W podziemiach Saarthal (2) Questy poboczne

Skyrim - questy poboczne - poradnik do gry

12 stycznia 2012Autorzy solucji: Stranger & Czarny (gry-online.pl) - dotyczy wersji PC

Nowy cel główny: Opowiedz Tolfdirowi o wizji

Tolfdir powinien do Ciebie podejść i sam zainicjować rozmowę, przy czym jego pierwsze pytanie będzie dość ogólne, albowiem on sam nie doświadczył wizji - W podziemiach Saarthal (2) - Questy poboczne - The Elder Scrolls V: Skyrim - questy poboczne - poradnik do gry

Tolfdir powinien do Ciebie podejść i sam zainicjować rozmowę, przy czym jego pierwsze pytanie będzie dość ogólne, albowiem on sam nie doświadczył wizji. Warto oczywiście podzielić się z nim wrażeniami i szczegółami wizji (powyższy screen). Maga możesz wypytać między innymi o zakon Psijic, ale jest to opcjonalne. Tuż po zakończeniu rozmowy ZAPISZ stan gry, bo za chwilę zaatakuje Cię pierwsza grupa potworów.

Nowy cel główny: Podążaj za Tolfdirem

Przygotuj się, bo przez okoliczne ściany przebiją się wkrótce draugry (powyższy screen) - W podziemiach Saarthal (2) - Questy poboczne - The Elder Scrolls V: Skyrim - questy poboczne - poradnik do gry

Przygotuj się, bo przez okoliczne ściany przebiją się wkrótce draugry (powyższy screen). Co więcej, będą to najprawdopodobniej ich elitarne odmiany, a mianowicie niespokojny draugr oraz draugr – upiór. Przystąp do atakowania potworów i pamiętaj o tym żeby nie korzystać z zaklęć o charakterze obszarowym, bo z racji niewielkich rozmiarów pomieszczenia zraniłyby one też Twoich sojuszników. Z drugiej strony musisz się pilnować i nie dać się otoczyć stworom.

Po wygranej bitwie Tolfdir powinien wznowić przemarsz, wybierając zachodnie przejście - W podziemiach Saarthal (2) - Questy poboczne - The Elder Scrolls V: Skyrim - questy poboczne - poradnik do gry

Po wygranej bitwie Tolfdir powinien wznowić przemarsz, wybierając zachodnie przejście. Ruszaj oczywiście za nim. Po kilku chwilach dotrzecie do zamkniętej bramy i jako że Twój przewodnik nie jest jakoś specjalnie rozgarnięty musisz we własnym zakresie pociągnąć za okoliczną dźwignię (powyższy screen). Ponownie zapisz stan gry i dopiero wtedy wkrocz do większej sali.

Także i tu czeka Cię bitwa z draugrami, aczkolwiek większość powinny stanowić ich „standardowe” odmiany - W podziemiach Saarthal (2) - Questy poboczne - The Elder Scrolls V: Skyrim - questy poboczne - poradnik do gry

Także i tu czeka Cię bitwa z draugrami, aczkolwiek większość powinny stanowić ich „standardowe” odmiany. Uważaj jedynie na niespokojnego draugra (powyższy screen), bo właściwie tylko on może okazać się trudniejszy do pokonania. Po zakończonych walkach Tolfdir postanowi pozostać w tym miejscu i zbadać dokładniej ruiny, wysyłając Ciebie samego na ich dalszą eksplorację.

Nowy cel główny: Dowiedz się, jakie niebezpieczeństwo czyha w Saarthal

Skieruj się w stronę północnego wyjścia z tej sali (powyższy screen) - W podziemiach Saarthal (2) - Questy poboczne - The Elder Scrolls V: Skyrim - questy poboczne - poradnik do gry

Skieruj się w stronę północnego wyjścia z tej sali (powyższy screen). Jest ono dobrze zabezpieczone, tak więc musisz pociągnąć za znajdujące się po jego bokach DWA łańcuchy. Dopiero teraz będziesz mógł otworzyć drzwi prowadzące do właściwej części ruin Saarthal.

Po dotarciu do nowej części ruin radzę po raz kolejny zapisać stan gry, bo przed Tobą kolejna trudna bitwa - W podziemiach Saarthal (2) - Questy poboczne - The Elder Scrolls V: Skyrim - questy poboczne - poradnik do gry

Po dotarciu do nowej części ruin radzę po raz kolejny zapisać stan gry, bo przed Tobą kolejna trudna bitwa. Początkowo do zlikwidowania będzie zwykły draugr. Uważaj na rozstawioną niedaleko runiczną pułapkę ogniową (powyższy screen). Możesz zdetonować runę z odległości, bądź też ominąć ją, licząc na jej wykorzystanie w kolejnej bitwie. Niestety, w tym drugim przypadku istnieje ryzyko przypadkowego uruchomienia pułapki przez niezdarnego członka Twojej drużyny.

Wkrótce zaatakują Cię kolejne draugry (w tym draugr – upiór), przy czym najbardziej musisz uważać na draugra – mściciela (powyższy screen) - W podziemiach Saarthal (2) - Questy poboczne - The Elder Scrolls V: Skyrim - questy poboczne - poradnik do gry

Wkrótce zaatakują Cię kolejne draugry (w tym draugr – upiór), przy czym najbardziej musisz uważać na draugra – mściciela (powyższy screen). Potwór ten jest bardzo wytrzymały i może jednocześnie zadawać spore obrażenia, tak więc musisz korzystać z najlepszych mocy, krzyków, czarów i broni magicznych, umiejętnie lecząc główną postać i uzupełniając na bieżąco jej zapasy many. Uwaga – nie licz na to, że mściciela możesz bezpiecznie atakować z odległości, gdyż domyślnie będzie on zapewne korzystał z łuku.

Po zakończonych walkach skorzystaj ze schodów prowadzących na górny poziom - W podziemiach Saarthal (2) - Questy poboczne - The Elder Scrolls V: Skyrim - questy poboczne - poradnik do gry

Po zakończonych walkach skorzystaj ze schodów prowadzących na górny poziom. Możesz się tu rozejrzeć za dwoma kuframi, bądź też od razu skierować się w stronę jedynego możliwego wyjścia, zlokalizowanego we wschodniej części pomieszczenia (powyższy screen). Ruszaj przed siebie, ale bądź gotowy do rozprawienia się po drodze z draugrem – upiorem. Wkrótce powinieneś dotrzeć do miejsca, w którym do rozwiązania będzie pierwsza zagadka tej lokacji.

Założeniem tej zagadki jest wejście w interakcję z sześcioma interaktywnymi filarami - W podziemiach Saarthal (2) - Questy poboczne - The Elder Scrolls V: Skyrim - questy poboczne - poradnik do gry

Założeniem tej zagadki jest wejście w interakcję z sześcioma interaktywnymi filarami. Musisz je mianowicie tak poobracać żeby pokazywały właściwe znaki. Ustaw się w pokazanym na powyższym screenie miejscu (na wprost od zamkniętej kraty) i podchodź do filarów w zasugerowanej na zdjęciu kolejności:

1) Podejdź do filaru 1. Domyślnie pokazuje on rybę, ale widoczna za filarem tabliczka sugeruje, że ma pokazywać orła. Obróć więc filarem tak by pokazywał sokoła.

2) Podejdź do filaru 2. Domyślnie pokazuje on orła, ale widoczna za filarem tabliczka sugeruje, że ma pokazywać węża. Obróć więc filarem tak by pokazywał węża.

3) Podejdź do filaru 3. Domyślnie pokazuje on węża, ale widoczna za filarem tabliczka sugeruje, że ma pokazywać rybę. Obróć więc filarem tak by pokazywał delfina.

4) Podejdź do filaru 4. Domyślnie pokazuje on delfina i widoczna za filarem tabliczka sugeruje to samo, tak więc nie musisz tu nic zmieniać.

5) Podejdź do filaru 5. Domyślnie pokazuje on węża, ale widoczna za filarem tabliczka sugeruje, że ma pokazywać orła. Obróć więc filarem tak by pokazywał sokoła.

6) Podejdź do filaru 6. Domyślnie pokazuje on rybę, ale widoczna za filarem tabliczka sugeruje, że ma pokazywać orła. Obróć więc filarem tak by pokazywał sokoła.

Możesz już pociągnąć za dźwignię, doprowadzając do podniesienia się kraty.

Skyrim - główny wątek fabularny - poradnik do gry
Skyrim - questy poboczne - poradnik do gry
Skyrim - mroczne bractwo i towarzysze - poradnik do gry
Skyrim - akademia zimowej twierdzy i gildia złodziei - poradnik do gry
Skyrim - wojna domowa (Legion Cesarski i bunt Gromowładnych) - poradnik do gry
Skyrim - questy daedryczne - poradnik do gry
Skyrim - Atlas Świata - poradnik do gry