Dishonored - poradnik do gry

Poradnik do gry Dishonored to dokładna solucja będąca opisem przejścia dostępnych w grze zadań. Zawiera możliwe ścieżki do kolejnych obszarów i udziela porad dotyczących radzenia sobie z przeciwnikami i zabezpieczeniami. Rozwija też temat sekretów.

10 stycznia 2013Autor solucji: Stranger (gry-online.pl) - dotyczy wersji PC
Nieoficjalny poradnik do gry Dishonored zawiera bardzo szczegółowy opis przejścia jej wszystkich misji - Dishonored - poradnik do gry

Nieoficjalny poradnik do gry Dishonored zawiera bardzo szczegółowy opis przejścia jej wszystkich misji. W opisie każdego z etapów znalazły się informacje na temat:

  1. wypełniania głównych i pobocznych zadań;
  2. możliwych ścieżek prowadzących do kolejnych obszarów;
  3. skutecznego eliminowania lub unikania napotykanych postaci i systemów bezpieczeństwa;
  4. rozwiązywania zagadek;
  5. odnajdywania sekretnych przedmiotów.
Oznaczenia kolorystyczne w poradniku - Dishonored - poradnik do gry

Oznaczenia kolorystyczne w poradniku

W niniejszym poradniku zastosowane zostały następujące oznaczenia kolorystyczne:

  1. Brązowy kolor użyty został do oznaczania ważnych postaci, niezależnie od tego czy są to sojusznicy czy osoby wrogo nastawione wobec głównego bohatera.
  2. Niebieski kolor użyty został do oznaczania nazw badanych lokacji (są one umieszczane w nawiasach kwadratowych).
  3. Zielony kolor użyty został do oznaczania odnajdywanych w trakcie gry zwykłych przedmiotów (złoto, medykamenty, podstawowe bronie itp.).
  4. Pomarańczowy kolor użyty został do oznaczania odnajdywanych w trakcie gry sekretów (znajdziek) oraz obiektów o szczególnym znaczeniu (np. kluczy czy przedmiotów questowych).

Dishonored - PORADNIK UKOŃCZONY

13 listopada 2012 - wprowadzono uaktualnienia do opisów większości misji.

12 listopada 2012 - dodano rozdział poświęcony sterowaniu, a także szczegółowe opisy sekretów (run, mocy Corvo, kościanych amuletów, obrazów Sokolova, dzienników audio, planów) oraz handlarzy i osiągnięć.

9 listopada 2012 - zakończono prace nad solucją wraz z załączeniem opisu misji dziewiątej.

7 listopada 2012 - kompletny opis fabularnej misji ósmej - Misja 8 - The Loyalists wraz z pełnym rozwinięciem pomniejszych wątków z nią związanych.

5 listopada 2012 - zaktualizowano poradnik o misję siódmą - The Flooded District wraz z pomniejszymi zadaniami i wszystkimi wariantami jej przejścia.

31 października 2012 - misja szósta - Return to the Tower i opis całości powiązanych z nią elementów.

26 października 2012 - dodano piątą misję fabularną wraz z kompletnym opisem wszystkich powiązanych z nią zagadnień.

24 października 2012 - załączono wyczerpujący opis czwartej misji wraz z towarzyszącymi jej - pomniejszymi zadaniami.

22 października 2012 - dokładnie opisana została trzecia misja fabularna (wizyta w klubie Złoty Kot), wraz ze wszystkimi wariantami jej przejścia i pomniejszymi zadaniami.

17 października 2012 - szczegółowo opisana została druga misja fabularna, wraz ze wszystkimi wariantami jej przejścia i pomniejszymi zadaniami, a także następująca po niej - wizyta w The Hound Pits Pub.

12 października 2012 - opublikowano szczegółowy opis prologu, pierwszej misji, początkowych odwiedzin lokacji The Hound Pits Pub, oraz spotkania z Outsiderem.

Jacek "Stranger" Hałas (www.gry-online.pl)

Informacja o aktualizacjach poradnika

Na dzień dzisiejszy prace nad poradnikiem Dishonored - poradnik do gry zostały zakończone.

Ze względu na możliwe aktualizacje gry (patche), mogą wystąpić pewne różnice w zawartości gry i poradnika. Data ostatniej aktualizacji poradnika: 10 stycznia 2013.

Komentarze Czytelników (54)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
20.10.2012 12:24
odpowiedz
sawbona
3
Legionista

Verget " pobaw się z ustawieniami?, czyli co mam zrobić bo już nie wiem? próbowałam wymusić otwieranie się gry w oknie ( wyczytałam gdzieś na forum, że czasem to pomaga), tylko że Steam nic sobie z moich ustawień nie robi :). jeśli masz jakiś pomysł co trzeba zrobić i gdzie, to chętnie popróbuję - byleby tylko gra chodziła :)

20.10.2012 20:36
odpowiedz
Verget
31
Pretorianin

Skoro Steam sobie nic z tego nie robi to może zainstaluj go jeszcze raz, miałem tak już kiedyś nie pamiętam z jaką grą i to pomogło. Jeżeli to nie pomoże to napisz spróbujemy razem coś wymyślić.
A próbowałeś zainstalować grę jeszcze raz? Możliwe , że to pomoże.

21.10.2012 15:50
odpowiedz
Avord
4
Junior

Pytanie z innej beczki. Gram w tą gierkę od niedawna. Staram się grać po cichu tzn. omijam lub usypiam wrogów. W jakie ulepszenia ekwipunku warto zainwestować w moim przypadku? (nie chodzi mi o moce głównego bohatera) Skończyłem nie dawno 3 misje i zastanawiam się w co zainwestować kasę...

Sawbona co do twoich problemów z grą, to próbowałeś/aś zainstalować najnowsze sterowniki do karty graficznej, najnowszego direct'a itp itd ? (zakładam ze masz win 7 albo Viste a nie starszy ich odpowiednik)

21.10.2012 20:47
odpowiedz
Verget
31
Pretorianin

Avord- Podstawa to strzałki usypiające ale bojowe , przeładowanie kuszy i rzeczy z nią związane ponieważ, jeśli grasz po cichu to z broni używasz tylko kuszy. Optyka w masce ,ciche buty jak znajdziesz plany i to wszystko i bez tego da się to grę przejść omijając wszystkich blinkiem.

22.10.2012 13:43
odpowiedz
sawbona
3
Legionista

Verget - najchętniej właśnie zrobiłabym tak, jak piszesz. Ponownie zainstalowała grę. Nie mogę jednak znaleźć save`ów. Szkoda mi bo już kawałek przeszłam. I tak jedną misję musiałam robić od nowa bo po wywaleniu nie było moich zapisów tylko jakiś stary quick save. Avord, mam win7, najnowsze sterowniki, zarówno do karty, jak i innych pierdół. Komp jest po formacie. Wszystko ma nowiutkie :)

22.10.2012 16:26
odpowiedz
Verget
31
Pretorianin

sawbona- Obawiam się , że tylko reinstalacja gry może pomóc.

22.10.2012 18:02
odpowiedz
Stranger.
125
Spookhouse

yomitsukuni --> Z mojej obserwacji wynika, że wrogowie reagują na dźwięk upadającego ciała przebywającego w pobliżu sojusznika (co innego jeśli udusi się daną osobę), ale oczywiście nie zaprzeczam, że sugerowane przez Ciebie rozwiązanie jest nie do wykonania. Zaproponowane w poradniku rozwiązanie ma poza tym tę zaletę, że nie trzeba dysponować dwoma strzałkami usypiającymi czy martwić się o uszczuplenie ich zapasów. :) W każdym razie tyle jest możliwości do wyboru, że każdy znajdzie coś dla siebie. :)
Avord --> To co napisał Verget + ja bym się jeszcze zaopatrzył w parę amuletów wspomagających skradanie, np. w ten, który przyśpiesza duszenie innych postaci.

22.10.2012 19:08
odpowiedz
Avord
4
Junior

Stranger
Skoro mowa o amuletach. Jesteś w stanie powiedzieć czy "efekty" amuletów które się znajduje się w trakcie rozgrywania misji są dobierane losowo przed jej rozpoczęciem, czy z góry jest ustalone że np. w misji 6 odnajdę amulety o takim i takim działaniu a nie o innym?

Co do dźwięków wydawanych przez upadające ciała to nie raz mi się zdarzyło że kładąc uśpionego wroga w ustronnym miejscu zwróciłem na siebie uwagę jego kumpli przebywających w pobliżu :/ Żeby było śmieszniej samo odkładanie ciała to w moim przypadku loteria... raz Corvo położy je bez zbędnego hałasu a za drugim razem w tym samym miejscu hałas jest taki jakbyś rzucił cegłą w szybę :|. Nie wiem czym to jest spowodowane ale zawsze używam przycisku "F" do odkładania ciała a efekt bywa różny...

22.10.2012 21:53
odpowiedz
Verget
31
Pretorianin

Avord ---> Niestety takie rzeczy się zdarzają dlatego , zawsze staraj się odłożyć zwłoki gdzieś dalej. Zdarzyło mi się już , że położyłem zwłoki w sporej odległości a tu nagle inny strażnik to usłyszał. Także musisz na to uważać.

23.10.2012 10:00
-1
odpowiedz
nick_can
4
Junior

Ja mam taką frajdę z mordowania po cichu, że nie oszczędziłem nikogo kogo spotkałem na swojej drodze, wliczając w to wszystkie kurtyzany. Gierka jest bardzo fajna, wraz z nowymi mocami bardziej wciąga.

23.10.2012 10:16
odpowiedz
sawbona
3
Legionista

Na razie dzielnie walczę - z kompem. Gram...zawieszka...reset systemu i znowu...gram...zawieszka...reset systemu. Już w ten sposób przywiozłam Emili do domku :) Powyższy sposób grania absolutnie wyklucza granie -like thief - ponieważ wielokrotnie zdarzało mi się, że w miejscu gdzie zasejwowałam przed zawieszką nikogo nie było, po wczytaniu sejwu - dziesiątki szczurów albo jakiś strażnik :) Cha, cha...nagła teleportacja :)

23.10.2012 10:29
odpowiedz
Avord
4
Junior

Sawbona to co piszesz to fakt lekko denerwujące jest ale z drugiej strony nie możesz narzekać na nudę bo zawsze gra może się potoczyć inaczej :P. Co do twojego kompa to śmiechem żartem mówiąc... powiedz mu że jak się nie uspokoi to zrobisz mu taki alt+ctrl+delete że mu z wrażenia nóżki w procesorze się wygną :P w moim przypadku działa... czasem :P

24.10.2012 16:52
odpowiedz
sawbona
3
Legionista

Avord, oczywiście że powiem....tylko, że on wzrusza ramionami na mój ctrl+alt+delete bo przy tej grze to jak naciskanie shifta albo innego popularnego w grze guzika :) Ale faktem jest, że za każdym razem mam inaczej :)

24.10.2012 18:18
odpowiedz
TobiAlex
103
Senator

sawbona ewidentnie to nie jest wina gry. Skoro masz zwiecha a nawet restart systemu to prawdopodobnie przegrzewa się komp a dokładniej karta graficzna. Nie masz przypadkiem karty nVidii? Możliwe, że dopadł Cię tzw. "foch fermiego".

25.10.2012 11:58
odpowiedz
markopolo.
1
Junior

A może ktoś wie co zrobić,jestem na latarni ( stalowy kolos) mam uratować Emily.Utłukłem gostka Emily usiadła i nie reaguje,biegam po latarni i nie wiem co mam dalej zrobić

25.10.2012 13:52
odpowiedz
arrtek
29
Centurion

markopolo --> jeżeli po prostu podchodziłeś i tłukłeś to spróbuj inaczej to zakończyć. Zablinkuj sie za jego plecy i albo krytyk nożem albo podduś. Jak nie to spróbuj jakimś sprzętem, mocą(szczury albo force push). i jak za 4-5 razem sie nie uda to niestety ale jakis bug w Twojej wersji i gry nie ukończysz :D

25.10.2012 23:54
odpowiedz
markopolo.
1
Junior

Błąd w tym że za pierwszym razem gostka załatwiłem z kuszy i spad,za drugim razem szczury obezwładniły gostka podszedłem i mieczem utłukłem.

27.10.2012 12:16
odpowiedz
FlyingPole
9
Legionista

Co do znalezienia odpowiedniej pani Boyle to poradnik zawiera dość poważny błąd - gra losowo wybiera nasz cel tj. raz jest to "czarna" Boyle, raz "biała", a raz "czerwona". Sam przechodząc grę miałem zabić "białą" panią Boyle, która nie była zainteresowana facetami, zamiast tego była miłośniczką muzyki i można było z nią pójść do pokoju muzycznego.

27.10.2012 12:42
odpowiedz
w0o0t
0
Chorąży

Jest dokładnie jak FlyingPole powiedział. Gra sama wybiera, która Lady Boyle jest prawdziwa (ja na przykład miałem czerwoną), nie jest to stała rzecz.

Poza tym napisałeś:
Po znalezieniu się w sypialni musisz zadecydować czy chcesz zamordować Esmę czy też ją jedynie ogłuszyć, tak by przystać na prośbę Lorda Brisby'ego. Lepsze jest oczywiście to drugie wyjście. Do zneutralizowania Esmy możesz użyć strzałek usypiających, bądź też podejść do niej od tyłu i ją udusić.
Uduszenie wiąże się zazwyczaj ze śmiercią, tak więc "podduszenie" powinno być lepszym zwrotem w tej sytuacji.

Tak czy inaczej Stranger jest jednym z niewielu osób robiących poradniki na Gry-Online, którzy robią to bardzo dobrze, nie po macoszemu. Po prostu nie odwalają lipy. Tak więc Stranger, robisz dobrą robotę i trzymaj tak dalej.

27.10.2012 14:55
odpowiedz
Stranger.
125
Spookhouse

Dzięki za czujność. Mniejsze i większe błędy załatamy po zakończeniu głównych prac nad opisem przejścia. :)

28.10.2012 10:44
-1
odpowiedz
Sluzik71
28
Chorąży

Po co robić poradnik w takim tępie ? gry online to najgorszy portal o grach w PL moim zdaniem.

28.10.2012 12:57
odpowiedz
Aded21
2
Junior

spoiler start

Podczas pojedynku z Lordem Shawem wystarczy gdy tylko usłyszysz, że wypowiedziano słowo "jeden" (one) skorzystać z mocy zatrzymanie czasu, odwrócić się i zastrzelić Shawa z kuszy z bełtami usypiającymi. Jego sekundanci zachowają się jakby zginął od kuli z pistoletu a nie paprze nam końcowych wyników misji

spoiler stop

28.10.2012 19:17
odpowiedz
muflon86
4
Junior

witam wszystkich. Mam pytanie czy zabijanie zarażonych (płaczków) wpływa na fabułę lub zakończenie?

29.10.2012 10:07
odpowiedz
sawbona
3
Legionista

TobiAlex - a cóż to jest ten tzw. "foch fermiego"???? Tak, mam kartę Nvidii- nie przegrzewa mi się, sprawdzałam. Ani karta, ani procesor. Ale pewnie masz rację :)

29.10.2012 14:44
odpowiedz
g0tcha
56
Stay Up Forever

Co do odgadnięcia właściwej Lady Boyle to jest jeszcze tak, że mogą zmieniać się same imiona a kolor stroju zostanie ten sam np. ja za pierwszym razem miałem jako cel Waverly i była ona w czerwonym stroju, za drugim Lydię i też była ubrana na czerwono. I najlepszym rozwiązaniem jest, po odgadnięciu która jest która, rozmowa z tą właściwą i poproszenie, o ile będzie taka opcja, o spotkanie w piwnicy i ogłuszenie - poza statystykami dostaniemy także runę za to.

Miejsce w którym ukrywa się Emily też jest losowe. U mnie było to poddasze, pomieszczenie obok sypialni Corvo.

muflon86 ---> zabijanie zarażonych wpływa na zakończenie.

29.10.2012 18:19
odpowiedz
Stranger.
125
Spookhouse

Aded21, g0tcha --> Dzięki za komentarze. Wszystko to zostanie uwzględniane w dalszym toku prac. :)

30.10.2012 18:08
odpowiedz
sawbona
3
Legionista

Nie uwierzycie. Mam nowego kompa. Karta graficzna podwójna GTX675M, procek hula jak złoto. Zainstalowałam Steama i Dishonored. Odpalam.....widzę te durne reklamówki, po chwili ekran wczytywania i ....zonk. Program przestał działać. O co ku....chodzi?

02.11.2012 16:38
odpowiedz
beeron
1
Junior

@sawbona
Jeżeli masz oryginalną grę to spróbuj może ściągnąć cracka, może w takiej wersji nie będzie się wieszało, może to przez steam. Tylko zrób kopie zapasowe podmienianych plików.

Co do miejsca w którym ukrywa się Emily to zależy też co odpowiedziało się przed misją przesłuchanie Sokolowa, po tym jak przyszła do naszego pokoju zaraz po przebudzeniu. O ile pamiętam jedną z opcji było, że może się u nas chować, a druga, że nie. Resztę spostrzeżeń napisali poprzednicy, jak coś odkryję to dopiszę.

04.11.2012 12:33
odpowiedz
Avord
4
Junior

Sawbona spróbuj zainstalować najnowsze sterowniki do grafiki, directa, net framework'a itp (wiem że masz nowego kompa ale to nie znaczy że soft jest najnowszy) jak to nie pomoże to przeinstaluj grę. Co do cracka to wątpię czy pomoże jak chcesz to spróbuj.

13.11.2012 13:00
odpowiedz
beeron
1
Junior

Mam jeszcze drobną uwagę do szanownego autora otóż w misji 7, podpunkt trzeci (Zbadanie nabrzeża Rudshore) jest opisane aby "potwory rzeczne" (i nie tylko) likwidować z kuszy, tylko skąd wziąć kuszę skoro to początek i dopiero udajemy się do rafinerii po swoje graty... W okolicy można znaleźć sporo granatów, dobrym sposobem na rzeczne potwory jest zrzucenie jednego z dachu od prawej przy wejściu gdzie jest list z szyfrem. Druga sprawa, misja ta sama, podpunkt "Spotkanie się z ocalałymi", jest możliwość ułatwienia sobie sprawy ze strażnikiem, który stoi pomiędzy pylonami. Do tego podczas próby dostania się do kwarantanny najlepiej jest użyć wagonika i zaraz po wjeździe na teren teleportować się na pobliską ruinę po prawej (przy stoliku gdzie można przynieść zbiornik z tranem włączający światło) wystarczy poczekać aż strażnicy skończą rozmowę i jeden odejdzie, drugi pozostanie i będzie przyglądał się w stronę placu, kiedy go poddusimy/zabijemy i wyniesiemy w bezpieczne miejsce, nie będzie później problemu przy pylonie.