Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Patrician IV - poradnik do gry

Patrician IV - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Uniwersytet | Funkcje budynków w Patrician IV poradnik Patrician IV

Ostatnia aktualizacja: 27 sierpnia 2019

Uniwersytet

Uniwersytet buduje się poprzez przekształcenie w niego szkoły przykościelnej. Dzięki prowadzonym na nim badaniach pojawiają się nowe typy statków, polepsza się efektywność pracy czy magazynowania, wreszcie odkrywane są nowe miasta. Im więcej uniwersytetów jest wybudowanych w miastach hanzeatyckich tym badania krócej trwają, ze względu na większą liczbę punktów wiedzy.

Przegląd

097 - Uniwersytet | Funkcje budynków w Patrician IV - Patrician IV - poradnik do gry
097
098 - Uniwersytet | Funkcje budynków w Patrician IV - Patrician IV - poradnik do gry
098

Na tej zakładce [097] widzisz informacje o fundatorze uniwersytetu (jeśli ty przekażesz radzie miasta wniosek wraz ze środkami możesz takowym zostać), liczbę wybudowanych uniwersytetów, liczbę posiadanych punktów wiedzy (co ma wpływ na tempo prowadzonych badań) oraz aktualnie prowadzone badania (ta informacja jest wyświetlana jedynie gdy jesteś burmistrzem bądź władcą miasta).

Badania

Dzięki nim [098] rozwijasz sposoby produkcji, pracy, kartografię, ale powstają także nowe rodzaje okrętów oraz ich ożaglowanie czy uzbrojenie. Generalnie to rzecz warta uwagi, a jedyne co uniwersytetowi potrzeba to... czas na przeprowadzenie badań (więc nic cię to nie kosztuje).

099 - Uniwersytet | Funkcje budynków w Patrician IV - Patrician IV - poradnik do gry
099
100 - Uniwersytet | Funkcje budynków w Patrician IV - Patrician IV - poradnik do gry
100

W wielu dziedzinach musisz prowadzić badania według określonej kolejności jak np. przy statkach [099]. Czas potrzebny na przeprowadzenie danych badań widnieje na dole [100].

W zakres badań wchodzi kilka dziedzin:

  • produkcja: składowanie (podwaja przestrzeń magazynową w kantorach i składach), trójpolówka (zmniejsza o połowę koszty wszystkich upraw i hodowli), podział pracy (zmniejsza podstawowy koszt działania manufaktur o połowę);
  • geografia: kartografia (szybkość wszystkich statków wzrasta o 10%), zakładanie miast (uczeni prowadzą negocjacje w sprawie nowych hanzeatyckich placówek handlowych);
  • typy statków: holk (statek zwrotniejszy i większy od kogi), koga hanzeatycka (znacznie większa od kogi i holka, ale nie może być uzbrojona w działa) koga rzeczna (koga przeznaczona przede wszystkim do żeglugi rzecznej, nie może uzbrojona w działa), karawela (szybki statek, ale nie może być uzbrojony w działa i nie posłuży w walce);
  • bitwy morskie: ożaglowanie bojowe (zwiększa szybkość okrętów eskorty o 10%), balistyka (zwiększa celność dział, zwiększa zadawane przez nie uszkodzenia o 10%), proch ziarnisty (zadawane uszkodzenia wzrastają o 10%);
  • fortyfikacje: strażnica (umożliwia rozbudowę strażnic), działo (umożliwia budowę wież z działami), murarka (koszt pracy pracowników pracujących przy budowie murów będzie o połowę mniejszy).

Gdy w mieście pojawi się uniwersytet warto od razu zlecać badania oraz pilnować, gdy zostaną zakończone tak, aby zlecić kolejne (odpowiedni komunikat pojawia się w lewym-górnym rogu ekranu). Na początku cennym ulepszeniem jest kartografia, a gdy masz już sporo manufaktur i składów wszystkie ulepszenia z zakresu produkcji. Ponieważ koga jest okrętem przez długi czas wystarczającym dopiero potem możesz się zabrać za rozwój badań nad holkiem i resztą statków. Dopiero potem możesz się zabierać za temat morskich bitew i fortyfikacji. Pamiętaj, że każdorazowe badanie dotyczące zakładania miast ujawnia na mapie jedno nowe miasto: jedno badanie - jedno miasto.