Lords of the Fallen Przed premierą

Przed premierą 13 czerwca 2013, 09:16

autor: Krystian Smoszna

Fan black metalu i szeroko rozumianych gier akcji. Kocha Dooma miłością prawdziwą.

Lords of the Fallen z E3 2013 - polskie RPG akcji od współtwórcy Wiedźmina

Lords of the Fallen od CI Games zapowiada się na solidne RPG akcji. Nacisk położony zostanie na bardzo trudną walkę, więc odnajdą się w niej fani Dark Souls.

Przeczytaj recenzję Recenzja gry Lords of The Fallen - najlepsza gra CI Games w historii

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Pierwszy dzień na targach E3 rozpoczęliśmy od mocnego polskiego akcentu: zawdzięczamy to firmie CI Games, która właśnie w Los Angeles postanowiła zaprezentować szerzej swoją kolejną grę. Choć autorzy Lords of the Fallen niekoniecznie cieszą się z częstych porównań do Dark Souls, te nasuwają się w tym przypadku same – podczas krótkiej prezentacji tytułu trudno było nie odnieść wrażenia, że Tomek Gop i jego zespół są pod wyraźnym wpływem ostatniego dzieła studia From Software.

Motorem napędowym Lords of the Fallen jest walka, zrealizowana w formie serii wyczerpujących potyczek z wymagającymi, znacznie silniejszymi przeciwnikami. Oponenci bardzo rzadko atakują w grupie, na ogół Harkyn – główny bohater gry – ściera się z nimi w klasycznych pojedynkach. Kolejne boje wymagają oczywiście pełnego skupienia, bo produkt finalnie ma cechować się wysokim poziomem trudności. Podczas prezentacji nie było tego co prawda widać, ale też przywieziony do Stanów Zjednoczonych fragment nie do końca odzwierciedlał to, czego doświadczymy po premierze. Dość powiedzieć, że podczas przeszukiwania okolicy w świecie gry na pokazie, autorzy bez większych problemów odnaleźli w skrzyni pełny zestaw zbroi. W ostatecznej wersji tytułu o takich ułatwieniach nie będzie po prostu mowy, a skompletowanie odpowiedniego ekwipunku ma wymagać znacznie więcej zachodu.

Widzieliśmy Lords of the Fallen - polskie RPG akcji od współtwórcy Wiedźmina - ilustracja #1

Blisko półgodzinna prezentacja gry przeniosła nas do zapomnianego klasztoru, w którym przez lata zalęgła się spora liczba wrogów. Harkyn na miejsce przybywa wraz ze swoim mentorem Kaslo (z punktu widzenia fabuły ma to być najważniejszy bohater niezależny w grze) i niemal natychmiast jest zmuszony wkroczyć do akcji, bo na arenie pojawia się pierwszy z Rhogarów – przedstawiciel budzącej respekt swoimi rozmiarami rasy stworów, która okupuje zwiedzaną posiadłość. Debiutanckie starcie, co później okaże się regułą, nie odbiega zbytnio od tego, co widzieliśmy we wspomnianym na początku Dark Souls. Nasz podopieczny krąży więc wokół swojego rywala, unika jego morderczych ataków i wykorzystuje odpowiedni moment, by samemu zadać śmiertelny cios. Wszystkie pojedynki rozgrywać się będą według tej samej reguły, choć nie oznacza to, że zawsze będą przebiegać identycznie. Lords of the Fallen stawia na różnorodność wrogów i choć przeważająca większość z nich atakuje w zwarciu, rywale zaprezentują na placu boju różne umiejętności.

Widzieliśmy Lords of the Fallen - polskie RPG akcji od współtwórcy Wiedźmina - ilustracja #2

Uważne śledzenie poczynań przeciwników i cierpliwe wyczekiwanie na odpowiedni moment do uderzenia to klucz do sukcesu w grze. Rozpracowanie oponenta nie zawsze jest jednak takie proste, o czym przekonaliśmy się podczas pierwszego spotkania z bossem – kiedy Harkyn systematycznie upuszczał mu coraz więcej krwi, ten próbował zaatakować w odmienny sposób, wymuszając jednocześnie zmianę stosowanej wcześniej taktyki. Na szczęście gracz może w dowolnym momencie wyciągnąć asa z rękawa w postaci umiejętności specjalnej, charakterystycznej dla konkretnego archetypu bohatera (gra ma uproszczony system rozwoju postaci, pozwalający rozwijać zdolności w trzech różnych drzewkach). W przypadku łotrzyka jest to chwilowa niewidzialność, pozwalająca niepostrzeżenie przebiec obok nieświadomego zagrożenia rywala i zadania mu krytycznego ciosu w plecy. Kleryk może się sklonować i odciągnąć tym samym uwagę niemilca od swojej osoby, a wojownik wpaść w szał. Aktywna furia w tym ostatnim przypadku znacząco zwiększa możliwości ofensywne naszego podopiecznego, ale jednocześnie pozbawia go szans na skuteczną obronę. Wszystkie dodatkowe atuty wymagają przed użyciem naładowania paska energii za pomocą ataków klasową bronią.

Graliśmy w grę Elex – ile czasu trzeba, by wyrzeźbić z drewna wielkie RPG?
Graliśmy w grę Elex – ile czasu trzeba, by wyrzeźbić z drewna wielkie RPG?

Przed premierą

Wzorem dla studia Piranha Bytes przy tworzeniu Elexa są ponoć pierwsze odsłony serii Gothic. Faktycznie, projekt świata i model rozgrywki zdradzają pewne podobieństwa. Niestety, to samo można powiedzieć o prehistorycznej technologii...

Graliśmy w Mount & Blade II: Bannerlord – dużo nowości w systemie walki
Graliśmy w Mount & Blade II: Bannerlord – dużo nowości w systemie walki

Przed premierą

Targi E3 stały się kolejną okazją, by pograć w Mount & Blade II, a dokładniej by zasmakować ulepszonego systemu walki – jako dowódca i jako podkomendny króla w bitwie. Krótka prezentacja zostawiła nas z apetytem na znacznie, znacznie więcej.

Gramy w Divinity: Original Sin II – dojrzewanie wielkiego RPG-a
Gramy w Divinity: Original Sin II – dojrzewanie wielkiego RPG-a

Przed premierą

Wystarczyło kilka chwil spędzonych z Divinity: Original Sin II we wczesnym dostępie, by przekonać się, że Larian Studios szykuje RPG-a, który zdeklasuje swojego poprzednika.

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
13.06.2013 09:40
karvimaga
84
Generał

Spodziewałem się czegoś znacznie lepszego. i jeszcze Brak klasy Maga? To już nie gra dla mnie.

13.06.2013 10:48
odpowiedz
anotherworld86
26
Konsul

W życiu nie grałem magiem najbardziej nerdowsko fagotowata klasa.

13.06.2013 14:19
odpowiedz
Naczelnyk
137
Witch Hunter

haha, zgadza się, dodatkowo grajacy magami znani są ze swojej roszczeniowej postawy odnośnie balansu klas, whinują zawsze i wszędzie tak ostro (nawet dla zasady), że dostają buffy, które zruinowały już niejedną grę.

13.06.2013 15:40
odpowiedz
A.l.e.X
103
Alekde

Pokazy za zamkniętymi drzwiami przypominają mi jaką grą ostatecznie był Sniper 2, nawet CDA zapewne nie będzie zabiegało o tego gniota. Tomasz fajny gość ale dacie gameplay, a nie tekst.

13.06.2013 18:33
odpowiedz
sebogothic
98
Senator

Czyli prosty slasher? Spodziewałem się pełnoprawnego erpega. Nie czekam. Wiesiek 3 zarządził.

13.06.2013 18:36
odpowiedz
kęsik
69
Legend
5.0

Zorganizowany ruch hejterski "Czarny PR" znowu będzie miał używanie.

13.06.2013 20:53
odpowiedz
Franusss
88
Generał

Nie, maga nie będzie bo to nie typowe pedalskie rzucanie czarami z kilometra tylko prawdziwa walka ! ! !

13.06.2013 21:29
odpowiedz
przemas478
97
Senator

Coś mi z tego opisu wyłania się prosta, liniowa gierka z rzekomo podkręconym poziomem trudności. Nie chce się źle nastawiać ale nie do końca mi się to podoba, też miałem nadzieję na jakiegoś klasycznego RPG'a z dobrą fabułą ;p.

13.06.2013 21:35
odpowiedz
Vader25
44
Generał
7.5

Spodziewam się ponadprzeciętnego, dobrego eRPeG'a, nastawionego na rozgrywkę.

14.06.2013 09:45
odpowiedz
KrzychWu
21
Centurion

----->4
Tomasz fajny gość, ale akurat w jego zapewnienia, zwłaszcza dotyczące swobody w grze, wierzę najmniej. Dokładnie pamiętam opowieści Pana Gopa o wolności i swobodnej eksploracji w Wiedźminie 2 i o tym, że inaczej niż w Jedynce, Geralt będzie mógł np skakać. Później okazało się, iż prawie prawdę powiedział, bo swoboda jest, tylko dużego otwartego świata nie ma, a bohater skacze, ale tam, gdzie to twórcy zaplanowali, ewentualnie zaturliwuje przeciwników na śmierć.
Gra może będzie ok, czego wszystkim i sobie życzę, ale jak słyszę zapewnienia o swobodzie i nieliniowości, to z zasady są to tylko zapewnienia. W końcu co za problem pokazać coś, co w grze naprawdę istnieje?

14.06.2013 11:05
odpowiedz
Freeman992
90
Roger Federer

Harkyn troszeczkę przypomina mi Wojnę z Darksiders, a po opisie można stwierdzić, że grze bliżej będzie do slashera, niż do rpg'a.

14.06.2013 18:40
odpowiedz
tHe mRuWa
37
Centurion

I super, uwielbiam slashery, bo szczerze mówiąc obecnie nie mam czasu na RPG.
No chyba że na coś w stylu pierwszego Dragon Age, bo na takie to zawsze jakoś czas się znajdzie ;)

14.06.2013 19:28
odpowiedz
moonman
56
Centurion

szkoda, że slasher

14.06.2013 21:50
odpowiedz
hunter20
11
Legionista

Franusss co ty się czepiasz maga, mag to klasa która żądzi w każdej grze gram magiem i założe się że rozpierdzieli twojego wojownika xD Pozdro

14.06.2013 22:11
odpowiedz
U.V. Impaler
155
Hurt me plenty

To nie jest slasher, bo w takim układzie Gothic to też slasher.

15.06.2013 07:33
odpowiedz
victripius
88
Joker

Zapowiada się ciekawie, chociaż nie zapominajmy, że CI lubi się przechwalać i opowiadać nie wiadomo co, a potem wychodzi jak zawsze. Dlatego trzeba poczekać do premiery, żeby wydać finalną opinię.

15.06.2013 23:27
odpowiedz
Emiliano666
69
Konsul

A ja mówię wam... będzie MIÓD!

26.06.2013 10:46
odpowiedz
Nolifer
96
The Highest

Myślę , że produkcja nas zawiedzie bardzo mocną liniowością .

22.08.2013 02:33
odpowiedz
omnipop
5
Legionista

Czy wy czytacie ze zrozumieniem? Przecież nie zapowiadali skyrim-rpg, tylko action-rpg. W nich nie ma jakiejś rozbudowanej, wielowątkowej fabuły, za to jest nacisk na akcję i sposób prowadzenia walki. Wot i wsio!

21.07.2015 23:51
odpowiedz
pawlotti
33
Pretorianin

Po mojemu to bardziej slasher niż rpg

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze