Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Dreamfall Chapters Przed premierą

Przed premierą 16 marca 2013, 12:00

autor: Adrian Werner

Zapowiedź Dreamfall Chapters – Najdłuższą Podróż wznowimy w 2014 roku

Dzięki hojności fanów możliwe stało się wyprodukowanie przygodówki Dreamfall Chapters. Wszystko wskazuje na to, że powrót na szlak The Longest Journey należeć będzie do udanych.

Przeczytaj recenzję Recenzja gry Dreamfall: Chapters - najdłuższa podróż trwa!

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

The Longest Journey do dzisiaj wymieniana jest w zestawieniach najlepszych przygodówek. Wypuszczony siedem lat później Dreamfall nie wywołał już takiego szaleństwa. Chwalono fabułę, grafikę i klimat, ale twórcom oberwało się za uproszczenie zagadek, wprowadzenie słabo wykonanych sekcji zręcznościowych i urwane zakończenie. Mimo wszystko gra znalazła grono naprawdę oddanych fanów, którzy z niecierpliwością zaczęli wypatrywać części trzeciej.

Niestety, mijały kolejne lata i wciąż nie mogliśmy doczekać się Dreamfall: Chapters, gdyż taki właśnie tytuł otrzymał ten projekt. W końcu ojciec serii, czyli Ragnar Tornquist, powiedział „dość” i założył nową firmę, nazwaną Red Thread Games, której jedynym celem stało się wyprodukowanie następnej odsłony cyklu. Od początku wiadomo było, że gra nie będzie tania, więc autorzy o wsparcie finansowe poprosili samych fanów za pośrednictwem Kickstartera. Akcja okazała się wielkim sukcesem, pokazując, że gracze wciąż nie zapomnieli o tej marce. Dzięki ich hojności w przyszłym roku do sprzedaży wreszcie trafi Dreamfall: Chapters i wszystko wskazuje na to, że kolejny rozdział sagi nie zawiedzie pokładanych w nim nadziei.

Gra ponownie pozwoli na odwiedzenie dwóch sąsiadujących rzeczywistości – magicznej krainy Arcadia oraz opartego na rozumie i postępie naukowym świata Stark, będącego futurystyczną wizją naszej Ziemi. Dreamfall: Chapters przedstawi ostatni rozdział historii Zoe Castillo –pochodzącej ze Stark dziewczyny, która w snach potrafi podróżować do Arcadii. W trakcie przygody odwiedzimy dobrze znane miejsca i odnowimy kontakty ze starymi znajomymi, nie zabraknie też nowych lokacji oraz bohaterów. Gra ma przede wszystkim usatysfakcjonować fanów poprzednich dwóch części, ale jednocześnie całość projektowana jest tak, aby dobrze mogły bawić się również osoby, dla których będzie to pierwszy kontakt z serią. Tej drugiej grupie życie ułatwi interaktywny komiks, mający zaznajomić ją z wydarzeniami z wcześniejszych odsłon.

W Stark akcja rozpocznie się w roku 2220. Przedstawiona przez autorów wizja tych czasów nie należy do optymistycznych. Po wypuszczeniu przez firmę WatiCorp umożliwiającej świadome eksplorowanie snów technologii Dreamer społeczeństwo stanęło na skraju przepaści, gdyż coraz więcej ludzi preferuje świat marzeń zamiast rzeczywistości. Nie najlepiej prezentuje się też sytuacja w Arcadii. Imperium Azadi żelazną ręką rządzi ziemiami wschodnimi, jego armie opanowały również północne krainy z ich stolicą, czyli miastem Marcuria. Poza tymi dwoma głównymi światami odwiedzimy jeszcze wymiar nazwany Storytime, czyli miejsce, w którym rodzi się każda opowieść, a sny stają się ciałem.

Gra zakończy historię Zoe Castillo. - 2013-03-15
Gra zakończy historię Zoe Castillo.

Dreamfall: Chapters pozwoli odkryć nowe aspekty i lokacje wszystkich trzech rzeczywistości. Sercem przedstawionej historii pozostaną jednak postacie. W trakcie kampanii pokierujemy trójką bohaterów. Główną rolę odegra znana z Dreamfall Zoe Castillo. Na początku opowieści znajduje się ona w śpiączce. Jej ciało przebywa w szpitalu w Casablance, podczas gdy dusza wędruje po krainach Storytime i pierwszym naszym zadaniem będzie nauczenie się kontrolowania snów, co pozwoli wydostać się z tego miejsca. W późniejszych fragmentach pokierujemy również mężczyzną imieniem Kian Alvane, który po wydarzeniach z poprzedniej części został skazany za zdradę Imperium Azadi i w więzieniu oczekuje na egzekucję. Trzecia grywalna postać nie została na razie ujawniona. W trakcie przygód natrafimy też na wiele znajomych osób z poprzednich dwóch odsłon i poznamy prawdę o tym, jaki los ostatecznie spotkał April Ryan.

Zapowiedź Dreamfall Chapters – Najdłuższą Podróż wznowimy w 2014 roku - ilustracja #3

Dreamfall: Chapters zostało po raz pierwszy zapowiedziane w 2007 roku. Wtedy projekt opisywany był jako epizodyczna przygodówka. Gra miała zawierać elementy zręcznościowe w postaci systemu walki, który na szczęście postanowiono ulepszyć w stosunku do tego z odsłony drugiej.

Produkcja jednak nigdy nie wyszła poza etap początkowych planów. Dwa lata później ogłoszono, że prace nad projektem zostały wstrzymane, a firma Funcom skoncentruje się teraz na MMORPG The Secret World. Ostatecznie twórcy serii, Ragnarowi Tornquistowi, znudziło się ciągłe odkładanie trzeciej części na przyszłość i postanowił wyprodukować Dreamfall: Chapters w swoim nowym studiu.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Graliśmy w My Summer Car – samochodowy survival dla wytrwałych
Graliśmy w My Summer Car – samochodowy survival dla wytrwałych

Przed premierą

Lato, urlop, własna bryka – My Summer Car brzmi jak lekka, wakacyjna przygoda, ale w rzeczywistości to hardkorowy symulator dla wytrwałych.