Fallout 4 - poradnik do gry

Fallout 4 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI
Fallout 4 - poradnik do gry

Fallout 4 - poradnik do gry

Niniejszy nieoficjalny poradnik do gry Fallout 4 oferuje kompleksowe omówienie jej bogatej zawartości oraz dokładne wyjaśnienie jej najważniejszych zależności. Oba te czynniki powinny być bardzo pomocne w ukończeniu gry w stu procentach bez poważniejszych komplikacji po drodze. Poradnik podzielony został na trzy bardzo obszerne części. Pierwsza część to przewodnik po świecie gry. Poszczególne rozdziały przewodnika skupiają się między innymi na takich tematach jak utworzenie i rozwój postaci, staczanie walk, eksploracja otaczającego świata czy wchodzenie w interakcje z innymi postaciami. Drugą dużą częścią poradnika jest opis przejścia, który zawiera omówienia wszystkich głównych i pobocznych zadań. Każda strona solucji oprócz opisanego przebiegu danego zadania zawiera także informacje na temat jego wszystkich możliwych zakończeń oraz ewentualnych nagród przewidzianych za jego zaliczenie. Ostatnia trzecia główna część tego poradnika to atlas świata. Ten ogromny rozdział zawiera w głównej mierze wysokiej jakości mapę świata w połączeniu z mniejszymi mapami poszczególnych lokacji. Na każdej z map w poradniku znalazło się wiele znaczników informujących o ważnych miejscach, które można odkryć i zbadać. Niektóre z ważniejszych lokacji (miasta, posterunki z przyjaźnymi NPC'ami itp.) zostały z większą dokładnością opisane na oddzielnych stronach poradnika. Inną dużą częścią atlasu świata są strony poświęcone sekretom (znajdźkom), między innymi figurkom (bobbleheads) czy unikalnym książkom, dzięki którym można podnieść statystyki. Fallout 4 jest kolejną odsłoną bardzo popularnej serii gier role-playing osadzonych w postapokaliptycznym świecie. Tym razem przemierzamy pustkowia otaczające amerykańskie miasto Boston. Gra jest po brzegi wypełniona interesującą zawartością i jest dodatkowo nieliniowa, gdyż wiele decyzji może mieć różne konsekwencje.

Dodatkowo w poradniku pogrubioną czcionką oznaczone zostały tytuły zadań - Fallout 4 - poradnik do gry

Oznaczenia kolorystyczne w poradniku

  • Brązowy kolor użyty został do oznaczania postaci niezależnych, z którymi można porozmawiać. Wyróżniono nim też unikalnych przeciwników powiązanych z zaliczanymi questami.
  • Niebieski kolor użyty został do wyróżniania nazw lokacji odwiedzanych w grze. Nazwy w poradniku są identyczne do nazw z mapy świata w grze.
  • Zielony kolor użyty został do informowania o ważnych przedmiotach, które można odnaleźć w świecie gry, otrzymać od innych postaci czy kupić od handlarzy.
  • Pomarańczowy kolor użyty został do wyróżniania sytuacji, w których dysponowanie rozwiniętymi statystykami czy jakimś określonym profitem (perkiem) może pozwolić na wykonanie zaawansowanej czynności (otwarcie zamka, użycie perswazji na NPC'u itp.).

Dodatkowo w poradniku pogrubioną czcionką oznaczone zostały tytuły zadań.

Jacek "Stranger" Hałas, Patrick "YxU" Homa, Patryk Greniuk (www.gry-online.pl)

Informacje o Fallout 4 - poradnik do gry

Autorzy : Jacek Stranger Hałas, Patrick Yxu Homa, Patryk Tyon Greniuk

Poradnik zawiera : strony: 425, ilustracje: 1527 , mapy i obrazki z oznaczeniami: 24.

Mody do Fallout 4 - poradnik

Ostatnia aktualizacja : 21 lipca 2017, odwiedź Mody do Fallout 4 - poradnik

Przewodnik do gry

Ostatnia aktualizacja : 9 września 2016, odwiedź Przewodnik do gry

Opis przejścia

Ostatnia aktualizacja : 9 września 2016, odwiedź Opis przejścia

Atlas świata

Ostatnia aktualizacja : 9 września 2016, odwiedź Atlas świata

Popularne strony w Fallout 4 - poradnik do gry

Komentarze Czytelników (87)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
26.11.2015 11:14
odpowiedz
adek1988
1
Junior

Witam czy może ktoś napisać jak działają sklepy i stacje "zbieractwa" w osadach chodzi mi o to, że nie wiem gdzie profity z tych placówek się odkładają bo jakoś nie zarejestrowałem np.: przychodów z placówki handlowej w postaci kapsli.

27.11.2015 18:29
odpowiedz
Alski
1
Junior

adek1988 dochody ze sklepów masz do odbioru w warsztacie w lokacji ze sklepem, musisz je znaleźć w śród tego całego syfu co tam nawrzucałeś, podobnie jest z stacją zbieractwa wszystko co dany "wieśniak" znajdzie od razu ląduje w warsztacie, możesz to sprawdzić w bardzo łatwy sposób zabierz wszystko z warsztatu i przenieś do innego poczekaj kilkanaście minut i sprawdź co ci znaleźli.

28.11.2015 16:10
odpowiedz
shoehart
1
Junior

"...jak przypisac konkretna bron do skrotu klawiszowego (1,2...8,9).."
W pip-boju w zakładce "broń" najezdzasz strzałką myszki na odpowiednia broń i naciskasz przycisz Q. I odrazu będziesz wiedział :)

01.12.2015 22:07
odpowiedz
bardth
12
Legionista

W poradniku jest błąd. Romans z Curie jest możliwy.

03.12.2015 20:36
odpowiedz
Solmol
4
Junior

Pomożecie? Gra się przycina przy chodzeniu BOKIEM. Próbowałęm zmieniać ust. grafiki ale nic nie podziałało na wysokich/ultra giera chodzi w 60 fps. jakieś porady? :)

05.12.2015 09:56
odpowiedz
mepps
29
Chorąży

Mam problem z zakończeniem questa Smutek Diamond City. Dotarłem do Przetwórni Ryb Four Leafs, wybiłem wszystkie ghule i z tego co przeczytałem powinny być jakieś lasery oznaczone na kartce Trish których w tej lokacji nie widzę. Czy ktoś zakończył tą misje?

07.12.2015 16:13
odpowiedz
werus81
26
Legionista

sposób na zdobycie kriolatora nie działa ochłap nie pojawia się w krypcie nawet jeśli karze zostać mu na platformie to po załadowaniu się krypty go nie ma po powrocie na powierzchnie jakby znika nie ma go nigdzie

10.12.2015 13:32
odpowiedz
szczypiorofixpw
44
Pretorianin

W poradniku (jak do tej pory) jest sporo błędów i niejasności np. to z kriolatorem nie działa. Czyżby redakcję nie było stać na wersję na pieca tylko dalej ciągnęła na tej niedorobionej z plejaka?? hahaha i te MEGAglicze hehe uśmiałem się.

13.12.2015 11:40
odpowiedz
Endriu84
1
Junior

Opuszczona Chatka - radioaktywne pustkowia -> Pancerz wspomagany X-01

17.12.2015 14:14
odpowiedz
golacik.michal
1
Junior

Pytanie na temat Fallout 4:

Chcę zdobyć wszystkie trofea za powiedzmy "jednym" przejściem. Czy mogę wykonywać wszystkie misje dla każdej z frakcji aż do ich kluczowych zadań? Być członkiem wszystkich grup, wykonać ich wszystkie poboczne zadania i część głównych. Dopiero po wykonaniu tych misji zrobić zapis, a następnie wykonać te zadania kluczowe dla danej frakcji, ukierunkowujące na konkretne zakończenie (i powtórzyć dla każdego zakończenia, korzystając z tego zapisu).

23.12.2015 20:31
odpowiedz
seksik1
11
Legionista

Witam. Mam mały problem , odprawiłem paladyna na port lotniczy i po zrobieniu misji z dziennikarką chciałem po niego wrócić ale nie umie go znaleźć?

25.12.2015 13:20
odpowiedz
Endriu84
1
Junior

Mam problem z wbiciem 100% zadowolenia. Mam 24 mieszkańców (od ciągłego przesypiania 24godzin odkąd miałem 70% i 20 ludzi przybyło mi 4 dodatkowych) robiłem jak w opisie, 3-cio poziomowe sklepy jest ich w sumie 17 już. Brakuje mi w tej grze zarządzania ludźmi, o co mi chodzi może to wyjaśnię w ten sposób podchodzę do kogoś i powinienem mieć informację co ta osoba robi w osadzie (sklep/pozyskiwanie jedzenie/lenistwo coś takiego). Sanktuarium jest ogromne i jedyna informacja dla mnie to jak najadę na jakiegoś i czasami coś w tle zapali się na zielono np. sklep za jego plecami. Czyli rozumiem jest przypisany właśnie do tego miejsca ale problem jest jak się nic nie zapali. Mając 24 chłopa to co chwila tak mam że nie wiem kto co robi. Jednego przełączę to mi zaraz z 24 food robi się 20 albo sklep co miał sprzedawcę nagle go nie ma bo przypisałem go do innego sklepu. W sumie to wbiłem 97% zadowolenia i strzałka mi zniknęła i stoi w miejscu nie mogę tego przeskoczyć. Napisaliście że niby najlepiej kliniki budować czyli co wywalam wszystkie sklepy 3cio poziomowe i robię same kliniki? Pomoże to na pewno?

25.12.2015 14:51
odpowiedz
Flyby
156
Outsider

[62]
Rzeczywiście brakuje oznaczeń osadników, którzy już mają w lokacji jakieś przydzielone zajęcia lub po prostu oznaczeń tych którzy są od nich wolni.
Myślę że sami autorzy gry to poprawią a jak nie, to moderzy (być może już to zrobili, na razie, specjalnie gry zbytnio nie moduję)
Na stan "zadowolenie", "niezadowolenie" osad, przepis mam prosty ;) Jeżeli w jakiejś się zjawiam, od razu sprawdzam stan osady - czy mają co jeść i pić, gdzie spać, (punktowo zawsze powinno być więcej niż wynosi stan osady) czy mają gdzie zbierać "materiały" i poić bydło - czy obrona (stopniowo podwyższana) przekracza 50 punktów, czy pracują generatory.
Zdarza się (być może są to błędy gry bo bez wcześniejszych komunikatów) choć nie ma śladu po napastnikach (porzucona broń i.t. p.) że coś cichcem n.p. "wyżarło" uprawy, wtedy trzeba je też "naprawiać". ;)
Sklepy i inne punkty, stawiam opcjonalnie - jeden, dwa, na ludną osadę - nie zapominając o barze ;)
Bar to jak karczma po polskich wsiach - nic jej nie było w stanie zastąpić, chyba że bimber pędzony po krzakach. ;)
Wskaźniki "zadowolenia" są opieszałe - często po jakiejś inwestycji nadal dołują. Wtedy zajmuję się innym zadaniem a jak wracam, wszystko jest w porządku ;)
..zapomniałem dodać, na razie - nigdzie nie mam 100% zadowolenia - powinienem się martwić?

29.12.2015 00:51
odpowiedz
adex12adek
1
Junior

Oprócz skupienia się na zadowoleniu osady trzeba również pomagać innym osadom.

29.12.2015 17:55
odpowiedz
1 odpowiedź
Mikispeed11
1
Junior

Jak wpisac kody na konsoli?

02.01.2016 18:57
odpowiedz
Clash01
32
Centurion

Mam takie pytanie:
W F:NV na przykład (W Falloucie 3 chyba też, ale nie pamiętam) mieliśmy na końcu filmik w którym było podsumowanie i konsekwencje większości naszych decyzji. W F4 doszedłem do końca wątku Bractwa Stali (świstu gwizdu i instytut poszedł w p...) i miałem filmik który mniej więcej podsumował wątek główny i się teraz zastanawiam czy tutaj też mam jeszcze możliwość dowiedzieć się o konsekwencjach wyborów czy nie.

11.01.2016 12:03
odpowiedz
1 odpowiedź
kongas
1
Junior

Kupiłem Szkielet pancerza wspomaganego i wyświetliło mi się ze znajduje się w "zbrojowni wspólnoty" - czyli gdzie niby go teraz znajdę?

11.01.2016 20:54
odpowiedz
ProducenciPaszy
1
Junior

Myślę że build uniwersalnego żołnierza to:
S:4
P:4
E:3
C:2
I:8
A:4
L:3
Inteligencja pozwoli szybciej zbierać punkty doświadczenia.
Charyzmę należy podnieść znajdując książkę S.P.E.C.I.A.L która znajduje się w pokoju swojego dziecka z początku gry.

25.01.2016 00:02
odpowiedz
1 odpowiedź
fabi447
1
Junior

Siema, mam problem usiłuje wbić trofeum na ps 4 postnuklearne rękodzieło, w statystykach pokazuje ze przedmiotów utworzonych mam ok 1000 a trofea nadal nie mam co robić ? Próbuje wbić platynę w fall outa i jestem w kropce help

25.02.2016 11:27
odpowiedz
dunhaj
1
Junior

Dziękuję bardzo za pomoc w zdobyciu osiągnięcia "Serce ludu". Stosując się od początku gry do Waszego poradnika trofeum wskoczyło mi bez większych problemów i dłuższego oczekiwania.
Racje 24
Woda 40
Obrona 121
Energia 25
Miejsce: Sanktuarium.
16 sklepów (14 medycznych, 2 bary - oczywiście wszystko 3 poziomu)
Multum dekoracji.
Po wybudowaniu wszystkich potrzebnych rzeczy czterokrotnie powtórzyłem czynność: siedzenie na fotelu przez jakieś 6-7 minut --> odczekanie 24 h i tak w kółko).

Platforma, na której grałem PS4. W razie problemów służę pomocą. Mój PSN: kamildunajPL

post wyedytowany przez dunhaj 2016-02-25 11:28:33
13.03.2016 15:42
odpowiedz
Breakmid
2
Junior

Mam pytanie, otóż w warsztacie mam już ponad 1400 drewna a zbieractwo dalej mi nie weszło. Wie ktoś może dlaczego?

23.07.2016 18:42
odpowiedz
universum0
1
Junior

Jak mam kazać psu przeszukać okolice? Nie mam takiej komendy.

02.10.2016 20:07
odpowiedz
domino.pl
1
Junior

Witam . POMOCY
Gram na Ps4 i mam problem z misją Wsparcie ogniowe
Po dotarciu na posterunek rozwalam wszystkie gule a paladyn dalej mówi coś żebym się uzbrił . Jak by tam jeszcze ktoś został. Ale ja jestem pewny że nikt już nie został. Wszyscy zostali zabici a on dalej swoje. Co robić ?

02.11.2016 10:41
odpowiedz
2 odpowiedzi
szalony_szaleniec
5
Legionista

Witam.Pytanie odnośnie dodatku Nucka World.Drzwi na dachu elektrowni są zamknięte i aby je otworzyć potrzebny jest klucz.Gdzie znajdę ten klucz?Elektrownię przeszukałem 100razy i nic.Czy dostaje go od kogoś w jakiejś pobocznej misji?Dzięki .

06.01.2017 15:10
odpowiedz
patrickone1704
1
Junior

Wie ktoś czemu co chwila rozmazuje się cały obraz gry i po paru sekundach wraca do normy, 1-2 minuty gry i znowy rozmazuje sie ?

06.01.2017 15:12
odpowiedz
Drackula
168
Bloody Rider

za wolno ci tekstury sie doczytuja

06.01.2017 16:14
odpowiedz
patrickone1704
1
Junior

Asus RoG GL552VW
intel i5-6300
gtx 960m 4gb
8 gb ram
Wątpie zeby byl taki problem poza tym to sie zaczelo niedawno a na nowej grze jest w porządku, mi to wyglada na zbugowany efekt uboczny jakiegoś obrażenia, na trainerze gralem moze dla tego

06.01.2017 16:22
odpowiedz
patrickone1704
1
Junior

Już działa, czasami nie ogarniam tych technologii, zmiana ustawien grafiki ze średnich na wysokie dopiero pomogła, nawet spadki fps ustąpiły.

20.01.2017 11:59
odpowiedz
Zyava
9
Konsul

Taktyk to bardzo ciekawy build.Jednak nie ma sensu dawać na starcie 10 do percepcji. Praktycznie na samym początku gry w Concordzie jest figurka podnosząca tę cechę na stałe o 1 punkt :) Lepiej ten punkcik na początku dać w coś innego :)

10.05.2017 22:58
odpowiedz
1 odpowiedź
Natasha88
9
Legionista

Mam problem już w początkowej misji... oczyściłam miasto Concord z bandytów i Szpona, a gra nie zalicza zadania. Bug !? Przechodziłam już 2 razy i to samo

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
Fallout 4 - screen - 2015-11-16 - 310731Fallout 4 - screen - 2015-11-16 - 310730Fallout 4 - screen - 2015-11-16 - 310729Fallout 4 - screen - 2015-11-16 - 310728Fallout 4 - screen - 2015-11-16 - 310727Fallout 4 - screen - 2015-11-16 - 310726Fallout 4 - screen - 2015-11-16 - 310725Fallout 4 - screen - 2015-11-16 - 310724Fallout 4 - screen - 2015-11-16 - 310723