Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać

Titanfall Przed premierą

Przed premierą 23 sierpnia 2013, 14:54

autor: Krystian Smoszna

Fan black metalu i szeroko rozumianych gier akcji. Kocha Dooma miłością prawdziwą.

Graliśmy w Titanfall - kolosalnie dobry multiplayer na targach gamescom 2013

Pół godziny z nową grą współtwórców sukcesu serii Call of Duty nastroiło nas bardzo pozytywnie. Titanfall to jedna z najciekawszych gier targów. Znowu.

Przeczytaj recenzję Recenzja gry Titanfall - dynamicznego FPS-a twórców serii Call of Duty

Artykuł powstał na bazie wersji XONE.

Kiedy Vince Zampella i Jack West opuścili studio Infinity Ward, pociągając za sobą kilkunastu najbardziej oddanych współpracowników, mało kto się spodziewał, że ich kolejna gra namiesza w gatunku strzelanin równie mocno jak niegdyś Call of Duty. Sam należałem do grona sceptyków, ale po obejrzeniu Titanfalla w czerwcu na targach E3 szybko zweryfikowałem swoje poglądy. Dzisiejszy pokaz na gamescomie, w którym miałem przyjemność uczestniczyć, utwierdził mnie w przekonaniu, że w przyszłym roku otrzymamy prawdziwego killera. Bo Titanfall to dynamiczny i cholernie efektowny shooter, po brzegi nafaszerowany akcją. Bierne przyglądanie się rozgrywce nie ma najmniejszego sensu, w to po prostu trzeba zagrać. Dopiero wcielając się w żołnierza, określanego tu mianem „pilota”, czujemy ogrom emocji, jaki towarzyszy potyczkom w tej pierwszorzędnej strzelance.

Piloci reprezentują różne klasy, które wyznaczają rodzaj oręża, jakim dysponujemy po rozpoczęciu misji. Każdy wojak posiada trzy pukawki: broń podstawową, krótką i jedną wielką giwerę do nękania tytanów. Arsenał jest dość różnorodny i momentami oryginalny – istnieje np. spluwa sama namierzająca znajdujących się w pobliżu rywali i eliminująca ich po naciśnięciu spustu jednym strzałem. Typ piechura da się oczywiście zmienić po każdej śmierci, więc nie ma potrzeby do końca potyczki męczyć się z bohaterem, który wyraźnie nam nie leży. Na kolejnych poziomach doświadczenia jesteśmy w stanie odblokować możliwość konfigurowania postaci i przydzielania im sprzętu według własnego widzimisię. Mówiąc krótko: standard.

Graliśmy w Titanfall - kolosalnie dobry multiplayer na targach gamescom 2013 - ilustracja #2

Przed meczem wybieramy również tytana, jaki później zostanie zrzucony na nasze wezwanie. Do wyboru mamy mecha wyposażonego w wielki karabin maszynowy, wersję Heavy Weapon uzbrojoną w działo dużego kalibru oraz High Explosives, dysponującą totalnie przegiętą wyrzutnią rakiet. Tytani posiadają też dwie specjalne umiejętności, które mocno ułatwiają życie podczas walk, np. możliwość zatrzymywania lecących w naszym kierunku pocisków i odsyłania ich wprost do nadawcy.

Graliśmy w Titanfall - kolosalnie dobry multiplayer na targach gamescom 2013 - ilustracja #3

Niespodzianki czekają na nas nie tylko w menu, ale również na polu bitwy. Jak już zapewne wiecie, dzięki jetpackowi piloci potrafią wykonywać podwójne skoki, a także biegać po ścianach, jeśli akurat jakaś znajdzie się w ich zasięgu. Za sprawą tych umiejętności poruszanie się po arenie dostarcza niezapomnianych wrażeń. Sprytny gracz jest w stanie szybko umknąć obławie i ukryć się na dachu budynku, może również wprowadzać w błąd rywala, zmieniając kierunek lotu. Na początku ciężko w Titanfallu przyzwyczaić się, że zmagania niekoniecznie muszą toczyć się na ziemi, ale w miarę wzrostu umiejętności coraz częściej wykorzystuje się do ruchu otoczenie, zwłaszcza, że tego typu zagrania faworyzują same areny. Po oddaniu pierwszego skoku można poruszać się po nich tak, żeby nigdy więcej nie postawić nogi na podłożu.

Graliśmy w Scorn – horror, przy którym Obcy wymięka
Graliśmy w Scorn – horror, przy którym Obcy wymięka

Przed premierą

Scorn studia Ebb Software to gra, którą mógłby wymyślić Hans R. Giger, twórca ksenomorfa z filmu Obcy: Ósmy Pasażer Nostromo. Zapowiada się horror straszny i... mięsisty (dosłownie!).

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Graliśmy w Wild West Online – pierwsze wrażenia z Dzikiego Zachodu
Graliśmy w Wild West Online – pierwsze wrażenia z Dzikiego Zachodu

Przed premierą

Twórcy Wild West Online tak bardzo nie mogli doczekać się pecetowej wersji gry Red Dead Redemption, że postanowili zrobić własną wersję wirtualnego Dzikiego Zachodu. Czy coś z tego wyjdzie? Na razie jest więcej pytań niż odpowiedzi.

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
23.08.2013 17:37
GhosteKl
64
Pretorianin

No jak to nie jest stary dynamiczny CoD z mechami to co to jest? xD Nie jest to żadna rewolucyjna produkcja, jest to po prostu innowacyjne połączenie mechów i żołnierzy, Hawkena i CoD'a co prezentuje się bardzo dynamicznie i zachęcająco, z czym się zgadzam. Robi wrażenie poprzez dynamikę jaką wprowadza, podobnie jak niegdyś CoD ale nie przesadzajmy, niczego rewolucyjnego tutaj nie ma. Moim zdaniem gra wygląda świetnie, sam z wielką chęcią w nią zagram i zapewne polecę każdemu fanowi FPS'ów ;D

23.08.2013 17:56
odpowiedz
A.l.e.X
106
Alekde

Kupię, zobaczę, ocenie, bo z filmów nie wygląda to na nic przełomowego, za to przełomowe dla mnie wyglądają gameplaye z Division i Destiny. Nie mówię jednak nie, sprawdzę sam.

23.08.2013 18:00
odpowiedz
kęsik
72
Legend
6.0

Nic ciekawego. Modern Warfare z mechami? Phi.

23.08.2013 18:54
odpowiedz
minus jeden
0
Konsul

kupie na PS4 - za jakis rok niestety :)

23.08.2013 19:00
odpowiedz
Martius_GW
57
Generał

[3]
To nie są mechy, nie myl innym pojęć.

24.08.2013 11:18
odpowiedz
Kaczorek1990
40
Centurion

pierwszy fps od cod4, ktory zdaje sie miec fajny, esportowy potencjal i wiaze wobec niego nadzieje.
szkoda, ze nie ma premiery rownolegle na pc.

24.08.2013 11:49
odpowiedz
Marder
172
Generał

"Mamy przeciwników sterowanych przez sztuczną inteligencję" [3:34]

Czy mam rozumieć, że w grze chwilowy brak odpowiedniej ilości graczy będzie zastępowany botami ? Jeśli tak to średnio podoba mi się tego typu pomysł. Tak jest np w Red Orchestra. Prowadzi to do sytuacji kiedy nagle zaczyna nam iść jakoś nader dobrze i wszystkie akcje wychodzą, ale tylko dlatego że połowa postaci na mapie to boty bo żywi gracze sobie wyszli.

24.08.2013 18:27
odpowiedz
puci3104
107
Generał

@Marder
Z pierwszych zapowiedzi wynikało, że będą słabsi żołnierze przez cały czas na mapie, dzięki którym zdobędziemy xp i punkty dodatkowe w grze. Mogę się jednak mylić.

24.08.2013 18:35
odpowiedz
Marder
172
Generał

W takim razie czekamy aż Kacper i Del wyjaśnią tą kwestię, ewentualnie autor tej informacji Krystian.

25.08.2013 00:11
odpowiedz
Deell
65
Centurion

@Marder
Pewna ilość przeciwników sterowanych przez sztuczną inteligencję jest na mapie od samego początku gry. Nie zastępują oni innych graczy, po prostu "siedzą" na mapie i możemy z nimi walczyć. Są inaczej oznaczeni (nie mają wyświetlonej ksywki) i oczywiście słabsi.

25.08.2013 18:27
odpowiedz
Dariusxq
52
Forumowy Prowokator
0.0

Szuter dla gimbusów.

25.08.2013 18:28
odpowiedz
raziel88ck
120
Reaver is the Key!

"kęsik [ gry online level: 30 - Legend ]

Nic ciekawego. Modern Warfare z mechami? Phi" +1

W skrócie TITANFAIL prezentuje się fatalnie, meh.

26.08.2013 13:18
odpowiedz
wojto96
94
I am no one

Zapowiada się interesująco, połączenie mechów aka Tytanów, z piechotą może wypaść ciekawie. Rewolucji w rozgrywce nie ma bardziej wygląda to na ewolucje COD'a ale mimo wszystko zapowiada się ciekawy shooter.

Tylko martwi mnie jedno po E3 natrafiłem na tekst w którym pisało że na PC gra ma działać jedynie na Win8 ktoś wie czy jest to potwierdzone info ?

26.08.2013 16:51
odpowiedz
Franusss
91
Generał

Gra na pewno będzie dobra. Już widać hejty "ludzi" typu Dariusxq, na które nie warto zwracać uwagi bo ze swoim pentium III i tak sobie w to nie zagra :O.

29.08.2013 17:04
odpowiedz
Marder
172
Generał

Deell ---- Jeśli tak to w porządku. Pytanie tylko czemu to ma służyć ? Oni będą odgrywać jakieś skryptowane akcje a później pozostaną na mapie jako mięso armatnie ?

07.01.2014 15:44
odpowiedz
Deteria
2
Junior

Nigdy nie przepadałam za FPS'ami ale Titanfall wygląda i zapowiada się tak genialnie, że nie mogę się doczekać żeby zagrać :D A kampania jest super wymyślona ^^

26.01.2014 20:07
odpowiedz
Nolifer
99
The Highest

Skoro UV tak zachwala , a ja sam mam już dosyć tych battlefieldów i call of duty , będzie warto się tym zainteresować.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze