Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Commandos 2: Ludzie odwagi - poradnik do gry

Commandos 2: Ludzie odwagi - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Misja 08 | Commandos 2 Ludzie odwagi poradnik Commandos 2: Ludzie odwagi

Ostatnia aktualizacja: 23 sierpnia 2019

Po pobycie w Azji i wykonywaniu misji między innymi w okolicach mostu na rzece Kwai, ponownie przyszła kolej na Europę i zadanie odwołujące się do wielokrotnie nagradzanego filmu pod tytułem "Szeregowiec Ryan".

Tym razem szeregowcem jest Smith, a w rolach głównych występuje Jack O'Hara, Thomas Hancock, Sir Francis T. Woolridge oraz Paul Toledo.

Oto kilka porad dotyczących tej misji:

  • Misje można w zasadzie wykonać samodzielnie, wykorzystując tylko złodzieja, jednak uwalniając resztę uwięzionej drużyny, Twoje szanse znacznie się zwiększają.

Mapa - fragmenty układanki

1 - Budynek, w którym przetrzymywany jest Green Beret (2 fragmenty) - Misja 08 | Commandos 2 Ludzie odwagi - Commandos 2: Ludzie odwagi - poradnik do gry

Opis mapy

1 - Budynek, w którym przetrzymywany jest Green Beret (2 fragmenty).

2 - Dom, w którym uwięziony jest saper (1 fragment).

3 - Budynek, w którym uwięziony jest snajper (2 fragmenty).

4 - Wnętrze samolotu (1 fragment).

Zadania główne, poboczne oraz podpowiedzi:

Zadanie główne: Ulecz Smitha.

Zadanie główne: Ukradnij kody radiowe z sejfu.

Zadanie główne: Smith musi użyć radia.

Zadanie poboczne: Uratuj Green Bereta.

Zadanie poboczne: Uwolnij sapera.

Zadanie poboczne: Uratuj snajpera.

Podpowiedź: Potrzebujesz apteczki do uleczenia Smitha.

Podpowiedź: Znajdź szczypce do cięcia drutu.

Kolejność i wykonanie poszczególnych zadań:

Misja ta rozpoczyna się bardzo niekorzystnie. Green Beret, snajper oraz saper, którzy przygotowywali się do ataku na jednego z wartowników, zostali wykryci przez niemieckie oddziały, a następnie wzięci do niewoli w trzy różne miejsca.

Wcześniej jednak dowództwo przekazało wszystkie informacje dotyczące wykonania misji, więc cel masz bardzo klarowny i jasny. Twoim zadaniem jest pomoc broniącym się oddziałom alianckim. Są one otoczone i usytuowane w kościele po drugiej stronie rzeki dzielącej obszar mapy na dwie części.

Jednym z aliantów jest Smith, który przy użyciu radia, może wezwać pomoc, a co za tym idzie zmusić oddziały niemieckie do odwrotu. Do dyspozycji masz jednak tylko złodzieja i wykonanie tej misji tylko tym jednym komandosem może być czasochłonne, jednak możliwe.

W związku z tym, najlepiej uwolnić przetrzymywanych komandosów, którzy nie są wcale tak dobrze pilnowani. Ratowanie kolejnych komandosów można odbyć na dwa sposoby - począwszy od Green Bereta, albo od Snajpera. Ta druga metoda wydaje mi się łatwiejsza, jednak jak się okazuje, obie są bardzo proste i wygodne. Ja dokładnie opiszę jednak tą metodą, w której najpierw ratujesz snajpera, jednak niewiele ona się różni od tej pierwszej...

Uratuj snajpera: Ku uratowaniu snajpera nie wchodź jeszcze na teren miasta, lecz spokojnie podczołgaj się wzdłuż murku, aż przejdziesz koło słupa telefonicznego. Tutaj znajduje się nadająca do wspinaczki ściana, po której wdrap się złodziejem, gdy tylko stojący nieopodal (na górze) wartownicy nie będą patrzyć i obserwować tego terenu.

Będąc już na górze, szybko kopnij jednego z wartowników (tego, który podróżował po schodkach), zbiegnij na dół po tychże właśnie schodkach i zacznij się wdrapywać po ścianie budynku, aż dojdziesz do prawych okien, przez które oczywiście wejdź do środka.

Wewnątrz budynku znajdziesz snajpera bitego przez jakiegoś Niemca. Szybko kopnij tego przeciwnika, uwolnij snajpera, którym zwiąż i zaknebluj odzyskującego przytomność wcześniej uderzonego wroga.

Teraz mając już w drużynie snajpera, który potrafi związywać przeciwników, możesz przejąć ten budynek. Nie jest tu za wielu przeciwników, a większość z nich to snajperzy, którym oczywiście zabierz strzelby i przekaż uratowanemu przed chwilą kompanowi. Snajper, wyposażony w karabin, może wychylać się przez okna tego budynku i zdejmować co bardziej przeszkadzających wartowników. Na początku zajmij się tymi, którzy pilnują placu. Koniecznie zabij także snajperów ulokowanych na piętrze w sąsiednim budynku, do którego prowadzi kabel telefoniczny...

Uwolnij sapera: ...będzie Ci to niezbędne do uratowania stamtąd sapera. Po zabiciu snajperów przeciwnika, złodziejem wyjrzyj przez okno, a następnie uwieś się na kablu telefonicznym. Przy jego użyciu przejdź do sąsiedniego budynku, a konkretnie na poddasze, na którym ukrywali się snajperzy niemieccy.

Wewnątrz budynku przeszkodę w uwolnieniu sapera może stanowić kilku przeciwników. Zastosuj jednak taktykę podobną do poprzedniej - najpierw kopnij do utraty przytomności kolejnych wrogów, a następnie po uwolnieniu sapera, zwiąż wszystkich...

Po tych dwóch komandosach przyszła kolej na najważniejszego z Twojej kompanii - Green Bereta. Najpierw jednak unieszkodliw wszystkich Niemców w tym budynku oraz przeszukaj wszystkie ciała oraz szafki, w których znajdziesz kilka przydatnych rzeczy.

Uratuj Green Bereta: Uwolnienie Green Bereta jest identyczne z ratowaniem sapera. Ponownie złodziejem przejdź po kablach telefonicznych do budynku w którym przetrzymywany jest Rzeźnik, a następnie używając swojej szybkości uratuj go.

Tu także, tym razem przy użyciu Green Bereta, zdobądź ten budynek, unieszkodliwiając wszystkich przeciwników.

Teraz, posiadając już całą drużynę w komplecie, możesz opanować tą część mapy. Pozostało Ci zapewne tylko kilku słabo wyposażonych wrogów. Wielu z nich patroluje teren samotnie, więc bez problemów powinieneś sobie z nimi poradzić.

Następnie, jeżeli nie posiadasz jeszcze apteczki, przeszukaj szafki we wszystkich budynkach, gdyż będzie Ci ona potrzebna do uleczenia Smitha. Do wykonania tego zadania, będą Ci także potrzebne nożyce do cięcia drutu...

Przyszła kolej na następną część misji, a mianowicie dostanie się do kościoła w którym bronią się alianci, uleczenie Smitha i przyprowadzenie go do radia.

Najlepszym sposobem jest oczywiście wejście na słupy telefoniczne i przejście na drugą stronę rzeki. Wszystko z powodu oddziałów niemieckich szczelnie zabezpieczających most. Przed rozpoczęciem akcji, przy pomocy snajpera, zdejmij przeciwnika pilnującego właśnie słupów telefonicznych. Jest nim snajper, który nie dałby żadnych szans przechodzącym po kablach Green Beretowi i złodziejowi.

Tym dwóm, bo tylko oni potrafią wspinać się po słupach. Przejdź więc nimi na drugą stronę rzeki, efektownie wisząc pod płynącym pod ich stopami rwącym potokiem i tam rozpraw się z niemieckimi żołnierzami oddającymi strzały w stronę aliantów. Nie zabijaj jednak wszystkich przeciwników, lecz tych, którzy staną Ci na drodze do kościoła. Zanim do niego wejdziesz, zostaw w okolicy rzeki Green Bereta, gdyż tylko złodziej (koniecznie posiadający apteczkę) może dostać się do podziemi kościoła, w których ukrywa się Smith.

Do kościoła musisz dostać się najlepiej biegnąc lub czołgając. Co prawda Niemcy nie będą chcieli dopuścić do dostania się Twojego podopiecznego do kościoła, jednak powinno Ci się to bez problemu udać.

Ulecz Smitha: Smith ukrywa się w podziemiach, do których prowadzi wąska szczelina. Wystarczy, że dasz mu jedną dawkę leków z apteczki, a po chwili powinien móc przyłączyć się do Twojej drużyny.

Na sam koniec pozostaje Ci przeprowadzenie Smitha na drugą stronę. Dobrym sposobem jest zabicie żołnierzy pilnujących mostu i spokojnie przejście po nim lub przekroczenie rzeki przez drewnianą kładkę. Ona także jest pilnowana przez przeciwników, więc możesz ich zabić oddając strzały z pistoletu lub karabinu snajperskiego (w ferworze walki i tak nikt nie usłyszy Twoich strzałów).

Ostatnim krokiem w tej misji jest pozbycie się przeciwników w podziemiach, w których mieści się radio oraz sejf z kodami radiowymi. Jeżeli dokonasz tego, będziesz w stanie złodziejem wykraść z sejfu kody radiowe, a Smithem użyć radia...