Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Mortal Kombat X Przed premierą

Przed premierą 13 czerwca 2014, 09:55

6 powodów, dla których warto czekać na Mortal Kombat X

Na E3 2014 mieliśmy okazję zagrać w niedawno ogłoszonego Mortal Kombat X. UV po kilku starciach z deweloperem spróbuje Was przekonać, że na nową bijatykę NetherRealm warto już odłożyć pieniądze.

Przeczytaj recenzję Recenzja gry Mortal Kombat X - słynny smok dostał lekkiej zadyszki

Artykuł powstał na bazie wersji PS4.

Chyba każdy, kto widział efektowny zwiastun nowej gry z serii Mortal Kombat, nie przeszedł koło niego obojętnie. Można nie lubić klasycznych mordobić, ale jednego twórcom tego fantastycznego filmiku odmówić się nie da – wykonali kawał solidnej roboty. Mnie jednak osobiście zapowiedź „dziesiątki” zainteresowała z bardziej prozaicznych względów. Sporo grałem w reboot z 2011 roku, podobnie zresztą jak w wydane później Injustice: Gods Among Us. Zainteresowanie się kolejną odsłoną słynnego cyklu było więc naturalną tego konsekwencją i z radością przyjąłem wiadomość, że demo gry mogę przetestować już teraz – podczas targów E3 w Los Angeles.

1. Powrót starych znajomych

Na razie nie wiadomo, ile starych postaci powróci do Mortal Kombat X – mój sparingpartner z NetherRealm Studios za nic w świecie nie chciał tego zdradzić. Kolejni bohaterowie mają być ujawniani co jakiś czas z wielką pompą, więc trzeba uzbroić się w cierpliwość.

W Mortal Kombat X pojawi się dwudziestu czterech wojowników, czyli o czterech mniej niż w podstawowej wersji „dziewiątki”. Wersja demo stworzona specjalnie na targi E3 zawierała sześciu fajterów, przy czym w tym mocno zubożonym towarzystwie znaleźli się tylko dwaj starzy znajomi: Scorpion i Sub-Zero. Jako że obu panów uwielbiam od premiery pamiętnego pierwowzoru z 1992 roku, nie mogłem sobie odmówić sprawdzenia ich w pierwszej kolejności. Zarówno niebieski, jak i żółty ninja dysponują bogatym garniturem doskonale znanych specjali, które na dodatek wykonuje się identycznie jak w poprzedniku. Pamiętacie stawianie lodowych klonów, zamrażarkę, teleportację oraz włócznię vel sznurowadło? Nie musiałem nawet sprawdzać listy z rozpisanymi kombinacjami przycisków, by z marszu poradzić sobie z jednym pracowników NetherRealm Studios (tak, wiem, że dawałeś mi fory). W przypadku nowych ciosów, które w „dziesiątce” oczywiście są obecne, już tak różowo nie było – zapamiętanie sekwencji nie nastręcza co prawda trudności, ale efektywne wykorzystanie ich w potyczce podczas tak krótkiego kontaktu to zupełnie inna bajka.

2. Nowi wojownicy

Targowa wersja demo oferowała również czterech premierowych wojowników: Cassie Cage (dorosłą córkę Johnny’ego Cage’a i Soni Blade, co ma sens, bo akcja nowego Mortala rozgrywa się 25 lat po wydarzeniach opowiedzianych w poprzedniku), azteckiego boga Kotal Khana, zakapturzoną D’Vorah oraz duet Ferra/Torr, który mogliśmy podziwiać wcześniej podczas poniedziałkowej konferencji firmy Sony.

Nie miałem okazji wystarczająco długo testować wyżej wymienionych fajterów, ale kilka luźnych rundek wystarczyło w zupełności, by stwierdzić, że nowi bohaterowie zaprojektowani zostali z dużym polotem. Doskonałym tego przykładem jest Kotal Khan, który oprócz mocnego uderzenia dysponuje umiejętnością stawiania na polu walki totemów, przynoszących mu różne korzyści. Nieźle sprawdza się zwłaszcza promień światła potrafiący leczyć azteckiego wojownika, a jego przeciwnika ranić. Jeszcze bardziej radykalnym przypadkiem jest Ferra/Torr – nierozłączna para złożona z filigranowej kobiety i przypominającego ogra monstrum. Większość specjali wykonują jednocześnie obie postacie, co na ekranie prezentuje się bardzo widowiskowo. Deweloper dodał, że przygotowanie wspólnych uderzeń kosztowało studio NetherRealm mnóstwo pracy, najwięcej spośród wszystkich wojowników występujących w grze.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Graliśmy w My Summer Car – samochodowy survival dla wytrwałych
Graliśmy w My Summer Car – samochodowy survival dla wytrwałych

Przed premierą

Lato, urlop, własna bryka – My Summer Car brzmi jak lekka, wakacyjna przygoda, ale w rzeczywistości to hardkorowy symulator dla wytrwałych.