Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Skyrim - poradnik, solucja, mapy

Skyrim - poradnik, solucja, mapy

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

W otwarte karty | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim Skyrim poradnik, solucja

Ostatnia aktualizacja: 11 lipca 2019

W otwarte karty

Nowy cel główny: Idź z Brynjolfem

Nowy cel główny: Wysłuchaj Mercera Freya

Po tym, jak zakończysz zadanie Biznesowe podejście, Brynjolf postanowi obdarzyć Cię zaufaniem i otworzy tajne przejście do kwatery głównej Gildii - Zbiornika Wyszczerbionej Bani. Nie pozostanie Ci nic innego, jak tylko podążać za swoim zleceniodawcą. Kiedy już staniesz przed obliczem przywódcy Gildii, Mercerem Freyem, dobrze go słuchaj, posiada on bowiem wiele cennych informacji.

Po wysłuchaniu tyrady nowego szefa porozmawiaj z Brynjolfem - zleci Ci on włamanie do Posiadłości Złotoblask oraz podpalenie trzech stojących tam uli - W otwarte karty | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Nowy cel główny: Pomów z Brynjolfem

Po wysłuchaniu tyrady nowego szefa porozmawiaj z Brynjolfem - zleci Ci on włamanie do Posiadłości Złotoblask oraz podpalenie trzech stojących tam uli. Dostanie się do tego miejsca jest bardzo trudne, jednak jeżeli porozmawiasz o tym z Vex, pokaże Ci ona wygodne wejście przez kanały.

Zanim przystąpisz do wykonania tego zadania, wykorzystaj wszystkie opcje dialogowe w rozmowie z Brynjolfem - w ten sposób uzyskasz nie tylko kilka przydatnych porad na temat samego zlecenia, ale i dodatkowe minizadania - W otwarte karty | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Zanim przystąpisz do wykonania tego zadania, wykorzystaj wszystkie opcje dialogowe w rozmowie z Brynjolfem - w ten sposób uzyskasz nie tylko kilka przydatnych porad na temat samego zlecenia, ale i dodatkowe minizadania.

Odblokowany quest Gildii Złodziei: Różne: Odbierz od Tonilii pancerz Gildii Złodziei

Odblokowany quest Gildii Złodziei: Różne: Porozmawiaj z Delvinem i dowiedz się więcej o Gildii Złodziei

Odblokowany quest Gildii Złodziei: Różne: Porozmawiaj z Vex i dowiedz się więcej o Gildii Złodziei

Przed opuszczeniem Wyszczerbionej Bani zagadnij postaci, które znajdują się w środku - niektóre z nich mogą Cię sporo nauczyć, inne (takie jak Delvin Mallory czy Vex) zaoferują dodatkowe zlecenia - W otwarte karty | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Przed opuszczeniem Wyszczerbionej Bani zagadnij postaci, które znajdują się w środku - niektóre z nich mogą Cię sporo nauczyć, inne (takie jak Delvin Mallory czy Vex) zaoferują dodatkowe zlecenia. Kiedy już postanowisz wyjść na zewnątrz, skieruj się do tajnego wyjścia z podziemi - znajduje się ono w południowo-wschodnim rogu Zbiornika (drabinka widoczna na screenie powyżej).

Posiadłość Złotoblask, do której musisz się udać, znajduje się pośrodku jeziora nieco na zachód od Pękniny - W otwarte karty | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Posiadłość Złotoblask, do której musisz się udać, znajduje się pośrodku jeziora nieco na zachód od Pękniny. Aby dostać się na wyspę, będziesz musiał skorzystać z wejścia przez kanały, które na mapie przygody zaznaczyła Ci Vex (patrz zadanie: Różne: Porozmawiaj z Vex i dowiedz się więcej o Gildii Złodziei). Zanim wyruszysz w drogę, upewnij się, że masz czym podpalić ule - musisz dysponować pochodnią albo czarem ze sfery ognia. Obie rzeczy można z łatwością znaleźć w całym Skyrim, nie ma również problemu z kupieniem ich u handlarzy.

Jeśli wolisz bardziej inwazyjne metody infiltracji, nie ma problemu - zamiast schodzić do kanałów pod posiadłością, możesz po prostu zabić strażników strzegących bram wjazdowych i zabrać im klucze. Jest to jednak rozwiązanie przeznaczone dla postaci nie stroniących od walki - ochroniarze wroga są dość silni. Jeśli właśnie tak postanowiłeś rozwiązać sprawę, przejdź do sekcji Opróżnij skrytkę Aringotha.

Nowy cel opcjonalny: Dostań się do posiadłości Złotoblask przez kanały

Jeśli lubisz działać subtelnie, istotne jest to, abyś na misję wyruszył podczas nocy - znacznie zwiększy to szansę na to, że pozostaniesz niezauważony przez przeciwników - W otwarte karty | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Jeśli lubisz działać subtelnie, istotne jest to, abyś na misję wyruszył podczas nocy - znacznie zwiększy to szansę na to, że pozostaniesz niezauważony przez przeciwników. Kiedy dopłyniesz do Posiadłości Złotoblask, wejdź do kanałów - właz znajduje się w północnej części lokacji (patrz screen powyżej). Po zejściu do podziemia będziesz musiał stoczyć walkę z kilkoma ślizgaczami - nie są to jednak zbyt wymagający przeciwnicy.

Jak zapewne zauważysz, od pewnego momentu na podłodze kanału będzie znajdować się dziwna, pomarańczowa substancja - W otwarte karty | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Jak zapewne zauważysz, od pewnego momentu na podłodze kanału będzie znajdować się dziwna, pomarańczowa substancja. Jest ona bardzo łatwopalna, dlatego powinieneś uważać na to, aby nie zrobić sobie krzywdy. Bardzo wygodnym rozwiązaniem jest samodzielne podpalenie toksycznej mazi z bezpiecznej odległości - w ten sposób oczyścisz cały korytarz ze wszystkich wrogów. Nie warto natomiast przedzierać się przez tunel przed eksplozją - podczas walki ze ślizgaczami możesz dotknąć bronią muru, co wywoła niebezpieczną iskrę (w tym wypadku spłoniesz razem z przeciwnikami).

Po przebyciu niebezpiecznej części tunelu, podążaj nim dalej - W otwarte karty | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Po przebyciu niebezpiecznej części tunelu, podążaj nim dalej. Po prawej stronie szybko odnajdziesz zamknięte wrota - krótka zabawa z zamkiem pozwoli Ci przejść do niewielkiej celi (screen powyżej). W niej odnajdziesz poradnik dobrego złodzieja (+1 do kradzieży) oraz kufer skrywający miksturę pomniejszego uzdrowienia i nieco złota.

Kiedy ogołocisz pomieszczenie ze wszystkiego, co uznasz za przydatne, wróć do głównej części korytarza - W otwarte karty | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Kiedy ogołocisz pomieszczenie ze wszystkiego, co uznasz za przydatne, wróć do głównej części korytarza. Kieruj się nim dalej, aż nie dotrzesz do większej sali. Tam zabij dwa ślizgacze i uniknij pułapki, która kryje się przy wyjściu (screen powyżej). Następnie przejdź po drabince na powierzchnię wyspy.

Nowy cel główny: Opróżnij skrytkę Aringotha

Po wyjściu z kanałów skieruj się do Posiadłości Złotoblask - to duży budynek, przy którym się obecnie znajdujesz. Otwórz drzwi wytrychem i wejdź do środka. Pamiętaj, aby cały czas korzystać ze skradania - nie jesteś tutaj mile widziany, a strażnicy wzniosą alarm jeżeli tylko wpadną na Twój trop. Nie musisz jednak grać szczególnie dyskretnie - zabicie wszystkich przeciwników nie zmieni w niczym rezultatu misji.

Kiedy wejdziesz do budynku, pojawi się informacja o tym, że możesz zdobyć klucz do sejfu Aringotha - W otwarte karty | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Kiedy wejdziesz do budynku, pojawi się informacja o tym, że możesz zdobyć klucz do sejfu Aringotha. Nie jest to wymagane do zaliczenia zadania (skrytkę możesz otworzyć również przy użyciu wytrychów), ale stanowi ciekawą alternatywę.

Odblokowany quest Gildii Złodziei: (Opcjonalnie) Zdobądź klucz do skrytki Aringotha

Skradaj się przez kolejne pokoje, unikając wzroku strażników - dwóch z nich siedzi przy stole, a jeden patroluje korytarz. Oszukanie obstawy budynku jest banalnie proste - wystarczy, że wyminiesz ochroniarza na patrolu (screen powyżej) i już możesz swobodnie buszować po budynku. Jeśli nie chcesz poszukać klucza do sejfu Aringotha, tylko od razu przejść do samej skrytki, skieruj się do podziemia. W tym celu otwórz stalowe drzwi do piwnicy i zejdź po drabince na dół (screen poniżej).

Kiedy będziesz na dolnym poziomie budynku, otwórz drzwi do Piwnicy Posiadłości Aringotha - W otwarte karty | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Kiedy będziesz na dolnym poziomie budynku, otwórz drzwi do Piwnicy Posiadłości Aringotha. W kącie sali znajdziesz dwóch przeciwników, których możesz całkowicie zignorować - o ile będziesz się skradać, raczej Cię nie zauważą. Nieco większy problem może stanowić przeciwnik w następnym pomieszczeniu - siedzi on w takim miejscu, że aby dostać się do skrytki Aringotha, będziesz musiał się z nim skonfrontować. Jeśli chcesz, możesz przegonić go nieco po korytarzu, odpowiednio myląc trop i tym samym otwierając sobie drogę do niższego poziomu podziemia (przydaje się tutaj łuk i robienie hałasu w odległych częściach lochu). Dużo wygodniejszym rozwiązaniem jest jednak podpalenie mazi, która znajduje się na podłodze pomieszczenia - przeciwnik siedzi pośrodku dużej kałuży, przez co szybko spłonie żywcem (screen poniżej). Kiedy już zginie, wystarczy zabrać mu klucz do piwnicy - pozwoli Ci to na wygodniejsze przemieszczanie się po budynku.

Kiedy uporasz się już z człowiekiem-pochodnią, możesz zejść do piwnicy, gdzie znajduje się sejf Aringotha (screen poniżej) - W otwarte karty | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Kiedy uporasz się już z człowiekiem-pochodnią, możesz zejść do piwnicy, gdzie znajduje się sejf Aringotha (screen poniżej). Jeśli zdobyłeś do niego klucz (patrz zadanie Zdobądź klucz do skrytki Aringotha), otwarcie go nie będzie żadnym problemem. W przeciwnym wypadku, będziesz się musiał pobawić wytrychami, co przyniesie jednak identyczny skutek. Kiedy drzwiczki sejfu zostaną otwarte, zabierz z niego Akt sprzedaży Złotoblasku - to bardzo ważny dokument, który z pewnością zainteresuje Brynjolfa.

Następnie opuść budynek - możesz zrobić to albo tą samą drogą, którą wszedłeś, albo też kanałami (zejście do nich znajdziesz na prawo od sejfu) - W otwarte karty | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Następnie opuść budynek - możesz zrobić to albo tą samą drogą, którą wszedłeś, albo też kanałami (zejście do nich znajdziesz na prawo od sejfu).

Nowy cel opcjonalny: Zdobądź klucz do skrytki Aringotha

Kiedy znajdziesz się w Posiadłości Złotoblask, postaraj się dotrzeć na drugie piętro budynku. Nie jest to zbyt trudne - dwóch ochroniarzy będzie siedziało przy stole, zwróconych do Ciebie plecami, a jeden będzie się przechadzał wzdłuż korytarza. Tego drugiego można z łatwością obejść, przechodząc przez równoległy pokój. Następnie wystarczy wejść po schodach na wyższą kondygnację budynku.

Tutaj również nie powinieneś mieć większych problemów - znajduje się tu ledwie trzech strażników, których można w dodatku łatwo przechytrzyć, przechodząc przez pokoje znajdujące się poza zasięgiem ich wzroku - W otwarte karty | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Tutaj również nie powinieneś mieć większych problemów - znajduje się tu ledwie trzech strażników, których można w dodatku łatwo przechytrzyć, przechodząc przez pokoje znajdujące się poza zasięgiem ich wzroku. Podczas wykonywania misji nie masz obowiązku pozostawiania wszystkich przy życiu, więc jeśli masz taki kaprys, możesz łatwo zabić obstawę budynku.

Kiedy dotrzesz już do pokoju, gdzie znajduje się poszukiwany przez Ciebie klucz, czeka Cię pewna niespodzianka - okaże się bowiem, że jest on ukryty w kieszeni samego Aringhotha - W otwarte karty | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Kiedy dotrzesz już do pokoju, gdzie znajduje się poszukiwany przez Ciebie klucz, czeka Cię pewna niespodzianka - okaże się bowiem, że jest on ukryty w kieszeni samego Aringhotha. Istnieje kilka sposobów na rozwiązanie tego problemu: możesz zakraść się do szlachcica od tyłu i ukraść mu przedmiot, przekonać go do dobrowolnego oddania klucza (perswazja) lub też odebrać mu go siłą. W przypadku ostatniego rozwiązania będziesz się jednak musiał liczyć z tym, że na pomoc swojemu szefowi przybiegną wszyscy jego słudzy z tego piętra - nie jest to więc optymalne rozwiązanie.

Niezależnie od tego, które rozwiązanie wybierzesz, przebywając w pokoju Aringotha powinieneś ukraść z jego stolika Statuetkę Pszczelej Królowej - Delvin Mallory chętnie go od Ciebie odkupi.

Nowy cel główny: Spal trzy pszczele ule

Kiedy już zbadasz zawartość skrytki Aringotha, przyjdzie pora na puszczenie z dymem uli w Posiadłości Złotoblask. Taka kolejność wykonywania zadań jest bardzo istotna - jeśli zaczniesz od zabawy w podpalacza, cicha infiltracja podziemi będzie dużo trudniejsza.

Ule można podpalić na kilka sposobów - używając zaklętego łuku zadającego obrażenia od ognia, przy pomocy magii oraz przy użyciu pochodni - W otwarte karty | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Ule można podpalić na kilka sposobów - używając zaklętego łuku zadającego obrażenia od ognia, przy pomocy magii oraz przy użyciu pochodni. Niezależnie od tego, które rozwiązanie wybierzesz, powinieneś szybko podbiec do celu i natychmiast go podpalić. Skradanie się nie ma większego sensu - ule są na tyle dobrze strzeżone, że dotarcie do nich "po cichu" prawie w ogóle nie wchodzi w grę. Dlatego też lepszym rozwiązaniem jest błyskawiczny sprint i podłożenie ognia pod dokładnie trzema celami (uważaj, by przypadkiem nie zajęły się następne - Brynjolf nie będzie zadowolony i pozbawi Cię premii).

Kiedy ogień będzie unosił się nad palisadą, wskocz do wody i ucieknij z Posiadłości Złotoblask. Swoje kroki powinieneś skierować z powrotem do Wyszczerbionej Bani, gdzie znajduje się Brynjolf.

Nowy cel główny: Wróć do Brynjolfa

Po opuszczeniu Posiadłości Złotoblask dotrzyj do Brynjolfa i przekaż mu dokumenty, które znalazłeś w sejfie Aringotha. Rudowłosy złodziej zapłaci Ci za wykonanie zadania (100 sztuk złota) i pozwoli korzystać z ekwipunku Gildii - od teraz wszystko, co znajdziesz w Wyszczerbionej Bani może się stać Twoją własnością. Skorzystaj z okazji i ogołoć wszystkie skrzynie i beczki, jakie tylko znajdziesz.

Kiedy zaspokoisz już swój głód bogactwa, możesz przejść do wykonania następnego zadania - W otwarte karty | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Kiedy zaspokoisz już swój głód bogactwa, możesz przejść do wykonania następnego zadania. Brynjolf zasugeruje Ci bowiem, że powinieneś spotkać się z Maven Czarną-Różą.

Odblokowany quest Gildii Złodziei: Na pomoc uciśnionym