The Order: 1886 Przed premierą

Przed premierą 15 października 2013, 13:40

autor: Adrian Werner

The Order: 1886 - najambitniejsza gra współtwórców serii God of War

Doświadczeni twórcy, wyśmienity silnik graficzny i ciężki steampunkowy klimat – The Order: 1886 ma szanse stać się największym przebojem pierwszego roku PlayStation 4 na rynku.

Przeczytaj recenzję Recenzja gry The Order: 1886 – piękna, liniowa i na jeden raz

Artykuł powstał na bazie wersji PS4.

Z ujawnionych do tej pory gier zmierzających na PlayStation 4 niewiele budzi tak duże emocje jak The Order: 1886. Dzieje się tak z kilku powodów. Za jego produkcję odpowiada ekipa Ready at Dawn, czyli zespół, który ma na koncie jedne z najlepszych tytułów, jakie kiedykolwiek ukazały się na PSP. Gracze żywią więc nadzieję, że twórcom uda się uzyskać tę samą jakość na dużej konsoli. Po drugie – to nowa marka i do tego operująca wciąż rzadkimi klimatami steampunkowymi. Ponadto nie jest to produkcja startowa, dlatego autorzy będą mogli w spokoju dopracować swój projekt, bez przymusu zdążenia na konkretną datę, co w przypadku produktów przeznaczonych na premierę nowych platform prawie zawsze mocno odbija się na jakości wykonania. W rzeczywistości jednak powodów, by czekać na The Order: 1886, jest znacznie więcej.

The Order: 1886 ma szanse stać się jednym z tytułów, dla których będziemy kupować PlayStation 4. - 2013-10-16
The Order: 1886 ma szanse stać się jednym z tytułów, dla których będziemy kupować PlayStation 4.
The Order: 1886 - najambitniejsza gra współtwórców serii God of War - ilustracja #2

Ready At Dawn to amerykańskie studio założone w 2003 roku przez weteranów zespołów Naughty Dog oraz Blizzard Entertainment. Deweloper ten ma na koncie opracowanie takich pozycji jak God of War: Duch Sparty, God of War: Chains of Olympus, Daxter oraz konwersję Okami na Nintendo Wii. The Order: 1886 to bez wątpienia najbardziej ambitny projekt w historii tej firmy.

The Order: 1886 osadzone zostanie w alternatywnej wersji epoki wiktoriańskiej. Zaprezentowana przez autorów wizja świata jest mocno odmienna od tego, co znamy z podręczników historii, głównie za sprawą dwóch kluczowych wydarzeń. Pierwsze z nich miało miejsce kilkaset lat przez rozpoczęciem gry, gdy mała grupa ludzi zaczęła przechodzić dziwne mutacje, przejawiające się pozyskiwaniem cech bestii. Ostatecznie rosnące napięcie między ludźmi a nową rasą doprowadziło do wybuchu wojny. W celu pokonania przeciwnika mężczyzna imieniem Artur założył organizację zwaną Zakonem, wzorowaną na ideałach Rycerzy Okrągłego Stołu. Jego członkowie odkryli substancję o przedziwnych właściwościach, tzw. Czarną Wodę. Leczy ona rany i znacząco spowalnia proces starzenia, pozwalając poszczególnym zakonnikom na kontynuowanie swojej misji przez całe stulecia. Wszystkie te dary mają jednak swoją cenę, którą jest powolna utrata człowieczeństwa.

Orężem ludzkości w walce z hybrydami są rycerze tytułowego Zakonu. - 2013-10-16
Orężem ludzkości w walce z hybrydami są rycerze tytułowego Zakonu.

Nawet rycerze nie byli jednak w stanie pokonać armii hybryd i przez długi czas wydawało się, że ostateczna przegrana ludzkości to tylko kwestia czasu. Bieg wojny odwróciła dopiero rewolucja technologiczna oparta na silnikach parowych. Dzięki niej zaczęto wytwarzać m.in. statki powietrzne, nowoczesne uzbrojenie, bezprzewodową komunikację czy celowniki termowizyjne. Wszystko to sprawiło, że w chwili rozpoczęcia akcji gry siły obu stron są stosunkowo wyrównane.

Głównym bohaterem całej opowieści będzie sir Galahad, najsłynniejszy z rycerzy Zakonu, któremu zaczęło już ciążyć wyjątkowo długie życie wypełnione nieustanną walką. Większość akcji rozegra się w Londynie, targanym konfliktami wynikającymi z nierówności społecznych. Biedni rebelianci zdają sobie sprawę z wojny toczonej z potworami, ale nie jest ona dla nich wystarczającym powodem, by znosić działania władzy. Cała historia powstaje wspólnymi siłami prezesa Ready At Dawn Ru Weerasriya oraz Kirka Ellisa, czyli hollywoodzkiego scenarzysty, który w swoim dorobku ma m.in. film John Adams.

Pod względem rozgrywki The Order: 1886 stanowić będzie dość klasyczną strzelankę, w której akcję ujrzymy zza pleców bohatera. Pojawi się system osłon oraz mechanika ataków wręcz oparta na quick time eventach, jednak mocno rozbudowanych w stosunku do dokonań konkurencji. Kilkusetletnie doświadczenie bojowe Galahada zapewni mu umiejętność przewidywania wydarzeń. W takich momentach czas zwolni, a my będziemy mogli obracać kamerę aby odszukać przedmioty i akcje, które mogą nas uratować. Zawsze będzie ich kilka i do każdej przypisany zostanie oddzielny przycisk. Powinno to zapewnić znacznie bardziej satysfakcjonującą walkę niż typowe QTE Podczas zabawy wykorzystamy wiele gadżetów typowych dla czasów współczesnych, choć zostaną one przerobione na steampunkową modłę. Przykładowo bezprzewodowy komunikator będzie znacznie większy i bardziej toporny. Oparcie uzbrojenia na technologiach parowych umożliwi autorom wprowadzenie masy fantastycznych zabawek. Otrzymamy pistolet plujący piorunami, wielofunkcyjne działko nadające się do wyprowadzania kombinacji różnych ataków czy karabin wypuszczający chmury termitu, a następnie podpalający je flarą. Wiele z tych wynalazków ma być prototypami, przez co korzystanie z nich będzie niebezpieczne, a efekty ich działania nie zawsze da się przewidzieć. Podczas bitew wykorzystamy również Czarną Wodę, która pozwoli na zregenerowanie zdrowia. Nie uczyni nas jednak nieśmiertelnymi i każde wystarczająco poważne obrażenie będzie oznaczać ryzyko zgonu.

Steam na kolanach – jak Playerunknown’s Battlegrounds skradło serca pecetowych graczy
Steam na kolanach – jak Playerunknown’s Battlegrounds skradło serca pecetowych graczy

Przed premierą

Ponad cztery miliony sprzedanych kopii w ciągu trzech miesięcy, setki tysięcy grających każdego dnia i ogromne emocje przy każdej rozgrywce. Playerunknown’s Battlegrounds to zdecydowanie jedna z najważniejszych gier tego roku – dlaczego?

Graliśmy w Call of Duty: WWII – jest bardzo dobrze!
Graliśmy w Call of Duty: WWII – jest bardzo dobrze!

Przed premierą

Widzieliśmy kampanię dla jednego gracza w Call of Duty: WWII i… zbieraliśmy szczękę z ziemi. Jeśli ten fragment był reprezentatywny dla całości, to nadchodzi najlepszy CoD od wielu, wielu lat!

Graliśmy w PlayerUnknown's Battlegrounds – najlepsze igrzyska śmierci?
Graliśmy w PlayerUnknown's Battlegrounds – najlepsze igrzyska śmierci?

Przed premierą

PlayerUnknown’s Battlegrounds to trzecie podejście twórcy gatunku battle royale do tego tematu – tym razem miał on w końcu stworzyć grę, o jakiej zawsze marzył. Czy rzeczywiście do trzech razy sztuka?

Komentarze Czytelników (33)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
15.10.2013 16:55
odpowiedz
złodziej
10
Chorąży

2 - God of War jest wystarczającym dowodem na to, że typowa gra akcji może w pełni wykorzystać bogate uniwersum

15.10.2013 16:58
odpowiedz
Martius_GW
55
Generał

[4]
Trochę kiepski to przykład.

15.10.2013 17:48
odpowiedz
laki2217
46
Generał

Na prawdę mogli zrobić z tego rasowego RPG.

15.10.2013 17:52
odpowiedz
koosa
72
Senator

A ja nie mam nic przeciwko shooterowi, na ps3 zawsze brakowało mocnej odpowiedzi na Gears of War, teraz jest okazja, ciekawe uniwersum jest, niech tylko dopracują mechanikę rozgrywki i jestem kupiony :)

15.10.2013 19:11
odpowiedz
Kapitan Krwotok
19
Pretorianin

Jak zrobią obsługę PS Move taką jak w Killzone 3 to byłoby bardzo fajnie. I jeszcze coop na dzielonym ekranie to już wgl wypas. Bo shootery interesują mnie głównie w sieci ale to na pc. Wyjątkiem są właśnie gry w które mogę pograć z bratem w coopie lub przy uzyciu move na którym gra mi się lepiej niż na padzie a nawet w Killzone 3 było to tak dobrze zrobione że jak się już przyzwyczaiłem to grało mi się lepiej niż na myszce.

15.10.2013 19:32
odpowiedz
złodziej
10
Chorąży

5
niby czemu kiepski przykład? ta ekipa zrobiła 2 części GoWa na psp, dlatego na niego się powołuję. nie ma znaczenia czy strzelanka czy slasher. potrafią zrobić grę akcji w ciekawym uniwersum i wcale nie musi to być kolejny rpg (i całe szczęście zresztą)

15.10.2013 19:46
odpowiedz
beowulf117
52
Dragonslayer

Jakoś mnie nie przekonuje, pomysł nie urywa głowy, może wykonanie będzie niewiarygodne.Według mnie nie będzie to system seller tej konsoli.

15.10.2013 19:58
odpowiedz
hansatan
67
Generał

Nie będzie, bo do tej pory konsola sprzeda się wyśmienicie J

15.10.2013 19:58
odpowiedz
Thompsoner
34
Centurion

Hehe widzę, że grafikę na nowe konsolety tną jeszcze przed ich premierą. Nie ma co, rozdziałka 1920x800 z pewnością da poczucie filmowości. No ale cóż się spodziewać po sprzęcie, który był przestarzały już w dniu zapowiedzi, a że od tego momentu upłynęło już sporo czasu to cóż , sprzęt jest jeszcze bardziej gówniany.

15.10.2013 20:05
odpowiedz
Vader25
44
Generał

1920x800
Super next gen, dooobre.
Po Ryse wszyscy cisną, tutaj wciskają bajeczki że chodzi o "uczucie filmowości" i wszystko jest w porządku.

15.10.2013 22:08
odpowiedz
Bezi2598
72
Legend

Strzelanka? A zapowiadało się tak pięknie.

15.10.2013 23:40
odpowiedz
Apokalipsis
59
Senator

Może klasyczne RPG przerosło twórców? A shooter może być.

15.10.2013 23:47
odpowiedz
zyciejakwmadrycie
1
Konsul

Vader, uwierz mi, że gdy siedzi się te 2 metry od telewizora, nierobi to większej różnicy czy jest 800p czy 1080p.
Czarne pasy fajny bajer, byle niezasłaniały zbyt dużo.

16.10.2013 10:12
odpowiedz
A.l.e.X
102
Alekde

--->up - robi, robi może nie tak kolosalną ale jednak, wystarczy spojrzeć na dany fragment ekranu aby zobaczyć różnice w jakości tekstur, czy ogólnej ilości detali. Fakt ta różnica nie będzie tak widoczna jak w przypadku komputerów i monitorów, ale i tak zauważalna. Zresztą na PS3 też możesz sobie zobaczyć i porównać gry 1080p i 720p (jest kilka pozycji które mają więcej niż 720p)

16.10.2013 10:17
odpowiedz
Bezi2598
72
Legend

Może klasyczne RPG przerosło twórców? A shooter może być.

No właśnie shooter nie bardzo może być. Już widzę mechanikę gry. Walka, cutscenka, walka, cutscenka... itd.

16.10.2013 10:51
odpowiedz
alpha_lyr
7
Senator

Coście się tak uparli na to RPG, nie miało być żadnego RPG. Niech RPG robią studia które je tworzą a nie goście od psp.

16.10.2013 12:06
odpowiedz
Arcadius
67
Pretorianin

Bardzo ciekawy projekt.

16.10.2013 13:54
odpowiedz
Apokalipsis
59
Senator

[18] --> Tego się obawiam. Innymi słowy, zmarnowany potencjał bogatego uniwersum.
Mimo to, wierzę.. w dobrą rękę twórców.

16.10.2013 20:46
odpowiedz
PePe PL
88
Pretorianin

Ludzie dajcie se siana z tym "czemu nie RPG?" !!! Niby czemu miałby to być RPG? Gra od developera szeroko rozumianych "gier akcji", dla którego inspiracją był m.in. Uncharted, a celem twórców jest osiągnięcie "filmowego" efektu. Nie widzę tutaj zbyt wiele miejsca na RPG, co najwyżej RPG w stylu Mass Effect lub grę akcji z elementami RPG (dialogi, fabuła, rozwój postaci). Zresztą gra raczej powinna być bardziej zbliżona do urozmaiconego Uncharted niż do monotonnej strzelaniny w stylu Gears of War więc nie widzę tutaj żadnego problemu. Co do grafiki to czarne pasy mnie martwią i mam nadzieję, że to jakiś błąd w tłumaczeniu czy inne nieporozumienie. Jeśli chodzi o rozdzielczość to ja bym nie płakał jakby było chociażby 900p. Grafika w tej grze ewidentnie się opiera o mocny post processing, filtry itp. Zresztą widać, że twórcy nie mają na celu stworzenie "ostrej" grafiki tylko możliwie "miękką", "filmową". Wystarczy przejrzeć wywiady z autorami czy zerknąć na tą prezentacje: http://blog.selfshadow.com/publications/s2013-shading-course/rad/s2013_pbs_rad_slides.pdf

17.10.2013 09:27
odpowiedz
MARSply
10
Legionista

Rozpoczyna się era steampunkowych produkcji

17.10.2013 09:48
odpowiedz
Święty!
115
Konsul

Hehehe "najbardziej ambitna gra twórców GOW" a potem "strzelanka z systemem osłon i QTE". Redaktor jaja sobie robi z czytelników?

17.10.2013 10:01
odpowiedz
lordpilot
131
Senator

Dla mnie must have :). Jedyny zgrzyt to rozdzielczość - poważnie mam grać z czarnymi paskami ? Smutne, że PS4 już na starcie nie wyrabia żeby w tym tytule było full hd, no ale to się stosuje upscaling, a nie wyskakuje z taką prowizorą i głupio tłumaczy, że tak "będzie bardziej filmowo".

To jedyne zastrzeżenie, bo gra poza tym wygląda przepięknie i zapowiada się smakowicie. A klimat miażdży :)

17.10.2013 10:26
odpowiedz
Dziama123
16
Chorąży

Szczerze, ciekawie się zapowiada moim zdaniem. Uwielbiam takie klimaty. Szkoda tylko, że nie będzie na PC. Cóż... Zawsze pozostaje czekać na Division :P

17.10.2013 14:23
odpowiedz
EG2008_69652539
16
Chorąży

"Smutne, że PS4 już na starcie nie wyrabia żeby w tym tytule było full hd". - Gwoli wyjaśnienia dla ignorantów i wolnomyślicieli. 2.40:1 to standard który pozwoli na ukazanie panoramy i to co zostanie ucięte z góry zostanie przeniesione na boki. Dla mnie osobiście bardziej odpowiada takie ukazanie akcji bo korzystam z 32 calowego telewizora niecałe 2 metry od oczu. Jako że jest to tytuł exclusive dla sony to wiadomo że im bardziej jesteśmy rozeznani co jest wokoło nas tym lepiej gdyż jak wiadomo na padzie czas reakcji i obrotu jest mniejszy niż na PC.

17.10.2013 14:28
odpowiedz
ThrashMetal
22
Generał
0.0

I znowu jakieś gówniane strzelanie :/

17.10.2013 15:54
odpowiedz
freak_man
9
Generał

I znów zero innowacji w stosunku do current genów, prócz grafiki. Ludzie dajcie mi grę nawet z grafiką taką jak w Codzie 1 byle była to gra innowacyjna pod względem rozwiązań, fizyki, iq, oskryptowania (a raczej wolałbym jego brak :D).

17.10.2013 16:50
odpowiedz
alpha_lyr
7
Senator
9.0

Dobrego klimatu nigdy za wiele.

20.02.2014 09:53
odpowiedz
Nolifer
95
The Highest

Jeden z lepszych tytułów zapowiedzianych na PS4 od początku intryguje . Jestem mocno zainteresowany jego dalszym rozwojem i kibicuje mu :)

20.02.2014 11:13
odpowiedz
Ogame_fan
83
Senator

Świetnie zapowiadający się exclusive, nie mogę się doczekać :)

iq

<---

28.11.2014 01:02
odpowiedz
Nicto
5
Pretorianin

Zapytam z innej beczki, bo pod grą o którą mi chodzi nikt już nie pisze. Mam na myśli Fable. Czy wyszła jakaś nowa gra po tej w której był cygański obóz i na koniec trzeba było uzbierać 5 milionów, by uchronić swoje królestwo. Tyle pamiętam, bo to było bardzo dawno temu. Nie pamiętam nawet nazwy. Grał w to ktoś w ogóle?

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze