Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 16 sierpnia 2012, 10:32

autor: Adrian Werner

Nuclear Union - widzieliśmy kolejne post-apokaliptyczne RPG rodem z Rosji - Strona 2

Nuclear Union to postapokaliptyczne cRPG autorów Men of War. Na targach gamescom mieliśmy okazję obejrzeć wczesną wersję gry i spodobało nam się to, co zobaczyliśmy.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Systemem walki gra przypomina mieszankę pierwszego Mass Effecta i Fallouta 3. Akcję obserwujemy zza ramienia postaci, a strzelanie wymaga dobrej celności. Jednocześnie wprowadzono system GATS wzorowany na grze studia Bethesda. Możemy zatem na krótką chwilę zwolnić czas i spokojnie przycelować w konkretną część ciała wroga, a każde trafienie nagradza efektowne zbliżenie kamery. Nuclear Union wciąż znajduje się na wczesnym etapie produkcji, więc autorzy nie zdecydowali jeszcze ostatecznie, jak duży wpływ na walkę będą miały statystyki bohatera, a ile zależeć ma od talentów samego gracza. Wiadomo jednak, że pojawi się bogaty system rozwoju postaci, pozwalający na odblokowywanie i ulepszanie wielu różnorodnych umiejętności. Twórcy nie zapomną też o mocno zaznaczonych elementach skradankowych.

Większość akcji będzie toczyć się na ulicach Moskwy oraz w tunelach pod nią, jak również na terenach otaczających miasto. Lokacje te przemierzymy sami lub w towarzystwie kompanów. Pozostali członkowie drużyny mają być sterowani przez sztuczną inteligencję i nasza kontrola nad nimi ograniczy się do ustalenia ogólnych wytycznych. Na skażonym terenie nie zabraknie widowiskowych anomalii i – co ciekawe – interakcje z nimi nie sprowadzą się jedynie do ich omijania. Przykład zobaczyliśmy na prezentacji. Środek anomalii był nieruchomy i otoczony śmiercionośną barierą energetyczną, a wokół krążyły różnorodne przedmioty. Gdy zatrzymaliśmy jeden z nich, to on stał się centrum grawitacyjnym całego fenomenu i w krótkim czasie to dookoła niego zaczęły latać pozostałe rzeczy. Po rozgryzieniu tychże zasad można było zdobytą wiedzę wykorzystać do zmiany położenia pola energetycznego, a nawet do oczyszczenia sobie drogi. Autorzy chcą, aby anomalie służyły często jako zagadki, a ich rozwiązywanie ma przypominać głowienie się nad najlepszymi grami logicznymi.

Nuclear Union powstaje na nowej generacji silnika znanego z Men of War. Postęp względem tej produkcji jest bardzo duży, choć do ideału wciąż wiele brakuje. Dzieło Best Way nie ma szans równać się z takimi gigantami jak Wiedźmin 2. Animacja postaci mocno kuleje i co pewien czas pojawiają się solidnie rozmazane tekstury. Nie przeszkodziło to jednak w wytworzeniu gęstego klimatu, a dzięki ciekawym projektom lokacji na grę patrzy się z przyjemnością.

Tytuł jest obecnie na tak wczesnym etapie produkcji, że jego autorzy nie są w stanie podać żadnej konkretnej daty premiery i zamiast tego ograniczają się do stwierdzenia, że nastąpi ona w przyszłym roku. Po krótkiej prezentacji oczywiste stało się, że deweloperów czeka jeszcze ogrom pracy i wiele elementów ulegnie zapewne drastycznym zmianom. Już obecnie jednak Nuclear Union jawi się jako pozycja o sporym potencjale. Best Way udowodniło, że potrafi tworzyć gry wojenne o olbrzymich pokładach głębi i wiele wskazuje na to, że teraz zrobi to samo z gatunkiemRPG. W połączeniu z interesującą alternatywną wizją historii i świetnym klimatem może dać to jedno z najciekawszych postapokaliptycznych erpegów ostatnich lat.

Adrian Werner | GRYOnline.pl

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?