a gdy atakujesz w ten sposób wręcz, wzrastają one 10x (Wymagania: Poziom 33, Zwinność 7). |
Zwinne Rączki
| Poziom 1: Możesz przeładowywać broń szybciej (Wymagania: Zwinność 8); Poziom 2: Przeładowanie broni palnej nie kosztuje w V.A.T.S. punktów akcji (Wymagania: Poziom 28, Zwinność 8). |