Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

War Thunder - poradnik dla początkujących

War Thunder - poradnik dla początkujących

SPIS TREŚCI

Tier 1 w War Thunder | Samoloty War Thunder poradnik

Ostatnia aktualizacja: 6 sierpnia 2019

Tier 1

Stany Zjednoczone

F2A-3 - Tier 1 w War Thunder | Samoloty - War Thunder - poradnik dla początkujących
F2A-3

Wprowadzenie: Samoloty Sił Powietrznych Stanów Zjednoczonych są wyjątkowe z wielu powodów. Nacja ta wyróżnia się najlepszymi bombowcami w całej grze, oraz dobrymi odrzutowcami w końcowej fazie. Myśliwce są szybkie, lecz słabo opancerzone i słabo uzbrojone. USA posiada samoloty w "kratkę" tak jak ZSRR, czyli kilka dobrych samolotów, które są wspaniałe, oraz maszyny przeciętne.

Na samym początku nie masz do wyboru dobrych samolotów. Wszystkie jakie istnieją, są do siebie zbliżone mniej lub bardziej. Pierwszą rzeczą, którą musisz zdecydować to jest wybór ścieżki. W zależności od wyboru wybierz albo myśliwce, albo bombowce. Prawda jest taka, iż myśliwce są przeciętne w porównaniu do innych nacji, a bombowce się wyróżniają.

Mimo to, samolotem polecanym na I tier jest potocznie nazywana beczka, czyli Bufallo - Tier 1 w War Thunder | Samoloty - War Thunder - poradnik dla początkujących

Mimo to, samolotem polecanym na I tier jest potocznie nazywana "beczka", czyli Bufallo. Jest to gruby i brzydki myśliwiec Marynarki Wojennej, lecz za to jest bardzo wytrzymały, więc potrafi przyjąć na siebie małe skupisko wrogiej amunicji. Jest tak ze względu na budowę, przez którą pociski trafiają głównie w "martwą strefę". Niestety, jak większość myśliwców z tej nacji, jest słabo uzbrojony.

Ciekawostką jest PBY Catalina, czyli samolot pozwalający lądować na wodzie. Jest to maszyna typu średniego bombowca / samolotu torpedowego. Na pewno początkowi gracze będą mieli duży problem by ten samolot zniszczyć. Jest tak z tego powodu, iż wszystkie maszyny mające ładunek do zrzucenia (bombowce) są w grze bardzo wytrzymałe.

Reszta myśliwców / bombowców jest przeciętna i służy tylko do zbicia "gwiazdki".

Związek Radziecki

Wprowadzenie: Samoloty z ZSRR są pod wieloma względami bardzo dobre. Jest to nacja dla graczy, którzy opanowali podstawy gry. Są tutaj samoloty godne polecenia, oraz takie, które służą tylko jako przejście. W ZSRR nie ma dobrych bombowców, za to myśliwce posiadają dobry pancerz oraz uzbrojenie, lecz przez to bardzo często gracz traci kontrolę nad samolotem podczas manewrów, a wtedy samolot gwałtownie traci prędkość oraz wysokość. Samoloty są stosunkowo szybkie.

Na wprowadzeniu musisz wiedzieć, że w tej nacji samoloty działają w kratkę. Czyli jest kilka maszyn, którymi ogólnie dobrze się gra, a reszta jest, bo jest. Samolotami, które na I tierze dają dużo frajdy to I-153 Czajka, I-16 oraz ŁaGG-3-11 oraz Su-2. Maszyny rezerwowe oraz BB-1 i SB nie są tak przyjemne w kierowaniu jak te polecane.

ŁaGG-3-11 to odpowiednik Hurricane z RAF'u. Podobna jest tutaj zasada latania. Dobre uzbrojenie lecz gorsza mobilność wymaga od gracza dobrego opanowania maszyny. I-153 oraz I-16 to myśliwce nazywane przez graczy "samoloty z minigunem". Są bardzo zwinne, papierowe oraz świetnie uzbrojone przez co można nimi walczyć nawet z dużo potężniejszym przeciwnikiem. Zaś ostatni Su-2 to samolot, który jest dobrze opancerzony, przez co tak jak Ił-2 jest trudny do zestrzelenia.

Wielka Brytania

Hurricane Mk I - Tier 1 w War Thunder | Samoloty - War Thunder - poradnik dla początkujących
Hurricane Mk I

Wprowadzenie: Maszyny z tej nacji są bardzo dobre dla początkujących. W przeciwieństwie do Niemców, nie ma tutaj bombowców nurkujących. Samoloty są dobrze uzbrojone. Pancerz istnieje, ale nie jest zbyt gruby. Nie są zbyt szybkie, ale za to stosunkowo zwrotne.

Samoloty RAF'u to najlepsze maszyny na powitanie.

Na samym początku latasz Fury'm, który nie jest ani lepszy, ani gorszy od pozostałych rezerw innych nacji. Później masz świetne i zwrotne samoloty. Zwłaszcza Gladiator Mk II. Ten prawie zawraca w miejscu.

Jak to w każdej nacji są gorsze lub lepsze maszyny. Takimi z gorszych są między innymi Blenheim Mk IV oraz Beaufort Mk VIII. Nie są to ani dobre myśliwce szturmowe, ani bombowce. Są to dopiero przejścia do następnych maszyn jak Wellington czy też Beaufighter.

Polecanym samolotem bez wątpienia jest Hurricane Mk I. Jest to świetny myśliwiec o stosunkowo dużej prędkości maksymalnej, świetnej zwrotności, dobrym uzbrojeniu, gdyż posiada 8 karabinów i całkiem dobrym pancerzu.

Japonia

Wprowadzenie: Japonia posiada innowacyjne samoloty do IV tieru - Tier 1 w War Thunder | Samoloty - War Thunder - poradnik dla początkujących

Wprowadzenie: Japonia posiada innowacyjne samoloty do IV tieru. Wszystkie maszyny są bardzo zwrotne i słabo opancerzone, ze zrównoważoną siłą ognia w porównaniu do innych nacji. Cesarstwo Japonii posiada wiele świetnych maszyn oraz wiele nieciekawych. Są tutaj między innymi prawdziwe legendy, jak wspaniały myśliwiec z serii M6A potocznie nazywany przez Anglików "Zero", oraz przyjemnie prezentujące się bombowce.

Pierwszy tier tak jak w innych nacjach pozwala dopiero wkroczyć w świat podniebnych wojen. Istnieją obecnie dwa samoloty reprezentujące ten kraj w kategorii pierwszego tieru. Są to: H6K4 oraz Ki-43-ll. H6K4 ro bombowiec będący klasyfikowany jako średni bombowiec / łódź latająca. Ki-43-ll natomiast, to lekki myśliwiec przechwytujący.

Pozostałe maszyny to rezerwy, bądź ich uzupełnienie będące trochę lepsze. Godny uwagi jest też M5A4. Samolot, który został później zastąpiony przez "Zero".

Bombowiec H6K4 to ciężko uzbrojony samolot z czterema silnikami pozwalający szybko uciec bądź się wspiąć w przestworza. Jego atutami są wytrzymałość, siła ognia defensywna oraz ofensywna. Na średnim poziomie jest prędkość, ze względu na niski poziom oraz na wielkość samolot jest toporny w pilotażu. Pamiętaj, że jest to bardzo duży samolot, który może lądować tylko na wodzie. Dlatego musisz mądrze wykorzystać jego atuty i już przed czasem zdecydować czy będziesz nim niszczył okręty wroga, czy też umocnienia takie jak bunkry, gdyż ciężko będzie zmienić cel w czasie walki.

Myśliwiec Ki-43-ll to jeden z najlepszych samolotów niskotierowych. Jest stawiany przez innych graczy tuż obok Hurricane bądź ŁaGG'a. Samolot ten nie ma potężnego uzbrojenia, ale ma dużą prędkość maksymalną, oraz świetną zwrotność, którą trzeba odpowiednio wykorzystać. Tyczy się to wszystkich maszyn z tego kraju.

Niemcy

Bf 110 C-4 - Tier 1 w War Thunder | Samoloty - War Thunder - poradnik dla początkujących
Bf 110 C-4

Wprowadzenie: Samoloty niemieckie są tuż obok angielskich idealne dla początkujących. W tej nacji najbardziej widać zasadę, że następne samoloty są coraz to lepsze, gdyż tutaj postęp technologiczny zmieniał się radykalnie, gdzie w innych nacjach stopniowo. Na samym końcu mamy zestawienie trzech nacji: Sabre z USA, Mig 15 z ZSRR oraz tutejsze odrzutowce. Nacja wyróżnia się dokładnością, oraz bombowcami nurkującymi.

Bez wątpienia podczas II Wojny Światowej walczyły w powietrzu dwa kraje: Niemcy oraz Wielka Brytania. Lecz to zawsze Niemcy miały lepszą broń, do której Anglia cały czas chciała się dopasować i walczyć na równi.

Na samym początku tego drzewka mamy do wyboru prototypowe maszyny późniejszych samolotów, oraz samoloty włoskie. Mimo wszystko dla tej nacji najlepsza jest taktyka Boom&Zoom.

Włoskie samoloty nie są zbyt dobre, chociaż ostatnimi czasy są coraz to lepsze. Da się nimi już naprawdę dobrze grać, chociaż wcześniej było ciężko. Są to samoloty stosunkowo zwrotne, słabiej uzbrojone, lecz potrafiące wiele wytrzymać.

Na pewno najmniej lubianą maszyną jest He 112, który niestety jest słaby, pod każdym względem.

Dlatego warto przyjrzeć się temu co ta nacja ma najlepsze do zaoferowania. Są to bombowce nurkujące. Czyli szybkie bombowce, o stosunkowo małej masie ładunku niszczącego, lecz potrafiące zrzucać ten ładunek pod całkiem dużym kątem.

Następnie jest samolot szturmowy Bf 110 C-4. Jest to taki brytyjski Beaufighter, lecz ze znacznie słabszym pancerzem. Jego zaleta jest możliwość przenoszenia bomb. Jest to maszyna godna polecenia, gdyż posiada naprawdę wiele wspaniałych zalet takich jak dobra zwrotność.