Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Hotline Miami 2: Wrong Number Przed premierą

Przed premierą 13 lipca 2013, 13:00

Hotline Miami 2: Wrong Number - kontynuacja niezależnego hitu wykręci niezły numer

Szalona i brutalna zręcznościówka znowu wykręci nam niezły numer. W grze szwedzkiego Dennaton Games nie zabraknie psychodelicznego soundtracku, nowych masek i krwawych zleceń.

Przeczytaj recenzję Recenzja gry Hotline Miami 2: Wrong Number - zły numer dla mięczaków

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Pierwsze Hotline Miami przebojem podbiło świat. Dzieło dwóch młodzieńców ze Szwecji najpierw zyskało ogromną popularność na pecetach, teraz atakuje konsole firmy Sony i tu również należy spodziewać się sukcesu – dość powiedzieć, że w czerwcu gra zdeklasowała całą konkurencję na Vicie, choć do sklepu trafiła dopiero na 5 dni przed końcem miesiąca. Powstanie sequela stanowiło właściwie kwestię czasu, zwłaszcza że deweloperzy dawno ujawnili chęć jego stworzenia. Nikt jednak nie przypuszczał, że nastąpi to tak szybko. Wrong Number jest już w bardzo zaawansowanym stadium produkcji, grywalna wersja była pokazywana na tegorocznych targach E3 i można śmiało założyć, że efekt pracy naszych północnych sąsiadów poznamy w najbliższych miesiącach.

Pod względem mechaniki rozgrywki „dwójka” nie będzie niczym różnić się od pierwowzoru – autorzy raz jeszcze zaserwują rzeź w wyjątkowo brutalnym wydaniu. Dennation Games przygotowuje produkt równie szybki i żywiołowy co „jedynka”, więc podczas eksterminacji przeciwników będziemy zmuszeni wykazać się nie tylko refleksem, ale i małpią zręcznością. Dla bohaterów nie przewidziano żadnej taryfy ulgowej – jeden celny cios lub pocisk automatycznie zakończy ich żywot i etap trzeba będzie powtarzać od początku. Jeśli niespodziewane zgony i ciągłe restarty irytowały Cię w pierwszym Hotline Miami, sequel z pewnością nie będzie grą dla Ciebie.

Hotline Miami 2: Wrong Number - nie ma takiego numeru - ilustracja #2

Pierwsze Hotline Miami wzięło nas z zaskoczenia. W redakcji najwcześniej zaczął przebąkiwać o niej T_bone, choć nie potrafił przekazać nam na czym polega urok tej niezależnej produkcji. Każdy na własnej skórze musiał się przekonać, czy rozpikselizowana rzeź w rytm psychodelicznej muzyki trafia w jego gusta. W recenzji Sathorn wystawił ocenę 9/10 i pod jego opinią podpisuję się obiema rękami. - Gambrinus

Z drobnej innowacji ucieszą się natomiast ci, którym pierwowzór wydawał się mimo wszystko zbyt prosty. Twórcy zaimplementują nowy poziom trudności dla weteranów, wyłączający m.in. możliwość zablokowania celownika na wybranym oponencie. W wersji hard będziemy mogli rozegrać każdy etap, który wcześniej ukończyliśmy z oceną C+. Uzyskiwanie wysokich wyników punktowych ułatwi mnożnik, widniejący w lewym górnym rogu ekranu. W pierwszym Hotline Miami kombinacje wykonywało się na czuja i do momentu wyświetlenia odpowiedniego komunikatu nie wiedzieliśmy, jaką ostatecznie udało nam się uzyskać wartość. Teraz będzie ona cały czas widoczna, co powinno pomóc wszystkim zainteresowanym.

Mocnym punktem pierwowzoru okazała się fabuła, więc możemy być pewni, że i tym razem Dennaton Games przygotuje niebanalną opowieść. We Wrong Number nie wcielimy się co prawda w bohaterów pierwowzoru, ale nie oznacza to, że „dwójka” odetnie się całkowicie od swojej poprzedniczki. Wręcz przeciwnie, jedna z nowych postaci – Pig Butcher – będzie odtwarzać znane już wydarzenia na planie filmu o uroczej nazwie Midnight Animal, który inspirowany jest historią Jacketa. Znając możliwości Jonatana Söderströma i Dennisa Wedina należy spodziewać się, że granice pomiędzy fikcją a rzeczywistością zostaną w końcu zatarte. W pewnym momencie przestaniemy mordować na niby i zaczniemy robić to naprawdę.

Zebra jest w stanie przeskakiwać przez szyby. Otwiera to zupełnie nowe możliwości. - 2013-07-12
Zebra jest w stanie przeskakiwać przez szyby. Otwiera to zupełnie nowe możliwości.

W Hotline Miami 2 poznamy także bliżej Fanów, czyli czteroosobowy gang, który jeździ po Miami zdezelowaną furgonetką i w brutalny sposób likwiduje innych złoczyńców. Fani są pod ogromnym wrażeniem pamiętnych wyczynów Jacketa i teraz kontynuują jego dzieło zniszczenia, marząc nie tylko o medialnej sławie, ale również o inicjowanych drogą telefoniczną kontraktach. Misje z udziałem tej grupy będą w dużym stopniu przypominać to, co widzieliśmy w „jedynce” – po dotarciu na miejsce akcji nasze zadanie sprowadzi się do wykończenia wszystkich rywali, potem zaś posłusznie udamy się z powrotem do samochodu i odjedziemy w siną dal.

Zmagania otwiera tutorial. To właśnie dzięki niemu dowiadujemy się, że trwa produkcja filmu. - 2013-07-12
Zmagania otwiera tutorial. To właśnie dzięki niemu dowiadujemy się, że trwa produkcja filmu.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Valheim to jeden z najlepszych survivali, w jaki kiedykolwiek grałem!
Valheim to jeden z najlepszych survivali, w jaki kiedykolwiek grałem!

Przed premierą

Na rynku jest już mnóstwo gier tego gatunku, ale mało która startując z pułapu Early Access szturmem podbiła serca graczy, uzyskując 96% pozytywnych opinii spośród niemal 17 tysięcy wystawionych recenzji. Czy Valheim zasłużył na ten zachwyt?

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.