Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 17 kwietnia 2013, 11:29

autor: Adrian Werner

Powrót ery cudów - gra Age of Wonders III nowym królem turówek fantasy? - Strona 3

Wkrótce na rynek powróci jedna z najlepszych marek wśród turówek fantasy. Wszystko wskazuje na to, że Age of Wonders 3 spełni wygórowane oczekiwania fanów gatunku.

Za pomocą tej księgi przeprowadzimy badania naukowe.

Poza kampanią fabularną tytuł zaoferuje również samodzielne mapy oraz rozgrywki wieloosobowe dla maksymalnie ośmiu osób jednocześnie. Na razie niewiele wiadomo o multiplayerze. Autorzy zapewniają jedynie, że zostanie on wyposażony w wiele różnorodnych trybów i map. Co godne pochwały, twórcy nie zapomnieli o opcji grania w systemie mailowym (PBEM), za pośrednictwem sieci lokalnej (LAN) oraz w trybie gorącego krzesła (Hotseat).

W przeciwieństwie do poprzednich odsłon serii Age of Wonders III ma cechować w pełni trójwymiarowa grafika oparta na nowym silniku. Nie tylko zabezpieczy on wysoki poziom detali, ale umożliwi również znacznie lepsze losowe generowanie map. Ponadto zaprojektowano go od podstaw z myślą o wielowątkowości. Ma to zapewnić dużo lepszą sztuczną inteligencję niż to, co widzieliśmy we wcześniejszych odsłonach. Autorzy musieli wówczas ograniczyć poziom SI, aby nie spowodować potężnych spowolnień podczas tur wroga. Teraz problem ten zniknie, co zaowocuje sprytniejszymi przeciwnikami. Gra ma być także bardzo przyjazna fanowskim modyfikacjom – deweloperzy zamierzają udostępnić społeczności potężne narzędzia oraz edytory. Sympatycznym pomysłem jest też maksymalny poziom oddalenia widoku, podczas którego wirtualny świat przeobrazi się w płócienną mapę w stylu znanym fanom produkcji RPG i czytelnikom powieści fantasy.

Nasze królestwo podziwiane z lotu ptaka.

Powrót ery cudów - gra Age of Wonders III nowym królem turówek fantasy? - ilustracja #3

Dwie pierwsze odsłony serii powstały przy udziale studia Epic Games, które pokryło dużą część kosztów produkcji. Natomiast w przypadku Age of Wonders III wsparcia finansowego projektowi udzielił Markus „Notch" Persson, czyli autor Minecrafta. Dzięki jego pomocy Triumph Studios ma pełną kontrolę nad swoim dziełem, a jednocześnie dysponuje budżetem umożliwiającym stworzenie ładnej gry.

Wcześniejsze części cyklu do dzisiaj pozostają jednymi z najlepszych turówek fantasy w historii. To, co wiemy na temat Age of Wonders III, daje spore powody do optymizmu i pozwala mieć nadzieję, że gra będzie godną kontynuacją serii. Autorzy wprowadzili wiele nowych mechanizmów, które powinny uatrakcyjnić rozgrywkę i jednocześnie zwiększyć poziom jej głębi. Niektóre elementy (liczba grywalnych ras i oblężenia) zostały lekko uproszczone, ale wydaje się, że z nawiązką wynagrodzi to spory zestaw świeżych pomysłów oraz nieobecnych w poprzednich odsłonach rozwiązań. Dodatkowo fakt, że „trójka” powstaje bez udziału wydawcy, oznacza, że gra ukaże się dopiero wtedy, gdy będzie gotowa, i tym samym uniknie losu wielu innych produkcji 4X wypuszczonych na rynek w opłakanym stanie technicznym. Wszystko wskazuje zatem, że Triumph Studios ma spore szanse dostarczyć projekt, który podbije serca fanów gatunku.

Adrian Werner | GRYOnline.pl

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej

Po co komu nowe Heroes of Might and Magic, skoro nadchodzi Songs of Conquest
Po co komu nowe Heroes of Might and Magic, skoro nadchodzi Songs of Conquest

Przed premierą

W niszy, która powstała po porzuceniu przez Ubisoft serii Heroes of Might and Magic sukcesy odnosić mogą mniejsi twórcy, tacy jak Lavapotion. Ich Songs of Conquest może być najlepszą grą w stylu „hirołsów” od czasów kultowej trójki.

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?