Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 6 maja 2014, 12:28

autor: Luc

Call of Duty: Advanced Warfare - strzelanina nowej generacji - Strona 3

Po mocno wtórnym i chłodno przyjętym Ghosts, Activision stawia na rozwiązania rodem z powieści science-fiction. Czy zmiany w Advanced Warfare będą na tyle duże, aby przywrócić marce jej dawną świetność?

Owiane tajemnicą są także pozostałe warianty zmagań w Advanced Warfare. Choć Sledgehammer Games przyznało, iż w finalnej wersji znajdzie się tryb współpracy, wciąż nie mamy pojęcia, jaką formę przybierze. Dotychczasowe doświadczenie nakazuje zakładać, iż ponownie otrzymamy czteroosobowe zmagania przeciwko hordom bliżej nieokreślonych przeciwników, miejmy jednak nadzieję, że twórcy pójdą za ciosem i wraz z nową mechaniką rozgrywki zafundują nam coś bardziej odkrywczego.

Lecę, bo chcę. Lecę, bo egzoszkielet niesie mnie…

Kevin Spacey jak żywy

Call of Duty: Advanced Warfare - strzelanina nowej generacji - ilustracja #2

Kevin Spacey, uznany aktor, który użyczył głosu oraz twarzy Jonathanowi Ironsowi, na potrzeby Advanced Warfare nagrywał sesje w specjalnym studio, pozwalającym na nowatorskie uchwycenie mimiki. Zastosowany w tym przypadku performance capture oprócz nowego Call of Duty ma ponoć także znaleźć się w kręconym właśnie Avatarze 2.

W kwestii nowości nie sposób nie wspomnieć o samej oprawie graficznej. Gra powstaje docelowo na całkowicie świeżym silniku, co zapewnić ma nie tylko nowe doznania wizualne oraz nieomal fotorealistyczne tekstury, ale i bardzo zaawansowaną mimikę twarzy. Ile z tych zapewnień przetrwa do finalnej wersji nie jesteśmy w stanie przewidzieć, ale na dotychczasowych materiałach Advanced Warfare wygląda imponująco, choć z pewnością daleko mu do prawdziwie next-genowej jakości. Sama gra ukaże się w wersji na PC, PS3, PS4, Xbox 360 oraz Xbox One (dwie ostatnie platformy jako pierwsze otrzymają DLC). Nad produkcją tytułu na komputery stacjonarne oraz konsole nowej generacji czuwa oczywiście Sledgehammer Games, jednak prace nad konwersją pod kątem starszych platform Sony i Microsoftu powierzono innemu deweloperowi. Pomimo braku jednoznacznego komunikatu, bazując na dotychczasowych informacjach, możemy być bardziej niż pewni, iż zadanie to trafiło w ręce High Moon Studios, znanego z serii gier Transfomers oraz całkiem znośnego Deadpoola.

Słupki w tle to nie wykresy oprocentowania na Twoim koncie bankowym, lecz poważne statystyki!

Call of Duty: Advanced Warfare - strzelanina nowej generacji - ilustracja #4

Konieczność skorzystania z pomocy przy ukończeniu Modern Warfare 3 wymusiła na twórcach z Slegdehammer Games przerwanie prac nad inną grą z serii Call of Duty. Jak niedawno ujawniono, miała to być klimatyczna strzelanka z widokiem trzecioosobowym. Na miejsce akcji wybrano Kambodżę oraz Laos w okresie wietnamskiej wojny. Projekt trafił w 2010 roku do śmietnika i nic nie zapowiada, aby miał być kiedykolwiek reaktywowany. A szkoda.

Bardzo ciekawie zapowiada się również oprawa audio powstającego tytułu. Głosu głównemu bohaterowi użyczył sam Troy Baker, doskonale znany graczom z takich ról jak Joel (The Last of Us), Joker (Batman: Arkham Origins) czy choćby Booker DeWitt (Bioshock Infinite). Nad poszczególnymi utworami oraz dźwiękami otoczenia również pracują uznani w branży specjaliści – m.in. Harry Gregson-Williams (kompozytor znany z serii Metal Gear Solid oraz filmowych Shreków) czy choćby Don Veca (Dead Space). Choć w sieciowych strzelankach kwestia muzyki nie odgrywa większej roli, w połączeniu z charakterystycznym dla Call of Duty rozmachem kampanii powinno dać to rewelacyjne rezultaty.

Przyszłość już się zaczęła

Prace nad tytułem trwają od ponad trzech lat, co oznacza, że produkcja z wolna wkracza w finalną fazę. Datę premiery Advanced Warfare ustalono na 4 listopada 2014 roku, do kolejnej odsłony serii mamy zatem wciąż blisko siedem miesięcy. Czasu na ostatnie szlify Sledgehammer Games ma więc wystarczająco dużo i nie pozostaje nam nic innego, jak trzymanie kciuków za realizację wszystkich ambitnych postanowień.

O tym czy faktycznie będzie „ok” przekonamy się w listopadzie.

Nowe pomysły brzmią niezwykle interesująco i choć dla samego gatunku FPS-ów nie okażą się żadną rewolucją, mają szansę porządnie wstrząsnąć wegetującą ostatnio serią. Ale czy samo dodanie kilku świeżych elementów rozgrywki w połączeniu z lepszą grafiką, będzie w stanie przekonać dotychczasowych malkontentów? Bez względu na odpowiedź, jedno jest pewne – w Call of Duty idą zmiany. Czas pokaże, czy na lepsze.

Luc | GRYOnline.pl

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Valheim to jeden z najlepszych survivali, w jaki kiedykolwiek grałem!
Valheim to jeden z najlepszych survivali, w jaki kiedykolwiek grałem!

Przed premierą

Na rynku jest już mnóstwo gier tego gatunku, ale mało która startując z pułapu Early Access szturmem podbiła serca graczy, uzyskując 96% pozytywnych opinii spośród niemal 17 tysięcy wystawionych recenzji. Czy Valheim zasłużył na ten zachwyt?

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.