Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Neverwinter Nights - poradnik do gry

Neverwinter Nights - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

QUESTY | Rozdział 3 | Solucja Neverwinter Nights poradnik Neverwinter Nights

Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019

Dostarczenie Notki Eckela

  1. Mapa 19: Gdy już znajdziesz się w Forcie Ilkard, idź do (E) - do Baraków Osadników - spotkasz tam Eckela w (14), który da ci to zadanie. Dostaniesz od niego List Eckela.
  2. Mapa 19: Idź do (G) - do Domostw. Tam szybko udaj się do (J), czyli Gospodarstwa Eckela. W (18) pomóż Galii w walce z przeciwnikiem. Nie pozwól jej zginąć.
  3. Mapa 19: Po walce wręcz jej List Eckela, a dostaniesz 375 doświadczenia i 300 złota, targować się możesz o Pergamin Większej Kamiennej Skóry.

Klauth, Starożytny Czerwony Żmij

  1. Mapa 20: Gdy znajdziesz się w Siedlisku Ognistych Olbrzymów A, udaj się do zejścia w (L) - do Siedliska Ognistych Olbrzymów C.
  2. Mapa 20: Idź na południe do (19) - tam uśmiercisz Króla Skrogga, weź Amulet Przejścia i Księgę Rytualną.
  3. Mapa 20: Udaj się do Siedziby Klautha w (O). Idź do (25) i zacznij z nim rozmawiać. Zadanie to możesz zakończyć w kilka sposobów.
  4. Mapa 20: Na początku musisz wręczyć mu Pełną Smoczą Kulę. W tym celu udaj się do Lochów Smoka w (N) i zgodnie z księgą opisującą rytuał, pozabijaj Yuan-Ti, zabierz Smoczą Kulę z basenu z (23) i umieść w (24) zanim zabijesz niebieskiego smoka. Możesz jednak zabić smoka i dopiero wtedy położyć kulę - uzyskasz Obumarłą Smoczą Kulę (czytaj dalej).
  5. Mapa 20: Jeśli dasz Klauthowi Obumarłą Smoczą Kulę, to bardzo go to osłabi, lecz i tak trochę kłopotów jego zabicie może ci przysporzyć. Po śmierci zabierz z jego ciała Klucz i Głowę Klautha, co otworzy drzwi do Słowa Mocy w (26), a także przedmioty ze skrzynek, które pojawią się za nim.
  6. Mapa 20: Jeśli dasz mu Pełną Smoczą Kulę, to dostaniesz 5000 złota i kolejne zadanie - zdobycia jaj smoka. Są one w dwóch miejscach - w Jaskiniach w (D) zabij zielonego smoka w (4) i zabierz jego Jajo Zielonego Smoka z (5) - zrób to po wykonaniu zadania Praca dla Akulatraxas . Znacznie gorszym pomysłem jest zabicie złotego smoka w (11), w Jaskiniach B i zabranie jego Jaja Złotego Smoka z (12) - gdyż wtedy nie będziesz mógł wykonać zadania Złota Smoczyca Gorgotha .
  7. Mapa 20: Za dostarczone pierwsze jajo dostaniesz Klucz do (26), gdzie jest Słowo Mocy, za drugie jajo (po zabiciu obu poprzednich smoków w jaskiniach) - kolejne 5000 złota. Tak czy inaczej - czy po zabiciu lub zostawieniu Klautha, wykonasz to zadanie. Jednak lepiej zabić Klautha i wykonać zadanie Złota Smoczyca Gorgotha .

Oblężenie Fortu Ilkard

  1. Mapa 19: Kolejne zadanie, które można wykonać na różne sposoby. Podam oczywiście ten, który przyniesie jak najwięcej korzyści.
  2. Mapa 19: W Forcie Ilkard w (F) jest Chata Damasa, Damas w (15) czeka z tym zadaniem.
  3. Mapa 19: Pierwszą rzeczą, którą zrób, to pomóż żołnierzom w (3) w walce i zacznij demolować katapulty. Są one w (5), (6), (7), (8), (9) i (10). Trzeba najpierw wybić Dowódców Katapult, bez nich urządzenia zostaną zniszczone z łatwością.
  4. Mapa 19: Idź potem do (11), gdzie jest przywódca ataku - Arnesc. Zabij go i weź Głowę Arnesca.
  5. Mapa 19: Idź do Damasa, najpierw zakomunikuj o zniszczeniu katapult. Dostaniesz 1250 doświadczenia i 500 złota (nie da się wytargować więcej). Daj też Głowę Arnesca - wpadnie ci tyle samo doświadczenia i 1000 złota, możesz targować się o Tarczę Serca. Ale to nie koniec zadania. Udaj się do Domostw w (G).
  6. Mapa 19: Idź do (17), zabij wojownika i weź Klucz do bramy, dzięki czemu będziesz mógł wejść do Twierdzy Plemienia Łosia w (K). Na początku będziesz atakowany, ale wystarczy, że pogadasz z kobietą w (19) i zaoferujesz pomoc, aby ataki się skończyły. Porozmawiaj z wodzem plemienia - Zokanem w (20). Zaoferuj pomoc, dostaniesz Skażone zarazą koce.
  7. Mapa 19: Idź do Damasa, kup od niego Lek na zarazę (od 3000 do 500 złota) i wręcz go Zokanowi. Dostaniesz 1250 doświadczenia, Uthgardzką Włócznię Ceremonialną i Łowcę Snów.
  8. Mapa 19: Drugi przedmiot jest potrzebny do wykonania zadania Zbadać Sprawę Plemienia Łosia - zaraz po jego otrzymaniu wręcz go Yusamowi. Dopiero wtedy wróć się do Zokana i go zabij, weź Głowę Zokana i drugą Uthgardzką Włócznię Ceremonialną.
  9. Mapa 19: Głowę zanieś do Damasa, a dostaniesz 1250 doświadczenia, 1500 złota, możesz także otrzymać Topór Martwego Illusk. Potem zabij Damasa i zabierz jego przedmioty.

Otwarcie Wrót Trójcy

  1. Mapa 19: Zadanie to dostajesz zaraz po tym, jak otworzysz pierwsze wrota, a kończysz, gdy otworzysz wszystkie. Wcześniej postępuj zgodnie z zadaniem Zasiej Nasiona Drzewa Ultarg .
  2. Mapa 19: Idź do (30) - wyciągnij różnokolorowe kamyczki z środkowej studni, główne ustaw na dwa oddzielne kolory, a do fontann włóż po jednym kamyczku tego samego koloru - tego, który by powstał z dwóch wcześniej ustawionych (np. jeśli wybrałeś żółty i niebieski - to włóż zielone).
  3. Mapa 19: Idź do (31), zabij Bodaka, weź Ząb Bodaka i Butelkę z duszkiem i uwolnij go. Będzie on po kolei wciskać gongi, a ty rób to samo - w odpowiedniej kolejności.
  4. Mapa 19: Na końcu skieruj się do (32), tam zabierz ze stolika sześć różnokolorowych prochów i wsyp je do kotła w odpowiedniej kolejności: czerwony z żółtym, niebieski z czerwonym i niebieski z żółtym.
  5. Mapa 19: Słowo Mocy jest w (33), zabij tam Balora Lorda (nie zwracaj uwagi na przywoływanego Sukuba). Zabierz Słowo Mocy i pogadaj z Haedraline.

Odzyskanie Gwiezdnego Szafiru

  1. Mapa 17: Idź do (B) - do Punktu Handlowego, a w (5) stoi dwóch kolesiów, z czego jeden ma zadanie do zaoferowania.
  2. Mapa 18: Wejdź do (B), do Mroźnej Kniei A, a potem do Grobowca Layenne w (D).
  3. Mapa 18: Musisz zebrać cztery kamienie. Z (5) zabierz Klejnot Służby. Zabij Golema z Kości w (6) i przeszukaj skrzynie w (7). Dwa żywiołaki ognia i ogar piekielny pojawią się, gdy wyciągniesz Klejnot Honoru ze skrzyni. Idź do (8), tutaj musisz zniszczyć cztery generatory, aby móc zranić żelaznego golema. Gdy zginie, przeszukaj pozostałe pomieszczenia - najważniejsze dla ciebie są: Klejnot Bólu w (10) i Klejnot Rozpaczy w (9).
  4. Mapa 18: Z czterema klejnotami idź do (11). Zabij przeciwników i porozstawiaj klejnoty na odpowiednich filarach - na każdym jest kamyczek z informacją, który klejnot należy położyć (stojąc w wejściu i patrząc na piedestały - po lewej bliżej drzwi - Klejnot Rozpaczy, dalej - Klejnot Służby, po prawej bliżej - Klejnot Bólu, dalej - Klejnot Honoru). Pojawi się Gwiezdny Szafir, weź go.
  5. Mapa 17: Przenieś się do Świątyni Tyra i udaj się do Punktu Handlowego. Wręcz szafir Husherowi, to dostaniesz od 3000 do 3200 złota plus 400 doświadczenia.

Praca dla Akulatraxas

  1. Mapa 20: W Jaskiniach w (D), stojąca w (4) smoczyca Akulatraxas ma dla ciebie zadanie - zgódź się jej pomóc.
  2. Mapa 20: Idź do Legowiska Wzgórzowych Gigantów, do jaskini w (E). Spenetruj kompleks, zabij pod-wodza w (6) i zejdź do poziomu II schodami w (G).
  3. Mapa 20: Tutaj uwolnij więźniów z (7) - za każdego dostaniesz 100 doświadczenia, potem zabij zwierzęta w (9) i idź do wodza wzgórzowych olbrzymów w (8) - zabij go i weź Głowę Wzgórzowego Olbrzyma.
  4. Mapa 20: Z głową wróć do smoka, dostaniesz 750 doświadczenia, 1000 złota, możesz się targować o Skarabeusza Ochrony +4.
  5. Mapa 20: Teraz dopiero możesz zabić smoczycę i zabrać Jajo Zielonego Smoka z (12), potrzebne do zadania Klauth, Starożytny Czerwony Żmij .

Proces Rolgana

  1. Mapa 17: Udaj się do Świątyni Tyra w (D), porozmawiaj z Neurikiem i zaoferuj swą pomoc. Dostaniesz wszystko wyjaśniający Dziennik obrońcy z urzędu. Pamiętaj, że możesz niektórych przysięgłych przekupić, jednak jeśli masz wysoką mądrość, to nie musisz się martwić - uzyskasz maksymalną ilość głosów ławników. Za przekupywanie dostajesz punkty do złego charakteru.
  2. Mapa 17: Zaraz potem zacznij się przygotowywać - tuż obok stoi Edegar (przysięgły, nieprzekupny) w (6), pogadaj z nim, a następnie z Rolganem w (7).
  3. Mapa 17: Idź do Enklawy Najemników w (E). Tutaj porozmawiasz w (10) z świadkiem - Zedem, i przysięgłym - Jevonem.
  4. Mapa 17: Idź do (2) - stoi tam więcej ciekawych osób - Endar, przywódca klanu Czarnego Lwa, Palla - przysięgła (nieprzekupna) i Vanda, żona Rolgana - świadek. W (3) jest Dalcia - nieprzekupna przysięgła.
  5. Mapa 17: Idź do Pijalni w (F). W (15) stoi kolejny przysięgły, Averik, którego można przekupić (ale lepiej tego nie rób), a w (16) kolejny świadek - Lodar. Postaw mu kolejkę, potem pogadaj z nim drugi raz i kolejną - potem trzecią przekonasz go, aby wyjawił ci tajemnicę, która pomoże ci w procesie.
  6. Mapa 17: Gdy już pogadasz ze wszystkimi, udaj się do Neurika - zostaniesz przeniesiony do sali sądowej w (8). Najlepiej jeśli masz wysoką mądrość - tylko w taki sposób uda ci się uzyskać maksymalną ilość głosów. Postępuj zgodnie z instrukcją. Lodara spytaj o to, jaki stosunek Griff miał do Rolgana, czy to prawda, że Griff dodał alkoholu do drinka Rolgana i czy Lodar widział całe zajście. Po jednym z tych pytań (jeśli masz wysoką mądrość) będziesz mógł użyć Intuicji - zrób to. Następny świadek to Zed - zapytaj go, czy widział, kto rozpoczął walkę oraz o drink z alkoholem. Kolejny świadek to Vanda - zapytaj ją tylko o to, dlaczego wysłała męża do Griffa. Ostatni to sam oskarżony - Rolgan. Jego spytaj, co w ogóle zdarzyło się tamtej nocy i nie pytaj o nic więcej. W mowie końcowej powiedz tylko o tym, że wszyscy wiedzą o uczuciach Griffa wobec Rolgana oraz o tym, że Griff nafaszerował alkoholem drink Rolgana. Dostaniesz maksymalnie 1250 doświadczenia i maksymalnie 2000 złota.

Ratunek dla Linii Zaopatrzeniowych

  1. Mapa 17: Idź do Enklawy Najemników w (E). Tutaj porozmawiasz w (9) z Rolkidem. Zaoferuj mu swą pomoc (trzeba pogadać dwa razy). Dostaniesz Glejt Łowcy Nagród.
  2. Mapa 18: Idź do Mroźnej Kniei, tam w (3) jest Vaath. Nie miej litości, zabij go i zabierz Głowę Vaatha.
  3. Mapa 19: Udaj się do Fortu Ilkard, a następnie do Siedliska Orków w (C). Spenetruj kompleks i dojdź do Guzuda w (12), zabij go i weź Głowę Guzuda, uwolnij też Uncasa, kapłana Plemienia Łosia w (13).
  4. Mapa 17: Z dwiema głowami udaj się do Rolkida. Za każdą z głów dostajesz 500 - 600 złota i 400 doświadczenia. Porozmawiaj z Rolkidem o Obouldzie.
  5. Mapa 20: Skieruj kroki do Księżycowej Kniei A i idź do (B) - do Siedliska Orków. Przedzierając się przez grupy orków i ogrów, a później Drowów (magowie, kapłani, zabójcy i przywódcy) dotrzesz do ostatniego wodza - króla ogrów Oboulda w (3). Jeśli drzwi są zamknięte, to wrócisz tu później. Jeśli nie - to zabij Oboulda i weź Głowę Oboulda.
  6. Mapa 17: Za ostatnią głowę u Rolkida dostaniesz za nią 1000 złota i ponad 400 doświadczenia. Możesz targować się o Chłopską Dynastię

Rozmowa z Lilianą Cambridge

  1. Mapa 17: To nic nie dające zadanie dostajesz tuż na początku gry od Aarina w (4), w Chacie Aarina w (A).
  2. Mapa 17: Kończysz natomiast rozmawiając z Lilianą w (14), w Pijalni w (F).

Słowa Mocy

  1. Mapa 17: To główne zadanie dostajesz tuż na początku gry od Aarina w (4), w Chacie Aarina w (A).
  2. Mapa 18: Wykonaj zadanie Śnieżna Kula . Za dostarczenie pierwszego Słowa Mocy dostaniesz od 3000 do 3750 złota, plus 1500 doświadczenia.
  3. Mapa 19: Wykonaj zadania Zasiej Nasiona Drzewa Ultarg i Otwarcie Wrót Trójcy , aby uzyskać drugie Słowo Mocy. Za nie możesz się spodziewać od Aarina 1500 doświadczenia i 3500 złota.
  4. Mapa 20: Wykonaj zadanie Klauth, Starożytny Czerwony Żmij , a zdobędziesz trzecie i ostatnie Słowo Mocy. Daj je Aarinowi, da ci za nie 5000 złota, 1500 doświadczenia, a targować się możesz o parę eliksirów.
  5. Mapa 17: Jak tylko zakończysz inne zadania, skończ ten rozdział, rozmawiając z Aarinem.

Śnieżna Kula

  1. Mapa 17: Wykonaj zadanie Rozmowa z Lilianą Cambridge i zacznij z nią rozmawiać. Zaoferuj swą pomoc, a otrzymasz nowe Zwój Teleportacji.
  2. Mapa 18: Udaj się do Mroźnej Kniei B i tam do Podziemi Czarodzieja w (E).
  3. Mapa 18: W korytarzach znajdują się żywiołaki - zazwyczaj kilka małych powietrza i duże żywiołaki powietrza, ognia i ziemi. Idź do (18) - jest tu pokój z gongami i trochę większych cieni. Musisz uderzyć w gongi w odpowiedniej kolejności - kot, pies, niedźwiedź, smok, aby dostać się do Śnieżnej Kuli w (19).
  4. Mapa 17: Wróć się do Pijalni i pogadaj z Lilianą, a dostaniesz 1250 doświadczenia, możesz targować się o 300 złota. Idź na górę do pokoju Liliany i przenieś się do Śnieżnej Kuli, a pojawisz się w (F).
  5. Mapa 18: W Śnieżnej Kuli driady walczą z krasnalami, możesz opowiedzieć się po jednej lub drugiej stronie, choć nie jest to ważne. W (23) jest przywódca krasnali, Hodd, a w (24) przywódczyni driad Arwyl. Nie ma co zabijać nikogo, gdyż i tak wszyscy się rodzą od nowa.
  6. Mapa 18: Idź do Śnieżnej Kuli: Jaskini w (G). Zabierz ze sterty książek Dziennik Hodda i Dziennik Arwyl. W (25) czeka Biały Smoczy Strażnik, pierwszy smok do zabicia. Trudny przeciwnik, uważaj - potrafi nieźle przestraszyć i ogłuszyć, najlepiej powalczyć, uciec i uleczyć się, potem wrócić i tak do skutku. Gdy go zabijesz, zabierz ze skrzyni Słowo Mocy i klejnoty.

Uwolnić Naxa

  1. Mapa 18: Postępuj zgodnie z zadaniem Śnieżna Kula , aby dostać się do Podziemi Czarodzieja.
  2. Mapa 18: Idź do (13) i pogadaj z Naxem, a dostaniesz to zadanie. Aby go uwolnić, musisz zdobyć Język Slaada i móc rzucić czar Kwasowa Strzała Melfa.
  3. Mapa 18: Składnik znajduje przy ciele jednego z poprzednich awanturników w (21) (jest tam też trochę Większych Cieni), instrukcje w bibliotekach w (12) (znów Większe Cienie) i (17) (tym razem mefity). To czego szukasz, to księga o tytule Istota przywoływania wody. W (17) jest także Strona z dziennika, przyda się później.
  4. Mapa 18: Dzięki temu wszystkiemu będziesz mógł przywołać żywiołaka wody w ołtarzu w (14). Możesz albo kazać mu uwolnić Naxa (100 doświadczenia) albo wziąć od niego Pierścień Niewidzialności.

Zasiej Nasiona Drzewa Ultarg

  1. Mapa 19: Idź do (H), czyli do Ruin. Potem wejdź do Ruin Rasy Stwórców w (L).
  2. Mapa 19: W środku zabierz Notkę Podróżnika i Amulet Tłumaczenia, pokonaj przeciwników w kolejnej sali i od razu idź do Ogrodu w Ruinach Rasy Stwórców w (M). W (25) stoi Szafira, która da ci to zadanie. Dostaniesz od niej Kryształ Czasu, Zasady podróży w czasie i Nasiona Ultargu.
  3. Mapa 19: Wróć się do Ruin Rasy Stwórców i najlepiej teleportem w (N) - używając kryształu na cokole - przenieś się do Ruin Rasy Stwórców (Dawnych).
  4. Mapa 19: Przeszukaj kompleks, zabijając grupy starożytnych (wojowników, magów i wywoływaczy), przeszukując skrzynki - znajdź pergamin Obrona Pradawnych lub Fortyfikacje Świątynne, mają je magowie w salach, gdzie później będziesz odprawiał rytuał - jest na tych pergaminach jego instrukcja. Musisz przekonać trzech niewolników budujących golemy - w (26), w (27) i w (28) - aby sprawili, by ich dzieła nie były odporne na wszystko. Wybrać możesz lód, ogień lub dwa rodzaje broni. Jeśli będziesz miał z tym trudności, to pogadaj z przywódcą niewolników - Lokarem w (29) (musisz użyć Amuletu Tłumaczenia) - niech da ci Pierścień Lokara.
  5. Mapa 19: Potem przejdź się do Ogrodu w Ruinach Rasy Stwórców, niech Morag ucieknie, a ty zasadź nasiona... i wracaj z powrotem do przyszłości.
  6. Mapa 19: Pogadaj z Szafirą, dostaniesz 350 doświadczenia, Ognisty Opal, a targować się możesz o pergamin z czarem Upiorny Zabójca.

Zbadać Sprawę Plemienia Łosia

  1. Mapa 17: Idź do (1) i porozmawiaj z druidem Yusamem.
  2. Mapa 19: Zacznij wykonywać zadanie Oblężenie Fortu Ilkard aż do momentu, w którym otrzymasz Łowcę Snów od Zokana.
  3. Mapa 19: Od razu przerwij zadanie Oblężenie Fortu Ilkard i idź do Yusama. Otrzymasz 750 doświadczenia, Pierścień Yusama, a nawet 300 złota jeśli jesteś wyjątkowo wredny.

Złota Smoczyca Gorgotha

  1. Mapa 20: Udaj się do Jaskiń B i tam porozmawiaj z Gorgothą w (11). Zaoferuj pomoc.
  2. Mapa 20: Zgodnie z zadaniem Klauth, Starożytny Czerwony Żmij , dowiesz się, jak dostać się do Klautha i jak go zabić. Gdy już będzie martwy, weź Głowę Klautha.
  3. Mapa 20: Idź do Gorgothy, daj jej głowę, dostaniesz 750 doświadczenia, Ceremonialny Pas Uthgardtu, możesz targować się o Pierścień Ochrony +4.