Największe głębiny Questy poboczne

Skyrim - questy poboczne - poradnik do gry

12 stycznia 2012Autorzy solucji: Stranger & Czarny (gry-online.pl) - dotyczy wersji PC

Największe głębiny

Uaktywnienie questu

Będąc w okolicach Pękniny zajrzyj do miejskiego portu. Poza kilkoma przechadzającymi się tam strażnikami oraz dokerami, zauważysz tam również pewną argoniankę – Z–Największych–Głębin. Kiedy do niej podejdziesz, przestraszona kobieta poprosi Cię o pomoc w bardzo istotnej dla niej sprawie. Najwyraźniej zdarzyło się jej ukraść przeklęty przedmiot – Leksykon. Dopóki się go nie pozbędzie, będą prześladować ją koszmary.

Jeśli zgodzisz się na to zadanie, otrzymasz misję dotarcia do Avanchnel i zaniesienia tam Leksykonu - Największe głębiny - Questy poboczne - The Elder Scrolls V: Skyrim - questy poboczne - poradnik do gry

Jeśli zgodzisz się na to zadanie, otrzymasz misję dotarcia do Avanchnel i zaniesienia tam Leksykonu. Krasnoludzka twierdza jest dobrze strzeżona przez automaty, w związku z czym powinieneś wyposażyć się w dużą ilość mikstur leczniczych oraz najlepszą broń.

Nowy cel główny: Zanieś leksykon do Avanchnel

Krasnoludzką twierdzę znajdziesz na zachód od Pękniny, u podnóża gór (screen poniżej). Najwygodniej jest się tam dostać z orkowego obozu Lorgashbur, ale jeśli jeszcze tam nie byłeś, zawsze możesz wyruszyć z samej Pękniny i objechać jezioro naokoło.

1 - Największe głębiny - Questy poboczne - The Elder Scrolls V: Skyrim - questy poboczne - poradnik do gry
Po dotarciu do podnóża gór idź w górę stoku, następnie podążając ścieżką wybudowaną przez krasnoludy - Największe głębiny - Questy poboczne - The Elder Scrolls V: Skyrim - questy poboczne - poradnik do gry

Po dotarciu do podnóża gór idź w górę stoku, następnie podążając ścieżką wybudowaną przez krasnoludy. Po krótkim marszu powinieneś już dostrzec wejście do fortecy (screen powyżej). Kiedy znajdziesz się w jej środku, ukażą Ci się duchy poprzednich poszukiwaczy skarbów – najwyraźniej twierdza stała się ich wiekuistym więzieniem. Co ciekawe, jedną ze zjaw jest Z–Największych–Głębin, która zleciła Ci to zadanie. Czyżby jej dusza została tu zamknięta, a ciało błąkało się po Skyrim?

Podążaj cały czas trasą wyznaczoną przez duchy, idąc do przodu (nie skręcaj w lewo na pierwszym skrzyżowaniu – to droga powrotna) - Największe głębiny - Questy poboczne - The Elder Scrolls V: Skyrim - questy poboczne - poradnik do gry

Podążaj cały czas trasą wyznaczoną przez duchy, idąc do przodu (nie skręcaj w lewo na pierwszym skrzyżowaniu – to droga powrotna). Na Twojej drodze stanie kilka pająków strażniczych oraz krasnoludzkich sfer – staraj się eliminować je z dystansu, ponieważ w bezpośrednim starciu są dość problematycznymi przeciwnikami (pająki wybuchają w chwili śmierci). Idź dalej walcząc z kolejnymi wrogami i wejdź do Animunkulatorium Avanchnel.

W środku pokonaj kolejnego pająka oraz sferę, a następnie skręć w lewo - Największe głębiny - Questy poboczne - The Elder Scrolls V: Skyrim - questy poboczne - poradnik do gry

W środku pokonaj kolejnego pająka oraz sferę, a następnie skręć w lewo. Objawią Ci się dwa duchy, pragnące otworzyć drzwi – żaden z nich nie posiada jednak stosownych umiejętności. Jeżeli nieobca Ci sztuka łamania zamków, możesz wejść do pomieszczenia i zebrać leżące tam skarby.

Podczas eksploracji dalszej części podziemi dotrzesz do obozu złodziei, gdzie po raz kolejny ujawnią się duchy szabrowników - Największe głębiny - Questy poboczne - The Elder Scrolls V: Skyrim - questy poboczne - poradnik do gry

Podczas eksploracji dalszej części podziemi dotrzesz do obozu złodziei, gdzie po raz kolejny ujawnią się duchy szabrowników. Najwyraźniej jeden z nich chciał zrezygnować z wyprawy, ale nacisk reszty sprawił, że postanowił kontynuować podróż. Ty również nie powinieneś odpuszczać, lecz iść do przodu. Uważaj przy tym na drzwi po prawej stronie korytarza (screen powyżej), ponieważ są zabezpieczone pułapką – natychmiast po otwarciu wrót wbiegnij do pomieszczenia. We wnętrzu niewielkiej sali znajdziesz sporo skarbów oraz książkę Uwagi na temat filogenezy i biologii ras, gwarantującą wzrost umiejętności Przywracanie.

Wyjdź z pomieszczenia i skręć w prawo, gdzie trafisz do magazynu dwemerów - Największe głębiny - Questy poboczne - The Elder Scrolls V: Skyrim - questy poboczne - poradnik do gry

Wyjdź z pomieszczenia i skręć w prawo, gdzie trafisz do magazynu dwemerów. Na biurku po lewej znajdziesz nieco cennych kamieni, które są jednak strzeżone przez krasnoludzkiego pająka. Po jego pokonaniu idź dalej, walcząc z kolejnymi pajęczakami oraz sferami i ogołacając wszystkie pomieszczenia z przedmiotów, które uznasz za przydatne. Potem wejdź do wielkiej sali, w której na stołach monterskich leżą dwaj centurionowie. Korzystając z tego, że stoisz na podwyższeniu, zabij wszystkie krasnoludzkie pająki krzątające się na dole, a następnie zejdź na niższe piętro. Na szczęście centurionowie nie zostali ukończeni, w związku z czym możesz zwiedzać salę bezkarnie – skorzystaj z okazji i ukradnij wszystko, co się tylko da. Następnie wyjdź z pomieszczenia przejściem po lewej i wymiń ciało jednego z szabrowników. Po obejrzeniu kolejnej rozmowy między duchami, przejdź do Kotłowni Avanchnel.

Przejdź przez salę i zabij krasnoludzką sferę, która stanie Ci na drodze - Największe głębiny - Questy poboczne - The Elder Scrolls V: Skyrim - questy poboczne - poradnik do gry

Przejdź przez salę i zabij krasnoludzką sferę, która stanie Ci na drodze. Następnie przejdź do pomieszczenia z pułapką (screen powyżej). Jako, że mordercze śmigło porusza się w tę i we w tę, musisz przebiec pomiędzy poziomymi przeszkodami w taki sposób, aby ostrze Cię nie dotknęło. Jeżeli będziesz szybki, błyskawicznie znajdziesz się na dole, gdzie znajdziesz ciało kolejnego z poszukiwaczy.

Ostatecznie trafisz do sali, w której swą śmierć znalazła ostatnia osoba z bandy złodziei (oczywiście nie licząc Z–Największych–Głębin) - Największe głębiny - Questy poboczne - The Elder Scrolls V: Skyrim - questy poboczne - poradnik do gry

Ostatecznie trafisz do sali, w której swą śmierć znalazła ostatnia osoba z bandy złodziei (oczywiście nie licząc Z–Największych–Głębin). Ponad jej ciałem znajdziesz leżącego centuriona oraz drugiego – niestety, całkiem sprawnego. Czeka Cię walka z tym gigantem. Podczas starcia próbuj trzymać się na dystans, ostrzeliwując wroga – jest on dość powolny, więc powinno Ci się to udać. Po jego pokonaniu zabierz wszystkie przydatne przedmioty z „ciała” jego, jego kolegi oraz złodziejki. Następnie połóż Leksykon na postumencie pośrodku sali. W tym momencie zadanie dobiegnie końca. Teraz musisz się jeszcze tylko wydostać z podziemi.

Wyjdź z pomieszczenia przejściem za ołtarzem z Leksykonem, po czym zdejmij zasuwę z drzwi - Największe głębiny - Questy poboczne - The Elder Scrolls V: Skyrim - questy poboczne - poradnik do gry

Wyjdź z pomieszczenia przejściem za ołtarzem z Leksykonem, po czym zdejmij zasuwę z drzwi. Znajdziesz się z powrotem w głównej części Avanchnel, w korytarzu, który zignorowałeś na początku wyprawy. Zabij panoszącego się tu pająka oraz sferę, a następnie wyjdź z podziemi. Możesz to zrobić przechodząc przez Balkon (korytarz po prawej) lub też ścieżką, którą wszedłeś (droga po lewej). Niezależnie od tego, którą ścieżkę wybierzesz, szybko znajdziesz się na powierzchni Skyrim.

Dzięki wypełnieniu tego zadania otrzymałeś bardzo przydatną cechę, sprawiającą, że Twoja umiejętność Kowalstwa przyrasta o 15% szybciej, a krasnoludzka zbroja, którą nosisz, jest o 25% mocniejsza - Największe głębiny - Questy poboczne - The Elder Scrolls V: Skyrim - questy poboczne - poradnik do gry

Dzięki wypełnieniu tego zadania otrzymałeś bardzo przydatną cechę, sprawiającą, że Twoja umiejętność Kowalstwa przyrasta o 15% szybciej, a krasnoludzka zbroja, którą nosisz, jest o 25% mocniejsza. Najwyraźniej twórcy Leksykonu potrafią odwdzięczyć się swoim pomocnikom.

Skyrim - główny wątek fabularny - poradnik do gry
Skyrim - questy poboczne - poradnik do gry
Skyrim - mroczne bractwo i towarzysze - poradnik do gry
Skyrim - akademia zimowej twierdzy i gildia złodziei - poradnik do gry
Skyrim - wojna domowa (Legion Cesarski i bunt Gromowładnych) - poradnik do gry
Skyrim - questy daedryczne - poradnik do gry
Skyrim - Atlas Świata - poradnik do gry