Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Assassin's Creed: Liberation HD Przed premierą

Przed premierą 11 września 2013, 14:23

autor: Szymon Liebert

Graliśmy w Assassin's Creed: Liberation HD - poprawionego exclusive'a z Vity

Graliśmy w Assassin’s Creed: Liberation HD, czyli konwersję gry z PlayStation Vita na mocniejsze platformy. Posiadacze pecetów, Xboksa 360 lub PlayStation 3 mogą liczyć nie tylko na poprawki graficzne. Ambicją twórców jest stworzyć lepszą grę.

Przeczytaj recenzję Recenzja gry Assassin's Creed: Liberation HD - ładny, choć uproszczony remake

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Seria Assassin’s Creed nieźle się rozrosła – spróbujcie tylko policzyć, ile mniejszych i większych odsłon tego cyklu powstało od premiery przygód Altaira. Jednym z najbardziej ekskluzywnych doświadczeń asasyńskich jest obecnie Liberation, spin-off „trójki” wydany dotąd tylko na PlayStation Vita. Na tej, powiedzmy sobie szczerze, egzotycznej w Polsce platformie gra poradziła sobie całkiem nieźle – zebrała przyzwoite oceny i cieszyła się powodzeniem.

Aveline podbiła PlayStation Vita i rozpoczyna atak na mocniejsze platformy. - 2013-09-11
Aveline podbiła PlayStation Vita i przypuszcza atak na mocniejsze platformy.

Wczoraj okazało się, że już niedługo Vita wcale nie będzie potrzebna do odpalenia tej pozycji. Ubisoft wpadł na pomysł, żeby przenieść Liberation na duże platformy i w ten sposób upiec dwie pieczenie przy jednym ogniu. Zrobić mały prezent fanom, którzy zapewne sądzili, że tej produkcji nigdy nie zakosztują, i przy okazji znacząco zwiększyć jej sprzedaż. Tak oto powstało, czy raczej wciąż powstaje, Assassin’s Creed: Liberation HD, które wkrótce trafi do dystrybucji cyfrowej na PC, PlayStation 3 oraz Xboksa 360. Podczas paryskiej imprezy Ubisoft Digital Days 2013 mieliśmy okazję przetestować grę i podpytać deweloperów o nowe atrakcje.

Graliśmy w Assassin's Creed: Liberation HD - poprawionego exclusive'a z Vity - ilustracja #2Assassin’s Creed: Liberation zostało wydane w 2012 roku na PlayStation Vita, a jego akcja toczy się w podobnym okresie co Assassin’s Creed III. Dzieło to koncentruje się jednak na postaci Aveline, która dołącza do asasynów, aby walczyć z templariuszami. Starcie to odbywa się naturalnie na tle wydarzeń historycznych, czyli przede wszystkim przejęcia Nowego Orleanu przez Hiszpanów w 1763 roku. Tytuł wprowadził parę świeżych pomysłów na rozgrywkę, przede wszystkim przebrania, wpływające na to, jak poruszamy się po świecie gry i jak odbierani jesteśmy przez bohaterów niezależnych.

Nie tylko lepsza grafika

Zacznijmy od rzeczy oczywistych – wersja z „HD” nazwie musi zawierać poprawki graficzne. Przedstawiciel Ubisoftu zapewniał, że mówimy o czymś więcej niż tylko o podniesieniu rozdzielczości, zwiększeniu złożoności geometrii obiektów czy wprowadzeniu tekstur wyższej jakości. Poza oczywistymi udoskonaleniami i ogólnym retuszem Liberation HD może pochwalić się chociażby dokładniejszą mimiką i animacją postaci, dzięki zastosowaniu „szkieletów” lepszej jakości. To rzecz, która w tej serii jest ważna, bo bohaterowie nieustannie wykonują widowiskowe akrobacje. Wśród innych elementów, jakie zostały podrasowane, warto wspomnieć o nowym oświetleniu, korzystającym z technik „linear lighting” i HDR, oraz o wprowadzeniu płynnego przejścia między porami dnia i nocy – to coś, czego zabrakło w oryginalnej edycji.

Wersja HD bardziej kolorowa o co najmniej 500%! - 2013-09-11
Wersja HD bardziej kolorowa o co najmniej 500%!

Przykład niedawnego Resident Evil: Revelations, przeniesionego z 3DS-a na większe platformy, udowodnił, że dobre pomysły obronią grę, nawet jeśli ta nie będzie prezentować się oszałamiająco pięknie. Bo cudów nie ma co oczekiwać – w akcji Liberation HD wygląda nieźle, chociaż osoby, które spodziewają się jakości „trójki”, zapewne poczują się zawiedzione. Pamiętajmy, że mimo wszystko mamy do czynienia z konwersją z urządzenia przenośnego. Gra jest więc nieco siermiężna i rozpikselowana, co szczególnie widać na przykładzie leśnej roślinności. Nie może też pochwalić się taką liczby detali jak odsłony wydane pierwotnie na potężniejsze platformy. Takie niedociągnięcia nie powinny jednak przeszkadzać w rozgrywce, jeśli deweloperzy zadbają o płynność i dobre wykonanie techniczne – braki wizualne na pewno nie kłuły w oczy w krótkim fragmencie, jaki miałem okazję sprawdzić.

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni
Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni

Przed premierą

Yandere Simulator to jedna z najdziwniejszych i najbardziej niepokojących gier, jakie obecnie powstają. Symulator szkolnej morderczyni powstaje w USA, choć wygląda jak kolejne japońskie dziwactwo.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.