Anno Online Przed premierą

Przed premierą 15 sierpnia 2012, 15:30

autor: g40

Gra we wszystko na wszystkim. Fan retro gratów i gier w pudełkach, które namiętnie kolekcjonuje.

Widzieliśmy Anno Online na gamescom 2012 – ekonomia bez uproszczeń

Gry przeglądarkowe zdobywają coraz większą popularność. Na rynek ten już jakiś czas temu wkroczyło niemieckie Blue Byte, które konsekwentnie zamierza rozbudować bazę tytułów wykorzystujących formułę free-to-play. Anno Online jest jednym z nich.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Artykuł powstał na bazie wersji WWW.

ANNO ONLINE W PIGUŁCE:
  • gra nie zostanie przesadnie zubożona względem dużych odsłon cyklu;
  • pełnowymiarowa ekonomia;
  • 120 rodzajów budynków;
  • miasta liczące nawet 800 budowli;
  • możliwość posiadania do dziewięciu wysp;
  • interakcje z innymi graczami.

Na kilka dni przed gamescomową zawieruchą zostaliśmy zaproszeni do siedziby jednego z najstarszych niemieckich deweloperów – firmy Blue Byte, zajmującej dwa z pięciu pięter biurowca w samym centrum Düsseldorfu. Autorzy znanej chyba wszystkim fanom strategii serii The Settlers postanowili mocno zaakcentować chęć jeszcze głębszego wejścia w rynek przeglądarkowych gier free-to-play. Osadnicy doczekali się już darmowej wersji obsługiwanej z poziomu dowolnej przeglądarki, teraz czas na przenosiny kolejnego wielkiego cyklu: oto Anno Online.

Seria Anno doczekała się kilku znakomitych odsłon, w tym jednej futurystycznej. W wersji F2P Blue Byte zamierza jednak powrócić do sprawdzonych realiów i ponownie będziemy mieć możliwość zagłębienia się w świat stylizowanego średniowiecza – epoki odkryć i eksploracji. A także handlu na naprawdę sporą skalę.

Autorzy nie zamierzają iść na skróty i chcą, aby przeglądarkowa wersja Anno pod względem rozgrywki w niczym nie odbiegała od reszty tytułów z serii. Pomimo że gra ma nie potrzebować ściągania jakichkolwiek plug-inów i w całości działać w technologii flash, w tle funkcjonować będą wciąż te same rozwinięte mechanizmy odpowiedzialne za symulację gospodarczą. Twórcy deklarują, że w tej kwestii nie zamierzają iść na żadne ustępstwa – Anno Online ma być pełnowymiarową pozycją ze wszystkimi najważniejszymi komponentami charakteryzującymi podstawy cyklu, w tym również oprawę audiowizualną.

Na początku rozgrywki gracz dysponować będzie jedną wyspą, identyczną dla wszystkich użytkowników, na której postawi swoje pierwsze miasto. Perspektywy rozwoju mają być ogromne, w sumie w grze znajdzie się sto dwadzieścia budynków różnorakiego przeznaczenia, od publicznych miejsc w rodzaju mniejszych lub większych targowisk, po farmy, stanowiska pracy rzemieślników i domy mieszkalne. Będzie można uzyskać szczegółowe informacje dotyczące każdego obiektu, dzięki czemu da się śledzić potrzeby mieszkańców i starać się zaspokajać je na bieżąco. W krytycznych sytuacjach nad budynkami pojawią się ikony wykrzyknika, co niechybnie zasygnalizuje problemy. Jedno miasto może składać się nawet z ośmiuset budowli, więc zapanować nad taką aglomeracją z pewnością nie będzie łatwo, choć sprawę powinien uprościć nieco zasięg każdego obiektu, który w dowolnym momencie da się wyświetlić. Jeżeli duże targowisko nie obejmie swym wpływem dalszych domostw, być może warto będzie rozważyć budowę w ich pobliżu mniejszego rynku? W identyczny sposób sprawdzimy zakres oddziaływania rzemieślników czy farm.

W miarę czynionych postępów i rozwoju miasta gracz może zapragnąć zdobyć nowe tereny pod zabudowę. W tym celu konieczne okaże się wysłanie statku eksploracyjnego. Każdy z grających maksymalnie ma posiadać dziewięć wysp, z czego wszystkie poza pierwszą są generowane losowo. Istnieje jednak możliwość wpłynięcia na to, jakie rodzaje surowców będą dostępne na odkrywanych terenach, poprzez wysłanie odpowiedniego rodzaju statku. Warto w tym miejscu zwrócić uwagę na potrzebę specjalizacji gwarantującej szybki wzrost gospodarczy. Jest to o tyle ważne, że przechowywane w magazynach towary można sprzedać poprzez zaimplementowany w programie dom aukcyjny czy też wymienić lub zbyć dodanym do listy przyjaciołom.

Widzieliśmy grę Frostpunk – nadchodzi zima stulecia
Widzieliśmy grę Frostpunk – nadchodzi zima stulecia

Przed premierą

Wreszcie zobaczyliśmy w akcji nowe dzieło 11 bit studios. I wiecie co? Frostpunk to chyba najlepsza gra tych targów. Totalna nisza, ale i totalna masakra.

Widzieliśmy grę SpellForce 3 – Company of Heroes w klimacie fantasy Tolkiena
Widzieliśmy grę SpellForce 3 – Company of Heroes w klimacie fantasy Tolkiena

Przed premierą

Po dziesięciu latach przerwy powróci uznana mieszanka RTS-ów z RPG-ami. SpellForce 3 przyniesie wiele zmian w sprawdzonej formule – czy stara magia dalej będzie równie potężna, co dekadę temu?

Widzieliśmy grę The Guild 3 – gra o kupiecki tron
Widzieliśmy grę The Guild 3 – gra o kupiecki tron

Przed premierą

Trzecia odsłona średniowiecznych symulatorów kupieckich nadchodzi wielkimi krokami. Znowu przyjdzie nam bogacić się, rozwijać i dbać o swoją rodzinę, a dodatkowo rywalizować z tajnymi stowarzyszeniami. Czas na grę o kupiecki tron.

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
15.08.2012 15:59
Premos
25
Chorąży

dość ciekawe tylko ciekawe czy bd pay to win

16.08.2012 09:00
odpowiedz
wert
172
Kondotier

No ciekawie - Patrician Online, Anno Online. :-)
Dla mnie to nie ma znaczenia czy jest p2w - w takie gry gram dla przyjemności i odprężenia się a nie dla jakiś mega wyzwań i angażowań się wymagających sporych nakładów czasowych i finansowych.

Trzeba będzie oczywiście sprawdzić.

16.08.2012 12:30
odpowiedz
rakoczyn
21
Legionista

Moim zdaniem nie ma co się obawiać o pay2win. Skoro w grze nie ma czystej rywalizacji, to wykładając złotówki nie uzyskamy żadnej przewagi. Pewnie będą jakieś lepsze budynki, podobnie jak to jest w Settlers Online. Przykładowo studnia o większej pojemności, niewyczerpalne kopalnie itp. Mnie to nie przeszkadza.

17.08.2012 20:36
odpowiedz
Mellygion
77
Generał

Mikrotransakcje i wszystko jasne - nie zapłacisz to budynek będzie się budował 10 godzin, inne nie będą dostępne, no i oczywiście za coś trzeba kupić ubranka dla awatara. Oczywiście wszystko można osiągnąć bez płacenia tak jak samochód za 200k też kupisz bez kredytu ale... To przykre że gry o takiej renomie i stażu stają się kolejnymi za przeproszeniem k*** na godziny.

22.08.2012 10:32
odpowiedz
Nolifer
94
The Highest

No Ciekawe jak Sobie Anno poradzi jako wersja online. Przekonamy się pod koniec roku .

17.10.2012 11:05
odpowiedz
kaszanken
1
Junior

Tutaj maja pare kluczy do bety: http://anno-online.browsergames.pl/ciekawostki/1314/1/anno-online-szalenstwo-rozdajemy-klucze-do-closed-bety.html Szkoda, ze CBT jest tylko po niemiecku, ale jak dla mnie i tak warto zajrzeć do gry.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze