Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Syberia - poradnik do gry

Syberia - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

[Część I] Valadilene cd. | Solucja Syberia poradnik Syberia

Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019

Po wyjściu z fabryki kierujemy się do domu Voralbergów (ostatnia dróżka - z prawej strony). Nie wejdziemy głównym wejściem, więc kierujemy się na tyły domu. Tam znajduje się wysuwana drabinka - kluczyk do niej znajdziemy w ogrodzie na tyłach domu w kamiennej misie.

1 - [Część I] Valadilene cd. | Solucja Syberia - Syberia - poradnik do gry
Po uruchomieniu drabinki dostajemy się na strych domu - [Część I] Valadilene cd. | Solucja Syberia - Syberia - poradnik do gry

Po uruchomieniu drabinki dostajemy się na strych domu. Na strychu w szkolnym biurku z podnoszonym blatem znajdujemy kałamarz oraz pamiętnik Anny, dzięki któremu poznajemy historię rodziny Voralbergów oraz dowiadujemy się o niezwykłej fascynacji Hansa Mamutami. Na strychu spotykamy również Momo (dopiero po zapaleniu żarówki), który prosi Kate o rysunek Mamuta. Niestety Kate nie ma talentu, więc rysunek możemy przerysować z jednej z belek na strychu (tuż obok zapalonej żarówki).

Szczęśliwy chłopiec odkrywa przed Kate sekret - otwiera zamkniętą furtkę na końcu ulicy, a potem prowadzi przez park do swojego ulubionego miejsca. W parku znajduje się tama, którą Kate próbuje otworzyć, niestety jest za słaba. Prosi Momo o pomoc, ale ta próba też kończy się nie powodzeniem, urządzenie się psuje. Podnosimy złamany kawałek drewna. Niedaleko tamy leży na brzegu stara łódź, obok niej wiosło. Używając kawałka drewna przyciągamy do brzegu wiosło, a następnie prosimy o pomoc Momo, który wyciąga je na brzeg, a następnie za jego pomocą podnosi tamę. Po opadnięciu wody Kate idzie do jaskini - tej samej, w której Hans miał wypadek. Tam na ziemi znajdujemy lalkę Mamuta.

2 - [Część I] Valadilene cd. | Solucja Syberia - Syberia - poradnik do gry
Następnie kierujemy się do kościoła - [Część I] Valadilene cd. | Solucja Syberia - Syberia - poradnik do gry

Następnie kierujemy się do kościoła. W zakrystii na tyłach kościoła znajdziemy kilka użytecznych przedmiotów. W komodzie, do której klucz znajduje się za krzyżem na ścianie, w szufladach są karty do mechanizmu na dzwonnicy. W środkowej szufladzie w skrytce znajdziemy klucz i list z wyznaniem księdza (żeby otworzyć skrytkę trzeba przekręcić dźwignię z boku komody w momencie kiedy szuflada jest otwarta). List wyjaśnia tajemnicę grobu Hansa V. i potwierdza iż ten rzeczywiście żyje.

3 - [Część I] Valadilene cd. | Solucja Syberia - Syberia - poradnik do gry
Następnie udajemy się na dzwonnicę kościelną - [Część I] Valadilene cd. | Solucja Syberia - Syberia - poradnik do gry

Następnie udajemy się na dzwonnicę kościelną. Wjedziemy tam windą, którą uruchomimy przez odpowiednie włożenie kółek zębatych (znalezionych w hotelu). Na wieży znajduje się automat do gry na organach. Aby go uruchomić i jednocześnie otworzyć kryptę grobową Hansa V. używamy karty purpurowej (odpowiednia animacja pokaże drogę do grobowca).

4 - [Część I] Valadilene cd. | Solucja Syberia - Syberia - poradnik do gry
Aby dostać się do krypty znajdującej się na cmentarzu używamy klucza znalezionego w zakrystii - [Część I] Valadilene cd. | Solucja Syberia - Syberia - poradnik do gry

Aby dostać się do krypty znajdującej się na cmentarzu używamy klucza znalezionego w zakrystii. W fałszywym grobie Hansa znajdujemy notatkę prasową oraz cylinder z zapisem rozmowy. Z cylindrem udajemy się do biura w fabryce, wkładamy go do pozytywki. Po obejrzeniu animacji wyjaśniającej dzieje Anny i Hansa górna część pozytywki odskakuje. Zabieramy ją ze sobą.

Następnie udajemy się na stację gdzie czeka na nas pociąg. Po rozmowie z Oscarem okazuje się, że potrzebujemy biletu oraz autoryzacji na wyjazd pociągu. Bilet otrzymujemy od Oscara natomiast autoryzacja musi być potwierdzona przez jakieś "uprawnione władze". W tym celu udajemy się znów do domu notariusza. Przezornie zostawiliśmy otwarte drzwi. Na biurku znajduje się automat do podbijania dokumentów. Wlewamy atrament do mechanizmu, kładziemy papier i podbijamy. Gotowe. Znów wracamy na stację.

5 - [Część I] Valadilene cd. | Solucja Syberia - Syberia - poradnik do gry
W pociągu kładziemy cztery cenne przedmioty, czyli dwa cylindry, lalkę mamuta oraz figurki z pozytywki na podstawkach - [Część I] Valadilene cd. | Solucja Syberia - Syberia - poradnik do gry

W pociągu kładziemy cztery "cenne" przedmioty, czyli dwa cylindry, lalkę mamuta oraz figurki z pozytywki na podstawkach. Aby ruszyć w podróż musimy nakręcić pociąg - mechanizm znajduje się na peronie. Najpierw odkręcamy koło potem naciskamy dźwignię. Po nakręceniu lokomotywy znowu używamy koła tak żeby "kluczyk" wrócił na swoje miejsce. Teraz możemy pokazać bilet i autoryzację Oscarowi. Ruszamy w drogę.

6 - [Część I] Valadilene cd. | Solucja Syberia - Syberia - poradnik do gry
7 - [Część I] Valadilene cd. | Solucja Syberia - Syberia - poradnik do gry
8 - [Część I] Valadilene cd. | Solucja Syberia - Syberia - poradnik do gry