Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 17 lipca 2014, 15:30

autor: Amadeusz Cyganek

Czy FIFA World zmienia się na lepsze? Testujemy nową wersję darmowej FIF-y

Wracamy do gry FIFA World by sprawdzić, czy darmowa kopanka od EA poczyniła postępy, czy też status „wiecznej bety” to alibi dla braku sensownych poprawek i aktualizacji zawartości.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Co nowego w FIFA World?
  • panel wyzwań;
  • nowe paczki zawodników;
  • zmiany w ekranie transferów;
  • poprawki techniczne (rozszerzona obsługa kontrolera, działające zwody i szereg innych, mniejszych poprawek);
  • ulepszenia oprawy wizualnej (nowe modele zawodników i ich animacje, większe zróżnicowanie kibiców);
  • lepsza gra bramkarzy;
  • skuteczniejsza gra defensorów.

Choć walka pomiędzy dwoma najważniejszymi graczami na rynku piłkarskich symulatorów – FIF-ą i Pro Evolution Soccer – dopiero się zaczyna i nabiera rumieńców, to niejako w jej cieniu cały czas rozwija się i ewoluuje FIFA World: darmowa „piłka” prosto od Electronic Arts. Popularność tego tytułu stale rośnie, a twórcy regularnie aktualizują swoje dzieło o nową zawartość i poprawiają szereg błędów skutecznie odbierających przyjemność z zabawy. Po kilku miesiącach wracamy do tej produkcji by sprawdzić, co zmieniło się w grze i – przede wszystkim – czy są to ruchy, które możemy zapisać po stronie „plusów”.

Na przestrzeni ostatnich kilkunastu tygodni twórcy regularnie raczyli nas kolejnymi poprawkami wpływającymi na różnorodne aspekty rozgrywki w FIFA World. Zacznijmy jednak od nowości, które rozwijają uprzednio znajdujące się w grze tryby rozgrywki. W tych prym z pewnością wiedzie sekcja wyzwań. Jest to nic więcej jak zestaw interaktywnych osiągnięć, które dzielą się na kilka podkategorii – odnoszą się one do poszczególnych zawodników, zdobyczy bramkowych w kolejnych modułach zabawy czy awansów do wyższych lig. Osobną kategorię stanowią tzw. wyzwania czasowe pojawiające się co kilka dni i dotyczące najciekawszych oraz najważniejszych wydarzeń w futbolowym światku – w ich ramach musimy np. powtórzyć wyczyn strzelecki jednego z zawodników czy też odtworzyć sytuację z wybranego przez twórców gry meczu.

Nagrodami za wypełnienie tych celów są trzy wartości: doświadczenie, monety i pakiety zawodników bądź kart specjalnych. Ich ilość rzecz jasna jest uzależniona od poziomu trudności danego wyzwania. Zgromadzone środki możemy wykorzystać na kupno nowych pakietów kart dostępnych w sklepiku. Od teraz nabędziemy trzy paczki podzielone ze względu na pozycje zawodników: napastników, pomocników oraz obrońców. Nowością jest również pojawienie się paczek narodowych, zawierających trzech zawodników o różnym stopniu jakości: złotym, srebrnym i brązowym. Co ważne, te pakiety będziemy mogli dostać jedynie podczas okresowych promocji i raczej nie zanosi się na to, by znalazły się w regularnej sprzedaży.

By zobaczyć, jak szybką ewolucję przechodzi ten tytuł, wystarczy sprawdzić numer aktualnej wersji gry – niedawno w sieci pojawiła się aktualizacja 6.4, z kolei w marcu – gdy pierwszy raz sprawdzaliśmy możliwości FIF-y World – korzystaliśmy z wersji z numerem 3.0.

Bohater finału mundialu również otrzymał swoje wyzwanie! - 2014-07-17
Bohater finału mundialu również otrzymał swoje wyzwanie!
Po co komu nowe Heroes of Might and Magic, skoro nadchodzi Songs of Conquest
Po co komu nowe Heroes of Might and Magic, skoro nadchodzi Songs of Conquest

Przed premierą

W niszy, która powstała po porzuceniu przez Ubisoft serii Heroes of Might and Magic sukcesy odnosić mogą mniejsi twórcy, tacy jak Lavapotion. Ich Songs of Conquest może być najlepszą grą w stylu „hirołsów” od czasów kultowej trójki.

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Graliśmy w My Summer Car – samochodowy survival dla wytrwałych
Graliśmy w My Summer Car – samochodowy survival dla wytrwałych

Przed premierą

Lato, urlop, własna bryka – My Summer Car brzmi jak lekka, wakacyjna przygoda, ale w rzeczywistości to hardkorowy symulator dla wytrwałych.