Tomb Raider - poradnik do gry

Poradnik do gry Tomb Raider zawiera między innymi dokładną solucję wraz z licznymi poradami dotyczącymi walki i eksploracji, a także lokalizacje wszystkich dostępnych w grze sekretów. Nie zabrakło szczegółowego zestawienia umiejętności Lary i osiągnięć.

12 listopada 2013Autor solucji: Stranger (gry-online.pl) - dotyczy wersji PC, X360, PS3
Nieoficjalny poradnik do gry Tomb Raider odsłania wszystkie tajniki tej produkcji, zawierając przede wszystkim niezmiernie szczegółowy opis przejścia głównej kampanii dla pojedynczego gracza - Tomb Raider - poradnik do gry

Nieoficjalny poradnik do gry Tomb Raider odsłania wszystkie tajniki tej produkcji, zawierając przede wszystkim niezmiernie szczegółowy opis przejścia głównej kampanii dla pojedynczego gracza. W omówieniu każdego z etapów znalazły się informacje na temat rozwiązywania zagadek, docierania w pozornie niedostępne miejsca oraz radzenia sobie z lokalną fauną i wrogo nastawionymi postaciami.

Oprócz solucji do podstawowej kampanii w niniejszym poradniku znalazło się także kilka dodatkowych rozdziałów. Zdecydowanie największym z nich jest ten poświęcony tematowi odnajdywania sekretów skrywanych przez wyspę, czyli między innymi dokumentów, reliktów i geoskrzynek. Poradnik podaje dokładne współrzędne każdego sekretu oraz zawiera opis okoliczności jego pozyskania. Równie istotnym rozdziałem jest ten dotyczący eksploracji opcjonalnych grobowców, w których główna bohaterka może odnaleźć cenne skarby.

W końcowej części poradnika znalazły się zestawienia dostępnych umiejętności Lary i ulepszeń jej wyposażenie, które odblokowuje się odpowiednio za punkty doświadczenia i odnajdywane surowce. Całość uzupełnia lista osiągnięć (achievementów).

Na opracowanie składa się między innymi:

  • Szczegółowa i bogato ilustrowana solucja
  • Lokalizacja sekretów: Obozowiska, Dokumenty, Relikty, Geoskrzynki, Mapy skarbów, Łowcy duchów
  • Zestawienie umiejętności Lary i ich ulepszeń wyposażenia
  • Osiągnięcia
Tomb Raider - PORADNIK UKOŃCZONY - Tomb Raider - poradnik do gry

Tomb Raider - PORADNIK UKOŃCZONY

22 marca 2013 - opublikowano łącznie trzynaście map poświęconych lokacjom sekretów na wszystkich większych obszarach.

18 marca 2013 - dołączono solucję poziomów 23 i 24, szereg rozdziałów zamykających temat sekretów (wraz z kompletem wpisów Dziennika Lary), a także opisy umiejętności głównej bohaterki i jej wyposażenia. Opracowanie zamykają osiągnięcia i wymagania sprzętowe.

12 marca 2013 - dodano opisy etapów 19 - 22, wraz z opcjonalnymi grobowcami w Summit Forest oraz Shipwreck Beach. Opublikowane zostały kolejne strony opisów sekretów.

8 marca 2013 - załączono solucję dotyczącą misji 13 - 18, a także opcjonalne grobowce w Shantytown oraz sekrety do znalezienia na omówionych terenach. Zaktualizowano również kilka sekretów z obszaru Mountain Village.

5 marca 2013 - opublikowano opis przejścia dwunastu pierwszych etapów, pierwsze opcjonalne grobowce, a także szereg znajdziek - sekretów możliwych do odnalezienia na zwiedzanych obszarach.

Jacek "Stranger" Hałas (www.gry-online.pl)

Informacja o aktualizacjach poradnika

Na dzień dzisiejszy prace nad poradnikiem Tomb Raider - poradnik do gry zostały zakończone.

Ze względu na możliwe aktualizacje gry (patche), mogą wystąpić pewne różnice w zawartości gry i poradnika. Data ostatniej aktualizacji poradnika: 12 listopada 2013.

Komentarze Czytelników (158)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
09.04.2013 11:05
odpowiedz
trisan
11
Chorąży

A.... jeszcze jedno. Jeżeli dobrze pamiętam to strzał z liną, które akurat w tej zalanej komnacie musisz używać.... to nigdy nie zabraknie!!!! Mogą Ci się skończyć normalne strzały albo te zapalające, ale te z liną są zawsze na wyposażeniu

09.04.2013 11:18
odpowiedz
trisan
11
Chorąży

@manowar71 Ktoś już wcześniej miał ten "problem" że mu zabrakło..... nieskończonej ilości strzał z liną?!? W przypadku gry na PC.... trzymając prawy przycisk myszy.... wyceluj.... i kliknij środkowy przycisk myszy

19.04.2013 02:29
odpowiedz
marlowe27
12
Legionista

w poradniku nie ma nawet wzmianki o grobowcu "samolot na bagnach"

19.04.2013 08:30
odpowiedz
Stranger.
123
Spookhouse

marlowe27 --> W momencie przygotowywania poradnika był on dostępny tylko dla osób, które złożyły pre-order. Nie orientuję się jak wygląda teraz sytuacja.

25.04.2013 10:19
odpowiedz
matirixos
118
BLAUGRANA

Witam. Jestem na 52 % ukończonej gry. Mam dostać się do wraku endurance i stoje na kliffie i nie wiem co mam zrobić teraz. Podwiązuje linę do ścianki z tyłu ale nie dam rady nigdzie z niej zeskoczyć. Prosze o pomoc.

26.04.2013 16:10
odpowiedz
matirixos
118
BLAUGRANA

Kurde jestem w tym grobowcu co manowar ;/ CO mam tam zrobić ??? Poszedłem do tego grobowca przez przypadek bo nie wiedziałem jak mam dojść do tego wraku ;/. Proszę o pomoc.

26.04.2013 16:37
odpowiedz
matirixos
118
BLAUGRANA

Przeszedłem to miejsce z tą tratwą i wodą pod napięciem. Jak teraz od tego miejsca dojść do wraku endurance ?

Prosze o pomoc

27.04.2013 23:43
odpowiedz
Stramaccioni
12
Senator

Bardzo fajny poradnik, dobra robota, pomógł mi parę razy, dzięki

08.05.2013 15:12
odpowiedz
kleszczumzk
1
Junior

mam już 60% gry i jestem w ostatniej misji pojedynek z finalnym bossem zdarzył już stracić on hełm zabijam łuczników i strzelam i strzelam i nic nie ma żadnej ikona egzekucji ktoś pomorze długo mam tak w niego lądować to amunicje

06.07.2013 19:33
odpowiedz
artur 33
3
Junior

Mam pytanie odnosnie PS3 przeszedlem cala gre,mam zrobione wszystkie umiejetnosci,wszystkie bronie,i zrobione na 100% wszystkie obozy czyli geo,dokumenty,gps,itd a mimo to mam ukonczone 98% gry i nie wskoczyl mi trofek o 100% ukonczeniu.Czy ktos sie spotkal juz z czyms takim czy to jest jakis blad gry???? na 100% jest wszysko uzbierane(zgodnie z poradnikiem) wszyscy wybici nie ma juz nic o co biega????

07.07.2013 10:22
odpowiedz
trisan
11
Chorąży

@artur 33 Też grałem na PS3 i nie miałem tego problemu?! Jeżeli masz wszystko zrobione na maksa, to wydaje mi się że pominąłeś jakiś grobowiec

16.07.2013 09:40
odpowiedz
BomBardOmi
1
Junior

Ja mam mały problem z wyzwaniem grzybobranie, nie mogę znaleźć jednego z grzybów, chociaż sprawdzałem miejsca z poradnika. Przeszedłem Tomb Raidera w 99% i tylko tego mi brakuje, więc proszę o jak najszybszą pomoc.

29.07.2013 21:56
odpowiedz
BomBardOmi
1
Junior

Pomoże ktoś mi, czy moge sobie dać spokój?

12.08.2013 09:08
odpowiedz
Stranger.
123
Spookhouse

BomBardOmi --> Lokalizacje grzybów na pewno są podane bezbłędnie, bo przy oznaczaniu wszystkich sekretów BARDZO się pilnowałem. Spróbuj zwiększyć jasność ekranu i załączyć instynkt przetrwania... może wtedy łatwiej ci będzie zlokalizować brakujący grzybek.

13.08.2013 12:33
odpowiedz
Sanusia
1
Junior

Hej!Walczę teraz z Mathiasem no i gdy mam już wciskać przycisk interakcji (E) to wciskam wciskam no i ciągle zabija mi Larę....Proszę co robić?Nie wiem pomóżcie.....

14.08.2013 15:36
odpowiedz
Sanusia
1
Junior

Pomoże mi ktoś czy nie?

18.08.2013 09:54
odpowiedz
wszechcyc
1
Junior

Mam problem, na ostatnim screenie jest pokazane jak się wychodzi, dalej jest taki kołek i trzeba użyć strzały aby dostać się na następną stronę, niestety ja ich nie posiadam bo wcześniejszych rywali zabiłem właśnie strzałami. Gdzie mogę znaleźć strzały, lub jak mam to rozwiązać. Próbowałem szukać, ale cofnąć tez się nie da i ogólnie to lipa..

25.08.2013 10:35
odpowiedz
Natasha88
8
Legionista

pomocy! jestem przy Borysie w zadaniu 'odnaleźć Alexa na wraku Endurance'. Próbuję go wykończyć tak jak trzeba, czyli unik-> wbicie strzały w kolano-> strzał pistoletem w łeb. Po 3 takich akcjach ma już zakrwawiony łeb i pojawia się nad nim znacznik białej czaszki ale kiedy błyskawicznie wciskam F żeby go wykończyć - zawsze łapie mnie za szyję i odrzuca : | any ideas?

25.08.2013 10:44
odpowiedz
Natasha88
8
Legionista

sorka już mam ;D pomyśleć że zajęło mi to dobrą godzinę hehe. Za szybko wciskałam 'F', trzeba było poczekać aż Lara wyceluje, pojawi się czerwony trójkąt

24.09.2013 22:17
odpowiedz
premium987597
1
Junior

U mnie Jajo nr 2 jest zbugowane bo go w tym miejscu nie ma ani nie ma gniazda samego. Gdzie w pozostałych lokacjach po jajkach zostały puste gniazda ;-)

07.12.2013 18:36
odpowiedz
Olcia9373
1
Junior

Mam problem z wyzwaniem Grzybobranie, pozbierałam wszystkie grzybki, jednak cały czas wyświetla mi się 9/10. Sprawdzałam z poradnikami, w miejscach gdzie były grzybki zostały tylko takie malutkie. Proszę o pomoc!

12.02.2014 20:23
odpowiedz
kuba879614
1
Junior

Ktoś już wcześniej miał ten "problem" że mu zabrakło..... nieskończonej ilości strzał z liną?!? W przypadku gry na PC.... trzymając prawy przycisk myszy.... wyceluj.... i kliknij środkowy przycisk myszy mój e mail kubaziom@vip.onet.pl

18.04.2014 19:29
odpowiedz
Gurosh
3
Junior

Witam! Ktoś wie może co zrobić żeby osiągnąć 100% gry? Wszystko mam zebrane każdy rozdział na 100% a w statusie mam 99%. WTF?

24.06.2014 18:07
odpowiedz
LEON S.KENNEDY
2
Junior

Hej widze ze niektorzy maja problem bo kazdy rozdzial maja complete a postep gry to 99%.To nie jest blad gry ,kiedy jestesmy przy ognisku i mozemy szybko zmienic rozdzial zeby zrobic to co nam brakuje ,jedno miejsce nie jest zaznaczone jako oboz i nie mozna sie tam szybko przeniesc,To jest gdzies u dolu mapy kiedy mamy widok na cala wyspe tylko nie pamietam nazwy lokacji.A przy okazji szukam kogos do wbicia trofeow w multiplayer psn marcinho27pl ,pisac smialo :-)

14.07.2014 15:07
odpowiedz
jwitejszyn
1
Junior

hey dawno tu nikogo nie bylo ...
kiedys gralam w TR(2013) na xboxie, nie bylo zadnych problemow ze sterowaniem
teraz zciagnelam sobie ja na PC i gram padem, i utknelam na samiutenkim poczatku bo Lara nie wspolpracoje i nie chce sie wspinac po tych bialych chropowatych sciankach normalnie na padzie powinien do tego slozyc "X" ...
w ustawieniach nie da sie tego zmienic, macie moze jakies propozycje?

14.07.2014 22:34
odpowiedz
yarocorpse
29
Chorąży

Jak dla mnie to gówniana zręcznościówka kojarząca się z miejsca z Prince Of Persja, a nie przygoda i akcja.

20.08.2014 17:49
odpowiedz
PLPietras
3
Junior

Bardzo fajna gra. Wciagajaca i trzymajaca w napieciu. Lecz nie wiem jak inni, ale ja wole poprzednie Tomb Raidery. To nie jest Tomb Raider, nie oszukujmy sie. To jest Uncharted. Klimaty TR Legend. Anniversary bardziej pasuja do tego typu gry. To jest strzelanka, a prawdziwy Tomb Raider to w wiekszosci zagadki logiczne, pladrowanie swiatyn w tropikach i gorach, oraz pokonywanie przeszkod i przeciwnikow. To jest totalnie co innego... :/

04.05.2015 21:56
odpowiedz
Karo1312
1
Junior

co ja mam zrobic z tymi gownianymi krzakami za ktorymi cos jest ?

30.05.2015 17:15
odpowiedz
artur x360 koks
1
Junior

kleszczumzk strzelaj w głowę lub wplecy gdy będzie ranny klęknie

13.11.2015 02:52
odpowiedz
Mar_cinek
1
Junior

Nie zaliczyłem jednego achiv. na x360 a mianowicie "zestrzel 25 wrogów zjezdzajacych na linach" i mam prawo 100% gry a już przedemna żadnych okazji... Czy mogę odpalić wybrany rozdział ponownie ? Czy niestety dla tego jednego achiv. grę muszę od Nowa przejść :(