Tomb Raider - poradnik do gry

Poradnik do gry Tomb Raider zawiera między innymi dokładną solucję wraz z licznymi poradami dotyczącymi walki i eksploracji, a także lokalizacje wszystkich dostępnych w grze sekretów. Nie zabrakło szczegółowego zestawienia umiejętności Lary i osiągnięć.

12 listopada 2013Autor solucji: Stranger (gry-online.pl) - dotyczy wersji PC, X360, PS3
Nieoficjalny poradnik do gry Tomb Raider odsłania wszystkie tajniki tej produkcji, zawierając przede wszystkim niezmiernie szczegółowy opis przejścia głównej kampanii dla pojedynczego gracza - Tomb Raider - poradnik do gry

Nieoficjalny poradnik do gry Tomb Raider odsłania wszystkie tajniki tej produkcji, zawierając przede wszystkim niezmiernie szczegółowy opis przejścia głównej kampanii dla pojedynczego gracza. W omówieniu każdego z etapów znalazły się informacje na temat rozwiązywania zagadek, docierania w pozornie niedostępne miejsca oraz radzenia sobie z lokalną fauną i wrogo nastawionymi postaciami.

Oprócz solucji do podstawowej kampanii w niniejszym poradniku znalazło się także kilka dodatkowych rozdziałów. Zdecydowanie największym z nich jest ten poświęcony tematowi odnajdywania sekretów skrywanych przez wyspę, czyli między innymi dokumentów, reliktów i geoskrzynek. Poradnik podaje dokładne współrzędne każdego sekretu oraz zawiera opis okoliczności jego pozyskania. Równie istotnym rozdziałem jest ten dotyczący eksploracji opcjonalnych grobowców, w których główna bohaterka może odnaleźć cenne skarby.

W końcowej części poradnika znalazły się zestawienia dostępnych umiejętności Lary i ulepszeń jej wyposażenie, które odblokowuje się odpowiednio za punkty doświadczenia i odnajdywane surowce. Całość uzupełnia lista osiągnięć (achievementów).

Na opracowanie składa się między innymi:

  • Szczegółowa i bogato ilustrowana solucja
  • Lokalizacja sekretów: Obozowiska, Dokumenty, Relikty, Geoskrzynki, Mapy skarbów, Łowcy duchów
  • Zestawienie umiejętności Lary i ich ulepszeń wyposażenia
  • Osiągnięcia
Tomb Raider - PORADNIK UKOŃCZONY - Tomb Raider - poradnik do gry

Tomb Raider - PORADNIK UKOŃCZONY

22 marca 2013 – opublikowano łącznie trzynaście map poświęconych lokacjom sekretów na wszystkich większych obszarach.

18 marca 2013 – dołączono solucję poziomów 23 i 24, szereg rozdziałów zamykających temat sekretów (wraz z kompletem wpisów Dziennika Lary), a także opisy umiejętności głównej bohaterki i jej wyposażenia. Opracowanie zamykają osiągnięcia i wymagania sprzętowe.

12 marca 2013 – dodano opisy etapów 19 – 22, wraz z opcjonalnymi grobowcami w Summit Forest oraz Shipwreck Beach. Opublikowane zostały kolejne strony opisów sekretów.

8 marca 2013 – załączono solucję dotyczącą misji 13 – 18, a także opcjonalne grobowce w Shantytown oraz sekrety do znalezienia na omówionych terenach. Zaktualizowano również kilka sekretów z obszaru Mountain Village.

5 marca 2013 – opublikowano opis przejścia dwunastu pierwszych etapów, pierwsze opcjonalne grobowce, a także szereg znajdziek – sekretów możliwych do odnalezienia na zwiedzanych obszarach.

Jacek „Stranger” Hałas (www.gry–online.pl)

Informacja o aktualizacjach poradnika

Na dzień dzisiejszy prace nad poradnikiem Tomb Raider - poradnik do gry zostały zakończone.

Ze względu na możliwe aktualizacje gry (patche), mogą wystąpić pewne różnice w zawartości gry i poradnika. Data ostatniej aktualizacji poradnika: 12 listopada 2013.

komentarze czytelników (150)

marlowe27  2013-04-19 - 02:29

w poradniku nie ma nawet wzmianki o grobowcu "samolot na bagnach"

Stranger.  2013-04-19 - 08:30

marlowe27 --> W momencie przygotowywania poradnika był on dostępny tylko dla osób, które złożyły pre-order. Nie orientuję się jak wygląda teraz sytuacja.

matirixos  2013-04-25 - 10:19

Witam. Jestem na 52 % ukończonej gry. Mam dostać się do wraku endurance i stoje na kliffie i nie wiem co mam zrobić teraz. Podwiązuje linę do ścianki z tyłu ale nie dam rady nigdzie z niej zeskoczyć. Prosze o pomoc.

matirixos  2013-04-26 - 16:10

Kurde jestem w tym grobowcu co manowar ;/ CO mam tam zrobić ??? Poszedłem do tego grobowca przez przypadek bo nie wiedziałem jak mam dojść do tego wraku ;/. Proszę o pomoc.

matirixos  2013-04-26 - 16:37

Przeszedłem to miejsce z tą tratwą i wodą pod napięciem. Jak teraz od tego miejsca dojść do wraku endurance ? Prosze o pomoc

Stramaccioni  2013-04-27 - 23:43

Bardzo fajny poradnik, dobra robota, pomógł mi parę razy, dzięki

kleszczumzk  2013-05-08 - 15:12

mam już 60% gry i jestem w ostatniej misji pojedynek z finalnym bossem zdarzył już stracić on hełm zabijam łuczników i strzelam i strzelam i nic nie ma żadnej ikona egzekucji ktoś pomorze długo mam tak w niego lądować to amunicje

artur 33  2013-07-06 - 19:33

Mam pytanie odnosnie PS3 przeszedlem cala gre,mam zrobione wszystkie umiejetnosci,wszystkie bronie,i zrobione na 100% wszystkie obozy czyli geo,dokumenty,gps,itd a mimo to mam ukonczone 98% gry i nie wskoczyl mi trofek o 100% ukonczeniu.Czy ktos sie spotkal juz z czyms takim czy to jest jakis blad gry???? na 100% jest wszysko uzbierane(zgodnie z poradnikiem) wszyscy wybici nie ma juz nic o co biega????

trisan  2013-07-07 - 10:22

@artur 33 Też grałem na PS3 i nie miałem tego problemu?! Jeżeli masz wszystko zrobione na maksa, to wydaje mi się że pominąłeś jakiś grobowiec

BomBardOmi  2013-07-16 - 09:40

Ja mam mały problem z wyzwaniem grzybobranie, nie mogę znaleźć jednego z grzybów, chociaż sprawdzałem miejsca z poradnika. Przeszedłem Tomb Raidera w 99% i tylko tego mi brakuje, więc proszę o jak najszybszą pomoc.

BomBardOmi  2013-07-29 - 21:56

Pomoże ktoś mi, czy moge sobie dać spokój?

Stranger.  2013-08-12 - 09:08

BomBardOmi --> Lokalizacje grzybów na pewno są podane bezbłędnie, bo przy oznaczaniu wszystkich sekretów BARDZO się pilnowałem. Spróbuj zwiększyć jasność ekranu i załączyć instynkt przetrwania... może wtedy łatwiej ci będzie zlokalizować brakujący grzybek.

Sanusia  2013-08-13 - 12:33

Hej!Walczę teraz z Mathiasem no i gdy mam już wciskać przycisk interakcji (E) to wciskam wciskam no i ciągle zabija mi Larę....Proszę co robić?Nie wiem pomóżcie.....

Sanusia  2013-08-14 - 15:36

Pomoże mi ktoś czy nie?

wszechcyc  2013-08-18 - 09:54

Mam problem, na ostatnim screenie jest pokazane jak się wychodzi, dalej jest taki kołek i trzeba użyć strzały aby dostać się na następną stronę, niestety ja ich nie posiadam bo wcześniejszych rywali zabiłem właśnie strzałami. Gdzie mogę znaleźć strzały, lub jak mam to rozwiązać. Próbowałem szukać, ale cofnąć tez się nie da i ogólnie to lipa..

Natasha88  2013-08-25 - 10:35

pomocy! jestem przy Borysie w zadaniu 'odnaleźć Alexa na wraku Endurance'. Próbuję go wykończyć tak jak trzeba, czyli unik-> wbicie strzały w kolano-> strzał pistoletem w łeb. Po 3 takich akcjach ma już zakrwawiony łeb i pojawia się nad nim znacznik białej czaszki ale kiedy błyskawicznie wciskam F żeby go wykończyć - zawsze łapie mnie za szyję i odrzuca : | any ideas?

Natasha88  2013-08-25 - 10:44

sorka już mam ;D pomyśleć że zajęło mi to dobrą godzinę hehe. Za szybko wciskałam 'F', trzeba było poczekać aż Lara wyceluje, pojawi się czerwony trójkąt

premium987597  2013-09-24 - 22:17

U mnie Jajo nr 2 jest zbugowane bo go w tym miejscu nie ma ani nie ma gniazda samego. Gdzie w pozostałych lokacjach po jajkach zostały puste gniazda ;-)

Olcia9373  2013-12-07 - 18:36

Mam problem z wyzwaniem Grzybobranie, pozbierałam wszystkie grzybki, jednak cały czas wyświetla mi się 9/10. Sprawdzałam z poradnikami, w miejscach gdzie były grzybki zostały tylko takie malutkie. Proszę o pomoc!

kuba879614  2014-02-12 - 20:23

Ktoś już wcześniej miał ten "problem" że mu zabrakło..... nieskończonej ilości strzał z liną?!? W przypadku gry na PC.... trzymając prawy przycisk myszy.... wyceluj.... i kliknij środkowy przycisk myszy mój e mail kubaziom@vip.onet.pl