System Mrocznego Rycerza Wyzwania (Challenges)

Batman: Arkham Origins - poradnik do gry

6 grudnia 2013Autor solucji: Stranger (gry-online.pl) - dotyczy wersji PC, X360, PS3, WiiU

System Mrocznego Rycerza (Dark Knight System)

Każde z dostępnych wyzwań w Systemie Mrocznego Rycerza jest przez grę bardzo dokładnie przedstawione (główny opis oraz dodatkowe informacje w sekcji Podpowiedzi w dolnej części ekranu), tak więc nie powinieneś mieć żadnych problemów ze zrozumieniem ich założeń. W dalszej części tekstu znalazły się w rezultacie jedynie dodatkowe wskazówki, które mogą okazać się pomocne w szybszym zaliczaniu poszczególnych zadań.

Strażnik z Cieni (Shadow Vigilante)

POZIOM 1 – Podstawy kontrowania (Counter Basics)

Uwagi: To bardzo proste wyzwanie, tym bardziej, że nie musisz wykonać wszystkich pięciu kontr w trakcie pojedynczego starcia.

Nagroda: 2500 punktów doświadczenia

POZIOM 2 – Kombinacja batarangiem (Batarang Combo)

Uwagi: Nie próbuj używać batarangów na samym początku walki czy od razu po tym jak zakończona zostanie ostatnia seria ciosów, bo brane są pod uwagę jedynie ataki z mnożnikiem x3 lub wyższym.

Nagroda: 2500 punktów doświadczenia

POZIOM 3 – Ciąg kombinacji (Combo Streak)

Uwagi: Mnożnik x8 można uzyskać już na samym początku gry.

Nagrody: 2500 punktów doświadczenia, nowa umiejętność (kategoria Modyfikacje pomocnicze): Płynne skupienie (Free Flow Focus)

POZIOM 4 – Kombinacja z przewróceniem (Combo Takedown)

Uwagi: Klawisze specjalnego przewrócenia wciskaj od razu po uzyskaniu wymaganego mnożnika, tak by nie przerwać przypadkowo danej sekwencji.

Nagroda: 5000 punktów doświadczenia

POZIOM 5 – Tryb płynnego skupienia (Free Flow Focus Mode)

Uwagi: Próby podejmuj na najsłabszych grupach bandytów, czyli na przeciwnikach nie korzystających z pancerzy, noży, tarcz, broni palnej itp.

Nagroda: 5000 punktów doświadczenia

POZIOM 6 – Wariacja kombinacji (Combo Variation)

Uwagi: Warto zapamiętać sobie kombinacje przycisków/klawiszy odpowiedzialne m.in. za szybkie używanie gadżetów, tak by móc zmieniać rodzaje ataków bez przestojów i tym samym nie ryzykować zatrzymania całej sekwencji.

Nagroda: 5000 punktów doświadczenia

POZIOM 7 – Powalenie żelem wybuchowym (Explosive Gel Knockdown)

Uwagi: Próby podejmuj w trakcie bitew rozgrywanych z udziałem większych grup wrogów i w niewielkich lokacjach.

Nagroda: 5000 punktów doświadczenia

POZIOM 8 – Podwójne podcięcie (Double Trip)

Uwagi: Wyzwanie te najłatwiej możesz zaliczyć w wąskich korytarzach, bo wrogowie ustawiają się wtedy często w linii prostej.

Nagroda: 5000 punktów doświadczenia

POZIOM 9 – Zaawansowana technika kontrowania (Advanced Counter Technique)

Uwagi: Próby podejmuj w starciach z niewielkimi grupami przeciwników (co najmniej jeden z wrogów musi oczywiście korzystać z ciężkiego pancerza).

Nagroda: 5000 punktów doświadczenia

POZIOM 10 – Duże ryzyko, wysoka nagroda (High Risk, High Reward)

Uwagi: Zmieniaj koniecznie rodzaje ataków wyprowadzanych w walce i w miarę możliwości postaraj się wygrać całą bitwę bez odniesienia obrażeń. Warto przypomnieć, że gra informuje zawsze o stopniu zagrożenia dopiero po zakończeniu walk, tak więc musisz próbować "w ciemno" (lub zgodnie z sugestią gry wybierać przestępstwa w toku), licząc na to, że przeciwnicy stanowili wystarczające wyzwanie do zaliczenia tego zadania.

Nagrody: 5000 punktów doświadczenia, nowa umiejętność (kategoria Modyfikacje pomocnicze): Gadżety płynnego skupienia (Free Flow Power Gadgets)

POZIOM 11 – Potężne ataki gadżetami (Power Gadgets)

Uwagi: Nie powinieneś mieć wielkich problemów z tym wyzwaniem, przy czym pamiętaj, że musisz zawsze zacząć od uzyskania mnożnika x12 by aktywowany został tryb skupienia.

Nagroda: 15000 punktów doświadczenia

POZIOM 12 – Seria krytyczna (Natural 20)

Uwagi: Tak jak podane zostało to w opisie musisz dysponować umiejętnością Ciosy krytyczne (Critical Strikes) z kategorii Modyfikacje pomocnicze (Auxiliary Upgrades).

Nagroda: 15000 punktów doświadczenia

POZIOM 13 – Kompletny wojownik (Complete Fighter)

Uwagi: Więcej problemów sprawi ci zapewne uzyskanie wymaganej liczby wariacji w ramach pojedynczej bitwy, tak więc nie zapomnij o stosowaniu różnych typów ataków. Próbę zaliczenia tego wyzwania proponuję ponadto podjąć po odblokowaniu rękawic elektrycznych, bo łatwiej ci będzie z ich pomocą zwiększać mnożnik.

Nagroda: 15000 punktów doświadczenia

POZIOM 14 – Synergia w walce (Combat Synergy)

Uwagi: Tak jak podane zostało to w opisie musisz dysponować umiejętnością Wielokrotne przewrócenie na ziemi (Special Combo Multi Ground Takedown) z kategorii Modyfikacje walki w zwarciu (Close Combat Upgrades).

Nagroda: 15000 punktów doświadczenia

POZIOM 15 – Strażnik z cieni (Shadow Vigilante)

Uwagi: Wyzwanie to najlepiej jest zostawić sobie na później, tak by najpierw odblokować jak najwięcej gadżetów i nowych odmian ataków. Próby podejmuj ponadto w trakcie staczania walk na średnim poziomie zagrożenia, czyli takich, w których nie bierze udział wielu elitarnych wrogów. Łatwiej będzie ci wtedy odnieść zwycięstwo i uniknąć obrażeń.

Nagrody: 15000 punktów doświadczenia, odznaczenie Strażnik z cieni (Shadow Vigilante)

Obrońca Gotham (Gotham Protector)

POZIOM 1 – Zaawansowane szybowanie (Advanced Gliding)

Uwagi: To bardzo proste wyzwanie o ile tylko będziesz pamiętał o wykonywanym naprzemiennie nurkowaniu i wznoszeniu się.

Nagroda: 2500 punktów doświadczenia

POZIOM 2 – Długie nurkowanie (Long Dive)

Uwagi: Odbij się z punktu obserwacyjnego przy jednym z wyższych budynków zlokalizowanych np. w dzielnicy Park Row czy Dzielnicy brylantów.

Nagroda: 2500 punktów doświadczenia

POZIOM 3 – Szybowanie w rzeczywistości rozszerzonej: poziom podstawowy (AR Glide Drills: Basic)

Uwagi: Do zaliczenia są cztery ćwiczenia i opisane one zostały poniżej.

Nagrody: 2500 punktów doświadczenia, nowa umiejętność (kategoria Modyfikacje pomocnicze): Przewrócenie z zastosowaniem akceleratora (Grapnel Accelerator Takedown)

Ćwiczenie 1/4

W celu rozpoczęcia tego ćwiczenia musisz dotrzeć do centralnej części mostu Pioneers Bridge w Gotham [Gotham Pioneers Bridge] (powyższy screen) - System Mrocznego Rycerza - Wyzwania (Challenges) - Batman: Arkham Origins - poradnik do gry

W celu rozpoczęcia tego ćwiczenia musisz dotrzeć do centralnej części mostu Pioneers Bridge w Gotham [Gotham Pioneers Bridge] (powyższy screen).

Przelatuj przez kolejne obręcze - System Mrocznego Rycerza - Wyzwania (Challenges) - Batman: Arkham Origins - poradnik do gry
Przelatuj przez kolejne obręcze

Ćwiczenie to jest bardzo proste, albowiem musisz wykonać standardowe szybowanie, dbając jedynie o to żeby przelecieć poprawnie przez wszystkie obręcze i nie zderzyć się z linami mostu. Na sam koniec wyląduj na niewielkiej półce.

Ćwiczenie 2/4

W celu rozpoczęcia tego ćwiczenia musisz dotrzeć do centralnej części mostu Pioneers Bridge w Gotham [Gotham Pioneers Bridge] (powyższy screen) - System Mrocznego Rycerza - Wyzwania (Challenges) - Batman: Arkham Origins - poradnik do gry

W celu rozpoczęcia tego ćwiczenia musisz dotrzeć do centralnej części mostu Pioneers Bridge w Gotham [Gotham Pioneers Bridge] (powyższy screen).

Poszybuj w stronę pierwszej obręczy i gdy tylko znajdziesz się bezpośrednio nad drugą rozpocznij nurkowanie (screen) - System Mrocznego Rycerza - Wyzwania (Challenges) - Batman: Arkham Origins - poradnik do gry

Poszybuj w stronę pierwszej obręczy i gdy tylko znajdziesz się bezpośrednio nad drugą rozpocznij nurkowanie (screen). Przeleć w taki sposób przez wszystkie pozostałe obręcze, zaliczając ćwiczenie.

Ćwiczenie 3/4

W celu rozpoczęcia tego ćwiczenia musisz dotrzeć do niewielkiej półki zlokalizowanej na wschód od północnej części mostu Pioneers Bridge w Gotham [Gotham Pioneers Bridge] (powyższy screen) - System Mrocznego Rycerza - Wyzwania (Challenges) - Batman: Arkham Origins - poradnik do gry

W celu rozpoczęcia tego ćwiczenia musisz dotrzeć do niewielkiej półki zlokalizowanej na wschód od północnej części mostu Pioneers Bridge w Gotham [Gotham Pioneers Bridge] (powyższy screen).

Przeleć przez pierwszą obręcz, rozpocznij nurkowanie i od razu po zaliczeniu trzeciej obręczy rozpocznij proces wznoszenia się, bo tylko w taki sposób przelecisz przez pokazaną na screenie czwartą obręcz - System Mrocznego Rycerza - Wyzwania (Challenges) - Batman: Arkham Origins - poradnik do gry

Przeleć przez pierwszą obręcz, rozpocznij nurkowanie i od razu po zaliczeniu trzeciej obręczy rozpocznij proces wznoszenia się, bo tylko w taki sposób przelecisz przez pokazaną na screenie czwartą obręcz. Na koniec użyj haka (wyceluj w wiszący balkonik) żeby przyciągnąć się do ostatniej piątej obręczy.

Ćwiczenie 4/4

W celu rozpoczęcia tego ćwiczenia musisz dotrzeć do północnej części mostu Pioneers Bridge w Gotham [Gotham Pioneers Bridge] (powyższy screen) - System Mrocznego Rycerza - Wyzwania (Challenges) - Batman: Arkham Origins - poradnik do gry

W celu rozpoczęcia tego ćwiczenia musisz dotrzeć do północnej części mostu Pioneers Bridge w Gotham [Gotham Pioneers Bridge] (powyższy screen).

Poszybuj w stronę obręczy 1 (powyższy screen) i rozpocznij nurkowanie żeby dolecieć do obręczy 2 - System Mrocznego Rycerza - Wyzwania (Challenges) - Batman: Arkham Origins - poradnik do gry

Poszybuj w stronę obręczy 1 (powyższy screen) i rozpocznij nurkowanie żeby dolecieć do obręczy 2. Zacznij wznosić się tuż po zaliczeniu drugiej obręczy, dzięki czemu dolecisz do obręczy numer 3. Ponownie wykonaj nurkowanie, dolatując do obręczy 4. Raz jeszcze przystąp do wznoszenia się, starając się dolecieć do ostatniej piątej obręczy. Na koniec wyląduj na barce.

POZIOM 4 – Przewrócenie z zastosowaniem akceleratora (Grapnel Accelerator Takedown)

Uwagi: Rozglądaj się za przeciwnikami okupującymi dachy wyższych budynków, używając trybu detektywa do śledzenia ich ruchów. Pozwoli ci to ustalić kiedy należy użyć wyrzutni haków żeby akcja zakończyła się powodzeniem.

Nagroda: 5000 punktów doświadczenia

POZIOM 5 – Postrach przestępców (Crimefighter)

Uwagi: Wyzwanie to dobrze byłoby zaliczyć na wczesnym stadium gry, bo przestępstwa w toku są wtedy o wiele prostsze.

Nagroda: 5000 punktów doświadczenia

POZIOM 6 – Kulki dymne: podstawy (Smoke Pellets: Basics)

Uwagi: Próbuj pozbyć się w opisany przez grę sposób osamotnionego przeciwnika, dzięki czemu nie zostaniesz zauważony podczas prób zajścia go od tyłu.

Nagroda: 5000 punktów doświadczenia

POZIOM 7 – Szybowanie wspomagane (Assisted Gliding)

Uwagi: Do zaliczenia tego wyzwania polecam wybrać most Pioneers Bridge, bo łatwo będzie wtedy używać wyrzutni haków na kolejnych interaktywnych punktach bez ryzyka zderzenia się ze ścianą czy zatrzymania się na jakiejś półce.

Nagroda: 5000 punktów doświadczenia

POZIOM 8 – Najwyższy punkt (Highest Point)

Uwagi: Budynek Soder Cola znajduje się w północno-wschodniej części Dzielnicy brylantów [Diamond District] (screen) i musisz jedynie dotrzeć na jego górny balkonik - System Mrocznego Rycerza - Wyzwania (Challenges) - Batman: Arkham Origins - poradnik do gry

Uwagi: Budynek Soder Cola znajduje się w północno-wschodniej części Dzielnicy brylantów [Diamond District] (screen) i musisz jedynie dotrzeć na jego górny balkonik.

Nagroda: 5000 punktów doświadczenia

POZIOM 9 – Długie szybowanie (Long Glide)

Uwagi: Odbij się od jednego z wyższych budynków. Postaraj się w nic nie uderzyć w trakcie lotu i pomagaj sobie naprzemiennym wykonywaniem nurkowania oraz wznoszenia się.

Nagroda: 5000 punktów doświadczenia

POZIOM 10 – Szybowanie w rzeczywistości rozszerzonej: poziom średni (AR Glide Drills: Intermediate)

Uwagi: Do zaliczenia są dwa ćwiczenia i opisane one zostały poniżej.

Nagrody: 5000 punktów doświadczenia, nowa umiejętność (kategoria Modyfikacje pomocnicze): Fala uderzeniowa (Shockwave Attack)

Ćwiczenie 1/2

W celu rozpoczęcia tego ćwiczenia musisz dotrzeć do zachodniej części dzielnicy [Park Row] (powyższy screen) - System Mrocznego Rycerza - Wyzwania (Challenges) - Batman: Arkham Origins - poradnik do gry

W celu rozpoczęcia tego ćwiczenia musisz dotrzeć do zachodniej części dzielnicy [Park Row] (powyższy screen).

Ostatnia obręcz - System Mrocznego Rycerza - Wyzwania (Challenges) - Batman: Arkham Origins - poradnik do gry
Ostatnia obręcz

Nie leć bezpośrednio w stronę pierwszej obręczy, tylko po znalezieniu się nad nią wykonaj nurkowanie. Musisz w odpowiednim momencie przerwać ten proces, tak by dolecieć zarówno do najniższej drugiej obręczy jak i (już po rozpoczeciu procesu wznoszenia się) do kolejnej trzeciej obręczy. Na koniec spokojnie poszybuj w stronę zlokalizowanej po lewej stronie ostatniej czwartej obręczy.

Ćwiczenie 2/2

W celu rozpoczęcia tego ćwiczenia musisz dotrzeć do południowej części dzielnicy Mila Rozrywki [Amusement Mile] (powyższy screen) - System Mrocznego Rycerza - Wyzwania (Challenges) - Batman: Arkham Origins - poradnik do gry

W celu rozpoczęcia tego ćwiczenia musisz dotrzeć do południowej części dzielnicy Mila Rozrywki [Amusement Mile] (powyższy screen).

Poszybuj w stronę obręczy zlokalizowanej po lewej stronie, przy czym po drodze dokonaj już odpowiednich korekt toru lotu, tak by zwrócić się w stronę prawego mostu - System Mrocznego Rycerza - Wyzwania (Challenges) - Batman: Arkham Origins - poradnik do gry

Poszybuj w stronę obręczy zlokalizowanej po lewej stronie, przy czym po drodze dokonaj już odpowiednich korekt toru lotu, tak by zwrócić się w stronę prawego mostu. Rozpocznij nurkowanie, dolatując do drugiej obręczy. Najtrudniejszy jest kolejny krok, bo musisz rozpocząć proces wznoszenia się w takim momencie żeby przelecieć tuż pod mostem (powyższy screen), nie zderzając się z nim. Zalicz trzecią obręcz i następnie ostatnią czwartą (nie możesz lecieć zbyt nisko, bo w przeciwnym wypadku nie dolecisz do niej).

POZIOM 11 – Atak falą uderzeniową (Unleash the Shockwave)

Uwagi: Falę uderzeniową najlepiej jest odpalić w miejscu, w którym ma miejsce przestępstwo w toku, bo zawsze wtedy spotyka się liczne grupy przeciwników.

Nagroda: 15000 punktów doświadczenia

POZIOM 12 – Skok wiary (Leap of Faith)

Uwagi: Odbij się z punktu obserwacyjnego przy jednym z wyższych budynków zlokalizowanych np. w dzielnicy Park Row czy Dzielnicy brylantów (polecam budynek Soder Cola).

Nagroda: 15000 punktów doświadczenia

POZIOM 13 – Szybowanie w rzeczywistości rozszerzonej: poziom zaawansowany (AR Glide Drills: Advanced)

Uwagi: Do zaliczenia są dwa ćwiczenia i opisane one zostały poniżej.

Nagroda: 15000 punktów doświadczenia

Ćwiczenie 1/2

W celu rozpoczęcia tego ćwiczenia musisz dotrzeć do centralnej części Dzielnicy brylantów [Diamond District] (powyższy screen) - System Mrocznego Rycerza - Wyzwania (Challenges) - Batman: Arkham Origins - poradnik do gry

W celu rozpoczęcia tego ćwiczenia musisz dotrzeć do centralnej części Dzielnicy brylantów [Diamond District] (powyższy screen). Uwaga – Zanim przystąpisz do wyzwania KONIECZNIE oczyść wszystkie okoliczne dachy z wrogich snajperów!

Zacznij od zanurkowania w stronę krawędzi zlokalizowanej tuż przy ścianie budynku, poniżej miejsca startu - System Mrocznego Rycerza - Wyzwania (Challenges) - Batman: Arkham Origins - poradnik do gry

Zacznij od zanurkowania w stronę krawędzi zlokalizowanej tuż przy ścianie budynku, poniżej miejsca startu. Sprawnie obróć się w stronę lewej obręczy i w odpowiednim momencie rozpocznij proces wznoszenia się (screen). Zaliczenie trzeciej obręczy nie powinno ci sprawić żadnych kłopotów, natomiast do ostatniej czwartej obręczy najlepiej jest dotrzeć przyciągając się hakiem do niewielkiej metalowej platformy.

Ćwiczenie 2/2

W celu rozpoczęcia tego ćwiczenia musisz dotrzeć do dzielnicy [Coventry] (powyższy screen), a konkretnie do wież Lacey Towers - System Mrocznego Rycerza - Wyzwania (Challenges) - Batman: Arkham Origins - poradnik do gry

W celu rozpoczęcia tego ćwiczenia musisz dotrzeć do dzielnicy [Coventry] (powyższy screen), a konkretnie do wież Lacey Towers.

Najtrudniejsza jest początkowa część tego wyzwania, albowiem po zdecydowaniu się na nurkowanie po znalezieniu się nad obręczą 1 (screen) musisz w takim momencie rozpocząć proces wznoszenia się żeby idealnie przelecieć przez ruiny z obręczami 2 oraz 3 - System Mrocznego Rycerza - Wyzwania (Challenges) - Batman: Arkham Origins - poradnik do gry

Najtrudniejsza jest początkowa część tego wyzwania, albowiem po zdecydowaniu się na nurkowanie po znalezieniu się nad obręczą 1 (screen) musisz w takim momencie rozpocząć proces wznoszenia się żeby idealnie przelecieć przez ruiny z obręczami 2 oraz 3. W trakcie przelotu unikaj oczywiście kontaktu z przeszkodami i nie pozwól na to żeby Batman dotknął dachu budynku.

Ostatnia obręcz - System Mrocznego Rycerza - Wyzwania (Challenges) - Batman: Arkham Origins - poradnik do gry
Ostatnia obręcz

Końcówka dla odmiany jest już bardzo prosta, albowiem wystarczy wykonać nurkowanie w stronę czwartej obręczy i następnie dolecieć do ostatniej piątej obręczy znajdującej się w prawym tunelu.

POZIOM 14 – Niski lot (Low Flight)

Uwagi: Próby zaliczenia tego wyzwania podejmuj w dzielnicach z długimi prostymi drogami (np. w dzielnicy Park Row), nad wodą lub nad obszarami pokrytymi warstwą lodową (np. okolice statku Pingwina w dzielnicy Mila Rozrywki).

Nagroda: 15000 punktów doświadczenia

POZIOM 15 – Obrońca Gotham (Gotham Protector)

Uwagi: Weź pod uwagę to, że gra bierze pod uwagę tylko te przestępstwa, które powstrzymałeś od momentu odblokowania tego wyzwania. Twoje poprzednie dokonania nie zostaną niestety uwzględnione.

Nagrody: 15000 punktów doświadczenia, odznaczenie Obrońca Gotham (Gotham Protector)

Najgorszy koszmar (Worst Nightmare)

POZIOM 1 – Podstawy przewróceń (Takedown Basics)

Uwagi: To prościutkie wyzwanie, tym bardziej, że wszystkie trzy rodzaje ataków z zaskoczenia nie muszą być wykonane w ramach pojedynczego spotkania z przeciwnikami.

Nagroda: 2500 punktów doświadczenia

POZIOM 2 – Ciche przewrócenie (Silent Takedown)

Uwagi: Tym razem wszystkie trzy ataki muszą już zostać wyprowadzane w trakcie pojedynczego spotkania z bandytami. Starannie dobieraj sobie cele, nie dając się zauważyć nikomu innemu.

Nagroda: 2500 punktów doświadczenia

POZIOM 3 – Niewidoczny (Unseen)

Uwagi: Pamiętaj przede wszystkim, że ataki z powietrza (połączone z dobiciem ogłuszonego przeciwnika) nie pozwolą ci na zaliczenie danego spotkania pozostając niezauważonym. Unikaj w rezultacie korzystania z tego typu akcji. Dobrze jest też dość wcześnie zaliczyć to wyzwanie, tak by dotrzeć do dziesiątego poziomu opisywanej kategorii wyzwań jeszcze przed ukończeniem głównego wątku fabularnego gry.

Nagrody: 2500 punktów doświadczenia, nowa umiejętność (kategoria Modyfikacje pomocnicze): Batarang soniczny (Sonic Batarang)

POZIOM 4 – Przynęta i atak (Bait and Switch)

Uwagi: Akcja zakończy się powodzeniem tylko jeśli spróbujesz odwrócić uwagę przeciwnika, który nie może liczyć na wsparcie ze strony kolegów.

Nagroda: 5000 punktów doświadczenia

POZIOM 5 – Stara szkoła (Old School)

Uwagi: Wyzwanie to dobrze jest zaliczyć w trakcie jednego z początkowych spotkań z bandytami, a to dlatego, że nie stanowią oni wtedy dużego wyzwania i nie trzeba bardzo dokładnie śledzić ich wszystkie ruchy.

Nagroda: 5000 punktów doświadczenia

POZIOM 6 – Różnorodność przewróceń (Takedown Variation)

Uwagi: Nie musisz rozglądać się za konkretnymi lokacjami, bo wszystkie wymagane ataki z zaskoczenia możesz wykonać w każdym z pomieszczeń łowcy.

Nagroda: 5000 punktów doświadczenia

POZIOM 7 – Frontalnie (Head-On)

Uwagi: Warto w miarę możliwości jak najwcześniej zaliczyć to wyzwanie, bo w dalszej części gry w pomieszczeniach zakładających działanie z ukrycia pojawiają się elitarni wrogowie, których o wiele trudniej jest pokonać w bezpośredniej walce. Nie zapominaj oczywiście o wykonywaniu poprawnych ucieczek po każdym udanym ataku.

Nagroda: 5000 punktów doświadczenia

POZIOM 8 – Doskonały wzrok (Perfect Vision)

Uwagi: Wyzwanie to jest bardzo podobne do tego z piątego poziomu. Jeśli zostaniesz zauważony to powtarzaj całą scenę.

Nagroda: 5000 punktów doświadczenia

POZIOM 9 – Głośne przewrócenia (Loud Takedowns)

Uwagi: Pamiętaj o tym żeby po każdym głośnym ataku uciekać na okoliczne punkty obserwacyjne, zmniejszając ryzyko zauważenia i odniesienia niepotrzebnych obrazeń. Podobnie jak w przypadku wyzwania z poziomu 6, wszystkie wymagane obiekty do wykonywania cichych ataków odnajdziesz w każdym z odwiedzanych pomieszczeń łowcy.

Nagroda: 5000 punktów doświadczenia

POZIOM 10 – Łowca idealny (Apex Predator)

Uwagi: Spotkania o wysokim poziomie zagrożenia pojawiają się dopiero w dalszej części kampanii, przy czym zadbaj o to żeby zaliczyć to wyzwanie zanim ukończysz główny wątek fabularny gry.

Nagrody: 5000 punktów doświadczenia, nowa umiejętność (kategoria Modyfikacje pomocnicze): Soniczny batarang szokowy (Sonic Shock Batarang)

POZIOM 11 – Soniczny batarang szokowy (Sonic Shock Batarang)

Uwagi: To tak na dobrą sprawę test na działanie ulepszonego batarangu szokowego, a nie pełnoprawne wyzwanie. W rezultacie bardzo łatwo możesz zdobyć sporo doświadczenia.

Nagroda: 15000 punktów doświadczenia.

POZIOM 12 – Zawsze inaczej (Always Different)

Uwagi: Unikaj pozbywania się wrogów w inny sposób niż poprzez korzystanie z przewróceń, dzięki czemu nie znajdziesz się w sytuacji, w której zbyt szybko oczyścisz okolicę i w rezultacie nie zaliczysz wyzwania. Próby podejmuj ponadto dopiero w dalszej części kampanii, bo dopiero wtedy pojawiają się spotkania łowcy wysokiego poziomu.

Nagroda: 15000 punktów doświadczenia.

POZIOM 13 – Mistrz zasłony dymnej (Smoke Master)

Uwagi: Gorąco polecam odblokować ulepszenie Detonator ogłuszeniowy: Wydłużone ogłuszenie (Concussion Detonator: Stun Duration) z kategorii Modyfikacje walki w zwarciu (Close Combat Upgrades), albowiem ułatwi ci ono znacząco zaliczenie wyzwania.

Nagroda: 15000 punktów doświadczenia.

POZIOM 14 – Trzech za jednym razem (Three With a Single Blow)

Uwagi: Nie podejmuj prób zaliczenia tego wyzwania dopóki nie odblokujesz sobie dostępu do zaczepu (Remote Claw), a to dlatego, że gadżet ten w bardzo wyraźny sposób ułatwi ci posyłanie butli z gazem w stronę konkretnych grup przeciwników. Nie będziesz dzięki temu musiał odczekiwać aż ustawią się w ściśle określonym miejscu.

Nagroda: 15000 punktów doświadczenia.

POZIOM 15 – Podwójny upadek (Double Fall)

Uwagi: Wyzwanie to jest o wiele prostsze niż mogłoby się początkowo wydawać. W celu zaliczenia opisywanego zadania musisz użyć zaczepu (Remote Claw) i połączyć ze sobą liną dwóch wrogów stojących na różnych górnych balkonikach, tak by po tym jak zostaną do siebie przyciągnięci przelecieli przez balustrady. Dobrym miejscem do ukończenia tego wyzwania jest główna sala banku Gotham Merchants.

Nagrody: 15000 punktów doświadczenia, odznaczenie Najgorszy koszmar (Worst Nightmare)

Najlepszy detektyw na świecie (World's Greatest Detective)

Wszystkie wyzwania z tej kategorii mają identyczne założenia, nagradzając Cię mianowicie za uzupełnianie bazy danych. Do bazy wliczane są przede wszystkim notatki z rozwiązanych spraw śledczych (Raport dotyczący sprawy: Casefile Report) oraz profile postaci zamieszkujących Gotham. Warto w tym miejscu odnotować, że w celu dotarcia na ostatni piętnasty poziom nie musisz uzupełnić całej bazy danych, a jedynie jej 2/3.

Awansowanie na kolejne poziomy oznacza oczywiście zdobywanie punktów doświadczenia: 2000 punktów na poziomach 1-3, 4000 punktów na poziomach 4-10 oraz 8000 punktów na poziomach 11-15. Odblokowanie piętnastego poziomu jest ponadto równoznaczne z uzyskaniem odznaczenia Najlepszy detektyw na świecie (World's Greatest Detective).