Dishonored - poradnik do gry

Poradnik do gry Dishonored to dokładna solucja będąca opisem przejścia dostępnych w grze zadań. Zawiera możliwe ścieżki do kolejnych obszarów i udziela porad dotyczących radzenia sobie z przeciwnikami i zabezpieczeniami. Rozwija też temat sekretów.

10 stycznia 2013Autor solucji: Stranger (gry-online.pl) - dotyczy wersji PC
Nieoficjalny poradnik do gry Dishonored zawiera bardzo szczegółowy opis przejścia jej wszystkich misji - Dishonored - poradnik do gry

Nieoficjalny poradnik do gry Dishonored zawiera bardzo szczegółowy opis przejścia jej wszystkich misji. W opisie każdego z etapów znalazły się informacje na temat:

  1. wypełniania głównych i pobocznych zadań;
  2. możliwych ścieżek prowadzących do kolejnych obszarów;
  3. skutecznego eliminowania lub unikania napotykanych postaci i systemów bezpieczeństwa;
  4. rozwiązywania zagadek;
  5. odnajdywania sekretnych przedmiotów.
Oznaczenia kolorystyczne w poradniku - Dishonored - poradnik do gry

Oznaczenia kolorystyczne w poradniku

W niniejszym poradniku zastosowane zostały następujące oznaczenia kolorystyczne:

  1. Brązowy kolor użyty został do oznaczania ważnych postaci, niezależnie od tego czy są to sojusznicy czy osoby wrogo nastawione wobec głównego bohatera.
  2. Niebieski kolor użyty został do oznaczania nazw badanych lokacji (są one umieszczane w nawiasach kwadratowych).
  3. Zielony kolor użyty został do oznaczania odnajdywanych w trakcie gry zwykłych przedmiotów (złoto, medykamenty, podstawowe bronie itp.).
  4. Pomarańczowy kolor użyty został do oznaczania odnajdywanych w trakcie gry sekretów (znajdziek) oraz obiektów o szczególnym znaczeniu (np. kluczy czy przedmiotów questowych).

Dishonored - PORADNIK UKOŃCZONY

13 listopada 2012 - wprowadzono uaktualnienia do opisów większości misji.

12 listopada 2012 - dodano rozdział poświęcony sterowaniu, a także szczegółowe opisy sekretów (run, mocy Corvo, kościanych amuletów, obrazów Sokolova, dzienników audio, planów) oraz handlarzy i osiągnięć.

9 listopada 2012 - zakończono prace nad solucją wraz z załączeniem opisu misji dziewiątej.

7 listopada 2012 - kompletny opis fabularnej misji ósmej - Misja 8 - The Loyalists wraz z pełnym rozwinięciem pomniejszych wątków z nią związanych.

5 listopada 2012 - zaktualizowano poradnik o misję siódmą - The Flooded District wraz z pomniejszymi zadaniami i wszystkimi wariantami jej przejścia.

31 października 2012 - misja szósta - Return to the Tower i opis całości powiązanych z nią elementów.

26 października 2012 - dodano piątą misję fabularną wraz z kompletnym opisem wszystkich powiązanych z nią zagadnień.

24 października 2012 - załączono wyczerpujący opis czwartej misji wraz z towarzyszącymi jej - pomniejszymi zadaniami.

22 października 2012 - dokładnie opisana została trzecia misja fabularna (wizyta w klubie Złoty Kot), wraz ze wszystkimi wariantami jej przejścia i pomniejszymi zadaniami.

17 października 2012 - szczegółowo opisana została druga misja fabularna, wraz ze wszystkimi wariantami jej przejścia i pomniejszymi zadaniami, a także następująca po niej - wizyta w The Hound Pits Pub.

12 października 2012 - opublikowano szczegółowy opis prologu, pierwszej misji, początkowych odwiedzin lokacji The Hound Pits Pub, oraz spotkania z Outsiderem.

Jacek "Stranger" Hałas (www.gry-online.pl)

Informacja o aktualizacjach poradnika

Na dzień dzisiejszy prace nad poradnikiem Dishonored - poradnik do gry zostały zakończone.

Ze względu na możliwe aktualizacje gry (patche), mogą wystąpić pewne różnice w zawartości gry i poradnika. Data ostatniej aktualizacji poradnika: 10 stycznia 2013.

komentarze czytelników (54)

sawbona  2012-10-23 - 10:16

Na razie dzielnie walczę - z kompem. Gram...zawieszka...reset systemu i znowu...gram...zawieszka...reset systemu. Już w ten sposób przywiozłam Emili do domku :) Powyższy sposób grania absolutnie wyklucza granie -like thief - ponieważ wielokrotnie zdarzało mi się, że w miejscu gdzie zasejwowałam przed zawieszką nikogo nie było, po wczytaniu sejwu - dziesiątki szczurów albo jakiś strażnik :) Cha, cha...nagła teleportacja :)

Avord  2012-10-23 - 10:29

Sawbona to co piszesz to fakt lekko denerwujące jest ale z drugiej strony nie możesz narzekać na nudę bo zawsze gra może się potoczyć inaczej :P. Co do twojego kompa to śmiechem żartem mówiąc... powiedz mu że jak się nie uspokoi to zrobisz mu taki alt+ctrl+delete że mu z wrażenia nóżki w procesorze się wygną :P w moim przypadku działa... czasem :P

sawbona  2012-10-24 - 16:52

Avord, oczywiście że powiem....tylko, że on wzrusza ramionami na mój ctrl+alt+delete bo przy tej grze to jak naciskanie shifta albo innego popularnego w grze guzika :) Ale faktem jest, że za każdym razem mam inaczej :)

TobiAlex  2012-10-24 - 18:18

sawbona ewidentnie to nie jest wina gry. Skoro masz zwiecha a nawet restart systemu to prawdopodobnie przegrzewa się komp a dokładniej karta graficzna. Nie masz przypadkiem karty nVidii? Możliwe, że dopadł Cię tzw. "foch fermiego".

markopolo.  2012-10-25 - 11:58

A może ktoś wie co zrobić,jestem na latarni ( stalowy kolos) mam uratować Emily.Utłukłem gostka Emily usiadła i nie reaguje,biegam po latarni i nie wiem co mam dalej zrobić

arrtek  2012-10-25 - 13:52

markopolo --> jeżeli po prostu podchodziłeś i tłukłeś to spróbuj inaczej to zakończyć. Zablinkuj sie za jego plecy i albo krytyk nożem albo podduś. Jak nie to spróbuj jakimś sprzętem, mocą(szczury albo force push). i jak za 4-5 razem sie nie uda to niestety ale jakis bug w Twojej wersji i gry nie ukończysz :D

markopolo.  2012-10-25 - 23:54

Błąd w tym że za pierwszym razem gostka załatwiłem z kuszy i spad,za drugim razem szczury obezwładniły gostka podszedłem i mieczem utłukłem.

FlyingPole  2012-10-27 - 12:16

Co do znalezienia odpowiedniej pani Boyle to poradnik zawiera dość poważny błąd - gra losowo wybiera nasz cel tj. raz jest to "czarna" Boyle, raz "biała", a raz "czerwona". Sam przechodząc grę miałem zabić "białą" panią Boyle, która nie była zainteresowana facetami, zamiast tego była miłośniczką muzyki i można było z nią pójść do pokoju muzycznego.

w0o0t  2012-10-27 - 12:42

Jest dokładnie jak FlyingPole powiedział. Gra sama wybiera, która Lady Boyle jest prawdziwa (ja na przykład miałem czerwoną), nie jest to stała rzecz. Poza tym napisałeś: Po znalezieniu się w sypialni musisz zadecydować czy chcesz zamordować Esmę czy też ją jedynie ogłuszyć, tak by przystać na prośbę Lorda Brisby'ego. Lepsze jest oczywiście to drugie wyjście. Do zneutralizowania Esmy możesz użyć strzałek usypiających, bądź też podejść do niej od tyłu i ją udusić. Uduszenie wiąże się zazwyczaj ze śmiercią, tak więc "podduszenie" powinno być lepszym zwrotem w tej sytuacji. Tak czy inaczej Stranger jest jednym z niewielu osób robiących poradniki na Gry-Online, którzy robią to bardzo dobrze, nie po macoszemu. Po prostu nie odwalają lipy. Tak więc Stranger, robisz dobrą robotę i trzymaj tak dalej.

Stranger.  2012-10-27 - 14:55

Dzięki za czujność. Mniejsze i większe błędy załatamy po zakończeniu głównych prac nad opisem przejścia. :)

Sluzik71  2012-10-28 - 10:44

Po co robić poradnik w takim tępie ? gry online to najgorszy portal o grach w PL moim zdaniem.

Aded21  2012-10-28 - 12:57

muflon86  2012-10-28 - 19:17

witam wszystkich. Mam pytanie czy zabijanie zarażonych (płaczków) wpływa na fabułę lub zakończenie?

sawbona  2012-10-29 - 10:07

TobiAlex - a cóż to jest ten tzw. "foch fermiego"???? Tak, mam kartę Nvidii- nie przegrzewa mi się, sprawdzałam. Ani karta, ani procesor. Ale pewnie masz rację :)

g0tcha  2012-10-29 - 14:44

Co do odgadnięcia właściwej Lady Boyle to jest jeszcze tak, że mogą zmieniać się same imiona a kolor stroju zostanie ten sam np. ja za pierwszym razem miałem jako cel Waverly i była ona w czerwonym stroju, za drugim Lydię i też była ubrana na czerwono. I najlepszym rozwiązaniem jest, po odgadnięciu która jest która, rozmowa z tą właściwą i poproszenie, o ile będzie taka opcja, o spotkanie w piwnicy i ogłuszenie - poza statystykami dostaniemy także runę za to. Miejsce w którym ukrywa się Emily też jest losowe. U mnie było to poddasze, pomieszczenie obok sypialni Corvo. muflon86 ---> zabijanie zarażonych wpływa na zakończenie.

Stranger.  2012-10-29 - 18:19

Aded21, g0tcha --> Dzięki za komentarze. Wszystko to zostanie uwzględniane w dalszym toku prac. :)

sawbona  2012-10-30 - 18:08

Nie uwierzycie. Mam nowego kompa. Karta graficzna podwójna GTX675M, procek hula jak złoto. Zainstalowałam Steama i Dishonored. Odpalam.....widzę te durne reklamówki, po chwili ekran wczytywania i ....zonk. Program przestał działać. O co ku....chodzi?

beeron  2012-11-02 - 16:38

@sawbona Jeżeli masz oryginalną grę to spróbuj może ściągnąć cracka, może w takiej wersji nie będzie się wieszało, może to przez steam. Tylko zrób kopie zapasowe podmienianych plików. Co do miejsca w którym ukrywa się Emily to zależy też co odpowiedziało się przed misją przesłuchanie Sokolowa, po tym jak przyszła do naszego pokoju zaraz po przebudzeniu. O ile pamiętam jedną z opcji było, że może się u nas chować, a druga, że nie. Resztę spostrzeżeń napisali poprzednicy, jak coś odkryję to dopiszę.

Avord  2012-11-04 - 12:33

Sawbona spróbuj zainstalować najnowsze sterowniki do grafiki, directa, net framework'a itp (wiem że masz nowego kompa ale to nie znaczy że soft jest najnowszy) jak to nie pomoże to przeinstaluj grę. Co do cracka to wątpię czy pomoże jak chcesz to spróbuj.

beeron  2012-11-13 - 13:00

Mam jeszcze drobną uwagę do szanownego autora otóż w misji 7, podpunkt trzeci (Zbadanie nabrzeża Rudshore) jest opisane aby "potwory rzeczne" (i nie tylko) likwidować z kuszy, tylko skąd wziąć kuszę skoro to początek i dopiero udajemy się do rafinerii po swoje graty... W okolicy można znaleźć sporo granatów, dobrym sposobem na rzeczne potwory jest zrzucenie jednego z dachu od prawej przy wejściu gdzie jest list z szyfrem. Druga sprawa, misja ta sama, podpunkt "Spotkanie się z ocalałymi", jest możliwość ułatwienia sobie sprawy ze strażnikiem, który stoi pomiędzy pylonami. Do tego podczas próby dostania się do kwarantanny najlepiej jest użyć wagonika i zaraz po wjeździe na teren teleportować się na pobliską ruinę po prawej (przy stoliku gdzie można przynieść zbiornik z tranem włączający światło) wystarczy poczekać aż strażnicy skończą rozmowę i jeden odejdzie, drugi pozostanie i będzie przyglądał się w stronę placu, kiedy go poddusimy/zabijemy i wyniesiemy w bezpieczne miejsce, nie będzie później problemu przy pylonie.